İnsan və
vətəndaş hüquq
və azadlıqlarının
müdafiəsi sahəsində
polisin fəaliyyəti
Tweet
Поделиться
12.05.2017 16:17 | 443 dəfə
oxunub
Polis öz vəzifələrini
yerinə yetirərkən
irqindən, milliyyətindən,
dinindən, dilindən,
cinsindən, mənşəyindən,
əmlak vəziyyətindən,
qulluq mövqeyindən,
əqidəsindən, siyasi
partiyalara, həmkarlar
ittifaqlarına və digər ictimai birliklərə mənsubiyyətindən
asılı olmayaraq, bütün şəxslərin Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasında
və tərəfdar çıxdığı dövlətlərarası
müqavilələrdə nəzərdə
tutulmuş hüquqlarını
və qanuni mənafelərini hüquqa
zidd əməllərdən
qoruyur.
Polisin hər
hansı şəxslə
insanın ləyaqətini
alçaldan tərzdə
rəftar etməsi yolverilməzdir. Cinayət törədən və ya törətməkdə
şübhələnilən şəxsləri məlumat
verməyə və ya cinayət əməlini törətməkdə
təqsirini etiraf etməyə məcbur etmək, bu məqsədlə onları
və digər şəxsləri hədələmək,
işgəncəyə
məruz qoymaq, onlara hər hansı fiziki və ya mənəvi
təsir göstərmək
qadağandır.
Şəxsin hüquq və azadlıqlarına qarşı
polis tərəfindən
bu qanunla nəzərdə tutulmuş
tədbirlərin həyata
keçirilməsinə yalnız
Azərbaycan Respublikasının
qanunları ilə müəyyən olunmuş
əsas və qaydada yol verilir.
Hər hansı
şəxsin hüquq
və azadlıqları
məhdudlaşdırıldıqda polis əməkdaşı
məhdudlaşdırmanın əsaslarını və
səbəblərini, habelə,
bununla əlaqədar həmin şəxsin hüquq və vəzifələrini ona izah etməlidir.
Polis tutulan
və ya həbsə alınan şəxsin hüquqlarının
həyata keçirilməsini
təmin edir.
Azadlıq hüququnun
məhdudlaşdırılması ilə bağlı səlahiyyətlərini həyata
keçirən polis əməkdaşı:
1) zəruri müdafiə
və son zərurət halları istisna olmaqla şəxsin tutulması və ya həbsə
alınması zamanı
təhlükəsiz üsul
və vasitələrdən
istifadə etməlidir;
2) tutulan və
ya həbsə alınan şəxsə özünü təqdim etməklə xidməti vəsiqəsini göstərməlidir;
3) tutulan və ya həbsə
alınan anda müqavimət göstərən
və ya anlaqsızlıq vəziyyətində
olan şəxslər
istisna olmaqla, hər hansı şəxsə onun tutulmasının və ya həbsə alınmasının əsaslarını
bildirməli və hüquqlarını izah etməlidir;
4) tutulmuş
və ya həbsə alınmış
şəxsi təxirəsalınmadan
polis orqanına gətirməli, tutulma və ya həbsəalma
faktını Azərbaycan
Respublikasının qanunvericiliyi
ilə müəyyənləşdirilmiş
qaydada protokollaşdırmalı,
tutulmuş və ya həbsə alınmış şəxsi
bu protokolla tanış etməli, hər bir tutulma
və ya həbsəalma faktını müvafiq polis orqanında qeydiyyatdan keçirməlidir;
5) xüsusi təhlükəli dövləti
cinayət törətmiş
şəxs istisna olmaqla, tutulmuş və ya həbsə
alınmış şəxsin
yaxın qohumlarına,
onun tələbi ilə iş və ya təhsil
yerinə tutulması və ya həbsə
alınması barədə
təxirəsalınmadan məlumat
verməlidir;
6) tutulmuş və ya həbsə
alınmış şəxsin
tələbi ilə onun müdafiəçinin
köməyindən istifadə
etmək hüququnu təmin etməlidir;
7) tutulmuş və ya həbsə
alınmış şəxslə
davranışda onun şəxsiyyətinə və
ləyaqətinə hörmətlə
yanaşmalı, qadınlara,
yetkinlik yaşına çatmayanlara, qocalara, xəstələrə və
əlillərə xüsusi
diqqət yetirməlidir;
8) Azərbaycan
Respublikasının qanunları
ilə müəyyənləşdirilmiş
tutulma və ya həbsəalma müddətlərinə riayət
etməli, bu müddətlər keçənədək
tutulan və ya həbsə alınan şəxsi, onun tutulmasının və ya həbsə
alınmasının qanuniliyini
müəyyənləşdirmək üçun hakimin yanına gətirməlidir;
9) 3 saatdan artıq
müddətə tutulmuş
və ya həbsə alınmış
şəxs barədə
onun tutulmasından və ya həbsə
alınmasından 24 saat
keçənədək hakimə
yazılı məlumat
verməlidir;
10) məhkəmənin (hakimin) qərarına əsasən, habelə, tutulma və ya həbsəalma müddətləri keçəndən
sonra tutulan və ya həbsə
alınan şəxsi
dərhal azad etməlidir.
