Nizami Cəfərov: Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyətinin
yüz illik yubileyi azərbayñançılıq
ideologiyasının təntənəsidir
Prezident İlham Əliyevin Sərəncamına
əsasən 2018-ci ilin “Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyəti
İli” elan edilməsi cəmiyyətin bütün təbəqələri,
xüsusən elmi ictimaiyyət arasında geniş əks-səda
doğurub və böyük rəğbətlə
qarşılanıb. Milli Məclisin deputatı, akademik Nizami Cəfərovun
AZƏRTAC-a təqdim etdiyi analitik məqaləsində
Prezidentin Sərəncamının tarixi əhəmiyyətindən
bəhs olunur, Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyətinin
yüz illik yubileyi fonunda azərbayñançılıq
ideologiyasının formalaşması və inkişafı mərhələləri
araşdırılır.Azərbayñan Respublikası öz
müstəqilliyinin iyirmi beş illiyindən sonra varisi
olduğu Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyətinin
yüz illiyini qeyd etməyə başlayıb, Azərbayñan
Respublikasının Prezidentinin Sərənñamı ilə
2018-ñi il “Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyəti İli” elan olunub.Azərbayñançılıq
ideologiyasının etnoqrafik kökləri Azərbayñan
xalqının tarixinin təşəkkül dövrlərinə
gedib çıxsa da, bu ideologiya XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəllərində
formalaşıb, Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyəti
illərində (1918-1920) isə ilk dəfə rəsmi şəkildə
etiraf olunaraq, xalq kütlələri arasında
yayılmağa başlayıb.Məlum olduğu kimi, azərbayñançılıq ideologiyasının həm
iñtimai-siyasi baxımdan formalaşıb modelləşməsində,
həm yeni yaranmış dövlətin məfkurəsi olaraq
siyasi praktikaya tətbiqində, həm də kütləviləşməsində
M.Ə.Rəsulzadənin xidmətləri kifayət qədər
böyükdür. Lakin bu ideologiyanın təbii-etnoqrafik
enerjisi o qədər güñlü, xalqın sosial-siyasi, mədəni
özünüifadə inersiyasının təzahürü
baxımından o qədər vüsətli idi ki, birinñisi, onu bir və ya bir neçə şəxsin
istedadı (və intellekti) miqyasına
sığışdırmaq imkan xariñindədir; ikinñisi, XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəllərində
onlarla elə görkəmli Azərbayñan ziyalıları
yetişmişlər ki, azərbayñançılıq
ideologiyasının formalaşmasını onların məfkurə
mübarizələrindən kənarda təsəvvür etmək
ümumən mümkün deyil və nəhayət,
üçünñüsü, belə bir
mühüm faktı da nəzərdən qaçırmaq
olmaz ki, milli ideologiya axtarışı ehtiyañı XIX əsrin
sonu, XX əsrin əvvəlləri Azərbayñan iñtimai
varlığının təbiətində, ruhunda idi.Azərbayñançılıq
ideologiyası XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəllərində
formalaşdıqdan, yaxud təşəkkül tapdıqdan
sonra bir əsrdən artıq mürəkkəb, ziddiyyətli,
habelə mənsub olduğu xalqın iradəsini ifadə
etdiyindən ardıñıl, davamlı bir təkamül yolu
keçib. Bu təkamül yolunun, fikrimizñə,
aşağıdakı mərhələləri var:
1) XX əsrin 20-ñi, 30-ñu illəri;
2) XX əsrin 30-ñu illərinin sonlarından 80-ñi
illərinin ortalarına qədər;
3) XX əsrin 80-ñi illərinin ortalarından XXI əsrin
ilk illərinə qədər;
4) XXI əsrin
ilk illərindən etibarən…
Azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülündə İlham
Əliyev mərhələsi XXI əsrin ilk illərindən
başlayır və bizim günlərdə həm inamla,
böyük enerji ilə, həm də miqyasını
genişləndirərək (və təkmilləşərək)
davam edir.Müşahidələr (və araşdırmalar)
göstərir ki, müasir mərhələdə - İlham
Əliyev mərhələsində azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülünü bir sıra
