Polad Bülbüloğlu:
Ölkələrimiz arasında mədəni əlaqələr heç vaxt qırılmayıb
Azərbaycan Respublikası ilə Rusiya
Federasiyası arasında dostluq, əməkdaşlıq və
qarşılıqlı təhlükəsizlik haqqında
Müqavilənin imzalandığı gündən 20 il
ötür.
Azərbaycanın Rusiyadakı səfiri Polad
Bülbüloğlu TASS agentliyinə müsahibəsində bu
sənədin tarixi dəyərindən, Rusiya ilə ikitərəfli
münasibətlərin dinamikasından və özünün
UNESCO-nun baş direktoru olmaq şanslarından
danışıb. AZƏRTAC həmin müsahibəni təqdim
edir.
- Rusiya Federasiyası ilə Azərbaycan
arasında 20 il əvvəl imzalanmış dostluq, əməkdaşlıq
və qarşılıqlı təhlükəsizlik
haqqında Müqavilənin əhəmiyyətini ötən
illərdəki və hazırda yaranmış siyasi vəziyyət
baxımından necə qiymətləndirirsiniz?
-Fürsətdən istifadə edərək,
ilk növbədə TASS agentliyinin informasiya
jurnalistikasının ən yaxşı ənənələrinə
sadiqliyini, hadisələrin çox böyük
axınında xüsusi diqqət tələb edən məsələləri
qabartmaq bacarığını qeyd etmək istərdim. 1997-ci
il iyulun 3-də Azərbaycan Respublikası ilə Rusiya
Federasiyası arasında dostluq, əməkdaşlıq və
qarşılıqlı təhlükəsizlik haqqında
Müqavilənin imzalanması da, şəksiz ki, belə məsələlərdəndir.
Bu, ikitərəfli münasibətlərimizin siyasi əsaslarını
önə çəkən baza müqaviləsidir. Biz
artıq iyirmi ildir onun müddəalarından
çıxış edərək, müxtəlif sahələrdə
əməkdaşlığı inkişaf etdiririk.
Müqaviləni imzalayan yüksək tərəflərin
hər iki ölkənin və onların xalqlarının bərabərhüquqlu
maraqları əsasında qarşılıqlı faydalı
kooperasiyaya can atmaları bu mühüm sənədin əsas
məramıdır. Sənəddə sülhün və təhlükəsizliyin
dəstəklənməsi məsələləri əks
etdirilib, bu istiqamətdə qarşılıqlı öhdəliklərin
beynəlxalq-hüquqi çərçivələri dəqiq
göstərilib. Məsələn, Müqavilənin
5-ci maddəsində separatizmin bütün təzahürləri
pislənir, qrupların və ya ayrı-ayrı şəxslərin
Tərəflərin dövlət suverenliyi, müstəqilliyi
və ərazi bütövlüyü əleyhinə yönələn
fəaliyyətinin qarşısının alınması barədə
müddəa var. Əlbəttə, bu tarixi Müqavilənin
müasir Azərbaycan dövlətçiliyinin memarı,
unudulmaz lider Heydər Əliyevin Rusiya Federasiyasına rəsmi
səfəri çərçivəsində imzalanması da
xüsusi qeyd edilməlidir.
-Bu 20 ildə ikitərəfli Rusiya-Azərbaycan
münasibətlərində nə dəyişib? Sizcə,
respublikanın rəhbərinin şəxsiyyəti bu
münasibətlərə necə təsir göstərib?
-İyirmi il müasir dünyada yetərincə
ciddi müddətdir. Bu müddət ərzində, demək
olar, bütün regionlarda böyük dəyişikliklər
baş verib. Milli dövlətçiliyin
inkişafı ilə bağlı tarixi proseslərin
inkişaf etdiyi postsovet məkanı isə çox kəskin
dəyişikliklərə məruz qalıb. Əslində,
burada bir neçə mərhələ bir-birini əvəzləyib.
