28 May - Azərbaycan xalqının tarixinin
şərəfli səhifələrindən biridir
Milli Məclisin
deputatı, professor Musa Qasımlı
- Musa
müəllim, bu günlərdə xalqımız 28 May
Respublika Gününü böyük təntənə ilə
qeyd edir. Sizcə, 1918-ci ildə
yaradılmış Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
dövlətçilik tariximizdə yeri və rolu, əhəmiyyəti
nədən ibarətdir?
- 1918-ci
il mayın 28-də Azərbaycan xalqını təmsil edən
Milli Şura
müsəlman Şərqində ilk dəfə
olaraq respublika formasında Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyini elan etməsi tarixindən zaman etibarilə
nə qədər çox uzaqlaşırıqsa, onun təkcə
xalqımız və müsəlman Şərqi deyil,
bütün dünya üçün böyük əhəmiyyət
daşıdığı daha aydın şəkildə
özünü göstərir, Cümhuriyyət irsinə təkrarən
müraciət olunur və çoxlu suallara olan cavabları
yenidən oxumaq və ibrət almaq lazım gəlir. 28 May - Azərbaycan
xalqının tarixinin şərəfli səhifələrindən
biridir. Çümhuriyyətin yaradılması
və fəaliyyəti əhəmiyyətinə görə Azərbaycan
sərhədlərini aşaraq daha geniş bir anlam
daşıyırdı. Müsəlman
dünyasına Respublika məfhumunu və məfkurəsini Azərbaycan
xalqı gətirdi. Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyəti bütün müsəlman Şərqinin
“Dan Ulduzu” oldu. Bu gün Şərqdə müstəmləkəçiliyn
və müstəmləkə zülmü altında inləyən
xalqların olmaması eyni zamanda Cümhuriyyətin
təsiridir. Azərbaycan xalqı müstəmləkə
zülmü altında inləyən xalqlara xilas yolunu göstərdi.
Onların ürəyində ümid
çırağı yandırdı. Heç əbəs
deyil ki, Cümhuriyyət yaradıldıqdan sonra Sibir
sürgünündə azərbaycanlılarla yanaşı
zülm çəkən yüzlərlə ərəb,
fars, əfqan və başqa xalqların nümayəndəsi
Azərbaycanın vətəndaşı olmaqdan ötrü İrkutskdakı konsulluğa
müraciət etmişdilər.
Cümhuriyyətin elan edilməsi göydəndüşmə
olmadı. Məlumdur
ki, çarizmin Azərbaycanın şimalını
işğal edib ilhaq edənə qədərki müəyyən
dövrdə Azərbaycan
xalqının zəngin dövlətçilik ənənələri
mövcud idi. Lakin 1828-ci ildə Azərbaycanın
şimalı çar Rusiyası tərəfindən
xanlıqlar formasında işğal edildikdən sonra tamamilə
yeni bir şərait yarandı. Azərbaycanın
ərazisi və xalqı iki yerə
bölüşdürüldü. Azərbaycan
xalqı işğalla barışmadı.
İşğala qarşı müqavimət hərəkatı,
üsyanlar baş verdi. Amansızlıqla
yatırılan üsyanlardan sonra müstəqillik
şüurunun, onun daşıyıcılarının sistemli
şəkildə məhvinə başlandı.
İşğaldan narazı olaraq ona qarşı
çıxan şəxsləri amansız Sibir sürgünləri
və həbsxanalar gözləyirdi.
Çarizm orqanları hakimiyyət əleyhinə
olan ən xırda təzahürləri amansızlıqla məhv
edirdi. Qeyd etmək lazımdır ki, rəsmi
məlumatlara görə, Cümhuriyyət elan edilənədək
Sibir sürgünlərində təqribən 5 min nəfər
azərbaycanlı var idi.
