Professor Robert Hoyland: “Nizami Gəncəvi adına
qızıl medal” akademik Nərgiz Paşayeva ilə mənim gərgin
əməyimizə verilən yüksək qiymətdir
“Nizami Gəncəvi adına qızıl medal”
akademik Nərgiz Paşayeva ilə mənim gərgin əməyimizə
verilən yüksək qiymətdir.
Bu sözləri Oksford Universitetinin Nizami Gəncəvi
adına Azərbaycan və Qafqazşünaslıq Elmi Mərkəzinin
Böyük Britaniya tərəfdən rəhbəri, Oksford və
Nyu-York universitetlərinin professoru Robert Hoyland AZƏRTAC-a
müsahibəsində deyib.
- Bir neçə gün əvvəl AMEA tərəfindən
“Azərbaycan Respublikasının Nizami Gəncəvi adına
Qızıl medalı” ilə təltif olunmusunuz. Sizi bu
münasibətlə təbrik edirik. Yəqin ki, bu təltif
sizin Azərbaycan mədəniyyətini daha dərindən
öyrənib tədqiq etməyinizə əlavə stimul verəcək.
- Akademik Nərgiz Paşayeva ilə birlikdə
belə bir medala layiq görülməyimiz bizim gərgin əməyimizə
verilən qiymətdir. Bu, xüsusilə professor Nərgiz Paşayevaya
aiddir. Çünki o, Azərbaycan tərəfindən
gördüyümüz işlərin təşkil
olunmasına və həyata keçirilməsinə
böyük səylər göstərib. Bundan əlavə,
artıq 4 ildir ki, mən Azərbaycana səfərə gəlirəm
və məni həmişə burada gülərüzlə,
xoş məramla qarşılayırlar. Azərbaycan artıq
mənim ikinci evimə çevrilməyə başlayıb. Bu
baxımdan belə bir mükafata layiq görülməyimiz mənim
üçün xüsusilə çox xoşdur. Bu, bizim əməyimizə
verilən qiymətdir. Təbii ki, bundan sonra da biz daha səylə
çalışıb həqiqətən belə bir təltifə
layiq olduğumuzu sübut edəcəyik. Ümidvaram ki, biz gələcəkdə
öz işimizdə daha da maraqlı nəticələr əldə
edəcəyik.
- Britaniya tərəfdən rəhbəri
olduğunuz Oksord Universitetinin Nizami Gəncəvi Elmi Mərkəzi
necə yarandı və bu təşəbbüs necə ərsəyə
gəldi?
- 2013-cü ildə Azərbaycana səfər edərək
burada arxeoloji qazıntıların aparılması
imkanlarını nəzərdən keçirirdim. Səfər
zamanı məni professor Nərgiz Paşayeva ilə
tanış etdilər və biz onunla geniş müzakirələr
apararaq imkanları araşdırdıq. Biz, həmçinin
müzakirə olunan məsələlərə daha geniş
baxış bucağından yanaşmalı olduq. Mən istəyirdim
ki, Bərdədə arxeoloji tədqiqatlar aparım.
Çünki Bərdə şəhəri qədim
Roma dövründən İslam dövrünə qədər
mövcud olmuş çox əhəmiyyətli bir mədəniyyət
və dövlətin paytaxt şəhəri olub. Qərb alimləri
bu dövləti Qafqaz Albaniyası adı ilə
tanıyırlar. Biz, həmçinin qərara gəldik ki, bu
bölgədə mövcud olmuş mədəniyyət və
tarixin öyrənilməsi üçün doktorantlar və
digər tələbələr üçün tədqiqat təqaüdləri
təsis edək. Eyni zamanda, biz Azərbaycan və rus dillərində
yazılmış elmi əsərləri ingilis dilinə
çevirərək dünyada daha geniş surətdə
tanıtdırmaq qərarına gəldik ki, bu əsərlər
Qərbdə daha asan əldə olunsun.
- Bərdədə aparılan arxeoloji
qazıntıların nəticələri haqqında nə deyərdiniz?
