Azərbaycanda milli ruhun
təzahürü
Milli-mənəvi dəyərlərin,
əxlaqın, adət-ənənələrin
yeni nəslə çatdırılması, davam
etdirilməsi üçün
mədəni abidələr,
bədii ədəbiyyat,
milli fəlsəfi fikir böyük rol oynayır. Lakin milli ruhu qorumaq, inkişaf
etdirmək və yeni nəsillərə çatdırmaq üçün
ən yaxşı mühit milli dövlətçilik şəraitində
yaranır. Milli dövlət ancaq ərazinin, maddi sərvətlərin deyil,
həm də milli- mənəvi dəyərlərin qorunmasınaxidmət
edir. Və bu zaman milli ruh həyat
tərzinə çevrilir.
Dövlətçilik ideologiyası da
milli ideologiya da eyni bir
təməl üzərində
- milli fəlsəfi fikir zəminində formalaşır.
Bir millət üçün
canlı tarix haradasa qırılanda, onun inkişafının daxili hərəkətverici
qüvvələri məhdudlaşdırı-Ian-
da, inkişaf kənar qüvvələrlə
məqsədyönlü surətdə
başqa səmtə istiqamətləndiriləndə milli genin heç
olmazsa başqa ampluada, fövqəltarixi formalarda; fikirlərdə,
xatirələrdə, ədəbiyyatda,
incəsənətdə yaşadılması
zərurəti yaranır.
Xalq başqa imperiyaların işğalı
altında qaldıqda,
başqa əqidələrin
rəsmi təsir dairəsinə düşdükdə
həqiqi böyük
ziyalılar estafeti öz əllərinə alır və milli ruhu öz
şəxsi həyatı
bahasına, diri- diri yandırılması,
dərisinin soyulması
hesabına da olsa yaşadaraq və bir əmanət
kimi yeni nəsillərə ötürürlər.
Dövlət xadimləri, siyasətçilər,
sərkərdələr öz
tarixi ziyalılıq missiyasım yerinə yetirə bilməyəndə,
milli ruh milli varlığın himayəsindən məhrum
olanda, qılınc qələmlə vaxtında
birləşməyəndə bütün ağırlıq
qələmin, yaradıcı
ziyalıların üzərinə
düşür. Milli
dövlətçilik kəsilməz
bir proses kimi davam etsin
deyə dövlətlərarası
dövrdə kəsilməzliyi
milli-mənəvi körpülər
təmin etməli olur.
Müstəqillik və milli dövlətçilik
ona görə lazımdır ki, dövlət quruculuğu və sosial təşkilatlanma isə başqa bır subyektin deyil, xalqın, millətin oz maraqları istiqamətində
yönəldilə bilsin,
ümummilli ahəng üstündə köklənsin. Yəni bütün
daxili potensial; təbii sərvətlərdən
tutmuş intellektual gücə, mədəni-mənəvi
dəyərlərə qədər
bütün imkanlar elə səfərbər edilməli və elə istiqamətləndirilməlidir
ki, hər bir vətəndaş ümummilli tərəqqi kontekstində öz şəxsi maraqlarını
da realizə edə bilsin.
Lakin kütləvi
siyasiləşmə və
ifrat siyasi qarşıdurmalar təbii
ki. qüvvələrin
vahid amal uğrunda səfərbər
edilməsinə, ümummilli
tərəqqiyə xidmət
etmir. Müstəqillik əldə etdikdən
sonra daxili enerjinin quruculuq işlərinə deyil, başqa səmtə yönəldilməsi, görünür,
kimlərəsə lazım
imiş. Qondarma Dağlıq
Qarabağ problemi də bu siyasiləşməni
gücləndirmək və
azadlığa çıxmış
xalqların milli tərəqqisinə mane olmaq
üçün törədilən
məqsədyönlü aksiyalardan
biri idi. Lakin biz hələ də böyük dövlətlərin
coğrafi-strateji planlarından
doğan siyasi burulğandan çıxa
bilmirik.