İmperiya ərazisində aparılan islahatların
başlıca məqsədi çarizmin ümumi müstəmləkəçilik
mənafelərini təmin etmək, ucqarların Mərkəzə
daha sıx bağlanması idi. Azərbaycanda demoqrafik
şəraiti dəyişdirməkdən ötrü qeyri-azərbaycanlılar
iri şəhərlərə və müxtəlif
yaşayış məntəqlərinə yerləşdirilirdilər.
Yadellilərin gəlməsi sadəcə
demoqrafik şəraiti dəyişdirmirdi. Gəlmələr yerli əhaliyə məxsus zəngin
torpaqlara sahib oldular. Onlar üçün
üstün şərait yaradılır, hətta silah gəzdirmələrinə
icazə verilirdi. Bütün bunlar təkcə
sosial deyil, milli ziddiyyətləri də kəskinləşdirirdi.
Sonrakı dövrlərdə baş verən ən
böhranlı anlarda məhz köçürülənlər
çarizmin müstəmləkəçilik siyasətinin
yerlərdə əsas dayaqlarına çevrilirdilər.
Azərbaycanın
qarşılaşdığı bütün milli və ərazi
problemlərinin təməlləri məhz işğaldan sonra
çar Rusiyası tərəfindən qoyuldu.
Özünün
ümumi strateji mənafelərini yerinə yetirmək
üçün çarizm Azərbaycanda idarəçilik
işlərinin aparılmasına kömək edən yerli
etibarlı şəxslərdən ibarət məmurların yaradılmasında
maraqlı idi. Bütün bunlar çarizmin
müstəmləkəçilik və ruslaşdırma siyasətinə
xidmət edirdi. Azərbaycanda müasir məktəblər
və mədəni-maarif müəssisələri
yaradıldı. Ana dilində ilk qəzet
buraxıldı. İlk milli teatr
yaradıldı. Hansı motivlərdən asılı
olmasına baxmayaraq, təhsil və mədəniyyət sahəsində
yeridilən siyasət Azərbaycan xalqının maariflənməsinə,
dövrünün elm və mədəniyyət nailiyyətlərindən
xəbər tutmasına imkan verirdi. Maarifçilik
xalqda milli hisslərin oyanmasında, milli şüurun
inkişafında və nəhayət, milli hərəkatın
yaranmasında mühüm rol oynadı. Azərbaycan
xalqının millətləşmə prosesini sürətli
keçməsində bu amil mühüm rol oynadı. İmperiya ərazisində gedən proseslər
heç şübhəsiz, Azərbaycana da təsirsiz
ötüşmədi. Rusiya tərkibində olan
şimali Azərbaycanda xalqımızın ümmətçilikdən millətçiliyə keçməsi
cənubi Azərbaycana nisbətən daha sürətli oldu. Azərbaycan Rusiya vasitəsi ilə Avropaya daha
çox yaxınlaşdı. Abbasqulu
Ağa Bakıxanov, Mirzə Fətəli Axundov, Həsən bəy
Zərdabi kimi ziyalılar xalqın maariflənməsində əvəzsiz
xidmət göstərdilər. Carizm
dövründə yaradılmış müxtəlif ictimai təşkilatlar,
xeyriyyə cəmiyyətləri xalqın problemlərinin həllinə
yardım edilməsində, humanitar əsasda birləşməsində
müəyyən rol oynayırdı.
