Rus ekspert: “Ermənistan xuliqan kimi
davranır”
İqor Korotçenko: “ABŞ və
Fransanın Azərbaycana qarşı qeyri-dost siyasət
yeritdiyi göz qabağındadır”
Rusiyanın nüfuzlu politoloqu
“Milli müdafiə” jurnalının baş redaktoru “Moskva-Baku”
portalına müsahibəsində Fransanın Azərbaycanla
Ermənistan arasında vasitəçiliyini, bunun Parisə nə
üçün lazım olduğunu şərh edib,
Moskvanın potensial reaksiyasından və İrəvanın
siyasətdə özünü niyə qeyri-qanuni
aparmasından danışıb və qeyd edib ki, Ermənistanın
mövqeyi qətiyyən qəbuledilməz yoldur.
- Azərbaycan noyabrın 16-da sərhəddə
təxribat zamanı əvvəllər saxlanılan daha 8 erməni
hərbçisini Ermənistana təhvil verib. Bu, Fransa prezidenti Makron və
Aİ-nin vasitəçiliyi ilə baş verib. Aİ, Fransa
nümayəndələrinin bu transfer məhbusların
qarşısında gülümsəyərək
bayraqlarını dalğalandırması daha çox
şouya bənzəyirdi. Mən başa
düşdüyümə görə, Fransanın bu cür fəaliyyəti
apreldə keçiriləcək prezident seçkiləri ilə
bağlıdır.
-Makron
üçün bu, həqiqətən də prezident
seçkilərində iştirak baxımından mühüm
addımdır, Fransanın erməni vətəndaşlarının
səsləri uğrunda mübarizə özünü belə
göstərir. Respublikaçılar
partiyasından prezidentliyə digər namizəd Valeri Pekressin
Fransadakı erməni diasporunun dəstəyini almaq
üçün “arxa qapıdan” Qarabağ bölgəsinə
necə getdiyini xatırlayırıq. Aydın
məsələdir ki, Makron da elektoratın bu təbəqəsi
uğrunda mübarizədə fəal olmalıdır. Ona görə də onun Azərbaycanla Ermənistan
arasında vasitəçilikdə maraqlı olması
Fransanın erməni lobbisinə öz “effektivliyini” göstərməklə
bağlı idi. Bu bir tərəfdən.
Digər tərəfdən, Parisin Avropa İttifaqında
əsas siyasi rollardan birini oynadığını və
müəyyən nailiyyətlər əldə etdiyini,
xüsusən də Azərbaycan və Ermənistan liderləri
ilə keçirilən video sammitin nəticələrindən
sonra göstərmək istəyirdi.
Bundan başqa, Fransa 2-ci Qarabağ müharibəsinin nəticələrindən
sonra Rusiyanın Ermənistan-Azərbaycan nizamlanmasında
aparıcı rol oynamağa başlaması faktını qəbul
etmirdi.
Yeri gəlmişkən, Makronla Putinin Kremldəki
görüşü və Rusiya üçün təhlükəsizlik
təminatlarının müzakirəsi və Ukrayna məsələsi
də Fransa liderinin siyasi məqamlar toplusudur, onun şəxsi
piarıdır. Biz bilirik ki, “siyasi ağır çəkili”
Merkelin dövründə Fransa Aİ-də həmişə kənarda
olub. İndi Almaniyada yeni kansler vəzifəyə
keçdikdən sonra Avropada siyasi qüvvələr nisbəti
dəyişib. Və Makron həm
özünü, həm də Fransanı Avropa
İttifaqında ilk rollara çıxarmaq fürsəti
gördü.
Putinlə görüş onun diplomatik təşəbbüsü
idi, amma praktiki dildə desək, Makron 5 saatlıq
danışıqlardan və gözəl sözlərdən
başqa heç nə əldə edə bilmədi. Amma bütün bu nəticələri-
həm Rusiya ilə, həm də Cənubi Qafqazla- indi o, şəxsi
nailiyyətləri, Fransanın nailiyyətləri kimi təqdim
etməyə, siyasi və PR baxımından mümkün qədər
kapitallaşdırmağa çalışacaq.
Təbii ki, Fransa prezidentinə etibar etmək olmaz. Biz
xatırlayırıq ki, 2-ci Qarabağ müharibəsi
zamanı Fransa və şəxsən Makron Ermənistana
qarşı açıq dəstək mövqeyi
nümayiş etdirdilər. Müharibədən
sonra da indiyə qədər.
