Azərbaycanda multikulturalizm və
tolerantlıq yeni dövrünü yaşayır
İlham Əliyev: “Humanizm,
əməkdaşlıq, multikulturalizm
Azərbaycan cəmiyyəti
və dövlətinin
mahiyyətindədir, ənənədə
həmişə mövcud
olub”
Minilliklər boyu Böyük
İpək Yolu üzərində Şərq
ilə Qərbin qovşuğunda yerləşən
Azərbaycan bu gün müasir dövrün qlobal çağırışlarına cavab və dəstək
verən ölkə olaraq, dünya dövlətləri və
beynəlxalq təşkilatlarla
uğurlu əməkdaşlıq imkanlarına malikdir.
Azərbaycanda bütün sahələrdə
kənd təsərrüfatında,
kosmik sənayedə, hərbi sənayedə, səhiyyədə, təhsildə
və s. əldə olunan uğurları, eləcə də, beynəlxalq səviyyədə
qurduğu münasibətləri,
davamlı inkişafı
Azərbaycanın dünyada
etibarlı tərəfdaş
kimi tanınmasına
səbəb olub. Bu uğurlarla bərabər, bu gün ölkəmiz müxtəlif beynəlxalq
tədbirlərin keçirildiyi
məkana çevrildiyini
də vurğulamalıyıq.
Bütün beynəlxalq
tədbirlərin təşkili
Azərbaycan dövlətinin
sülhsevər olduğunu
və multikulturalizm siyasətini bir daha dünya ictimaiyyətinə təqdim
edir.
Öz kökünə
və ənənələrinə
sadiq olan Azərbaycan başqa xalqların da dilinə, mədəniyyətinə
böyük həssaslıqla,
hörmətlə, qayğıkeşliklə
yanaşıb və bu gün də
bu ənənə davam etməkdədir. Azərbaycan Prezidentinin Sərəncamı ilə
2016-cı ilin “Multikulturalizm
İli” elan edilməsi ölkəmizdə
multikulturalizmin dövlət
siyasəti olduğunun
daha bir göstəricisi oldu. Müasir dövrümüzdə
dünyada gedən çox açınacaqlı
və faciəli prosesləri izləyərkən,
görürük ki, Azərbaycan, həqiqətən
də, multikultural bir dövlətdir. Müasir dünyada münaqişələrin və
gərginlik ocaqlarının
artdığı bir zamanda ölkəmiz dünya xalqlarına tolerant, multikultural dövlət olaraq numunəyə çevrilib.
Multikulturalizm müxtəlif
xalqların dini-milli huquqlarının, dilinin, dininin qorunması və birgə dinc yanaşı yaşamasıdır. Demokratiyanın
da əsas əlaməti hər bir insanın milli, dini və
insani hüquqlarının
qorunmasıdır.
Azərbaycan müstəqillik illərində
dövlət dini azlıqların hüquqlarının
qorunması və təminatı sahəsində
çox mühüm və ciddi addımlar
atıb. Azərbaycanda
müxtəlif dini mənsubiyyətə malik
insanlar cəmiyyətimizin
ayrılmaz tərkib hissəsi olaraq dövlətin diqqət, qayğı və himayəsini eyni dərəcədə üzərlərində
hiss edirlər. Bu gün ölkəmizdə
bütün millətlərin
və dinlərin nümayəndələri tam
qarşılıqlı anlaşma,
milli həmrəylik şəraitində yaşamaları
üçün bütün
şərait yaradılıb.
MULTİKULTURALİZM VƏ
TOLERANTLIQ CƏHALƏTİN,
İRQÇİLİYİN VƏ
KSENOFOBİYANIN
SÜQUTUDUR
Qoca Şərqin
qapısı sayılan
məkanda üç
səmavi dinin - yəhudilik, xristianlıq və islamın, eləcə də, müxtəlif inancların
qarşılıqlı hörmət
şəraitində yaşaması
diqqətin ölkəmizə
cəm olmasına gətirib çıxarır.