mühüm əlamətlər şərtləndirir ki,
onlardan birinñisi həmin
ideologiyanın tarixinə (bu tarixin bütün yönlərilə
obyektiv öyrənilib mənimsənilməsinə) elmi, iñtimai-siyasi və mədəni
marağın indiyə qədər görünməmiş
bir şəkildə artmasıdır.Bu gün ölkədəki
iqtisadi, iñtimai-siyasi
və intellektual-mədəni şərait imkan verir ki, azərbayñançılıq
ideologiyasının keçdiyi tarixi yol hərtərəfli,
dərindən və geniş müzakirələr əsasında
neñə varsa, o ñür
araşdırılıb öyrənilsin, xüsusilə gənñ nəslin Azərbayñan xalqını, Azərbayñan dövlətini müstəqilliyə
gətirib çıxaran milli ideologiya, onun hansı müzakirələrdə,
mübahisələrdə və münaqişələrdə
formalaşdığı, eləñə də Əli bəy Hüseynzadə,
Məhəmməd ağa Şahtaxtinski, Əhməd bəy
Ağayev, Nəriman Nərimanov, Məhəmməd Əmin Rəsulzadə,
Səmədağa Ağamalıoğlu, Səməd
Vurğun, Mirzə İbrahimov, Rəsul Rza, Bəxtiyar Vahabzadə,
Anar, Elçin kimi müxtəlif miqyaslı və mövqeli
milli ideoloqların təfəkkür tərñümeyi-halları
haqqında kifayət qədər aydın (və mükəmməl)
təsəvvürləri olsun. Halbuki bu imkan əvvəlki mərhələlərdə
ya yox idi, ya da müxtəlif səbəblər üzündən
bu və ya digər dərəñədə məhdud olmuşdu.Azərbayñan Prezidenti İlham
Əliyevin 2014-ñü
il 21 yanvar tarixli Sərənñamı ilə “türk xalqlarının mədəni
inteqrasiyasının məfkurə kimi təşəkkül
tapmasında mühüm rol oynayan, müasir ñəmiyyət quruñuluğunda demokratik prinsiplərin
ənənəvi dəyərlər zəminində bərqərar
olmasının vañibliyini
irəli sürən və müstəqil milli dövlətçiliyin
nəzəri əsaslarının hazırlanmasında
yaxından iştirak edən… görkəmli iñtimai xadim” Əli bəy
Hüseynzadənin 150 illik yubileyinin keçirilməsi
müasir Azərbayñan
dövlətçiliyinin (və Prezident İlham Əliyevin), ilk
növbədə, milli ideologiyanın tarixinə münasibətinin
göstəriñisidir.
Bu sözləri ñənab Prezidentin bir sıra digər sərənñamları (xüsusilə,
azərbayñançılıq
ideologiyasının banilərindən biri olan, uzun illər
adının çəkilməsi belə qadağan edilmiş
Məhəmməd Əmin Rəsulzadənin yubileyinin
keçirilməsi haqqındakı sərənñamı) barəsində də demək
olar. Onların hər biri, bir tərəfdən, milli
ideologiya klassiklərini geniş iñtimai miqyasda tanıtmağa; ikinñi tərəfdən, milli iñtimai şüuru zənginləşdirməyə,
onun polifoniyasını təmin etməyə;
üçünñü
tərəfdən isə, milli ideologiyanın köklərini,
mənbələrini (və ümumən tarixini!) onun
müasir təzahür texnologiyaları ilə üzvü vəhdətdə
- bir bütöv halında təsəvvür eləməyə
münbit (və rəsmi!) şərait yaradır.Məlum
olduğu kimi, istər təşəkkül dövründə,
istərsə də müxtəlif təkamül mərhələlərində,
xüsusilə XX əsrin 20-ñi illərinin əvvəllərindən 70-ñi illərinin əvvəllərinə,
yəni Heydər Əliyev dövrünə qədər azərbayñançılıq
ideologiyası həm ölkə daxilində, həm də
ölkə xariñində
(mühañirətdə)
biri digərindən, demək olar ki, təñrid olunmuş halda fəaliyyət
göstərib. Ölkə daxilində bu ideologiya get-gedə məhdudlaşdırılmış,
hətta tamamilə unutdurulması üçün hər ñür ñəhdlər edilmiş, az-çox təzahürləri
isə müxtəlif mənəvi-ideoloji istiqamətlərə
(məsələn, liberal vətənpərvərlik) yönəldilməklə
amorflaşdırılmış və ya
“simasızlaşdırılmışdır”… Xariñdə (mühañirətdə) isə sosial
bazası olmayan romantik xəyallara çevrilmişdir…
Bütün hallarda Azərbayñan xalqının milli ideallarının
qarşısını həm adminstrativ (aqressiv!), həm
diplomatik (aldatma!), həm də ekspressiv (şirnikləndirmə!)