1905-1907-ci illər inqilabı və ondan sonra baş verən
proseslər Azərbaycana da yeniliklər gətirdi. Bu dövrdə bütün
dünyada gedən ictimai-siyasi hərəkatda əsasən iki böyük cərəyan
- milli-azadlıq hərəkatı, millətçilik və
sosial-demokratiya mövcud idi. Həmin məqsədlərə
uyğun olaraq ictimai və siyasi təşkilatlar
yaradıldı. Milli-azadlıq hərəkatı son nəticədə
imperiyaların dağılmasına, zülm altında inləyən
xalqların azad olmasına və müstəqil dövlətlərinin
yaradılması məqsədini güdürdüsə,
sosial-demokratiya isə daha çox rejimləri dəyişməklə
mahiyyətinə görə, imperiyaların
qorunub-saxlanılmasına yönəlmişdi. Azərbaycan
xalqının istəklərinin ifadəçiləri,
milli-azadlıq hərəkatının öndərləri
“Difai”, “Müsavat”, sosial-demokratiyanın təmsilçisi isə
“Hümmət” oldu. Müxtəlif cərəyanları
təmsil edən partiyaların mövcudluğu Azərbaycan
siyasi tarixinin zənginliyini və çoxtərəfliliyini
göstərir.
Çarizm Azərbaycanda pantürkçüləri və
panislamçıları, müstəqillik tərəfdarlarını
amansızlıqla təqib edirdi. Birinci
dünya müharibəsi və ya o zaman deyildiyi kimi,
Böyük müharibə xalqları özlərini
mühafizə etmək və gələcək həyatlarını
necə qurmaq barədə düşünməyə vadar
edirdi. İmperiyaların və müstəmləkə
zülmü altında inləyən xalqların həyatlarının
daha əvvəlki kimi olmayacağı artıq müharibənin
əvvəllərindən aydın idi. Heç əbəs
deyil ki, müharibənin
sonlarında yaranmış gərgin şəraitdə Azərbaycanın
istiqlalı məsələsində çox az saylı azərbaycanlı
ziyalılar Əli bəy Hüseynzadə, Əhmədbəy
Ağaoğlu, Məhəmmədəmin Rəsulzadə,
Əlimərdan bəy Topçubaşov və b. müstəsna
rol oynadılar. Onlar xalqın taleyi ilə bağlı məsələlərdə
məsuliyyəti üzərlərinə
götürdülər. Azərbaycanın gələcəyini
düşünən ziyalılar müxtəlif yollar
aramağa başladılar. Onlar daxili amillərlə
yanaşı xarici amilə də ümid edirdilər. Xarici amil isə Osmanlı dövləti idi. İstanbul dünya türklüyünün və
islamın mərkəzi olduğundan azərbaycanlılar da
Osmanlıya nicat gözü kimi baxırdılar. Bu dövrdə azərbaycanlı ziyalıların
bir qismi öz ümidlərini türk və müsəlman
dünyasının mərkəzi olan Osmanlı Türkiyəsinə
bağlayırdı. Belə mövqe müharibə
aparan Osmanlının da strateji niyyətlərinə
tam uyğun gəlirdi. Bu məqsədlə bir neçə azərbaycanlı
hətta Ərzuruma gedərək Ənvər Paşa ilə
görüşmüşdülər. Onlar
azərbaycanlıların çarizmin zülmündən xilas
olmalarına kömək göstərilməsini xahiş
etmişdilər. Eyni zamanda Osmanlı hökuməti də
Qafqaz və Mərkəzi Asiya istiqamətində hərəkət
etmək üçün bir etibarlı müttəfiqə,
sosial dayağa
ehtiyac duyurdu. Bu zaman maraqlar
üst-üstə düşürdü.
1917-ci ilin fevralında Rusiyada çarizm devrildi. Müvəqqəti
hökumət quruldu. Oktyabr ayında isə
bolşeviklərin hakimiyyətə gəlməsi tamamilə
yeni bir şərait yaratdı. Noyabr
ayının əvvəllərində Bakıda bolşeviklər
hakimiyyəti ələ aldılar. Bundan bir neçə
gün sonra Antanta
ölkələrinin yardımı ilə Tiflisdə Transqafqaz
Komissarlığı yaradıldı. Rusiyada
bolşevik hökuməti müharibədən
çıxdığını elan etdi. Almaniya
bloku ölkələri ilə barışıq imzaladı.