İndiyə qədər orada çalışan arxeoloji heyət
haqqında mümkünsə bir qədər məlumat verərdiniz.
- İndiyə qədər əldə etdiyimiz
iki maraqlı nəticə barədə danışmaq istərdim.
Bunlardan biri Nizami Gəncəvinin yaşadığı
dövrə - XIII əsrə aiddir. Buna qədər insanlar elə
düşünürdü ki, bu dövr Bərdədə o qədər
də inkişaf etmiş dövr deyil. Lakin biz müəyyən
etdik ki, həmin dövrə aid arxeoloji lay çox
qalındır. Bu laydan tapılan çoxlu sayda sənətkarlıq
nümunələri onu göstərir ki, ticarət bu dövrdə
intensiv xarakter daşıyıb. Bunu müəyyən etmək
bizim üçün çox maraqlı idi. İkinci
maraqlı məsələ isə qazıntıların
aparıldığı daha dərin arxeoloji laylarda ağac və
şalban qalıqlarının aşkar edilməsi olmuşdur.
Laboratoriya analizi nəticəsində məlum olmuşdur ki, həmin
qalıqlar miladdan sonra VI əsrə aiddir. Beləliklə, biz
Bərdənin Qafqaz Albaniyasının paytaxt şəhəri
olduğu dövrə yaxınlaşmışıq və tədqiqatlarımızı
bu istiqamətdə davam etdiririk. Hazırda əlimizdə
Bərdənin paytaxt şəhəri olmasına dair
sübutun olması çox sevindirici haldır. Şəhərdə
qazıntıların aparılmasına əngəl törədən
məsələlərdən biri də həmin ərazidə
yeni tikililərin olması, nəqliyyat vasitələrinin həmin
ərazilərdən istifadə etməsi ilə
bağlıdır. Ona görə də qazıntıların
aparılması üçün ancaq müəyyən ərazilər
seçilə bilər. Bunun üçün işlər əvvəlcədən
qazıntı yerlərinin nişanlanması və səthi
qazıntı nümunələrinin nəzərdən
keçirilməsi ilə qədimdə orada nələrin
olmasını müəyyən etməklə başlayır.
Sonradan orada geniş işlərin aparılması lazım gəlir.
Bu baxımdan proses çox ləng getsə də, həmişə
həyəcanlı xarakter daşıyır. Bundan
əlavə deyərdim ki, arxeoloji tədqiqatlara bir tərəfdən
Oksford Universitetindən olan alim və tədqiqatçılar
– Birləşmiş Krallığı təmsil edən heyət
buraya gəlib, Azərbaycan tərəfdən isə bu işlərə
AMEA-nın Arxeologiya və Etnoqrafiya İnstitutundan olan gənc
tədqiqatçılar cəlb olunublar. Beləliklə,
hər iki tərəfdən olan heyət bir yerdə
çalışır. Bundan əlavə, biz bəzən
qazıntılar zamanı yerli sakinlərin əməyindən
də istifadə edirik. Məhz belə birgə iş
apardığımız tədqiqatı daha da maraqlı edir.
- Bizə məlumdur ki, görkəmli şərqşünas
alim, akademik E.Bertelsin Nizami Gəncəvi haqqında elmi əsəri
Oksford Universitetinin Nizami Gəncəvi Elmi Mərkəzi tərəfindən
bu yaxınlarda Böyük Britaniyada ingilis dilində nəşr
olunub. Bu təşəbbüs haradan və necə meydana gəlib
və nə zaman onun təqdimatını keçirməyi
planlaşdırırsınız?