I. Polis əməkdaşı
şəxsin azadlıq
hüququnu hakimin qərarına əsasən,
tutulma və həbsəalma yolu ilə yalnız aşağıdakı hallarda
məhdudlaşdıra bilər:
1) cinayət və ya inzibati
hüquqpozma törədilməsində
şübhəli olduqda,
yaxud cinayət və ya inzibati
hüquqpozma törətməsinə
görə həbs olunduqda;
2) yetkinlik yaşına
çatmamış şəxs
üzərində tərbiyəvi
nəzarət həyata
keçirildikdə və
ya səlahiyyətli orqana gətirildikdə;
3) yoluxucu xəstəliklərin
yayılmasının qarşısı
alındıqda, habelə,
ruhi xəstələr,
alkoqoliklər, narkomanlar
və avaralıqla məşğul olanlar zərərsizləşdirildikdə;
4) şəxsin ölkəyə qanunsuz gəlməsinin qarşısı
alındıqda və
ya şəxs ölkədən çıxarıldıqda,
yaxud başqa dövlətə verildikdə;
5) təqsirləndirilən
şəxsin, cavabdehin,
şahidin məhkəmə
iclasına gəlməsini
təmin etdikdə, atalığın müəyyənləşdirilməsi
üçün test keçirildikdə, psixi müayinə aparıldıqda
və ya hər hansı öhdəliyin yerinə yetirilməsi (müqavilə
öhdəlikləri istisna
olmaqla) təmin edildikdə.
II. Polis əməkdaşı
hər hansı şəxsi o vaxt tuta və ya
həbsə ala bilər ki, məhkəmənin (hakimin)
qərarında, məhz
həmin şəxsin
azadlıq hüququnun
məhdudlaşdırılması nəzərdə tutulsun.
III. Polis əməkdaşı
tərəfindən məhkəmənin
(hakimin) qərarı olmadan hər hansı şəxsin təxirəsalınmadan tutulmasına
48 saatdan artıq olmayan müddətə yalnız aşağıdakı
hallarda yol verilə bilər:
1) şəxs cinayət və ya inzibati hüquqpozma
törədərkən, yaxud
törətdikdən, bilavasitə
sonra yaxalandıqda;
2) hadisəni, bilavasitə görənlər,
o cümlədən, zərər
çəkmiş şəxslər
məhz həmin şəxsin cinayət və ya inzibati
hüquqpozma törətdiyini
göstərdikdə;
3) şübhə edilən şəxsdə
və ya onun paltarında, ona məxsus digər əşyalarda və ya mənzilində
cinayətin və ya inzibati hüquqpozmanın
izləri tapıldıqda.
IV. Cinayət və ya inzibati
hüquqpozma törədilməsi
ilə əlaqədar
tutulmuş və ya həbsə alınmış şəxsin,
onun məsələsinə
tezliklə məhkəmədə
baxılmasını tələb
etmək hüququ vardır.