Cənubi Qafqazdan Ümumrusiya Müəssislər Məslisinə
seçilən deputatlar mərkəzdə fəaliyyətə
başlaya bilmədiklərindən və bu orqan bolşeviklər
tərəfindən qovulduqdan sonra onlar 1918-ci il fevralın 23-də
Tiflisdə Transqafqaz Seymini (parlamenti) yaratdılar. Bu parlamentdə Azərbaycan fraksiyası 44 nəfərdən
ibarət idi. Həmin ilin aprelin 22-də
Seym Cənubi Qafqazın müstəqilliyini elan edərək
Zaqafqaziya Demokratik Federativ Respublikasını yaratdı.
Osmanlı
dövləti Cənubi Qafqaz istiqamətində əlverişli imkan
qazandı. Azərbaycan uğrunda böyük
dövlətlərin mübarizəsi kəskinləşdi.
Rus Qafqaz cəbhəsi dağıldı. Ordu hissələri ilə birlikdə geri dönən
erməni terror dəstələri Cənubi Azərbaycanda,
Şərqi Anadoluda törətdikləri qırğınları
bu dəfə Cənubi Qafqazda davam etdirdilər. Bu qanlı hadisələrin zirvə nöqtəsi
1918-ci ilin martında erməni daşnak və Bakı Soveti
qüvvələrinin Bakıda və Bakı quberniyasında
azərbaycanlılara qarşı törədikləri
söyqırım oldu. Soyqırımın
başlıca məqsədi istiqlal tərəfdarlarını
məhv etmək, onun sosial dayaqlarını dağıtmaq,
müharibənin son mərhələsində döyüşən
dövlətlərin strategiyasında mühüm yer tutan Bakı
neftinə sahib olmaq, Azərbaycanın Rusiyadan
ayrılmasına imkan verməmək, Osmanlı
hücumlarının qarşısını almaq idi. Transqafqaz Seymi azərbaycanlılara qarşı
törədilən qırğınların
qarşısını ala bilmədi və daxili ziddiyyətlər
ucbatından süqut dövrünə qədəm qoydu.
Daxili ziddiyyətlər aradan
qaldırılmadığından mayın 27-də Azərbaycan
fraksiyası ayrıca iclasına toplaşaraq müstəqilliyi
elan etmək qərarına gəldi. Fraksiya özünü Azərbaycan
Milli Şurası
elan etdi. Azərbaycan xalqının
tarixi istəyi yerinə yetirildi. Milli Şuranın mayın 28-də
Tiflisdə keçirilən iclasında Azərbaycanın İstiqlal Bəyannaməsi
qəbul edildi. Altı maddədən ibarət olan Bəyannamədə
deyilirdi: “1. Bu gündən etibarən Azərbaycan
xalqı hakimiyyət hüququna malik olduğu kimi, Cənub-Şərqi
Zaqafqaziyanı əhatə edən Azərbaycan da tam
hüquqlu müstəqil bir dövlətdir. 2.
Müstəqil Azərbaycan dövlətinin idarə forması
Xalq Cümhuriyyətidir. 3. Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti bütün millətlərə,
xüsusən qonşu olduğu millətlər və dövlətlərlə
mehriban münasibətlər yaratmaq əzmindədir. 4. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti milliyyətindən,
məzhəbindən, sinfindən, silkindən və cinsindən
asılı olmayaraq öz sərhədləri daxilində
yaşayan bütün vətəndaşlarına siyasi
hüquqlar və vətəndaşlıq hüququ təmin
edir. 5. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
öz ərazisi daxilində yaşayan bütün millətlərin
sərbəst inkişafı üçün geniş imkanlar
yaradır. 6. Müəssislər Məclisi toplanana qədər
Azərbaycanın başında xalqın seçdiyi Milli Şura və
Milli Şura qarşısında məsuliyyət
daşıyan müvəqqəti hökumət durur”.