Əlbəttə, 1990-cı illərin Azərbaycanı, elə
həmin dövrün Rusiyası heç də indi gördüyümüz Azərbaycan və Rusiya deyillər.
Ötən illər ərzində hər iki ölkə
SSRİ-nin dağılmasının böhranlı nəticələrinin
aradan qaldırılmasından tutmuş gələcəyə
istiqamətlənmiş yeni inkişaf modellərinin işlənib
hazırlanmasınadək böyük yol qət edib. Biz
bu yolda dəfələrlə maraqlarımızı
uyğunlaşdırmağın uğurlu formalarını
tapmışıq, bir-birimizə həqiqətən mehriban
qonşu dəstəyi göstərmişik. Məsələn,
Azərbaycan Rusiyaya qarşı sanksiya siyasətini dəstəkləməyib
və daxili bazarda qiymətlərin müəyyən qədər
artmasına baxmayaraq, Rusiya istehlakçılarının təzə
meyvə-tərəvəzlə təmin olunmasına
sanballı töhfə verib.
Şübhəsiz ki, bu qədər çətin
regionda, daim dəyişən konyunktura şəraitində
siyasi kursun qurulmasında müəyyənedici rol dövlət
başçılarına məxsusdur. Bu gün Azərbaycana
hadisələrə strateji proqram baxışı olan
çox peşəkar lider İlham Əliyev rəhbərlik
edir. O, artıq 15 ilə yaxındır idarəçilik və
düzgün qərarlar qəbul etmək məharəti
nümayiş etdirir. Çox vaxt bu qərarların əsaslılığına
yalnız müəyyən vaxt keçəndən sonra əmin
oluruq. Amma cənab Prezident hadisələrin
gedişatını aydın görür və buna görə
də çox yaxşı nəticələr əldə
edir. Bu, Azərbaycanın xarici siyasətinin prioritet istiqamətlərdən
biri olan Rusiya ilə münasibətlərimizin
inkişafına da şamil olunur.
-Qarabağ münaqişəsinin
nizamlanmasında vasitəçilik missiyasını yerinə
yetirən ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrləri iyunun
19-da Bakıya səfər ediblər. Beynəlxalq vasitəçilər
Azərbaycan rəhbərliyi ilə görüşlərin
yekunlarına dair bəyanatla çıxış ediblər və
Bakı ilə Yerevanı siyasi iradə nümayiş etdirməyə,
münaqişənin həlli üzrə danışıqlara
yenidən başlamağa çağırıblar. Sizcə,
belə bir format nə dərəcədə səmərəlidir?
Azərbaycan tərəfi münaqişənin nizamlanması
üçün hansı yolları görür?
-BMT Təhlükəsizlik Şurasının
üç daimi üzvünü birləşdirən format, əslində,
çox ciddi görünür. Axı məhz bu ölkələr
böyük siyasi çəkiyə və onilliklər, bəlkə
də əsrlər ərzində milli diplomatiyaları tərəfindən
toplanmış müvafiq təcrübəyə malikdirlər.
Məsələn, Rusiya Cənubi Qafqaz regionuna təkcə
coğrafi baxımdan yaxın deyildir, həm də onunla
sıx tarixi tellərlə bağlıdır. Ancaq
gördüyümüz kimi, ATƏT-in Minsk qrupunun 1997-ci ildən
fəaliyyət göstərən üçqat həmsədrlik
təsisatı hələ də arzuedilən nəticəyə
- münaqişənin hərbi nəticələrinin aradan
qaldırılmasına və onun siyasi həlli prosesinin
başlanmasına gətirib çıxarmayıb.
Azərbaycan tərəfinin daim
vurğuladığı kimi, münaqişənin həlli
üzrə təsirli addımlar atmağın zəruri
olduğu vaxt çoxdan çatıb. Azərbaycan ərazilərinin
işğalının davam etməsi ilə xarakterizə
olunan mövcud status-kvo vəziyyəti yolverilməzdir.
ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrləri olan dövlətlərin
başçıları da 2009-2013-cü illərdəki bəyanatlarında
bunu göstəriblər. Yəni indi real nəticələr əldə
etmək niyyəti ilə substantiv danışıqların
davam etdirilməsi üçün şərait təmin
olunmalıdır. Bunun üçün isə siyasi iradə
lazımdır. Bir daha vurğulayım ki, danışıqlar
konkret xarakter daşımalıdır. Bu, məhz o haldır
ki, proses deyil, nəticə əhəmiyyətlidir.
-Xəzərin hüquqi statusuna dair
Konvensiyanın qəbul ediləcəyi Xəzəryanı
dövlətlərin sammitinin tarixi bəlli olubmu? Gələcək
Konvensiyanın müddəalarının çoxu artıq
razılaşdırılıb. Bu müddəalar Azərbaycan
tərəfini razı salırmı?
-Xəzərin hüquqi statusunun işlənib
hazırlanması məsələsini SSRİ dağılandan
sonra iki Xəzəryanı dövlətin beş dövlətlə
əvəzlənməsi şərtləndirib. Bu məqsədlə
xarici işlər nazirlərinin müavinləri səviyyəsində
Xüsusi İşçi Qrupu (XİQ) yaradılıb. Bu
günə qədər XİQ-in artıq 49 iclası
keçirilib. Həmin iclaslarda mövqelərin
razılaşdırılması və ümumi
yanaşmaların işlənib hazırlanması üzrə
böyük iş görülüb. Xəzəryanı
dövlətlərin başçılarının dörd
sammiti gedişində ciddi irəliləyiş qeydə
alınıb, Xəzərin ekoloji mühitinin və
bioresurslarının qorunub saxlanılmasını, fövqəladə
halların qabaqlanmasını və nəticələrinin
aradan qaldırılmasını tənzimləyən mühüm
sazişlər imzalanıb. Bir sıra ölkələr – Azərbaycan,
Qazaxıstan və Rusiya arasındakı məqamların
böyük əksəriyyəti yetərincə ətraflı
razılaşdırılıb. Beş dövlətin
hamısının mövqelərinin qəti əlaqələndirilməsi
istiqamətində fəal addımlar atılır. Bu istiqamətdə
də işgüzar nəticələr əldə edilib. Həmin nəticələr Xəzəryanı
dövlətlərin başçılarının bu il
Qazaxıstanda keçiriləcək V Sammitinə
razılaşdırılmış təkliflərlə getməkdən
ötrü bu ölkələrin xarici işlər nazirlərinin
müavinlərinin, daha sonra nazirlərin özlərinin
görüşlərinin keçirilməsinin məqsədəuyğunluğu
barədə danışmağa imkan verir.
-Azərbaycan “Şimal-Cənub” Beynəlxalq Nəqliyyat
Dəhlizinin (BND) tikintisində özü üçün
hansı perspektivləri görür?
-Azərbaycan tarixən Şərqlə Qərbi,
Şimalla Cənubu birləşdirən yolların
qovuşuğunda yerləşib. Bu, bir çox cəhətdən
bizim inkişafımızı və müxtəlif
sivilizasiyaların elementlərini özündə birləşdirən
Azərbaycan identikliyinin formalaşmasını şərtləndirib.
Bu gün ölkəmiz öz iqtisadiyyatını inkişaf
etdirmək, eyni zamanda, tərəfdaş ölkələrin
iqtisadiyyatlarının inkişafına kömək etmək
imkanı kimi iri kommunikasiya layihələrini nəzərdən
keçirir. Bu baxımdan “Şimal-Cənub” BND Azərbaycanda
böyük maraq doğurur. Bizim ərazidə Rusiya, Azərbaycan
və İranın dəmir yolları şəbəkəsini
birləşdirmək üçün zəruri olan
bütün işlər yerinə yetirilib. Həmin vektora xidmət
edən avtomobil yolları infrastrukturu genişləndirilir. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev “Şimal-Cənub”
BND məsələlərini daim diqqətdə saxlayır.