- Amma
müəyyən mənada Fransanın nailiyyətləri
var... Sualım var ki, Fransa və Aİ niyə
indi Azərbaycanla Ermənistan arasında humanitar vasitəçilikdə
Rusiya ilə bir yerdə özünü tapmayıb?
-
Diplomatiyadır. Mən xarici siyasətin planlaşdırılması
və Rusiyanın Cənubi Qafqazda xarici siyasəti ilə
bağlı hər hansı qərarın hazırlanması ilə
məşğul deyiləm və ona görə də sizinlə
eyni sualı verə bilərəm. Aydındır
ki, Rusiya Xarici İşlər Nazirliyi hazırda ABŞ, NATO və
Ukrayna ilə danışıqlara fokuslanıb. Bunun fonunda Fransa və Avropa İttifaqı Cənubi
Qafqazda addım-addım təşəbbüs göstərir.
- Yəni,
Rusiya Ermənistan-Azərbaycan nizamlanmasına sakit
yanaşır, Moskvada belə bir hiss varmı ki, bu məsələdə
hər şey normal gedir?
- Gündəlik
işlər davam edir. Amma hər şeyin
qaydasında olduğunu söyləmək, məncə,
axmaqlıq və qərəzlilik olardı. Birmənalı şəkildə aydın olan odur ki,
Azərbaycanın Ermənistana münasibətdə dəfələrlə
atdığı xoşməramlı addımlar İrəvanın
cavab addımları ilə müşayiət olunmur. Məncə, bu günün əsas problemidir. Birtərəfli hərəkət olduğu ortaya
çıxır.
Azərbaycan ərazisində əllərində
silah-sursatla saxlanılan nə qədər erməni hərbçisini
Bakı son aylarda İrəvana köçürüb? Ən azı
onlarla. Bəs Bakı Ermənistan XİN-in növbəti
dəfə səsləndirdiyi biabırçı bəyanatlardan
başqa cavab olaraq nə aldı? Heç nə.
Bəs burada Avropa diplomatiyası hanı, Fransa
hanı? Yaxşı, Azərbaycan öz ərazisində
saxlanılan erməni əsgərlərini təhvil verir.
Sual: 1-ci Qarabağ müharibəsi zamanı itkin
düşmüş 4 minə yaxın azərbaycanlının
taleyi nə vaxt bəlli olacaq? Buna cavab olaraq Ermənistan
Xarici İşlər Nazirliyinin bəyanatları etik və
diplomatik baxımdan qəbuledilməzdir. Yaxşı,
bütün bunlar nə vaxta qədər davam edəcək?
Deyəsən, Ermənistan XİN-də ancaq dəlilər
oturub. Lakin ola bilsin ki, 2020-ci ildə parlamentin spikeri olarkən
baş nazir Paşinyan tərəfindən Üçtərəfli
Bəyanat imzaladıqdan sonra küylü izdiham tərəfindən
başından döyülərək öldürülən
Ermənistanın hazırkı xarici işlər naziri Ararat
Mirzoyan müəyyən qədər itki verib, onun zehni
funksiyaları zəifləyib. Amma bu yuxu deyil.
Biz başa düşürük ki, İrəvanın
4000-ə yaxın itkin düşmüş azərbaycanlının
taleyi barədə nə üçün heç nə demək
istəmir, çünki onlar 1-ci Qarabağ müharibəsi
zamanı ermənilər tərəfindən vəhşicəsinə
öldürülüblər. Əgər indi bu məxfi
qəbirlər tapılarsa, insanların qalıqları
eksqumasiya edilərsə, o zaman istənilən müstəqil
məhkəmə-tibbi ekspertiza ölən azərbaycanlıların
ölümünün zorakılıq xarakterini göstərəcək.
Aydındır ki, başında güllə
yaralarının izləri olacaq. İnsanlar
güllələnib, vəhşicəsinə işgəncələrə
məruz qalıb, qətlə yetirilib. Bütün
bunlar istər-istəməz üzə çıxacaq və
Ermənistan üçün bu, hər cəhətdən son
dərəcə sərfəli deyil və həqiqətin
üzə çıxarılması prosesini hər cür
şəkildə dayandıracaq. Azərbaycan
həbsdə olan bütün erməni əsgər və
zabitlərini təhvil versə belə, buna cavab olaraq İrəvan
tərəfindən eyni qeyri-konstruktiv siyasət olacaq.