Bax, belə
bir şəraitdə
siyasi təbəddülatların
fövqünə yüksəlməyə,
fəaliyyətlərin ümummilli
tərəqqi naminə
yönəlməsinə böyük
ehtiyac vardır. Nə yaxşı ki, hələ sovet dövründə də kommunist ideologiyasının
yaratdığı labirintlərdən
məharətlə keçərək,
milli mədəniyyətin
tərəqqisi, xalqın
maarifləndirilməsi, ədəbi-bədii
və fəlsəfi təfəkkürün inkişaf
etdirilməsi sahəsində
böyük xidmətlər
göstərən ziyalılarımız
bu gün də cari problemlərin
cazibə dairəsinə
düşmədən, heç
bir konyukturaya uymadan bəşəri və milli-mənəvi dəyərlərimizi tədqiq
və təbliğ etməklə ümummilli tərəqqiyə xidmət
edirlər.
Bu gün siyasiləşmiş
cəmiyyət və qütbləşmiş təfəkkür
öz ehtiyaclarına uyğun yeni ədəbiyyat tələb
etdiyi üçün
klassik ədəbiyyatın
və klasik mədəni-mənəvi dəyərlərin
ön plana çəkilməsi heç
də müqavimətsiz
qarşılanmır. Lakin, bizcə,
siyasiləşmiş təfəkkürün
tələblərinə uyğun
yeni ədəbiyyat axtarışına çıxmaqdansa,
siyasi düşüncənin
özünü ümumbəşəri
və milli dəyərlərin prioritetliyi
kontekstinə yönəltmək
cəhdləri daha əhəmiyyətlidir.
Etnik-milli təfəkkürdən milli
dövlətçilik şüuruna
gedən yol milli və ümumbəşərinin
sintezindən keçir. «Milli» anlayışı iki fərqli məzmun yükünə
malikdir. Birincisi, hər
bir millət üçün spesifik olan, onu fərqləndirən
xüsusiyyətləri, ikincisi,
fərqli cəhətlərlə
ümumi cəhətlərin
vəhdətini ehtiva edir.
İnsan müəyyən bir millətə mənsub olmazdan əvvəl insandır. Və milliyyətindən asılı olmadan bütün insanlar üçün ümumi,
zəruri olan cəhətlər vardır.
"Etnik-milli" anlamı müxtəlif qrupların insanlarını
fərqləndirən cəhətləri
əhatə etdiyinə
görə məzmunca
kasıbdır, solğundur.
Sözün geniş mənasında
"milli" anlamı
isə hər bir insana məxsus
zəruri şərtləri
də əhatə etdiyindən, zəngin və daha tutumludur.
İnsanı səciyyələndirən keyfiyyətlərdən
çoxu, onun maddi ehtiyacları, intellekti, bilik və əməli vərdişləri ümumbəşəri
səciyyə daşıyır. Əsrlər boyu əvvəlki nəsillərin fəaliyyəti
ilə yaranmış
elm və texnologiya, maddi-texniki sərvətlər
bütün insanlar üçün ünvanlanmışdır.
Lakin bu və ya
digər millətə
mənsub olan adamlar müəyyən dildə danışır,
müəyyən adət-ənə-
nələri qoruyub saxlayırlar. Bunlar etnik-milli
xüsusiyyətlərə aiddir. Milli dildən fərqli
olaraq riyaziyyatın dili, kompüterin dili, texnikanın dili qlobal səciyyə
daşıyır. Daha doğrusu,
bu dilləri bilən insanlar da millətlər kimi qruplaşıb öz aralarında ünsiyyətə girirlər.
Bu baxımdan, biz artıq elə bir dövrə
qədəm qoymuşuq
ki, yeni ictimai birlik normaları yaranır və onlar hətta
«etik» birliklərə
nisbətən daha dayanıqlı ola
bilərlər. Xüsusən, qloballaşma şəraitində
internet və s.-nin açdığı məkan
məhdudiyyətindən azad
olan belə yeni birliklərin formalaşması və bəşəriyyətin elə
bil ki, çalxalanıb
yeni strukturlar kəsb etməsi olduqca əlamətdar proseslərdir və bunlara biganə qalmaq olmaz.