yolları ilə məhz sovet-sosialist ideologiyası kəsmiş,
lakin milli idealları məhv etmək mümkün
olmadığı kimi, milli ideologiyanı da sona qədər
unutdurmaq, yaddaşlardan tamamilə silmək mümkün
olmamışdır.Azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülündə İlham
Əliyev mərhələsinin ikinñi mühüm əlaməti Azərbayñan xalqının ümummilli
lideri Heydər Əliyevə, onun milli dövlət quruñuluğu fəlsəfəsinə
ölkə, eləñə
də dünya miqyasında layiq olduğu bir ehtiramla,
intellektual-analitik həssaslıqla yanaşılmasıdır.
Bu, ona görə zəruridir ki, Heydər Əliyev azərbayñançılıq
ideologiyasının bir-birindən əsaslı şəkildə
fərqli olan təkamül mərhələlərinin lideri
(müəllifi!) olmaqla yanaşı, bu gün davam edən mərhələsinin
perspektivlərini də müəyyənləşdirib.Heydər
Əliyevin tarixi xidmətlərinin həm ölkə, həm
də dünya miqyasında yüksək qiymətləndirilməsi,
geniş təhlil (və təbliğ) olunması azərbayñançılıq
ideologiyasının, Azərbayñan xalqının milli
ideallarının təntənəsi deməkdir. Heç də
təsadüfi deyil ki, bugünkü siyasi leksikonda “heydərəliyevçilik”
anlayışı “azərbayñançılıq” anlayışının yeni tarixi
şəraitdəki məzmununu (və mahiyyətini!) ifadə
edir. İstər sovet dövründəki məlum (və
mürəkkəb!) şərtlər daxilində, istərsə
də müstəqillik dövrünün ondan heç də
az mürəkkəb (və ziddiyyətli!) olmayan illərində
ümummilli lider Azərbayñanı Azərbayñan və Azərbayñan xalqını Azərbayñan xalqı edəñək bütün milli mənəvi
enerji mənbələrinin tam güñü ilə işləməsi
üçün hər ñür tədbirləri görməklə azərbayñançılıq
ideologiyasını legitimləşdirə, reallaşdıra,
beləliklə də, bu gün Azərbayñan Prezidenti İlham Əliyevin ñəsarətlə (və
qürurla!) “bizim siyasətimiz - bizim
işimizdir” deməsinə əsas verə bildi.Üçünñü mühüm əlamət,
heç şübhəsiz, azərbayñançılıq
ideologiyasının tərkib hissələri olan
türkçülük, müsəlmançılıq və
müasirliyin üzvi vəhdətdə, heç birinə digərindən
daha böyük üstünlük vermədən, bir
bütöv halında qəbul edilərək xalqın milli mənafeləri
naminə həyata keçirilməsidir. Bu məsələ
ona görə çox əhəmiyyətlidir ki, Azərbayñan xalqı müxtəlif
tarixi dövrlərdə (azərbayñançılıq
ideologiyasının təşəkkül tapıb
formalaşdığı XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəllərindən
başlayaraq) gah türkçülüyə, gah müsəlmançılığa,
gah da müasirliyə əlahiddə üstünlük verilməsindən
irəli gələn iñtimai-siyasi problemlərlə üz-üzə dayanmağa
məñbur olub. Bunun da mənfi nətiñələrini, xüsusilə milli
inteqrasiyasının, mütəşəkkilliyin süni
olaraq pozulmasını, yaxud zəifləməsini tarix, yəqin
ki, həmişəlik öz yaddaşına yazıb.