- Ermənistan
tərəfindən edilən bütün bunlar həqiqətən
də kifayət qədər anlaşılmaz
görünür. Çünki Azərbaycan da itkin
düşmüş şəxslərlə yanaşı,
ölənlərin dəfn yerləri ilə bağlı məsələnin
müzakirə olunduğunu bəyan edib, Makron təsdiqləyib.
İndi də Ermənistan XİN bəyan edir
ki, bu məlumat birtərəfli qaydada Azərbaycana
ötürülməyəcək. Bu həm
dürüstlük, həm də sülhə doğru hərəkət
baxımından yanlışdır...
- Mən
həmişə demişəm ki, baş verənlərdən
çıxış edərək Ermənistana qarşı məcburi
tədbirlərə ehtiyac var. Bunlar siyasi təzyiq tədbirləri,
iqtisadi sanksiyalar ola bilər. Belə olan halda mən İrəvanı, indiki Ermənistan
hakimiyyətini özünə gətirmək
üçün hərbi təsir metodunun deyil, siyasi, iqtisadi təsirin
tərəfdarıyam.
Aydındır ki, Qarabağda qanunsuz erməni silahlı
birləşmələri və ya dövlət sərhədində
Ermənistan hərbi qulluqçuları tərəfindən
hansısa silahlı təxribatlar törədildikdə, Azərbaycan
özünümüdafiə məqsədilə buna cavab
olaraq güc tətbiq etmək məcburiyyətində
qalır. Azərbaycanın isə bu məsələdə
mövqeyi qüsursuzdur. Biz yaxşı
bilirik ki, Bakıda məsuliyyətli, başqa məsələlərlə
yanaşı, ölkənin siyasi imicini də düşünən
hakimiyyət var. Ona görə də Azərbaycanın qərarları
aydındır, düşünülmüşdür və
beynəlxalq hüquq normalarına əsaslanır.
Ermənistan özünü son dərəcə məsuliyyətsiz
aparır. Onu
ya bağışlayırlar, bir az məzəmmət
edirlər, ya da hətta erməni
şıltaqlığına göz yumurlar. Silahlı təxribatlar
və istənilən iyrəncliklər Ermənistandan
çıxır- hər şey ördək kürəyindən
tökülən su kimidir! Çünki Qərbdə himayədarlar
var. Erməni diasporu var. Mən deyərdim ki, Ermənistan Cənubi
Qafqazda o qədər xırda hərbi-siyasi qopnikdir ki, onu
Fransa və ABŞ timsalında “böyüklər”in
ört-basdır edəcəklərini əsas götürərək
müxtəlif hiylələrə əl atırlar.
Azərbaycan isə ölkənin nüfuzunun xəritədə
olduğunu anlayaraq, beynəlxalq hüquq normaları əsasında
davranır.
Dövlət rəhbərlərinin, xarici işlər nazirliklərinin
bəyanatlarının tonuna nəzər salsaq, çox
böyük fərq görərik: Azərbaycan təmsilçiləri
vəziyyəti dərk edərək nə dərəcədə
məsuliyyətlə bəyanatlar verirlər və erməni rəsmi
natiqlər və siyasətçilər özlərini nə
qədər qaba, riyakar aparırlar. İstənilən
obyektiv insan bunu görməməzlikdən gələ bilməz.
Bu, mənə 40-50-ci illəri təsvir edən
filmləri xatırladır, kiçik, çılpaq
pankların dişlərində siqaret və gözlərinin
üstünə çəkmiş papaq, kimisə “göstərmək”
cəhdi. Yaxşı, Ermənistan bu
gün özünü belə aparır, bu, tamamilə qəbuledilməzdir.
Onu cilovlamaq lazımdır, amma yox, onlar həvəsləndirilir.
Bu, böyük heyrətə səbəb olur.
Amma gec-tez Ermənistan sivil davranmağa məcbur olacaq,
necə ki, Azərbaycan səlahiyyətliləri edir, amma necə,
hansı üsullarla- bunu vəziyyət və siyasi qərarlar
diktə edəcək.
-
Yaxşı, bəs Azərbaycanın Aİ vasitəçiliyinə
nə ehtiyacı var?
