Bəstəkar ömrünün
səhifələri
Aprel ayında Azərbaycan Respublikası Dövlət Mükafatları Komissiyası elm, texnika, memarlıq, mədəniyyət və ədəbiyyat üzrə 2016-cı ilin Dövlət Mükafatlarına bir çox işləri təqdim etmişdir. Mədəniyyət sahəsi üzrə təqdim olunan 8 iş arasında isə görkəmli bəstəkarımız Firəngiz Əlizadənin violonçel və simfonik orkestr üçün "Mərsiyə" adlı konserti də vardır. Bu məqsədlə 5 may 2016-cı ildə Azərbaycan Dövlət Musiqi Mədəniyyəti Muzeyində görkəmli bəstəkar, Azərbaycan Respublikasının xalq artisti, professor, Şöhrət ordenli Firəngiz Əlizadə ilə görüş keçirilmişdir. Tədbirdə mədəniyyət və incəsənət xadimləri, musiqişünaslar, Bakı Musiqi Akademiyası və Bakıdakı muzeylərin əməkdaşları, habelə xalq artistinin yaradıcılığının pərəstişkarları iştirak etmişlər.
Görüşü giriş sözü ilə Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti Dövlət Muzeyinin direktoru əməkdar incəsənət işçisi, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru Alla Bayramova açaraq qonaqları salamlayaraq tədbiri aparmaq üçün sözü Azərbaycan Milli Konservatoriyasının dosenti, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru Jalə Qulamovaya verdi. Jalə Qulamova ilk öncə Firəngiz Əlizadənin yaradıcılıq yolu haqqında maraqlı məruzəylə çıxış etdi. Bəstəkarın yaradıcılıq yolunu əks etdirən film və violonçel və simfonik orkestr üçün "Mərsiyə" adlı konserti izlənildi. Sonda görkəmli bəstəkar və musiqişünaslarımız Firəngiz xanım haqqqında öz ürək sözlərini dedi, onun mükafa təqdim edilən əsərinə öz müsbət fikirlərini bildirərək ona dəstək olduqlarını vurğuladılar.
Firəngiz Əlizadə haqqında çox deyilib, çox yazılıb. Onun şöhrəti təkcə bizim ölkəmizdə deyil, ölkəmizin hüdudlarından çox-çox uzaqlarda yayılıb. O, Azərbaycan musiqi mədəniyyətini dünya miqyasında layiqincə təmsil edən ən görkəmli şəxsiyyətlərdən biridir. Mən bu gün bir daha onun yaradıcılığına qısa bir nəzər salmaq istyirəm.
Firəngiz Əlizadə XXI əsrdə dünya musiqi mədəniyyətində öz sözünü demiş, öz yeni dəsti-xətti ilə seçilən böyük bəstəkarlardan biridir. Onun musiqi təfəkkürünün mədəniyyət fəlsəfəsi iki mədəniyyətin - Qərb və Şərq mədəniyyətlərinin unikal birliyidir. Firəngiz Əlizadənin yaradıcılığı geniş və çoxşaxəlidir. İstedadlı bəstəkar, virtuoz pianoçu, tələbkar dirijor, dərin düşüncəli musiqişünas, təcrübəli pedaqoq, musiqi təbliğatçısı və ictimai xadim kimi müstəsna xidmətlərə malikdir.
Onun yaradıcılığında əsas sahə bəstəkarlıq olsa da, ifaçılıqda özünün parlaq, orijinal üslubunu tapmışdır. Onun çalğısında əsas yeri müasir, geniş tamaşaçıya az tanış olan, nadir hallarda ifa edilən musiqi əsərləri tutur. Con Keyc, Corc Kramb, Olivye Messian, Paul Hindemit, Arnold Şönberq, Alban Berq kimi bəstəkarların əsərlərinin azərbaycanda ilk ifaçısı məhz Firəngiz Əlizadə olmuşdur. O, eyni zamanda öz əsərlərinin təqdimatında pianoçu və dirijor kimi də çıxış edir.
Bir bəstəkar kimi onun yaradıcılıq irsi son dərəcə geniş və zəngindir. Bunu onun müraciət etdiyi müxtəlif janr və rəngarəng mövzularda görmək olar. Belə əsərlərdən simli kvartet, simfoniya, "Vətən haqqında nəğmələr" oratoriyası (N.Xəzrinin sözlərinə), violonçel ilə fortepiano üçün "Habilsayağı", orqan üçün fantaziya, "Ağ atlı haqqında əfsanə" rok-operası, "Üç akvarel" vokal silsiləsi (N.Rəfibəylinin sözlərinə), simli kvartet üçün "Dilogiya-1", "Dilogiya-II", "Dərviş" əsərinin, kinofilmlərə musiqi və s.-nin müəllifidir.