- E.Bertelsin Nizami Gəncəvi haqqında
kitabının tərcüməsi bizim rus və Azərbaycan
dillərində olan mühüm elmi əsərlərin tərcüməsi
sahəsində gördüyümüz işlərdən ən
birincisidir. Məqsədimiz bu əsərləri ingilis dilinə
çevirib geniş surətdə dünyaya
çatdırmaqdan ibarətdir. Bu təşəbbüs
professor Nərgiz Paşayevaya məxsus idi və bu əsərdən
başlamağımız da çox yerinə
düşdü. Çünki şərqşünas alim olan
E.Bertels həyatının böyük bir hissəsini Nizami Gəncəvinin
əsərlərinin tədqiqatına həsr edib. Eyni
zamanda, bu əsər Nizami Gəncəvinin dünya ədəbiyyatında
xüsusi yer tutduğunu göstərir. Nizami Gəncəvi
dünya şöhrətli şairdir. Ona görə çox
şadam ki, biz bu əsəri ingilis dilində ərsəyə
gətirmişik. Bu isə bizim tərcümə olunacaq ədəbiyyat
siyahısındakı əsərlərdən yalnız
biridir. Bizim siyahımızda olan digər əsərlər də
qədim Azərbaycan mədəniyyətini dünyaya tədricən
daha geniş surətdə tanıdacaq. Biz çox ümid
edirik ki, yaxın gələcəkdə bu kitabın Oksford
Universitetində təqdimatını keçirə biləcəyik.
Həmçinin nəzərdə tuturuq ki, biz bu təqdimata
farsdilli ədəbiyyat üzrə beynəlxalq alim və tədqiqatçıları
dəvət edək.
- Oksford Universitetinin Nizami Gəncəvi Mərkəzinin
fəaliyyət istiqamətləri nədən ibarətdir və
indiyədək hansı işlər görülüb?
- Mərkəzin 4 əsas fəaliyyət istiqaməti
var və hazırda bu istiqamətlərdə müvafiq layihələr
həyata keçirilir. Onlardan birincisi, 2 il əvvəl
başlanan və Bərdə şəhərində
aparılan arxeoloji qazıntılardır. Bu
qazıntılar artıq elmi cəhətdən çox
maraqlı nəticələr ortaya çıxarıb.
İkincisi, hər il dünyanın müxtəlif guşələrindən
olan və Azərbaycanın tarixinə, mədəniyyətinə
və ədəbiyyatına, habelə onun qonşu ölkələrlə
münasibətlərinin tədqiq edilməsinə,
öyrənilməsinə maraq göstərən 6 tələbəyə
təhsil təqaüdünün verilməsidir.
Üçüncüsü, aidiyyəti elmi mövzular üzrə
Azərbaycan və rus dillərində olan mühüm elmi əsərlərin,
məqalələrin ingilis dilinə çevrilməsindən
ibarətdir. Dördüncüsü isə xüsusilə
Azərbaycan və Böyük Britaniya, eləcə də daha
geniş miqyasda mədəniyyətlərarası elmi-akademik
mübadilələrə imkan və şərait
yaradılmasından ibarətdir. Hazırda biz bu mənada əsasən
beynəlxalq seminarların keçirilməsini təmin edirik.
Misal üçün, biz Şimal-Şərqi Qafqaz bölgəsinin
son antik və erkən İslam dövründə vəziyyəti
ilə bağlı bir mövzu seçərək elmi
müzakirələr aparmışıq. Bundan əlavə,
Qafqaz bölgəsində aparılan arxeoloji tədqiqatların
nəticələrini müzakirə etmək üçün
Azərbaycan, Rusiya, ABŞ və Avropa ölkələrindən
olan alimlərin iştirakı ilə tədbir təşkil
etmişik. Belə tədbirlər çox uğurlu və məhsuldar
olub. Biz, həmçinin ümid edirik ki, Birləşmiş
Krallıqla Azərbaycan arasında elmi-akademik mübadilələrin
həyata keçirilməsinə başlaya biləcəyik.
- Hazırda Nizami Gəncəvi Elmi Mərkəzinin
hansı layihəsi üzərində işləyirsiniz və
növbədə hansı layihələriniz var?