Azərbaycanın idarə forması Xalq Cümhuriyyəti
idi. Yeni dövlət bütün qonşularla mehriban
münasibətlər qurmaq istəyini bəyan etdi. Ölkə ərazisində yaşayan bütün
xalqlar bərabər elan edildilər. Onlar
üçün bərabər hüquqlar elan olundu. Azərbaycanın başında xalqın seçdiyi
Milli Şura-Parlament dururdu. Azərbaycan
parlamentli respublika idi.
Cümhuriyyətin elan edilməsi ilə Azərbaycan
xalqı XX əsrdə ilk dəfə olaraq dövlət millətinə
çevrildi. Əgər Azərbaycanın
şimal əraziləri Rusiya tərəfindən xanlıqlar
formasında işğal edilib imperiyanın tərkibinə
qatılmışdısa, 1918-ci ildə onun tərkibindən
vahid, müstəqil dövlət kimi çıxdı.
Cümhuriyyətin elan edildikdən dərhal sonra milli
hökumət yaradıldı, nazirliklər quruldu. Azərbaycanda
icraedici hakimiyyəti hökumət həyata keçirirdi.
İlk baş nazir Fətəli xan Xoyski oldu.
Hökumətdə birinci, ikinci və üçüncü kabinetə Fətəli xan
Xoyski, dördüncü və beşinci kabinetlərə Nəsib
bəy Usubbəyli başçılıq etdi.
Hökumət Tiflisdən müvəqqəti paytaxt olan Gəncəyə
köçdü. Başlıca məqsəd ölkənin
paytaxtı olan Bakı şəhərini yadellilərdən
azad etmək idi. Azərbaycan ordusu quruldu. Yardıma
gələn türk hərbçilərindən və azərbaycanlılardan
ibarət qurulan Qafqaz İslam Ordusu sentyabrın 15-də
Bakını azad etdi. Azərbaycan hökuməti azərbaycanlıların
tarixi, siyasi, mədəni, iqtisadi, mənəvi, təbii paytaxtına köçdü.
Osmanlı dövlətinin müharibədən
çıxması yeni bir şərait yaratdı. Mondros
barışığından sonra noyabrın 17-də
Bakıya müttəfiqlər adından general Tomson başda
olmaqla Böyük Britaniya qoşunları gəldi. Azərbaycanın siyasi həyatında yeni bir
dövrə qədəm qoyuldu.
- Azərbaycan
parlamentinin fəaliyyəti haqqında nə deyə bilərsiniz?
Fəaliyyət göstərdiyi müddət ərzində
qanunverici orqan respublikanın həyatı üçün
vacib olan hansı sənədləri qəbul etdi?
- Gəncədə
öz fəaliyyətini dayandırmış Milli Şura noyabr
ayında Bakıda fəaliyyətə
başladı. Milli Şura Azərbaycan parlamentini 120 nəfərdən
ibarət formalaşdırmağı qərara aldı. Azərbaycan
parlamentinin yaradılması haqqında qanun 1918-ci il noyabrın 19-da qəbul edildi. Parlamentin tərkibinə
əhalinin sayına uyğun olaraq 80 nəfər azərbaycanlı
və digər xalqların nümayəndələri daxil edilməli
idi. Parlament 1918-ci il dekabrın 7-də
Tağıyevin qız məktəbində (indiki Əlyazmalar
İnstutunun binasında) Azərbaycan Parlamenti
açıldı. Parlamentdə 11 fraksiya fəaliyyət
göstərirdi. Yerlər aşağıdakı kimi
bölüşdürülmüşdü: türk-müsəlman
əhali-80; ermənilər-21; ruslar-10; almanlar-1; yəhudilər-1;
gürcülər-1; polyaklar-1; Bakı həmkarlar
ittifaqı-3; Bakı neft sənayeçiləri Şurası
və Ticarət-Sənaye İttifaqı-2. Lakin
Azərbaycanın müstəqilliyini istəməyən ermənilər
və başqaları parlamentin işində iştirak etmədilər.