Tarixi ənənələrin, müasir
zamanda isə müvafiq qanunvericiliyin və məqsədyönlü
dövlət siyasətinin
göstəricisi olan tolerant mühitin müultikultural dəyərləri
insanları dinindən,
irqindən asılı
olmayaraq insanlığa
xidmətə, bəşəri
və dünyəvi dəyərlərə hörmətlə yaşamağa səsləyir. Sosial bir hadisə olan multikulturalizm və tolerantlıq həm də cəhalətin, irqçiliyin,
ksenofobiyanın süqutu,
nəticə etibarilə
cəmiyyətdə əmin-amanlıq,
bəşəriyyətdə isə sülh deməkdir. Beləliklə, müxtəlif siyasi,
iqtisadi və coğrafi şəraitlərdə
yaşayan xalqların
ədalətə çıxışı,
məhz ilk növbədə, çoxmədəniyyətliliyin
təmin edilməsindən
asılıdır. Çünki
multikulturalizmin olması
cəmiyyətdə bərabərliyin,
demokratiyanın, tərəqqinin,
sosial rifahın, başqa sözlə, ədalətin bərqərar olunması deməkdir. Azərbaycan ərazisində məscidlərin,
pravoslav, katolik, gürcü-pravoslav kilsəsi,
sinaqoq və digər ibadət yerləri fəaliyyətdədirsə,
demək, bu, artıq mühitin mövcudluğuna tam əsaslanır.
MİLLİ DƏYƏRLƏRƏ
QARŞILIQLI HÖRMƏT VƏ
EHTİRAM AZƏRBAYCAN VƏ ALMAN XALQLARININ
MƏDƏNİ ƏLAQƏLƏRİNİ
SƏCİYYƏLƏNDİRƏN
BAŞLICA CƏHƏTDİR
Azərbaycanda yüzillər boyu
bərqərar olmuş
tolerantlıq mühiti
XIX əsrin əvvəllərində
ölkəmizə köçürüldükləri
ilk vaxtlardan alman mühacirlərinin yerli əhali ilə qısa müddətdə dərin
ünsiyyət qurması
üçün əlverişli
zəmin yaratması da fikirlərimizə sübutdur.
Almanların Azərbaycana
ilk kütləvi köçü isə
1819-cu ilə təsadüf
edir. XIX əsrin sonu-XX əsrin əvvəlində Azərbaycanda
yaşayan almanların
əksəriyyəti protestantlığa
etiqad edirdilər. Ölkəmizdə protestant
kilsəsi 1857-ci ildə,
məhz Helenendorfda (Göygöl ərazisində)
tikilib. Sonralar Gədəbəy, Şamaxı,
Bakı, Şəmkir
ərazisində də
alman lüteran kilsələri tikilərək,
istifadəyə verildi. Almanların Azərbaycana yerləşdirilməsindən
sonra-əlli il ərzində Gəncə
ətrafında iki, Şəmkirdə üç,
Tovuzda bir, Ağstafada üç alman yaşayış məntəqəsi salındı
və alman ailələrinin sayı
3400-ü ötüb keçdi.
Hazırda Şəmkir,
Ağstafa, Xaçmaz,
Göygöl və digər bölgələrdə
çoxlu sayda alman abidələri qeydiyyata alınıb və dövlət tərəfindən qorunur.
Almanlar məskunlaşdıqları və qaynayıb-qarışdıqları
bu yerləri İkinci Dünya müharibəsi dövründə
tərk etmək məcburiyyətində qalsalar
da, onların özlərindən sonra qoyub-getdikləri tarixi-mədəni
irsi Azərbaycan xalqı multikultural təbiətinə sadiqlik
nümayiş etdirərək,
lazımınca qoruyub-saxlayıb. Azərbaycan xalqının tarixi və mədəniyyətində
dərin iz qoymuş bu hadisənin UNESCO-nun
“2016-2017-ci illər üçün
görkəmli şəxslərin
və əlamətdar
hadisələrin yubileyləri
proqramı”na daxil edilməsi təqdirəlayiqdir.