Bircə bunu demək kifayətdir ki, onun təşəbbüsü
ilə 2016-cı il avqustun 8-də Bakıda Azərbaycan,
İran və Rusiya prezidentlərinin görüşü
keçirilib. Görüşdə BND strategiyasının həyata
keçirilməsinin əsas istiqamətləri nəzərdə
tutulub, onun zəngin potensialını açmaq səyləri
ifadə olunub.
-UNESCO-nun baş direktoru olmaq
şansınızı necə qiymətləndirirsiniz?
-Mən deyərdim ki, UNESCO-nun səlahiyyətləri
sahəsinə aid olan və qlobal səviyyədə üzləşdiyimiz
kəskin problem və çağırışların həllinə
Azərbaycanın əməli töhfə vermək
bacarığını və onun nümayəndəsi kimi mənim
bacarığımı yüksək qiymətləndirirəm.
Sovet inzibatçılıq modelinin iflasa
uğradığı və ümumi struktur böhranı olan
bir dövrdə 18 il ərzində ölkəmin Mədəniyyət
Nazirliyinə başçılıq edərkən, maliyyələşdirmənin
kəskin çatışmamasına, çox vaxt tamamilə
olmamasına baxmayaraq, hər halda elə fəaliyyət
formaları tapa bilmişəm ki, heç bir mədəniyyət
ocağının itirilməsinə yol verilməyib. Heç bir muzey, teatr, musiqi məktəbi, kitabxana
bağlanmayıb. Üstəlik, mən 1994-2008-ci illərdə
birinci baş direktoru olduğum Beynəlxalq Türk Mədəniyyəti
Təşkilatı (TÜRKSOY) çərçivəsində,
eləcə də 2002-2004-cü illərdə mədəniyyət
nazirləri səviyyəsində Mədəni Əməkdaşlıq
Şurasına başçılıq etdiyim MDB məkanında
uğurlu beynəlxalq əməkdaşlıq formatları
tapmağa nail olmuşam.
Sonra Azərbaycanın
Rusiyadakı səfiri kimi, humanitar əməkdaşlıq məsələlərinə
böyük diqqət yetirməyə davam etdim, MDB-nin
iştirakçısı olan dövlətlərin Beynəlxalq
Humanitar Əməkdaşlıq Fondunun sədri kimi, “mədəniyyət
diplomatiyası” sahəsində bir sıra mühüm
layihə və təşəbbüslərdə iştirak
etdim. Məsələn, 2010-cu ildə maestro Spivakovun idarəçiliyi
ilə MDB ölkələrinin Gənclər Simfonik Orkestrinin
konsertlərini təşkil edə bildik. Konsertlərdə Azərbaycandan
və Ermənistandan olan gənc musiqiçilər həm
Bakıda, həm də Yerevanda birlikdə
çıxış etdilər.
Beləliklə, mən böhran meneceri, habelə
münaqişələr şəraitində humanitar təşəbbüslər
irəli sürən və onları həyata keçirən
şəxs kimi dəyərli təcrübə əldə
etdim. Düşünürəm ki, təcrübə və vərdişlərin
belə məcmusu məni UNESCO-ya faydalı ola biləcək
namizəd saymağa imkan verir.
Şansa gəldikdə isə hər bir layiqli
namizədin şansı var. Gəlin seçkiləri gözləyək.
-Sizcə, bu təşkilatın işində nəyi
dəyişdirməyə ehtiyac var?
-UNESCO-nun öhdəsindən gəlməli
olduğu əsas vəzifə maliyyələşdirmə
qıtlığı şəraitində fəaliyyətinin səmərəliliyini
artırmaqdır. Bu, çox mürəkkəb və kompleks
vəzifədir. Təhsilə, elmə və mədəniyyətə
cavabdeh olan bu iri beynəlxalq təşkilatın həyatına
bəzi əməlli-başlı siyasiləşdirilmiş məsələlərin
gətirilməsi bu vəzifənin həllini son dərəcə
çətinləşdirir. Zənnimcə, biz ilk növbədə
siyasi polemikadan maksimum uzaqlaşaraq, UNESCO-da humanitar gündəlik
ruhunu tam bərpa etməyə çalışmalıyıq.
