Ermənistanın təcavüzkar siyasəti,
ikili standartlar və ATƏT-in Minsk qrupunun 28 illik fəaliyyətsizliyi
1993-cü
ildə Ermənistanın Azərbaycana qarşı təcavüzünün
genişlənməsi ilə əlaqədar BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qəbul etdiyi 822, 853, 874 və 884 saylı
qətnamələrdə Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü, suverenliyi və sərhədlərinin
toxunulmazlığının zəruriliyi bildirilir. BMT Təhlükəsizlik Şurasının sənədlərində
işğalçı qüvvələrin işğal etdikləri
Azərbaycan ərazilərindən dərhal və qeyd-şərtsiz
çıxması qeyd olunsa da, Ermənistanın
açıq-aşkar işğalçılıq mövqeyi
tutması nəticəsində bu qətnamələr indiyədək
yerinə yetirilməyib. Bununla yanaşı, faşist
ideologiyasına əsaslanan təcavüzkar siyasət, eləcə
də münaqişənin həlli ilə bağlı Ermənistan
rəhbərliyi tərəfindən səsləndirilən
fikirlər tarixi reallıqları, münaqişənin əsl
mahiyyətini əks etdirmir. Məqsəd
danışıqları imitasiya üçün aparmaq, yəni
vaxt uzatmaqla işğalçılıq siyasətini davam
etdirməkdir.
Bu fikirləri AZƏRTAC-a
açıqlamasında Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının professoru, siyasi elmlər doktoru Elçin
Əhmədov bildirib.
E.Əhmədov deyib ki, 1992-ci il
martın 24-də ATƏT çərçivəsində
yaradılan Minsk qrupu və bu qrupun 1997-ci ildən həmsədrləri
(ABŞ, Fransa və Rusiya) münaqişənin ədalətli
həlli üçün təcavüzkara qarşı
heç bir təzyiq göstərmək niyyətində
olmayıb. ATƏT-in Minsk qrupuna həmsədrlik edən
böyük dövlətlər münaqişədə kimin
haqlı olduğunu gözəl başa düşürlər.
Bu baxımdan, ATƏT-in Minsk qrupunun qəbul etdiyi sənədlərdə
Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün, sərhədlərinin
toxunulmazlığının, suverenliyinin bərpasının
zəruriliyi bildirilir. Lakin tərəfsiz vasitəçilik
missiyasını üzərinə götürmüş
ATƏT-in Minsk qrupunun (ABŞ, Fransa və Rusiya) həmsədrləri
münaqişədə Ermənistanın Azərbaycana təcavüzündən
birbaşa danışmadan, ATƏT-in Minsk qrupunun qəbul
etdiyi sənədlərdə bu barədə heç nə
demədən münaqişənin ədalətli həlli
yolunda müsbət irəliləyişə nail olmaq çətindir.
Bundan əlavə, əgər münaqişə tərəfləri
öz aralarında razılığa gələ bilirdilərsə,
onda Minsk qrupunun yaradılması nə məqsəd
daşıyırdı və bu qurumun keçən dövr ərzində
apardığı çoxsaylı danışıqların mənası
nə idi? Eyni zamanda, təcavüzkar Ermənistana
qarşı heç bir əməli tədbirin görülməməsi
ATƏT-in nüfuzuna xələl gətirməklə bərabər,
onun tərkibində yaradılan Minsk qrupuna olan ümidləri
də heçə endirmişdir. Bu səbəbdən,
beynəlxalq birlik təcavüzkarı öz adı ilə
çağırmalı, Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ
bölgəsinin etnik təmizləməyə məruz
qalmış, öz doğma yurdlarından məcburən
köçkün düşmüş azərbaycanlıların
hüquqlarının bərpa olunmasına çalışmalıdır.
Ancaq Minsk qrupu yarandığı vaxtdan indiyədək
qəbul etdiyi sənədlərdə bir dəfə də
olsun Ermənistanın işğalçılıq siyasətindən
nəinki danışılmır, əksinə müxtəlif
vaxtlarda digər beynəlxalq təşkilatların da
işğal faktının əks olunduğu sənədlərin
qəbul edilməsinə etiraz edərək məsələnin
yalnız Minsk qrupu çərçivəsində həll
edilməsinə üstünlük vermiş, daha doğrusu, Azərbaycanın
işğal edilmiş əraziləri terminini qəbul etməmişlər.
Bu cür mövqe Ermənistanın yürütdüyü
işğalçılıq siyasətini açıq formada
olmasa da, mövcud işğal rejiminin qorunub
saxlanılmasına yönəlmiş dəstək kimi qəbul
edilməlidir.