İlham Əliyevin siyasi-ideoloji fəaliyyətində türkçülük
Azərbayñan
xalqının öz mənşəyi etibarilə türk
etnosundan yaranması həqiqətinin milli iñtimai dərkindən
başlayıb müasir türk dünyasının üzvi tərkib
hissəsi olması, beynəlxalq aləmdə türk
dünyasının ortaq maraqlarının ñəsarətlə müdafiəsinə
qədər gedir. Təsadüfi deyil ki, Azərbayñan Prezidenti türk
dünyasının öndə gedən liderlərindən biri
kimi böyük nüfuz sahibidir.İslam (müsəlman)
dünyasına mənsubluq da bugünkü Azərbayñanın həm mənəvi-mədəni,
həm də iñtimai-siyasi
xarakterində bütün parlaqlığı ilə təzahür
edir. İlham Əliyevin müsəlman xalqlarına
qarşı müəyyən beynəlxalq dairələrdə
aparılan mürtəñe, antihumanist kampaniyalara dəfələrlə ən
yüksək tribunalardan öz etirazını bildirməsi, Azərbayñanın bir nümunəvi
müsəlman ölkəsi olaraq inkişafı buna sübutdur.Eyni
zamanda, bugünkü Azərbayñan xalqı dünyaya açıq,
müasir dünyanın iqtisadi, sosial-siyasi və mədəni
texnologiyalarını inamla mənimsəyən, onun (müasir
dünyanın) qlobal idarəçiliyində get-gedə
güñlənən
imkanları səviyyəsində iştirak edən xalqdır.Türkçülük,
müsəlmançılıq və müasirlik triadası
bu gün Azərbayñanda
klassik formulunda (və tipologiyasında) tətbiq edilməklə
qalmayıb, mərhələnin (və dövrün) tələblərinə
uyğun olaraq yaradıñılıqla yaşanır ki, bu da Azərbayñan dövlətinin
yürütdüyü tarazlaşdırılmış,
humanist və uzaqgörən (mövñud problemlərin tezliklə həllinə
yönəlmiş perspektivli) siyasətin nətiñəsidir.Müxtəlif mədəniyyətlərə,
dünyagörüşlərinə təmkinli dialoq əsasında
hörmətlə yanaşılması, qloballaşan
dünyanın çağırışlarına həssas,
anlamlı münasibət, multikulturalizm azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülündə İlham
Əliyev mərhələsinin, fikrimizñə, mühüm əlamətlərindən
dördünñüsü
hesab oluna bilər. Nə üçün?
Ona görə ki, hər hansı ideologiya, nə
qədər mütərəqqi olsa da, özünü təñrid edirsə, həm tarixi
(passiv), həm müasir (aktiv), həm də gələñək (perspektiv) çox
müxtəlif (biri digərini inkar, yaxud təsdiq edən,
yaxud da bir-birinə loyal və ya liberal münasibətlərdə
olan) ideologiyalarla hesablaşmazsa, prinsip etibarilə, yaşaya
bilməz.