Parlamentin sonuncu iclası 1920-ci il aprelin
27-də keçirildi. Ümumiyyətlə, parlamentin 155 iclası
keçirildi. Parlamentin
müzakirəsinə 270-dən çox qanun layihəsi çıxarıldı. Onlardan 230-u qəbul edildi. Parlamentin sədri
Əlimərdan bəy Topçubaşov, müavinləri Həsən
bəy Ağayev və Məmmədyusif Cəfərov idi.
Azərbaycan parlamenti milli tolerantlıq
baxımından hətta Qərb ölkələri
üçün bir model idi. Dini
baxımdan da bütün digər dövlətlərə
nümunə rolunu oynayırdı.
Dövlət atributları – himn və bayraq qəbul
edildi. Xüsusi xidmət orqanları yaradıldı. Sərhəd və Gömrük xidməti quruldu.
Ordu yaradıldı. Türk
dili (Azərbaycan dili) dövlət dili elan edildi. İbtidai və orta məktəblərdə işlərin
ana dilində aparılması haqqında qanun qəbul edildi.
Bakı Dövlət Universiteti yaradıldı.
Təhsil və xalq maarifi, səhiyyə sahəsində
tədbirlər həyata keçirildi. Ölkənin
hər yerində müxtəlif səviyyəli məktəblər
açıldı. Dərsliklər
hazırlanmağa başladı. Xaricdən
müəllimlər dəvət edildi. Mədəniyyətə
xüsusi diqqət yetirildi. Teatrlar,
kitabxanalar yaradıldı. Ana dilində mətbuat
orqanları quruldu. Milli kadrların
hazırlanmasına xüsusi diqqət yetirildi. 100 nəfər azərbaycanlı gəncin xarici
ölkələrdə oxumağa göndərilməsi barədə
qərar qəbul edildi.
-
Xahiş edirik ki, cəmi 23 ay yaşamış Cümhuriyyətinin
süqutunun səbəbləri haqqında da fikirlərinizi
bizimlə bölüşəsiniz...
- Mürəkkəb
və çətin bir şərait mövcud olduğundan
aparılan islahatların ardıcıl deyildi. Aqrar
islahat həyata keçirilmədi. Cümhuriyyətin
sosial dayaqları zəiflədi. Çarizm
tərəfindən Azərbaycana
köçürülmüş bir sıra xalqlar dövlət
müstəqilliyini tanımır, onu Rusiyanın tərkib hissəsi
hesab edirdilər. Erməni təcavüzü
dövləti zəiflədirdi. Erməni
terrorunun, ərazilərin işğalının və
kütləvi soyqırımların dayandırılması
başlıca problemlərdən idi. Beynəlxalq
şərait də müstəqil Azərbaycan
üçün əlverişsiz idi.
Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti 1920-ci il aprelində
bolşevik Rusiyasının istilasına uğradı. Cümhuriyyət daxili deyil, xarici amillər səbəbindən
məğlub oldu. Müstəqil Azərbaycan
dövlətinin mövcudluğu üçün əlverişli
beynəlxalq şərait yox idi. Osmanlı
dövləti Cümhuriyyətin yaradılmasında
mühüm xarici amil rolunu oynamışdı. Azərbaycan xalqı monarxiyadan yardım alıb respublika
qurmuşdu. Məğlubiyyətə beynəlxalq
amillər, Mustafa Kamal Paşanın bolşevik lideri Lenin ilə
yaxınlaşması mənfi təsir etdi. Kamalçı
Türkiyə və bolşevik Rusiyasının Antanta ölkələrinə
qarşı mübarizəsi nəticəsində müttəfiqə
çevrilmələri regionda geosiyasi vəziyyəti dəyişdirdi.
Bu işğalda Bakı nefti amili, strateji maraqlar
mühüm rol oynadı. Rusiya bir neçə il əvvəl Bakını itirməklə
böyük dövlət statusunu da itirmişdi. Bu mövqeyi bərpa etməkdən ötrü Rusiya
yenidən Azərbaycanı işğal etdi.