- Bakı
və İrəvan arasında bütün əsas
razılaşmalar Rusiya, Azərbaycan və Ermənistan liderlərinin
9 noyabr 2020-ci il tarixli Üçtərəfli
Bəyanatında, 2021-ci il yanvarın 11-də Moskvada
keçiriləcək sammitdə və noyabrın 26-da
Soçidə keçiriləcək növbəti sammitlərdə
təsbit olunub. Bundan sonra 2021-ci il
dekabrın 14-də Avropa İttifaqı Şurasının rəhbəri
Şarl Mişelin vasitəçiliyi ilə Azərbaycan və
Ermənistan liderlərinin sammiti keçirilib. İstənilən
qarşılıqlı əlaqə formatı vəziyyəti
irəlilətməyə yönəlib. Azərbaycan
isə bundan istifadə edir. Bakının
məqsədi və vəzifəsi sadədir- Ermənistanın
yaratdığı başağrılarından yayınmadan
bütün mövcud problemləri həll etmək, sərhədin
delimitasiyası və demarkasiyası məsələsini həll
etmək, nəqliyyat kommunikasiyalarını açmaq və
dinc yaşamaq.
İrəvanın tamam başqa məntiqi var. Erməni
elitası başa düşür ki, əgər ölkə dəqiq
müəyyən edilmiş sərhədlər daxilindədirsə,
belə bir Ermənistan nəyə lazımdır, kimə
lazımdır? "Şou göstərməlidir"
başqa heç cür uğur qazana bilməz. Ermənistan da heç ermənilərin özünə
lazım olmayacaq, onsuz da kütləvi şəkildə
mühacirət edəcəklər. Ona
görə də İrəvanın qondarma “DQR”in
qalıqlarının statusu məsələsini və bir
çox başqa məsələləri ortaya qoymaq istəyi
başa düşüləndir. Ermənistan
artıq bu cür davranmağa öyrəşib, bu ölkənin
siyasi mədəniyyəti belədir, siyasi elitası belədir.
Əks halda bacarmazlar. Mən
buna hərbi-siyasi dələduzluq deyirəm. Təəssüf ki, bu, müasir Ermənistan siyasətinin
xarakterik xüsusiyyətidir.
- Eyni
köhnə sual: Qərb Ermənistan-Azərbaycan
nizamlanması ilə bağlı təşəbbüsü
Rusiyadan almağa çalışır, yoxsa bu, onun qlobal
strateji vəzifəsi deyil, situasiyadır - məsələləri
burada və indi həll etməkdir?
- Rusiya ilə
Qərb arasında geosiyasi rəqabət var. Bu rəqabətdə
Xəzər regionu və Cənubi Qafqaz mühüm yer tutur- planetin
əsas geosiyasi regionlarından biri kimi. Bundan əlavə,
bu, böyük enerji ehtiyatlarının cəmləşdiyi
bölgələrdir. Ona görə də
burada dünya güc mərkəzləri arasında rəqabət
ancaq böyüyür.
Eyni
zamanda, deyərdim ki, Rusiyanın mövqeyi Azərbaycanın
mövqeyi ilə demək olar ki, 100 faiz üst-üstə
düşür: bizə regionda sülh və əmin-amanlıq,
nəqliyyat kommunikasiyalarının qarşısının
alınması, dövlətlərin iqtisadi
qarşılıqlı əlaqəsi lazımdır. Cənubi Qafqazda nə qədər sakitlik olarsa,
Rusiya üçün bir o qədər yaxşı olar,
Şimali Qafqazda isə bir o qədər sabitlik olar.
ABŞ və
Fransanın səsləndirdiyi bəyanatlara gəlincə, bu
dövlətlərin Azərbaycana qarşı qeyri-dost siyasət
yeritdiyi göz qabağındadır. Onlar
Bakıya təzyiq göstərmək üçün
separatçı “kötük”ü Qarabağda saxlamaq istərdilər.
Bəli, Vaşinqton və Paris mühüm
oyunçulardır, xüsusən də ABŞ. Qeyd etmək
vacibdir ki, həm ABŞ-da, həm də Fransada son dərəcə
nüfuzlu, maliyyə cəhətdən güclü, hakimiyyətin
ən yüksək eşelonlarına nüfuz etmiş və
bu və ya digər telləri fəal şəkildə
dartmaqda olan nəhəng erməni diasporları var. Və bu
baxımdan biz həm Fransa Senatında, həm də ABŞ
Konqresində ört-basdır edilməmiş erməni
lobbiçiləri görürük. Biz başa
düşməliyik ki, Vaşinqton və Parisin bir sıra məsələlərdə
siyasəti erməni maraqlarına tabedir.