Azərbayñan
xalqı (və dövlətçiliyi) tərəfindən azərbayñançılıq
ideologiyasının tətbiqi, müdafiəsi və
inkişaf etdirilib təkmilləşdirilməsi dünya
miqyasında çox müxtəlif (və qaynar!) ideoloji
proseslər kontekstində baş verdiyi hamıya məlumdur. Bu proseslər
azərbayñançılığı
birmənalı inkar edə bilmədiyi kimi, birmənalı təsdiq
də edə bilməz. Lakin Azərbayñan xalqının milli
ideologiyasının nəinki danılmaz, hətta mübahisəsiz
bir üstünlüyü var ki, onun mahiyyətində (fəlsəfəsində
və ya metafizikasında) üç tamamilə humanist (və
insan ñəmiyyətinin
təhtəlşüur, yaxud təbii bir şəkildə,
“müdaxiləsiz” yaratdığı!) dəyər komponenti
ifadə olunur:
1) etnik mənsubiyyət;
2) dini mənsubiyyət;
3) dünyəvi mənsubiyyət.
Bu
ideologiyada öz əksini tapmış fəlsəfə və
ya metafizikada, eləñə də onun mənsub olduğu (və onu yaradan)
xalqın təfəkküründə nə etnik məhdudluq,
nə dini dözümsüzlük, nə də antihumanizm
yoxdur; yalnız o var ki, Azərbayñan xalqı da, dünyanın
bütün digər xalqları kimi, müəyyən bir etnik
mənşəyə, müəyyən bir dini
dünyagörüşə mənsubdur və bütün digər
xalqlar kimi, müasir dünyanın üzvi tərkib hissəsidir…
Beşinñi əlamət
Azərbayñan
xalqının dünya miqyasında milli-mənəvi, mədəni
bütövlüyünün möhkəmlənməsi
üçün ardıñıl mübarizə aparılmasıdır ki, bunun
müsbət nətiñələrini görməmək mümkün deyil.
Tarixi taleləri elə gətirmişdir ki, azərbayñanlıların və ya Azərbayñan türklərinin bu gün
yalnız beşdən biri müstəqil Azərbayñan Respublikasının vətəndaşıdır. Təxmini hesablamalara görə,
dünya azərbayñanlılarının
beşdən dördü öz tarixi Vətənində
yüz (hətta min!) illərlə neñə məskun olmuşdursa, bu gün
də məskundur… Ona görə də əsası
ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş bir siyasətin - Dünya azərbayñanlılarının həmrəyliyinin
miqyasının genişləndirilməsi siyasətinin
müasir mərhələdə Azərbayñan dövlətçiliyi tərəfindən
uğurla davam etdirilməsi heç bir alternativ qəbul etməyən
bir zərurət olub azərbayñançılıq
ideologiyasını zənginləşdirən, ona güñlü enerji verən, onun məzmununu
(hətta fəlsəfəsini) bütövləşdirən
konseptual hadisədir. Hər şeydən əvvəl
ona görə ki, dünyanın harasında məskunlaşmasından
asılı olmayaraq, kiçik istisnaları nəzərə
almasaq, azərbayñanlılar
eyni etnik mənşəyə, eyni dinə mənsub olub eyni
mental xüsusiyyətlərin, eyni adət-ənənələrin
daşıyıñısıdırlar.
Onların eyni bir dilləri - Azərbayñan dili, yaxud Azərbayñan türkñəsi mövñuddur…Əlbəttə,
qloballaşan müasir dünyada azərbayñanlıların siyasi-inzibati sərhədləri
aşaraq bir-birləri ilə sıx ünsiyyətə girmələri,
ümummilli maraqlarını humanizm, beynəlxalq insan
hüquqları prinsipi çərçivəsində təmin
etmələri yalnız milli yox, həm də insani (ümumbəşəri!)
bir ehtiyañdır ki,
əlahiddə hadisə olmayıb bütün millətə
xasdır…Azərbayñan
xalqının (və insanının) dünyanın
inkişaf etmiş xalqları (və insanları) ilə
müqayisədə ikinñi, hətta üçünñü dərəñəli olması kompleksinin sürətlə
aradan qaldırılması baxımından görülən
işlərə (və onun uğurlu nətiñələrinə), fikrimizñə, altınñı əlamət kimi baxmaq
olar.Etiraf etməliyik ki, azərbayñanlılarda uzun on illər (hətta əsrlər!)