Münaqişənin nizama salınmasında Azərbaycanın
tutduğu mövqe birmənalıdır. Problem yalnız Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü və ölkəmizin beynəlxalq
səviyyədə tanınmış sərhədləri
çərçivəsində həllini tapmalıdır. Bu
mövqe beynəlxalq hüquq normaları və prinsipləri, BMT
Nizamnaməsi, Helsinki Yekun Aktı və münaqişənin
nizamlanması istiqamətində qəbul edilmiş
çoxsaylı beynəlxalq sənədlərə əsaslanır.
Ermənistanın yürütdüyü faşist
ideologiyası, Azərbaycana qarşı etnik təmizləmə,
dövlət terrorizmi, soyqırımı və
işğalçılıq siyasəti 30 ildən
artıqdır ki, dünya ictimaiyyətinin gözü
qarşısında baş verir. Bununla
yanaşı, ATƏT-in Minsk qrupunun (ABŞ, Fransa və Rusiya)
həmsədrləri təcavüzkarın özünü cəzasızlıq
şəraitində hiss etməsinə imkan verməməli,
Ermənistan rəsmilərinin Azərbaycanın suverenliyi və
ərazi bütövlüyünü kobud surətdə pozan
hüquqazidd addımlarını pisləməli, onun
qarşısını almalıdır. Eyni
zamanda, münaqişənin sülh yolu ilə həlli
üçün BMT Nizamnaməsi, Helsinki Yekun Aktı, eləcə
də BMT Təhlükəsizlik Şurasının 1993-cü
ildə qəbul etdiyi 822, 853, 874, 884 saylı qətnamələr
əsasında təcavüzkar sülhə məcbur edilməli
və açıq-aşkar anneksiya siyasəti
yürütdüyünə görə Ermənistana təzyiqləri
artırmalı, işğalçılıq siyasətinə
son qoyulması üçün qəti praktik addımlar
atmalı və təcavüzkarı beynəlxalq birliyin iradəsinə
tabe etdirməlidirlər.
Ermənistan xarici işlər
naziri Rusiya Federasiyasının xarici işlər nazirinin
açıqlamasına cavab verərək Azərbaycan ərazilərinin
işğaldan azad edilməyəcəyini bildirdi, indiyə qədər
aparılmış danışıqlar prosesi və
münaqişənin mərhələli həlli ilə
bağlı təklifləri rədd və inkar etdi. Bu siyasətin davamı olaraq iyulun 10-da Yerevanda
keçirilən təhlükəsizlik şurasının
iclasında Ermənistanın milli təhlükəsizlik
strategiyasının müzakirəsi zamanı bu ölkənin
bölgədə sülh və təhlükəsizliyə
birbaşa hədə törədən təcavüzkar siyasəti
baş nazirin dilindən növbəti dəfə etiraf edildi.
Hazırda,
işğalçı Ermənistanda sosial-iqtisadi və
demoqrafik böhran, son illərdə baş verən hadisələr,
xüsusilə, insanlara qarşı güc tətbiq edilməsi,
qan tökülməsi, məhkəmə qərarı olmadan
insanların həbs edilməsi, İctimai TV-nin zəbt edilməsi,
sabitsizlik, xaos və s. məsələlərin üzərindən
heç nə olmamış kimi keçilməsi acı təəssüf
doğurur. Ermənistanda indiki hakimiyyətə
alternativ olmaq istəyən siyasi təşkilatlar daim təzyiq
altındadır, siyasi fəallar həbs olunur, hakimiyyətin
mövqeyini tənqid edən media, QHT-lər qapadılır, fəal
jurnalistlər, vətəndaş cəmiyyəti nümayəndələri
həbs olunur. Ermənistan rəhbərliyi artıq
ölkədə bütün sosial dayaqlarını
itirmişdir. Bu baxımdan, iyulun 12-də qəsdən
Azərbaycan-Ermənistan sərhədində baş verən təcavüz
aktı ictimai fikri ölkədaxili problemlərdən, eləcə
də işğal altında saxladığı Dağlıq
Qarabağ və ətraf 7 rayondan yayındırmaqla
yanaşı, Ermənistanın açıq şəkildə
işğalçılıq siyasətini davam etdirdiyini
nümayiş etdirir.
Ermənistan danışıqlar adı ilə
imitasiya ilə məşğuldur. Buna rəvac verən
ATƏT-in Minsk qrupunun mücərrəd və ənənəvi
bəyanatları da elə status-kvonu qoruyub saxlamağa
çalışan Ermənistanı hər dəfə bir az
da şirnikləndirir. Ona görə ATƏT
Minsk qrupu təcavüzkarı öz adı ilə
çağırmalı, onu sülhə məcbur etmək
üçün BMT Təhlükəsizlik Şurasının
qəbul etdiyi 822, 853, 874, 884 saylı qətnamələr əsasında
qeyd-şərtsiz Azərbaycan torpaqlarından
çıxmasını birmənalı şəkildə tələb
etməlidir. Əks təqdirdə, onların tərəfsiz
vasitəçiliyi şübhə altındadır.