- Sizcə,
həmin dövlətin tarixi, Xalq Cümhuriyyətinin irsi lazımi səviyyədə
araşdırılıbmı? Bu
araşdırmaların yen ədə davam etdirilməsi zəruriəti
varmı?
- Sovet
dövründə Azərbaycan tarixinin barəsində
yazılmayan və danışılmayan, üstündən
sükutla keçilən, yazılan və danışılanda
isə kobudcasına təhrif edilən səhifələrindən
biri 1918-1920-ci illər Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
dövrü olub. Bu tarixə dair arxiv sənədləri daim
“məxfi”, “tam məxfi” qrifləri altında saxlanıldığından tədqiqatçılar
tarixi həqiqətlərin heç də hamısını
bilməyiblər, bilənləri isə ideologiyanın təsiri
altında onu məqsədli şəkildə,
düşünərək təhrif edərək yazıblar.
Lakin Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyi bərpa edildikdən sonra
yaranmış yeni şəraitdə “tam məxfi”, “məxfi”
arxiv fondları açıldıqda tamamilə başqa bir mənzərə
üzə çıxdı. Cümhuriyyət tarixinə yeni
baxış meydana
gəldi.
1998-ci ildə
Ümummilli lider
Heydər Əliyevin imzaladığı Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin 80 illiyinin qeyd edilməsi barədə
sərəncamından sonra bu sahədə xeyli işlər
görüldü. Cümhuriyyət dövrü tarixinin
sistemli araşdırılmasına başladılması məhz Heydər Əliyevin
adı ilə bağlıdır. Parlament
iclaslarının stenoqramları nəşr edildi. Kitab və monoqrafiyalar çapdan çıxdı.
Bu gün ölkəmizdə milli tariximizə, mədəniyyətimizə
xüsusi qayğı göstərilir. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin sərəncamı
ilə ölkəmizin paytaxtında Cümhuriyyət xadimlərimizin
şərəfinə abidə ucaldılıb. Onların xatirəsi əbədiləşdirilib.
Adlarına küçə, prospekt və qəsəbələr
vardır. Görkəmli xadimlər
haqqında sənədli filmlər çəkilib. Xarici ölkələrdəki məzarları təmir
edilib. Cümhuriyyətimiz 98-ci
ildönümü ilə əlaqədar olaraq ölkəmizdə
geniş tədbirlər həyata keçirilir.
- Musa
müəllim, Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
bərpa olunmasının 25-ci ilini yaşayırıq. Xalq Cümhuriyyətinin varisi olan bugünkü
müstəqil Azərbaycanın inkişafı,
qazandığı uğurlar haqqında nə deyə bilərsiniz?
Hazırda da bəzi beynəlxalq güclər
milli dövlətləri sıradan çıxarmağa
çalışırlar. Belə təhdidlər
Azərbaycana da qarşı var. Sizcə, dövlətimiz belə
təhdidlərə qarşı nə dərəcədə
dayanıqlıdır?
- Azərbaycan dövləti 25 ildə bir
çox ölkələrin bəlkə də yüz ildə
keçdiyi yolu keçib. Güclü, rəqabətə
davamlı dövlət qurulub. Cənab Prezidentimiz İlham
Əliyevin rəhbərliyi altında tariximizdə bir sıra
ilklərə imza atılıb. Azərbaycan Kosmos klubunun
üzvü olub, BMT Təhlükəsizlik Şurasının
üzvü seçilib. Ölkəmiz beynəlxalq
toplantıların keçirildiyi, sivilizasiyaları
qovuşduran, əməkdaşlığa cəlb edən
ölkəyə çevrilib. Azərbaycan dövlətinin
parlaq gələcəyi vardır.
Səs.- 2016.- 28 may.- S.8-9