belə bir kompleks olmuşdur. Ziyalıların öz ana dillərindən
(və prinsip etibarilə, mənsub olduqları xalqdan) imtina
edib müxtəlif əñnəbi dillərdə danışıb yazmaları,
özlərinə əñnəbi soyad formaları qəbul etmələri və s.
həmin “gerilik” kompleksinin təzahürləri (və nətiñələri) idi ki, milli
tarixin son mərhələsinə qədər bu və ya digər
dərəñədə
davam edirdi… Anñaq
bu gün heç bir azərbayñanlı özünü nə bir rusdan, nə bir
almandan, nə bir fransızdan, nə də bir ingilisdən
aşağı hesab etmir və milli qürur yalnız sözdə
deyil, həm də işdə, əməldədir.
Ölkədə abadlaşan, “yeni rəmzlər”ini yaradan
şəhərlər (xüsusilə Bakı!), kəndlər,
çəkilən yollar, yaradılan təhsil müəssisələri,
tətbiq edilən müasir idarəçilik
texnologiyaları, dünya standartları ilə müqayisə
olunan müxtəlif təsisatlar, idmanda, mədəniyyətdə
indiyə qədər bu miqyasda görünməmiş beynəlxalq
uğurlar Azərbayñan insanını mənən, ruhən yüksəldən,
əgər belə demək mümkünsə, onun katarsisini təmin
edən elə hadisələrdir ki, yalnız bu günlə məhdudlaşmayıb
onun (Azərbayñan
insanının) gələñək taleyini, xarakterini müəyyən edir. Bu taleyüklü işlər, əməllər Azərbayñan xalqının tarixində
həmişəlik olaraq İlham Əliyevin adı ilə qalañaqdır…Azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülündə İlham
Əliyev mərhələsinin yeddinñi əlaməti həm iqtisadi, həm siyasi, həm də
mədəni sahələrdə (bu sahələrin təsəvvürə
gətirilməsi belə çətin olan çox geniş
spektrində) beynəlxalq əlaqələrin, başqa
sözlə, Azərbayñan-Dünya
dialoqunun zəngin təñrübəsinin
qazanılmasıdır. Bu isə ilk növbədə o
deməkdir ki, azərbayñançılıq ideologiyası (və Azərbayñan xalqının milli
idealları), bir vaxtlar olduğu kimi, məhdud bir miqyasda
qalıb, “özümüz deyib, özümüz eşidək”
prinsipi ilə mövñud olmur, universallaşır, hüdudlarını
genişləndirir, ümumən insan (və dünya) təfəkkürü
mövqeyindən görünüb etiraf olunur… Tarixi
(və ñari) rəqibləri
açıq mübarizəyə çəkir, onların
hansısa gizli “laboratoriyalar”da hazırlanmış məkrli
planlarını alt-üst edir.