XX əsrin sonundan başlayaraq Ermənistanın
Azərbaycana qarşı əsassız ərazi iddiaları və
açıq-aşkar işğalçılıq siyasəti
beynəlxalq hüququn bütün norma və prinsiplərinə
ziddir. Ermənistanın bu təcavüzkarlığı
BMT Nizamnaməsində nəzərdə tutulan öz müqəddəratını
təyin etmək hüququnun həyata keçirilməsi deyil,
Nizamnamənin 2-ci maddəsinin 4-cü bəndinin kobud şəkildə
pozulması başqa dövlətin ərazi
bütövlüyünə və siyasi müstəqilliyinə
qarşı zor işlədilməsi deməkdir. Belə ki, dünyada sülhün və təhlükəsizliyin
təminatçısı olan BMT Nizamnaməsinin 1-ci maddəsinin
1-ci bəndində təşkilatın əsas vəzifəsi
kimi “beynəlxalq sülhü qorumaq və bu məqsədlə
təcavüz hərəkətlərinə və ya sülhün
pozulmasına yönəlmiş digər pozuntulara
qarşı təsirli kollektiv tədbirlər həyata
keçirmək” nəzərdə tutulur. Bununla
yanaşı, Ermənistan bütün beynəlxalq hüquqi sənədləri,
xüsusilə BMT Nizamnaməsinin I və II maddələrində,
1970-ci il 24 oktyabr tarixli beynəlxalq hüququn prinsipləri
haqqında Bəyannamədə, eləcə də 1975-ci il 1
avqust tarixli ATƏM/ATƏT-in Helsinki Yekun Aktında ifadə
olunmuş beynəlxalq hüququn əsas prinsiplərini
kobudcasına pozmuşdur. Beynəlxalq hüququn
normalarının ermənisayaq təfsiri dövlətlərin
ərazi bütövlüyü və sərhədlərin
pozulmasının qeyri-mümkünlüyü haqqında
1990-cı il noyabrın 21-də qəbul edilmiş yeni Avropa
üçün Paris Xartiyasına da tamamilə ziddir və qəbuledilməzdir.
Azərbaycan Prezidenti son
müsahibəsində bir daha vurğuladı ki, Azərbaycan
dövləti ATƏT-in Minsk qrupundan təcavüzkarla təcavüzə
məruz qalanın adını çəkməyi, o cümlədən
daha ciddi, konkret və məqsədə ünvanlanmış bəyanatlar
gözləyir. Azərbaycanın mövqeyində hər
hansı bir dəyişiklik yoxdur, ola da bilməz,
çünki biz həm tarixi ədalətə, eyni zamanda,
beynəlxalq hüquqa əsaslanırıq. Prezident
İlham Əliyev bir daha bəyan etdi ki, heç vaxt Azərbaycan
torpağında ikinci erməni dövlətinin yaranmasına
icazə verilməyəcək, işğal edilmiş
bütün torpaqlar işğalçılardan azad edilməlidir,
Azərbaycan vətəndaşları öz dədə-baba
torpaqlarına qayıtmalıdırlar. Dövlət
başçısı son vaxtlar dəfələrlə
mühüm beynəlxalq platformada Ermənistanın
işğalçılıq siyasətini ifşa edərək
təcavüzkarın faşist ideologiyası
yürütdüyünü və terrorizmi dövlət səviyyəsində
dəstəkləndiyini bütün dünyaya bəyan
etmişdir.
Ona görə də dünya
birliyi Ermənistana özünü cəzasızlıq şəraitində
hiss etməsinə imkan verməməli, münaqişənin ədalətli
həlli üçün BMT Nizamnaməsi, Helsinki Yekun
Aktı, eləcə də BMT Təhlükəsizlik
Şurasının 1993-cü ildə qəbul etdiyi qətnamələr
əsasında təcavüzkarın
açıq-aşkar anneksiya siyasətinə son qoyulması
üçün təsirli tədbirlər görməli, eləcə
də Ermənistan rəsmilərinin Azərbaycanın
suverenliyi və ərazi bütövlüyünü kobud surətdə
pozan hüquqazidd addımlarının qarşısını
almalıdır. Əks təqdirdə, dövlətimizin
BMT-nin Nizamnaməsinin 51-ci maddəsini rəhbər tutub öz
ərazilərini azad etmək hüququ vardır və bundan
istifadə edəcəkdir.
Səs.- 2020.- 14 iyul.-
S.9.