- Azərbaycanda indiyədək
aparılmış arxeoloji qazıntıların nəticələrinin
müzakirə olunması xüsusi əhəmiyyət kəsb
etdiyindən bunu qeyd etmək istərdim. Hazırda Azərbaycanda,
eyni zamanda, müxtəlif bölgələrdə, məsələn,
Qəbələ və Şəmkir şəhərlərində
arxeoloji tədqiqatlar aparılmaqdadır. Həmin
qazıntılar zamanı çoxlu sayda maraqlı maddi-mədəniyyət
nümunələri aşkar edilib. Lakin bu tədqiqatların nəticəsi
Azərbaycandan kənarda heç kimə məlum deyil. Təbii
ki, rus alimlərinin bu tədqiqatlarda iştirak etdiyinə
görə bu nəticələr ola bilsin Rusiyada məlum
olsun. Amma təəssüf ki, alimlərin gəldiyi nəticələr
kifayət qədər məlum deyil. Bu
baxımdan çox istərdik ki, bu arxeoloji tədqiqatların
nəticələri, eləcə də qədim Azərbaycana
məxsus mədəniyyət, o cümlədən incəsənət
nümunələri Amerikada, Avropada daha geniş
tanınsın və onlar haqda daha geniş elmi biliklər
olsun.
- Ümumiyyətlə, Oksford Universitetinin Nizami
Gəncəvi Elmi Mərkəzinin gələcək fəaliyyəti
haqqında fikir və düşüncələrinizi bilmək
maraqlı olardı. Bu barədə nə deyə bilərsiniz?
- Biz bu Mərkəzin yaradılmasını
Oksford Universitetində reallaşdırılan beşillik bir
proqram vasitəsilə həyata keçirməyə
başlamışıq. Biz bu işi daimi əsaslar üzərində
gələcəkdə də davam etdirmək niyyətindəyik.
Mərkəzin fəaliyyətini daimi əsaslar üzərində
təmin etmək məqsədilə biz Birləşmiş
Krallıqda Azərbaycanı və Qafqazı öyrənən
Britaniya Fondu adlı bir təşkilat yaratmışıq. Beləliklə, məqsədimiz bu Fond vasitəsilə
elmi tədqiqatların aparılmasına dəstək vermək
üçün vəsait toplamaq və bu xüsusda Mərkəz
tərəfindən həyata keçirilən proqramların
daimi fəaliyyətini təmin etməkdir. Başqa
sözlə, Mərkəzin özünün binasının və
əlavə işçi heyətinin olmasını təmin
etməyə qərar vermişik. Beləliklə, burada
ümumi məqsəd mövcud olan proqramın fəaliyyət
dairəsini daha da genişləndirməyə yönəlib. Bütövlükdə bu istiqamətdə
aparılan işlər, o cümlədən elmi tədqiqatlar
üçün adıçəkilən Fonda vəsaitlərin
cəlb olunması və digər fəaliyyətlər əsasən
professor Nərgiz Paşayevanın təşəbbüsü
və səyləri nəticəsində həyata
keçirilir.
- Bizə məlumdur ki, Oksford Universitetinin Nizami
Gəncəvi Elmi Mərkəzi artıq indiyə qədər
müəyyən təqdirəlayiq işlər görüb.
Bəs Britaniya elmi ictimaiyyətinin Mərkəzin fəaliyyətinə
münasibəti barədə nə deyə bilərsiniz? Təmsil
etdiyiniz ölkənin elm adamlarının Mərkəzin fəaliyyəti
barədə məlumatları varmı və buna maraq göstərilirmi?
- Biz, - mən britaniyalı alimləri
nəzərdə tuturam, - həmişə burada yüksək
səviyyədə, istər AMEA-nın, istərsə də
onun Arxeologiya İnstitutunun alim və tədqiqatçıları
tərəfindən böyük coşqunluq hissi, hörmət
və ehtiramla qarşılanmışıq. Deyə bilərəm ki, Nizami Gəncəvi Mərkəzinin
fəaliyyət göstərdiyi Oksord Universitetinin Şərqşünaslıq
İnstitutu həmişə bizim tədbirlərimizə
yüksək səviyyədə ev sahibliyi edib və
universitetin çoxlu sayda alim və tədqiqatçıları,
tələbələri bu tədbirlərdə iştirak edirlər.