V. Şəxsin qanunsuz tutulmasına və ya həbsə
alınmasına yol vermiş polis əməkdaşı Azərbaycan
Respublikasının qanunvericiliyi
ilə müəyyənləşdirilmiş
məsuliyyət daşıyır.
I. Bu Qanunun
21-ci maddəsinin 1-ci hissəsində
nəzərdə tutulmuş
hallarda hər hansı şəxsin azadlıq hüququnun məhdudlaşdırılma müddəti
yalnız qanunla müəyyənləşdirilir.
II. Bu Qanunun 21-ci maddəsinin
3-cü hissəsində nəzərdə
tutulmuş hallarda hər hansı şəxsin azadlıq hüququnun məhdudlaşdırılması
müddətləri inzibati
hüquqpozmanın törədilməsi
ilə əlaqədar
Azərbaycan Respublikasının
inzibati hüquqpozmalar
haqqında qanunvericiliyi
ilə, cinayətin törədilməsi ilə əlaqədar isə Azərbaycan Respublikasının cinayət-prosessual
qanunvericiliyi ilə müəyyənləşdirilir.
I. Polis əməkdaşı
tərəfindən hər
hansı şəxsin
mənzil toxunulmazlığı
hüququnun məhdudlaşdırmasına
və mənzilə orada yaşayanların iradəsi ziddinə daxil olmasına yalnız aşağıdakı
hallarda yol verilir:
1) hakimin qərarı
olduqda;
2) digər şəxslərin hüquq
və azadlıqlarının
qorunması, ictimai qaydanın və ictimai təhlükəsizliyin
təmin olunması və yaxud ağır
cinayətlərin, bədbəxt
hadisələrin, təbii
fəlakətlərin, qəzaların,
epidemiyaların və
epizootiyaların qarşısının
alınması və onların nəticələrinin aradan
qaldırılması məqsədilə
təxirəsalınmaz tədbirlər
həyata keçirildikdə.
II. Hakimin qərarı
olmadan polis əməkdaşı mənzilə
orada yaşayanların
iradəsi ziddinə aşağıdakı əsaslardan
birinin olduğu barədə dəqiq məlumatı və ya əsaslı şübhələri olduğu
halda daxil ola bilər:
1) mənzildə
şəxsiyyət əleyhinə
ağır cinayətin
və ya xüsusi təhlükəli
dövləti cinayətin
törədilməsi;
2) cinayət törətmiş, həbsdən
və ya azadlıqdan məhrumetmə
yerlərindən qaçmış
şəxsin həmin
mənzildə gizlənməsi;
3) cinayət törətmiş şəxsin,
bilavasitə "isti izlərlə" təqib
edilməsi;
4) mənzildə insan meyitinin olması;
5) mənzildə insan həyatı və ya sağlamlığı
üçün real təhlükənin olması,
habelə, Azərbaycan
Respublikasının qanunvericiliyinə
əsasən, cinayət
məsuliyyətinə səbəb
ola bilən əxlaqsız hərəkətlərin
edilməsi.
III. Məhkəmənin (hakimin) qərarı
və ya bu maddənin 1 və 2-ci hissələrində
göstərilmiş hallardan
və əsaslardan hər hansı biri olmadan mənzil
toxunulmazlığı hüququnu
məqsədəuyğunluq, müvəqqəti zərurilik
və ya digər mülahizələrlə
məhdudlaşdırmaq qadağandır.
IV. Bu maddənin
2-ci hissəsinin əsasında
mənzilə, orada yaşayanların iradəsi
ziddinə, daxilolma faktı barəsində 24
saat ərzində hakimə yazılı məlumat verilməlidir.
V. Bu maddənin
müddəaları fiziki
və ya hüquqi şəxslərə
məxsus qeyri-yaşayış
binalarına, tikililərə,
torpaq sahələrinə
və Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyi
ilə müəyyənləşdirilmiş
digər obyektlərinə
daxilolma hallarına da şamil edilir.
Vahid ÖMƏROV, fəlsəfə üzrə fəlsəfə
doktoru
Səs.-
2017.- 15 may.- S. 7