- Rusiya
yenidən fəallaşmalı və Aİ-nin vasitəçilik
addımlarını əngəlləməlidir,
çünki Ermənistanda Fransa və Aİ
bayraqlarını dalğalandıran gülümsəyən
diplomatlarla NATO təyyarələrinin şəkli Qərb
üçün yaxşı piar mövzusudur. Amma bu, Rusiya
üçün yaxşı deyil...
-Bu şəkil
indi fransız ermənilərinə göstəriləcək-
görün Makron nə qədər yaxşıdır! Xanım Pekress Qarabağa getdi, “danışdı”,
lakin Makron konkret problemi həll etdi- o, erməni hərbçilərin
geri qayıtmasına nail oldu. Əlbəttə,
biz siyasətin necə aparıldığını başa
düşürük- bu, olduqca prinsipial deyil.
- Ancaq bu,
həm də anti-Rusiya əhval-ruhiyyəsini təşviq etmək
cəhdidir...
- Bəs
bu gün harada anti-Rusiya əhval-ruhiyyəsi yoxdur? Bu indi Ermənistanda
da var. Yeri gəlmişkən, görün indi Belarus prezidenti
Aleksandr Lukaşenkonun bu yaxınlarda verdiyi müsahibəsində
nə deyir: Ermənistan heç kimə lazım deyil və
gec-tez o, İttifaq dövlətinə qoşulacaq. Biz rəsmi səviyyədə də daxil olmaqla,
şər niyyətli erməni şərhlərinin çox
olduğunu görürük. Amma Belarus prezidenti
sadəcə olaraq Ermənistanın müasir dünyada rolunu
və yerini göstərdi. Ermənistan bu
gün siyasi, hərbi potensial, iqtisadi baxımdan heç nə
deyil.
Eyni zamanda, erməni diasporu hakimiyyətin üzünə
“erməni eynəyi” taxmaq istədiyi ölkələrdə
son dərəcə dağıdıcı rol oynayır. Haradasa bu,
işləyir. Məsələn, ABŞ və
Fransada. Rusiyada ümid edirəm ki, bu
cür cəhdlərin qarşısı qətiyyətlə
alınacaq.
-Bu
yaxınlarda Azərbaycanın Xocalı faciəsinin 30-cu
ildönümü qeyd olunacaq...
- Bu,
amansız, qeyri-insani cinayətdir. Təbii ki,
bu, soyqırım aktıdır, dinc əhalinin, o cümlədən
qadınların, uşaqların, qocaların qəsdən məhv
edilməsidir. Belə cinayətləri
bağışlamaq olmaz. Bilmirəm, Dövlət
Duması ölkəmizdə necə reaksiya verəcək,
Xocalı hadisələrinin soyqırım aktı kimi
tanınması ilə bağlı Dövlət
Dumasının qərar layihəsini təqdim edəcək
deputatlar olacaq, yoxsa qarşılıqlı qisas
alınmasını tşvuq etməmək üçün
bundan çəkinəcəklər? Dövlət
Dumasının üzvü olsaydım, belə bir təklif verərdim.
Amma mən politoloq və ictimai xadiməm,
qanunvericilik təşəbbüsü ilə
çıxış etmək hüququm yoxdur. İstənilən halda insanlığa qarşı
törədilən bu cinayətin heç bir bəraəti
yoxdur.
Rusiya ictimaiyyəti Xocalı hadisələrinin
soyqırım kimi rəsmi tanınmasına
çalışacaq. Hesab edirəm ki, Xocalı
soyqırımında iştirak edən konkret şəxslərə
qarşı məhkəmə qərarları və rəsmi
ittihamlar lazımdır. Ermənistan bu
problemi ört-basdır etmək, susdurmaq, təhrif etmək,
yanlış təqdim etmək üçün hər
şeyi edəcək. Buna heç bir
şübhə yoxdur. Ancaq bu cür cinayətlər
üçün məhdudiyyət müddəti yoxdur:
günahkarlar müəyyən edilməli, adları çəkilməli
və cəzalandırılmalıdır.
İqor Korotçenko
Tərcümə -
Elçin Bayramlı
Səs.- 2022.- 11
fevral.- S.15.