Eyni zamanda bəstəkarin böyük mənəvi və əxlaqi keyfiyyətləri özündə təcəssüm etdirən "İntizar", "Sənin adın Dənizdir", "Boş beşik" və "Stadt-Graniza" baletləri, "Oazis", "Dərviş", "Abşeron" -müxtəlif ifaçılıq tərkibi üçün instrumental kompozisiyaları, "Silk Road" konserti, violonçel və orkestr üçün konsert "Mərsiyə", böyük simfonik orkestr üçün "İthaf", 12 violonçel üçün "Metamarfozlar" və və s. bu kimi əsərləri mötəbər konsert səhnələrində bu gün də böyük coşqu ilə səslənir və dünyanın ən nüfuzlu musiqi ifaçılarının repertuarlarını bəzəyir.
Firəngiz Əlizadə bir çox müasir musiqi festivallarında iştirak etmişdir. Onun əsərləri dünya şöhrətli nüfuzlu ifaçılardan İvan Monigettinin, David Qerinqasın, Yo YO Manın, Evelinh Qlenninin, Elizabet Mozerin, Alim Qasımovun və məşhur ansambllardan KronsQuartet (ABŞ), Die 12 Cellisten der Berliner Philormoniker (Almaniya) və digərlərinin repertuarında öz yerini tutmuşdur.
Firəngiz Əlizadənin minlərlə
insanın qəlbini fəth edən və məhz milli mənbələrdən, xalq
musiqisinin dərin qatlarından qidalanan müxtəlif janrlarda
yazdığı əsərləri artıq dünya
musiqi xəzinəsinin sərvətinə
çevrilmişdir. Elə təkcə
bu il 2016-ci ildə Almaniyada - Koburg Opera ve Balet
teatrinda Firəngiz Əlizadə musigisinə
"Gizli əhvalatlar" adlı Balet goyulub və 11 tamasa gostərilib. 4 fevral tarixində
San Franciskoda "DANCE" adlı
yeni əsərinin premyerası Kronos kvarteti tətrəfindən
olub. Daha sonra - Mart 11-də Munxendə, 21-də isə
Vyanada"Geybe gedən
gozellikler" əsərinin
premyerası keçirilib.
Aprelin
27-də Heydər Əliyev
Sarayında "İnklüziv
cəmiyyətlərdə birgə
yaşayış: çağırış
və məqsəd"
şüarı altında
keçirilən BMT-nin
Sivilizasiyalar Alyansının
VII Qlobal Forumunun iştirakçıları üçün
F.Əlizadənin rəhbərliyi
ilə təşkil olunan qala-konsert də çox böyük əks-səda
doğuran hadisələr
sırasındadır. Bu siyahını çox artırmaq, onlar haqqında saatlarla danışmaq olar.
Firəngiz Əlizadənin çoxtərəfli
fəaliyyətinin bir
sahəsi də onun elmi yaradıcılıqla
məşğul olmasıdır. O, daima dövri və elmi mətbuatda maraqlı, aktual xarakterli, dərin mənalı məqalələrilə
çıxış edir.
Nəşr etdirdiyi kitabları
dərin düşüncəli
bir musiqişünas olduğından xəbər
verir.
Bir qədər
də bu böyük insanın pedaqoq kimi fəaliyyətindən
danışmaq istərdim. Tələbəlik
illərində dünyaşöhrətli
bəstəkar, pedaqoq,
böyük musiqisiçi
Qara Qarayevlə sıx sənət ünsiyyətində olması
onun həm bir istedadlı bəstəkar, həm də pedaqoq kimi formalaşmasında böyük rol oynamışdır. O, 1974-cü ildən Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasında
pedaqoji fəaliyyətlə
məşğul olmuş,
1997-ci ilədək Mersin Konservatoriyasında
professor vəzifəsində çalışmiş, 1999-cu ildə
Almaniyaya, Berlin İncəsənət
Akademiyasınına ("Akademie
derKünste") dəvət
almışdır. Yaradıcılığının
12 ili Almaniyanın
Berlin şəhəri ilə
bağlıdır. Burada o, müasir
musiqidə araşdırmalar
aparır, açıq
dərslər verir.
Onun Almaniyadakı açıq
dərsləri - "Masster-class"ları
bu günə qədər davam edir. Dünyanın hər yerindən
yaz-yay aylarında Firəngiz Əlizadə dərslərini dinləməyə
musiqiçilər gəlirlər.