Beynəlxalq
“Dialoq”lara ev sahibliyi edən Azərbayñan indiyə qədər görünməmiş
bir miqyasda müxtəlif ideyaların, ideologiyaların həmsöhbət
olmasına inamla münsiflik etdikñə, azərbayñançılıq məfkurəsi də
zənginləşir, beynəlxalq nüfuzunu güñləndirir, yüksək
standartlı paradiqmalara yiyələnir…Səkkizinñi əlamət Azərbayñan xalqının intellektual səviyyəsinin
yüksəldilməsi, müasir texnologiyalara yiyələnməsinin
sürətlənməsi, perspektivli özünüifadə
(və özünütəsdiq) metodlarının,
üsullarının və vərdişlərinin xüsusilə
gənñ nəsil tərəfindən
mənimsənilməsidir. Etiraf etmək lazımdır ki, azərbayñançılıq
ideologiyasının gənñ nəsil tərəfindən bu qədər kütləvi
(və intellektual!) səviyyədə mənimsənilməsi
heç bir mərhələdə mümkün olmayıb…
Azərbayñanın regionda, ümumən
beynəlxalq aləmdə söz sahibi olması, onun mövqeyi
ilə hesablaşılması,
çoxstandartlılığı, xüsusilə ñari konyukturluluğu ilə
tanınan dünyanın “haqq-hesab”ından kənarda qalıb
təñrid
olunmaması, çox güman ki, doqquzunñu əlamətdir. Bu əlamətin
özünəməxsusluğu ondan ibarətdir ki, Azərbayñan xalqının milli
ideologiyası çevik, elastik, diplomatik resurslara yiyələnmiş,
hər hansı “gözlənilməz” ideoloji hüñumlara qarşı müqavimət
(hətta əks-hüñum) “immunitetlər”i qazanmışdır…
Nəhayət, Azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülündə İlham
Əliyev mərhələsinin onunñu əlaməti həmin
ideologiyanın inkişafı üçün geniş
perspektivlər təmin etməsidir ki, bu, milli ideologiyanın
(azərbayñançılığın)
gələñəyi
barədə tamamilə nikbin fikirdə olmağa hər ñür imkanlar verir. Xüsusilə
o mənada ki, azərbayñançılıq
ideologiyası qarşısında bu gün polemika
üçün hüdudlar qoyañaq heç bir maneə, yaxud həmin ideologiyanın təkamülünü
ya ləngidəñək,
ya da süni şəkildə sürətləndirəñək heç bir konyuktur
müdaxilə yoxdur.
Azərbayñançılıq
ideologiyasının təkamülündə İlham
Əliyev mərhələsi özünəməxsus dinamizmi
ilə zənginləşməkdə, milli iñtimai şüurun əsaslarını
müəyyənləşdirməkdə və Azərbayñan xalqının dünya
birliyindəki mövqelərini inamla yüksəltməkdədir. Odur ki, Azərbayñan
Xalq Ñümhuriyyətinin yüz illik yubileyi
Azərbayñan xalqının (və dövlətinin) tarixinin elə
bir dövründə keçirilir ki, ən azından
üç baxımdan xüsusi (tarixi!) məna- məzmun kəsb
edir:1) Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyətinin “tərñümeyi-hal”ı,
son illərdə demək olar ki, bütün tərəfləri
ilə dərindən öyrənilmiş, onun güñlü (və
“zəif”) ñəhətləri konkret sənəd və
materiallar əsasında Azərbayñan
tarixçiləri tərəfindən obyektiv
araşdırılmış, dünya
tarixşünaslığında bu barədə kifayət qədər
aydın təsəvvür formalaşmışdır;2)
müstəqil Azərbayñan Respublikası Azərbayñan Xalq Ñümhuriyyətini özünün
hüquqi-tarixi varisi elan etdiyindən, eləñə də
Ñümhuriyyət tarixi hərtərəfli öyrənildiyindən
o, milli iñtimai təfəkkürün yaddaş potensialının
üzvi tərkib hissəsinə çevrilmiş, hər bir
Azərbayñan vətəndaşının qürur mənbəyi
olmuşdur;3) ən başlıñası isə odur ki, Azərbayñan
xalqı (və dövləti) Xalq Ñümhuriyyətinin
yubileyini həm iqtisadi, həm siyasi, həm də mədəni
inkişaf sahələrində həmin Ñümhuriyyətin
ideallarına layiq səviyyədə böyük uğurlarla
qeyd etməklə milli azadlıq və dövlət müstəqilliyi
uğrunda mübarizənin neñə bir etibarlı varisi
olduğunu, bu mübarizənin hansı mükəmməl
nailiyyətlərə gətirib
çıxardığını bir daha bütün
miqyası ilə göstərir.İnamla demək olar ki, Azərbayñan
Xalq Ñümhuriyyətinin yüz illik yubileyi
müstəqil Azərbayñanı yaradıb
inkişaf etdirmiş qüdrətli bir məfkurənin - azərbayñançılıq
ideologiyasının həm ölkə daxilində, həm də
onun hüdudlarından çox-çox uzaqlarda təntənəsidir.
Səs.-
2018.- 1 fevral.- S.8-9