“Azərbaycan qəhrəmanlıq
eposu” seriyasından
AMEA Folklor İnstitutunun
və mərkəzi Macarıstanda yerləşən Avropa
Folklor İnstitutunun birgə elmi əməkdaşlığı,
habelə, Azərbaycanın Macarıstandakı səfirliyinin
ciddi köməyilə Azərbaycan folklorunun ən möhtəşəm
epik abidələrindən olan “Dədə Qorqud Kitabı” və
“Koroğlu” dastanları “Azərbaycan qəhrəmanlıq
eposu” seriyasından nəfis şəkildə, yüksək
poliqrafik tərtibatla işıq üzü görüb. Çağdaş
zamanda Azərbaycanın qədimliyinin yenilməz sübutu olan
folklor soraqlarının dünyaya təqdimi baxımından,
bu, olduqca gərəkli, ciddi bir hadisədir.
“Dədə Qorqudun
Kitabı”na araşdırmaçı Hobbal Mihali giriş
sözü yazıb. AMEA Folklor İnstitutunun direktoru,
tanınmış folklorşünas-alim, professor Hüseyn
İsmayılovun “Dədə Qorqud Kitabı” haqqında
tutarlı ön sözü dastanın xəlqi, elmi-tarixi,
habelə, bəşəri mahiyyətini açır. Habelə,
kitabın redaktoru tərəfindən “Dədə Qorqud
Kitabı”nın yaranmasından bəhs edən
araşdırma, Azərbaycanda bu mövzuda aparılan
araşdırmalar, Oğuzların tarixi və başqa məsələlər
kitabda yer alıb. Kitabın sonunda qeydlər, izahlar, şərhlər
təqdim olunur. Burada qədim Azərbaycan-türk sözlərinin
izahı diqqəti xüsusilə çəkir. “Dədə-Qorqud
Kitabı” qeyri-adi, milli ruhumuzun qədim soraqlarını
özündə bitkin, yetkin səviyyədə yaşadan bu zəngin
sərvətin ömrümüzə, ruhumuza tam mənasıyla
gəlməsi müasir dövrümüzdə vacib məsələlərdəndir
Bu eposu oxuyan hər kəs
fəxr edir ki, belə bir mənəvi abidəmiz var. Dədə
Qorqud ruhu qan yaddaşımızda yaşayır. Dastan daim
ciddi araşdırmalar mövzusu olacaq. Mübaliğəsiz
demək olar ki, dünyada “Dədə Qorqud dastanları”na bərabər
epos yoxdur. Daim qədimliyimizi bizə çox gözəl
şəkildə çatdıran bu epos nəsillərə
çatdırılmalıdır. “Dədə Qorqud
dastanları” türkün qədim, zəngin ruha malik
olduğunu sübut edir. “Koroğlu” eposu da macar alimi Hobbal
Mihalinin giriş sözü ilə açılır. Hüseyn
İsmayılov məşhur eposun Azərbaycanda
toplanılması və araşdırılması, habelə,
eposun mahiyyəti haqqında ön sözlə
çıxış edib. Macar tədqiqatçısı
Adorian İmrenin “Koroğlu” dastanının poetikası,
genezisi, strukturundan bəhs edən araşdırması macar
alimlərinin, ümumən, çağdaş Avropa alimlərinin
yeni çağda türkologiyaya ciddi səviyyədə
münasibətinin yeni çalarlarının, dərketməsinin
formalaşması kimi meydana çıxır.
Sözügedən
“Koroğlu” dastanı Məmmədhüseyn Təhmasibin
variantı əsasında çap olunub. Hər qolla
bağlı qeydlər, izah və şərhlər verilib. Qeyd
edək ki, indiyə kimi, macar alimlərindən Gusila
Mesoroş, İqnats Kunoş, German Vambere “Koroğlu” eposunu
araşdırmışlar. Bu gün hər bir xalq
özünün milli-mənəvi mədəniyyətini daha
səylə inkişaf etdirməyə çalışır.
Azərbaycana qlobalizm dalğasının ildən-ilə
güclü şəkildə gəldiyi bir zamanda xəlqi
imkanlarımızın daha artıq bir səviyyədə
aşkarlanmasına ehtiyac böyükdür. Xalqların qədim
mədəniyyət soraqlarının sistemli məcmusu
folklorda təsdiqini tapır. Folklor xalqın ilkin mədəniyyəti,
ilkin düşüncə tərzi, dünyaya, həyata
sistemli dünyabaxışıdır. Bu gün dünyada
kompüter texnologiyalarının yüksək səviyyədə
intişar tapdığı bir zamanda belə qədim ənənələrə
meyil təbii olaraq yaşayır. Çünki bəşər
yeknəsəqliyin yox, əlvanlığın vəhdəti
kimi mövcuddur. Artıq bir ilə yaxındır AMEA Folklor
İnstitutunun saytı fəaliyyət göstərir. Saytda
institutun yaradılmasının əhəmiyyəti, indiyədək
görülmüş işlər, institutun strukturu,
şöbələr, institut əməkdaşlarının
çoxsaylı elmi araşdırmaları, institutun elmi nəşrləri
(“Dədə Qorqud”, “Elmi axtarışlar”, “Azərbaycan
şifahi xalq ədəbiyyatına dair tədqiqlər”), habelə,
“Azərbaycan Folkloru Antologiyası”nın, “Azərbaycan Folkloru
Külliyyatı”nın elektron variantları yerləşdirilib.
Azərbaycan Folklorunun zəngin soraqlarının dünyaya bu
cür sistemli təqdimi (“Göyçə folkloru”, “Ağbaba
folkloru”, “Qaraqoyunlu folkloru”, “Dərələyəz folkloru”,
“Qarabağ folkloru” və s.) ermənilərin iddia və qəsb
etdikləri türk torpaqlarına tarixilik baxımından qətiyyən
dəxli olmadığını əsaslandıran qiymətli
mənbələrdir.
Zümrüd
Səs.- 2009.- 6 may.- S. 12.