Bundan əlavə, Birləşmiş
Krallığın digər təhsil ocaqlarından, xüsusilə
özünün arxeoloji tədqiqatları ilə məşhur
olan Edinburq Universitetindən alimlər bizim tədbirlərdə
iştirak edirlər. Ümumiyyətlə, deyə bilirəm
ki, Birləşmiş Krallığın müxtəlif təhsil
ocaqları Mərkəzimizə və onun fəaliyyətinə
böyük maraq göstərir.
- Məlumdur ki, Bərdə şəhəri və
onun füsunkarlığı Nizami Gəncəvinin əsərlərində,
xüsusilə “İskəndərnamə” əsərində
xüsusi qeyd edilir. Eyni zamanda, dediyiniz kimi, bu şəhər
qədim Azərbaycanın paytaxt şəhərlərindən
biri olub. Bərdədə arxeoloji qazıntıların
aparılması onun dahi Nizaminin əsərlərində
xatırlanması, yoxsa sadəcə olaraq onun qədim paytaxt
şəhərlərindən olması ilə
bağlıdır?
- Mən əslində antik dövrdən erkən
İslam dövrünə keçid mərhələsini
öyrənən mütəxəssisəm. Arxeoloji
baxımdan həmin dövrdə mədəni həyatda
baş verən dəyişikliklərin öyrənilməsi və
tədqiq edilməsi mənə çox maraqlıdır. Ona görə
mən bu dövrə aid ərazilərin öyrənilməsinə
maraq göstərirəm. Azərbaycanda mövcud olan Bərdə
şəhəri bu baxımdan maraqlı tədqiqat
mövzusudur. Yazılı mənbələrdən bizə məlumdur
ki, V əsrdə Bərdə şəhəri daha öncə
qeyd etdiyim Qafqaz Albaniyası çarlığının paytaxt
şəhəri olub. Bu ərazi qədim Roma və İran
sivilizasiyaları arasında birləşdirici körpü
rolunu oynadığına görə vacib əhəmiyyət
kəsb edirdi. Bu iki qüdrətli dövlətin
hüdudlarına yaxın olmasına baxmayaraq, bu dövlət
özünün müstəqilliyini saxlamağa nail ola bilib.
Qafqaz Albaniyası, həmçinin erkən İslam
dövrünə qədər mövcudluğunu qoruyub saxlaya
bilib və hətta Bərdə şəhəri bu dövrdə
İslam xilafətinin Cənubi Qafqazda ilk və böyük
istehkamı rolunu oynayıb. Bundan sonra isə nə baş
verdiyini əslində biz bilmirdik. Ona görə də arxeoloji
tədqiqatları bu suala cavab tapılması üçün
aparırıq. Qazıntılar nəticəsində belə məlum
olur ki, Bərdə şəhəri sonrakı dövrlərdə,
hətta IX-XV əsrlərə qədər özünün
çiçəklənmə dövrünü
yaşayıb. Nizami Gəncəvinin də yaşayıb
yaratdığı illər də məhz elə bu dövrlərə
aiddir. Bu isə belə deməyə əsas
verir ki, təkcə Gəncə şəhəri deyil, Bərdənin
özü və bəlkə də Qafqaz Albaniyasında,
ümumiyyətlə, inkişaf və həyat səviyyəsi
Nizaminin yaşadığı illər ərzində belə
bizim düşündüyümüzdən daha yüksək nöqtədə
olub.
- Bizə məlumdur ki, İslamdan əvvəl
də Azərbaycanın böyük və zəngin mədəniyyəti
olub. İslamdan sonra isə bu mədəniyyət dəyişikliyə
uğrayıb və daha da zənginləşib. Aparılan
arxeoloji tədqiqatlar İslamaqədərki mədəniyyət
haqqında nə deyir?
- Bərdə şəhəri paytaxt olan
dövrdə Qafqaz Albaniyası bir xristian
çarlığı idi. Bu, tamamilə fərqli mənzərə
ortaya çıxarır. Bu ərazi həmin dövrün iki
qüdrətli dövləti tərəfindən ikili təsirə
məruz qalıb. Bir tərəfdən Roma dövləti, digər
tərəfdən isə İran dövləti. Hər ikisi Qafqaza nəzarət etməyə can
atır və öz təsirlərini göstərməyə
çalışırdı. Məsələn, VI əsr Bərdəsinə
baxsaq, o dövrdə mərkəzi Konstantinopol olan xristian
Bizans (Roma) imperiyasının elementlərini görmək olar.