Firəngiz Əlizadənin fəaliyyəti
yalnız bəstəkarlıqla
da məhdudlaşmır. Firəngiz
xanımın bir ictimai xadim kimi
də mədəniyyət
tariximizdə layiqli yeri var. O, 1974-cü ildən
SSRİ və Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının
üzvü olmuş,
1979-cu ildə Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqı
İdarə Heyətinin
katibi, 2007-ci ildə isə bu təşkilatın
sədri seçilmişdir.
Sənətkar həmçinin milli
musiqinin geniş təbliği istiqamətində
Dövlət tərəfindən
həyata keçirilən
böyük layihələrin
gerçəkləşməsində fəal rol oynayır.
Son vaxtlar Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının
xətti ilə keçirilən tədbirlər,
milli musiqimizin inkişafına xidmət edən layihələr məhz Firəngiz xanımın ideyalarına
əsaslanır. Bu ideyalar milliliklə müasirliyin əsl təzahürünü özündə
əks etdirir və bu gün
artıq Azərbayjanın
musiqi həyatında geniş əks olunur, onun sələfləri
tərəfindən davam
etdirilir.
Sənətkar həmçinin milli musiqinin geniş təbliği istiqamətində
Dövlət tərəfindən
həyata keçirilən
böyük layihələrin
gerçəkləşməsində fəal rol oynayır. Belə layihələrdən
son illərdə keçirilən
"Muğam aləmi"
Beynəlxalq muğam festivallarını, muğam
ifaçılarının Beynəlxalq müsabiqələrini,
"İpək yolu"
Beynəlxalq Musiqi Festivalını xüsusi
qeyd etmək lazımdır.
Bir qədər
də Firəngiz Əlizadənin Dövlət
Mükafatına təqdim
olunan violonçel və orkestr üçün "Mərsiyə"
adlı konserti haqqında danışmaq istərdim. Bu əsər
dünyanın ən məşhur violonçelistlərinin
və orkestrlərinin
ifasında səslənmişdir.
Bu yaxınlarda bəstəkar əsərin
ikinci redaksiyasını
da işləyib hazırlamış və
əsər Rusiyada böyük təntənə
ilə qarşılanmışdır.
Firəngiz Əlizadənin
bu möhtəşəm
konserti 2001-ci il senytabrın 11-də
Nyu-Yorkda baş verən faciəyə həsr olunmuşdur. Terror bütün tərəqqipərvər bəşəriyyət
üçün ciddi
təhlükədir. Terrorun
harada və kim tərəfindən
törədilməsindən asılı olmayaraq, nəticə etibarə ilə onun günahsız
insanların həyatına
yönələn qəsd
olması bəşəriyyətin
bu ciddi təhlükəyə qarşı
birgə mübarizəsini
daim gündəmdə
saxlayır. 11 sentyabr
2001-ci ildə Nyu-Yorkun
məşhur "Əkiz
göydələnləri"nin
terrorçuların hücumuna
məruz qalması ilə dünyada yeni proseslər cərəyan etməyə
başladı desək
yanılmarıq. Dünya siyasətində
köklü dəyişikliklərə
səbəb olan bu hadisədən sonra bütün dünyada sanki fəlakətlər tüğyan
etməkdədir. Müharibələr,
terrorlar, bu qanlı hadisələri qurbanına çevrilən
günahsız insanlar...
Firəngiz xanım bu əsərində məhz
müasir dünyanın
faciələrini, keşməkeşli
ziddiyyətlərini əks
etdirməyə çalışmış,
insanların ağrı-acısını
musiqi dili vasitəsilə verməyə
nail olmuşdur. Bu əsər dünyada baş verən hadisələrə öz
münasibətini bildirən
bəstəkarın sanki
dünya insanlarına
bir çağırışıdır.
Sonda isə bəstəkarın
bütün əsərlərində
olduğu kimi bu əsərdə də nikbinlik, mübarizlik, gələcəyə
böyük inam eşidilir.
Məhz bütün bu dediklərimiz bəstəkarın violonçel və simfonik orkestr üçün "Mərsiyə" əsərinin Dövlət Mükafatına təqdim olunmağa tam layiq olduğunu deməyə əsas verir. Biz də bunu dəstəkləyir, öz müsbət fikirlərimizi bildiririk. Gəlin unutmayaq ki, belə sənətkarın hər bir uğuru Azərbaycan musiqisinin geniş miqyasda nüfuzunun artması kimi çox mühüm bir işə xidmət edir. İnanırıq ki, onun əsərlərinin sədası bundan sonra da dünyanın ən məşhur konsert salonlarından gələcək. Bu işdə bizə yalnız uğurlar diləmək düşür.
Jalə Qulamova, Sənətşünaslıq üzrə
fəlsəfə doktoru, dosent
Səs.- 2016.- 13 may.- S.11.