Sənət tarixində silinməz
iz salmış xanəndə
Dövlət başçısının
Sərəncamı ilə
Hacıbaba Hüseynovun
100 illik yubileyi qeyd ediləcək
Xanəndəlik sənəti ənənələrinin
layiqli davamçılarından
olan Azərbaycan musiqi sənətinin görkəmli nümayəndəsi,
respublikanın xalq artisti Hacıbaba Hüseynov sənət tariximizdə özünəməxsusluğu
ilə seçilib. Muğamın tədrisi sahəsində də uzun illər səmərəli fəaliyyət
göstərib. Belə
bir sənətkarın
bu il 100 illiyi tamam olur.
Onun 100 illik yubileyinin qeyd edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikası Prezidenti Sərəncam imzalayıb.
Sərəncama əsasən, muğamı
və bədii sözü ahəngdar şəkildə uzlaşdırmış,
yüksək ifaçılıq
mədəniyyətinin parlaq
nümunələrini yaratmış
sənətkarın 100-cü ildönümünün qeyd
olunmasını təmin
etmək məqsədi
ilə Mədəniyyət
Nazirliyi tədbirlər
planını hazırlayıb,
həyata keçirəcək.
Azərbaycanın musiqi mədəniyyətinin
inkişafı və təbliğində təqdirəlayiq
xidmətləri olan ustad sənətkar mahir ifaçısı olduğu rəngarəng muğamlarla yanaşı,
çoxsaylı təsniflər
və xalq mahnıları ilə musiqisevərlərin qəlbində
silinməz iz qoymuşdur.
H.Hüseynov 1919-cu ilin mart ayında
Bakı şəhərinin
Çəmbərəkənd məhəlləsində, dənizçi
ailəsində anadan olmuşdur. Ruhani ailəsində böyümüş,
erkən yaşlarında
məscidlərdə, yas
məclislərində nohə
və mərsiyyə söyləyərmişdir. 1938-ci ildə xanəndə Zülfü Adıgözəlovun
plastinkasını əldə
edən H.Hüseynov, onun oxuduqlarını təkrar edir, yamsılıyarmış. Dostları
da gənc Hacıbabaya deyərmişlər
ki, sən oxuyanda, elə bilirik Zülfü oxuyur. Sənətkarla bağlı olan
mənbələrdə göstərilir
ki, 1941-ci ildə Böyük Vətən müharibəsinin başlaması
ilə, gənc Hacıbaba muğam oxumağa fasilə verib. Öz dediyinə görə, ucadan olmasa da,
ürəyində həmişə
muğam oxuyarmış.
1945-ci ildə müharibə
bitəndən sonra,
H.Hüseynovu tarzən
Əhməd Bakıxanovla
tanış edirlər.
Ə.Bakıxanov gənc
xanəndənin öz
ansamblına işə
götürür. O, həmin
ansamblda üç il çalışır.
Güclü hafizəsi
sayəsində eşitdiyi
dini musiqi nümunələrini və
muğamları dərindən
mənimsəyir, əruz
vəzninin qayda-qanunlarına
uyğun olaraq, qəzəllər yazmağa
başlayır. Həmin
vaxtlarda H.Hüseynov ansamblla çıxış
edən xanəndələrdən,
musiqiçilərdən, Ə.Bakıxanovdan
muğamın incəliklərini
öyrənir və ömrünün sonuna qədər onu özünün əsas ustadı hesab edir. H.Hüseynov xatirələrinin birində
deyir: "Bir gün Zülfü Adıgözəlova söyləyirlər
ki, bir cavan
oğlan var, nağara ifa edir və oxuyur,
yaman səni yamsılıyır. Zülfü
məni öz yanına Konservatoriyaya çağırdı və
oxumağımı xahiş
etdi. Oxuyub qutarandan sonra dedi ki,
yaxşı oxuyursan, amma məni yamsılama. O vaxtdan öz ifa tərzimi
seçdim". Onun səs
diapozonu o qədər
geniş olmasa da, öz tembrinə görə təsirli və məlahətli idi. Xanəndənin zəhmətsevərliyi və sənət axtarışları nəticəsində,
əldə etdiyi ifaçılıq texnikası,
poeziya və muğamı yüksək
bədii zövqlə
uzlaşdırma qabiliyyəti
muğam biliciləri və musiqisevərlər tərəfindən yüksək
dəyərləndirlimişdir.
1963-cü ildə Zülfü
Adıgözəlovun vəfatından
sonra, Əhməd Bakıxanov H.Hüseynovu Azərbaycan Dövlət Musiqi Məktəbində muğamatdan dərs deməyə dəvət edir. Hacıbaba Hüseynov
ömrünün sonuna
qədər, 30 il ərzində, həmin məktəbdə
dərs demiş və istedadlı xanəndələr yetişdirmişdir.
H.Hüseynovun yaratdığı çoxsaylı təsniflər
musiqi irsinə daxil olmuş və muğam ifaçılığında geniş
yayılmışdır.
H.Hüseynov muğamda oxunan
"Rast" muğamının
"Üşşaq" və
"Hüseyni", "Novruz-rəvəndə",
digər muğamlarda olan "Şah Xətai" şöbələrinin
ilk ifaçısı olub.
H.Hüseynovun təşəbbüsü ilə "Bayatı-şiraz"
muğamının "Dilruba"
şöbəsi dərsliyə
əlavə olunub.
Xanəndəlik sənəti yüksək
qiymətləndirilib, 1989-cu ildə Azərbaycanın əməkdar artisti,
1990-cı ilin oktyabr ayında xalq artisti fəxri adı ilə təltif olunub.
Onun 1989-cu ildə
70 illik yubileyindən sonra, ilk dəfə xarici səfərə, böyük bir musiqiçi və ziyalı heyəti ilə İraqa gedir. 1990-cı ildə Türkiyənin
Adana şəhərinə, 1991-ci ildə Fransanın Paris, Marsel, Leon, Monpelye, Belçikanın Brüssel
şəhərlərində, İsveçrədə, Hollandiyada
konsetrlər verir. Son səfəri 1992-ci ildə İran İslam Respublikasına
olur, İranda yadda qalan ifalar
edir. Hacıbaba Hüseynov 1993-cü ildə dünyasını
dəyişib və birinci Fəxri Xiyabanda dəfn olunub.
Xanəndənin zəhmətsevərliyi və
sənət axtarışları
nəticəsində əldə
etdiyi ifaçılıq
texnikası, poeziya və muğamı yüksək bədii zövqlə uzalaşdırma
qabiliyyəti muğam
biliciləri və musiqisevərlər tərəfindən
yüksək dəyərləndirilib. O, muğam
ustadlarının ənənələrindən
bəhrələnərək, bu sənətdə öz dəsti-xəttini yaratmağa nail olaraq, sənət tarixində silinməz iz salmışdır.
Zümrüd BAYRAMOVA
Səs.-
2019.- 28 fevral.- S.10