Sırf siyasi məsələlərin müzakirəsi
üçün başqa təsisatlar, ilk növbədə
BMT-nin Təhlükəsizlik Şurası və Baş katibi
var. UNESCO siyasi məsələlərə dair istiqamətverici
göstərişləri onlardan almalıdır.
Bununla yanaşı, UNESCO onun mandatındakı
prioritetlərə sadiq qalmalıdır. Yəqin ki, regional
bürolar və nümayəndəliklər şəbəkəsinin
optimallaşdırılması məsələsi də nəzərdən
keçirilə bilərdi. Yəqin ki, bir
çox hallarda bu və ya digər regionda öz fəallığını
BMT klasterləri çərçivəsində kooperasiya etmək
məqsədəuyğun olardı. Ancaq bununla belə,
optimallaşdırma birdən-birə, vəsaitin sadəcə
azaldılması və kəsilməsi yolu ilə
aparılmamalıdır.
Ölçülüb-biçilmiş yanaşma
hazırlanmalıdır. Bunun üçün mən ilk mərhələdə
konkret sahələrin mütəxəssislərini cəlb edərdim.
Böyük təcrübəyə malik savadlı və
nüfuzlu şəxslərin potensialından istifadə
olunması da əhəmiyyətlidir. Beləliklə, birgə
səylərimizlə ümumi tarazlı mənzərə
yaradıb, qarşıya qoyulmuş vəzifələri qətiyyətlə
həyata keçirməyə başlayardıq. Məncə,
bu təşkilatın mədəniyyət gündəliyini
qabardan intekllektual qərargah və ekspert mərkəzi rolu
oynamaq üçün zəruri səlahiyyətləri var.
-Azərbaycan ilə Rusiyanın hər hansı
birgə mədəni layihəsi
planlaşdırılırmı?
-Azərbaycan ilə Rusiya
arasında mədəni əlaqələr heç vaxt
qırılmayıb. Ümumi tariximizi, ölkələrimizi və
xalqlarımızı birləşdirən bəşəri əlaqələrin
yaxınlıq dərəcəsini nəzərə alsaq,
başqa cür ola da bilməzdi. Amma şəksiz ki,
dövlət səviyyəsində də bu əlaqələrin
inkişaf etdirilməsi, daha da zənginləşdirilməsi
istiqamətində iş gedir. Məsələn, Azərbaycan
ilə Rusiyanin mədəniyyət nazirlikləri arasında
üçillik dövr üçün əməkdaşlıq
proqramı daim yenilənir. İndiki sənəd
2017-2019-cü illəri əhatə edir. Rusiyalı artistlər
və kollektivlər Bakıda və Azərbaycanın
regionlarında böyük uğurla çıxış
edirlər. Məsələn, 2017-ci ildə Gəncəyə
Müstəqil Dövlətlər Birliyinin Mədəniyyət
Paytaxtı statusunun verilməsi münasibətilə Novruz
bayramı günlərində təntənələr olub.
İlin proqramı çərçivəsində maraqlı
mədəniyyət tədbirləri keçirilib, yeniləri
planlaşdırılır. Bir ay sonra Bakıda “Jara”
musiqi festivalı start götürür. Bu festival artıq ənənəyə
çevrilib, həm tamaşaçılar, həm də burada
həvəslə iştirak edən Rusiya estradasının
ulduzları arasında böyük populyarlıq qazanıb.
Moskvanın və Rusiyanın digər şəhərlərinin
aparıcı muzeylərində Azərbaycan rəssamlarının
sərgiləri təşkil olunur, teatrlarımız qastrol səfərlərinə
çıxır. Yəni Azərbaycanla Rusiyanın mədəni
əməkdaşlıq yolunda sürətli ikitərəfli hərəkət
müşahidə olunur. Məgər qonşular arasında
başqa münasibətlər ola bilərdimi?
Səs.-
2017.- 5 iyul.- S.5.