Bununla belə, bura, həmçinin İranın güclü
təsiri altında olub. Məsələn, bu mənada şahənşahları,
böyük qəhrəmanları mədh edən dastanlar və
digər ədəbiyyat nümunələrini qeyd etmək
olar. Beləliklə, bu ərazi İranla eyni ədəbi
tarixi paylaşır. Baxmayaraq ki, bu ərazinin
özünün qəhrəmanları vardır. Ərazidə
olmuş incəsənət və mədəniyyətə
baxsaq, eyni şeyləri buna da şamil etmək olar. Beləliklə,
burada hər iki qüdrətli dövlətin mədəniyyətinə
xas olan elementləri görmək mümkündür. Məhz
bu xüsusiyyətlər İslamaqədərki Bərdəyə
məxsus özəllikləri özündə ehtiva edir. Təbii
ki, sonrakı dövrdə Bərdə xeyli dərəcədə
islamlaşmağa doğru gedir. Belə ki, İran
imperiyası süquta uğrayır. Digər tərəfdən
Roma (Bizans) imperiyası ərazi baxımından xeyli
kiçilir. Bu dövr Qafqaz Albaniyası üçün
öz müstəqilliyini qoruyub saxlamaq baxımından olduqca
vacib mərhələdir. Eyni zamanda da, o dövrün iki əsas
mədəniyyətinin təsirinə məruz qalması
nöqteyi-nəzərindən də bu dövrün əhəmiyyətini
qeyd etmək olar.
- Siz qeyd etdiniz ki, bir müddət əvvəl
Azərbaycanı və Qafqazı öyrənən Britaniya
Fondu təsis edilib. Bu, kimin təşəbbüsüdür və
Fondun fəaliyyəti ilə bağlı nə deyə bilərsiniz?
- Elmi tədqiqatlar üçün vəsaitlərin
cəlb olunması məqsədilə həmişə arxa
planda məqsədyönlü işlər görülür.
Biz Oksford Universitetinin Nizami Gəncəvi Mərkəzinin fəaliyyətinə
başlayarkən bizim işimiz donor vasitəsilə dəstəklənib
və bu baxımdan bəxtimiz gətirib. Bununla belə, daha
öncə qeyd etdiyim kimi, bu Mərkəzin daimi əsaslarla fəaliyyətinin
təmin edilməsi üçün onun əlavə donor
yardımına ehtiyacı vardır. Bu baxımdan professor Nərgiz
Paşayevanın təşəbbüsü ilə həmin
Fond təsis edilib. Bu Fondun təsis edilməsində mənimlə
yanaşı, üç britaniyalı alim də yaxından
iştirak edib. Məqsədimiz ondan ibarətdir ki, bu Fond vasitəsilə
Oksford Universitetinin Nizami Gəncəvi Mərkəzini daimi əsaslarla
fəaliyyət göstərən bir quruma çevirək.
- Azərbaycanda dəfələrlə olmusunuz.
Artıq bir neçə gündür ki, Bakıdasınız
və çıxışlarınızın birində qeyd
etmisiniz ki, Azərbaycan artıq sizin ikinci vətəninizə
çevrilib. Əlavə nə deyərdiniz?
- Azərbaycanın müxtəlif guşələrinə
səyahət etmək mənə çox böyük
zövq verir. Ərazi baxımından Azərbaycan çox rəngarəngdir.
Xəzər dənizinin sahili, uca dağlar, Muğan düzənliyi
bir-birini əvəzləyir və bu mənzərələrə
baxmaq göz oxşayır. Odur ki, ötən 4 ildə mənə
verilən belə bir imkana görə də Azərbaycana minnətdarlığımı
bildirirəm.