Bildiyimiz kimi,
2017-ci ildə Cənubi
Qafqaz regionunda alman məskənlərinin
salınmasının 200 illiyi
tamam olur. Bununla bağlı Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin Cənubi Qafqaz regionunda alman məskənlərinin
salınmasının 200 illiyi
haqqında Sərəncamı,
bir daha onu göstərir ki, bir-birinin milli dəyərlərinə
qarşılıqlı hörmət
və ehtiram Azərbaycan və alman xalqlarının mədəni əlaqələrini səciyyələndirən
başlıca cəhətdir.
Azərbaycan xalqı digər xalqlara qarşı həmişə
tolerantlıq göstərib
və bu gün də bu ənənə qorunub-saxlanılır. Dünyada
terror, ksenofobiya və irqçiliklə bağlı münaqişələr
baş verdiyi halda, birgə yanaşı yaşamaq haqqında təsəvvürlər,
məhz Odlar Diyarında genişlənir.
DÜNYADA BAŞ VERƏN
NEQATİV HADİSƏLƏR
FONUNDA AZƏRBAYCAN
DİGƏR ÖLKƏLƏRİN
NÜMUNƏ
GÖTÜRƏCƏYİ MÜSBƏT
BİR MODELDİR
Həqiqətən də, Azərbaycanda tolerantlıq, multikulural dəyərlər tamamilə
fərqlidir. Məsələn, Azərbaycan ərazisində
olan Nic qəsəbəsində Qədim
Qafqaz Albaniyasının
tayfalarından olan udi tayfalarının nəsilləri yaşayır,
həm də burada Azərbaycanda böyük çoxluğun
etiqad elədiyi islamdan fərqli bir dinə-xristianlığa
inanırlar. Fərqli etnik
və dini mənsubiyyətin
bir arada mövcudluğu multikultural
Azərbaycanın izaha
ehtiyacı olmayan həqiqətlərindəndir. İvanovka
isə 1847-ci ildə çar hakimiyyəti dövründə Qafqaza köçürülmüş rusların xələflərinin
yaşadığı və
Azərbaycanda yeganə
kolxoz olan kənddir. İvanovka özünəməxsus rus mentallığı,
rus ruhunun hakim olduğu məkandır. 150 ildən
artıq bir zaman ərzində Azərbaycan ərazisində
rusların öz milli adət-ənənələrinin,
mahnılarını, həyat
tərzinin, məişətini
qoruyub-saxlaması təəccüb
doğursa da, Azərbaycan həqiqətləri
bunu göstərir.
Bu, ölkəmizdə
dövlət səviyyəsində
həyata keçirilən
multikulturalizm siyasətidir
və Azərbaycan torpağında yaşanan,
qorunub gələcəyə
ötürülən rus
mənəvi irsinə
olan hörmət və etiramın bir nümunəsidir.
Uzun illərdir
ki, Ermənistan Azərbaycan ərazisini işğal edib, milyonlarla dinc insanı öz yurdundan didərgin salıb-mədəniyyət abidələrimizi
dağıdıb. Buna
baxmayaraq, Azərbaycan
sülhsevər siyasətini
davam etdirir. Humanizm, mədəniyyət,
tolerantlıq və dialoq vasitəsinə üstünlük verir. Bu, bir daha
Azərbaycanın humanizmə,
qarşılıqlı əməkdaşlığa,
tolerantlığa, mədəniyyətlər
və dinlər arasında real dialoqa töhfələr verdiyini ehtiva etmiş olur. “Humanizm, əməkdaşlıq,
multikulturalizm Azərbaycan
cəmiyyəti və
dövlətinin mahiyyətindədir,
ənənədə həmişə
mövcud olub” - deyən Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev ölkə reallıqlarına əsaslanır.
Azərbaycan öz milli dəyərlərinə
sadiq bir dövlətdir. Bunun nəticəsidir ki, müasir dövrümüzdə
ölkəmizdə multikulturalizm
və tolerantlıq yeni dövrünü yaşayır.
Nəzakət ƏLƏDDİNQIZI
Səs.-
2017.- 28 aprel.- S.2