Aprel döyüşləri bütün
dünyaya Azərbaycan
Ordusunun gücünü,xalqımızın milli
ruhunun təzahürünü,
qələbə əzmini,
ədalətin bərpa
olunacağını göstərdi.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti, Silahlı Qüvvələrin Ali Baş Komandanı İlham Əliyevin prinsipial,
qətiyyətli siyasəti sayəsində Azərbaycanın
ardıcıl şəkildə qazandığı diplomatik uğurlar, Ermənistan
rəhbərliyini çətin vəziyyətdə qoyur, həmçinin işğalçı
ölkə beynəlxalq iqtisadi layihələrdən
kənarda qalır. Dövlət
başçımızın Azərbaycan Ordusunun
aprel qələbəsinin ildönümü
ilə əlaqədar bir qrup
hərbçi ilə görüşündə də qeyd etdiyi kimi,
Ermənistan öz müstəqil həyatını
Azərbaycan torpaqlarının işğalına qurban verib. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti,
Silahlı Qüvvələrin Ali Baş Komandanı İlham
Əliyev həmişə bəyan edir ki, Ermənistanın müstəqil bir ölkə kimi fəaliyyəti
qonşularla münasibətlərini tənzimləməkdən
və öz qüvvələrini Azərbaycan
torpaqlarından qeyd-şərtsiz və dərhal
çıxarmaqdan asılıdır. "Biz
sadəcə olaraq
çalışırıq ki, məsələ
sülh yolu ilə həll
olunsun. Ancaq son illər ərzində
aldığımız ən müasir, -
mən onu bir daha qeyd etmək istəyirəm,
- dünyanın ən müasir
silahları bizə çox böyük imkan
yaradır. Aprel döyüşləri
zamanı biz sadəcə olaraq
imkanlarımızın cüzi bir faizini nümayiş
etdirdik. Bu, bir daha onu göstərir ki, aprel döyüşləri Ermənistanın
təxribatı idi. İndi
bəziləri müxtəlif versiyalar, fərziyyələr
irəli sürürlər ki, Azərbaycan
əməliyyat keçirməyi planlaşdırırdı, o da sonra
dayandırıldı və sair. Birincisi, biz nəyi etmək
istəmişiksə, onu da
etmişik. Əks-hücum əməliyyatında
qarşımızda hansı hədəflər durmuşdusa, biz o hədəflərə də çatdıq.
Bu gün hərbçilər və beynəlxalq
mütəxəssislər bilirlər ki, əldə
etdiyimiz strateji
mövqelər tamamilə vəziyyəti dəyişdirib.
Əgər aprel döyüşləri
zamanı genişmiqyaslı əməliyyat keçirmək
fikrində idiksə, biz öz
hərbi potensialımızdan istifadə edərdik. Bunlar sirr deyil.
Burada hər şey
beynəlxalq monitorinq altındadır.
Bilirlər ki, bizim
uzaqmənzilli raketlərimizin, pilotsuz döyüş aparatlarımızın gücü nədən ibarətdir. Biz onlardan demək olar ki, istifadə etmədik.
Amma əgər istifadə etsək, işğal olunmuş torpaqlarda düşmənin daşı-daş
üstdə qalmayacaq. Bunu
onlar bilsinlər və özünü
növbəti dəfə biabır edən Ermənistanın siyasi rəhbərliyi
danışığına fikir versin və bizim səbrimizlə
oynamasın". Prezident İlham
Əliyev bu sözləri ilə bir daha təsdiqləyir ki, Azərbaycan torpaqlarında ikinci
qondarma erməni dövlətinin
yaradılmasına heç vaxt icazə verilməyəcək. "Dağlıq
Qarabağ Azərbaycanın ayrılmaz
hissəsi kimi Azərbaycanın tərkibində
həmişə olub, bu
gün də onun tərkibindədir,
gələcəkdə də olacaq".
Vahid Ömərov
Fəlsəfə üzrə fəlsəfə
doktoru,dosent
Bu yazı Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyi ilə "İnsan hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi, vətəndaşların
hüquqi, siyasi mədəniyyət
səviyyəsinin yüksəldilməsi, sosial və siyasi fəallığının
artırılması" istiqaməti çərçivəsində
hazırlanıb
Səs.- 2020.- 7 may.- S.15.