- Müxtəlif mədəniyyətlərin kəsişməsi
baxımından Azərbaycanda həm xristian, həm də
İslam mədəniyyətinə məxsus abidələr və
digər mədəniyyət nümunələri mövcuddur.
Hər iki mədəniyyətin yanaşı surətdə
mövcudluğu heç vaxt onların toqquşmasına səbəb
olmayıb. Bunu bu və ya digər mənada bugünkü
multikulturalizm ənənələri ilə bağlamaq
olarmı?
- Ümumiyyətlə, Qafqaz
bölgəsinə xas olan və böyük maraq kəsb edən
məqam odur ki, bu ərazidə çoxlu sayda mikromədəniyyətlər
mövcud olub. Çünki burada rəngarəng ekosistemlər
mövcuddur - dağlıq ərazilər, düzənliklər,
sahilboyu ərazilər. Nəticə etibarilə, bu
müxtəlif ekosistemlər bir-birindən fərqli mədəniyyətlərin
çiçəklənməsinə gətirib
çıxarıb. Ərəb işğalı tədricən
bu əraziyə gəlib çatmışdır. Bu o deməkdir
ki, İslamdan əvvəlki mədəniyyət birdən-birə
yox olmayıb və islamlaşma prosesi tədricən baş
verib. Ona görə də yerli mədəniyyətlər hələ
bir müddət inkişaf edib. Deyə bilərəm ki, burada
farsdilli icmalar müəyyən müddət
mövcudluğunu qoruyub saxlaya bilib. Bundan əlavə, xristian
icmaları XV əsrə qədər özəlliklərini
qoruyub saxlaya bilib. Xristianlığın süqutu əslində
Şimali Qafqazdan üzü aşağıya doğru
başlayıb. Təbii ki, müəyyən mühitlərdə
müvafiq mədəniyyətlər özünü qoruyub
saxlaya bilib. Müsəlman səyyahlar dünya səyahətinə
çıxarkən həmişə Qafqaza valeh
olduqlarını qeyd ediblər. Onlar burada olan müxtəlif
dillər haqqında məlumatlar verərək qeyd ediblər
ki, bu ərazidə ən azı 360 müxtəlif dil
vardır. Ona görə deyə bilərik ki, İslam bu əraziyə
tədricən gəlib və yerli mədəniyyətləri
heç də əzib keçməyib.
- Moskva Dövlət Universitetinin Bakı
filialı barədə təəssüratlarınız?
- Mən bir neçə dəfə MDU-nun
Bakı filialında olmuşam. İki dəfə universitet tələbələrinin
özlərinin iştirak etdiyi musiqili proqramı izləmişəm.
Bu tələbələrin yüksək musiqi qabiliyyəti və
bacarığı məndə çox xoş təəssüratlar
yaradıb. Eyni zamanda, tələbələrin ingilis dili səviyyəsinin
və ümumilikdə, biliyə həvəs səviyyəsinin
yüksək olması da hiss edilir. Əlbəttə, bu, təqdirəlayiqdir.
Bildiyiniz kimi, professor Nərgiz Paşayeva da
Oksford Universitetinə səfər edib. O, universitetin şərqşünaslıq
fakültəsində keçirilən elmi seminarda
çıxış edib. Biz ikimiz də ümid edirik ki, gələcəkdə
Oksford Universiteti və MDU-nun Bakı filialı arasında,
xüsusilə filologiya və müxtəlif dillərin öyrənilməsi
sahəsində tələbə mübadiləsini həyata
keçirə biləcəyik.
P.S. Qeyd edək ki, Nizami Gəncəvi Elmi Mərkəzi Oksford Universitetinin rəsmən qəbul edilmiş və tanınmış struktur bölməsidir və həmin Universitetin təkcə şərqşünaslıq fakültəsi ilə bağlı məsələləri deyil, ümumiyyətlə, Oksford Universitetində digər sahələrdə elm və təhsillə bağlı olan bütün məsələlərdə Azərbaycan üzrə koordinator səlahiyyətlərinə malikdir.
Səs.-
2017.- 5 may.- S.6