Milli Musiqi Günü qeyd olundu

 

Üzeyir bəy Azərbaycan musiqisində dönüş yaratmış dahi bəstəkardır

 

18 Sentyabr Milli Musiqi Günüdür. Bu gün münasibəti ilə Azərbaycanın bütün musiqi ocaqlarında tədbirlər keçirilir, böyük bəstəkar xatırlanaraq onun keçdiyi sənət yolunun müəyyən məqamları bu məktəbdən yiyələnmiş bəstəkarlar, müğənnilər, musiqişünaslar tərəfindən nəzərdən keçirilərək, professional musiqimizin banisi haqqında xoş sözlər ifadə olunur. Bildiyimiz kimi, ümummilli lider Heydər Əliyevin sərəncamı əsasında qeyd olunan bu bayram həqiqətən musiqisevərlərin böyük sevincinə səbəb olub.

Üzeyir bəy Azərbaycan musiqisində köklü dönüş yaratmış dahi bəstəkardır. O, 20-ci əsrin əvvəllərinədək şifahi xalq musiqi sənəti şəklində mövcud olan Azərbaycan milli musiqisini Qərbi Avropa bəstəkarlıq məktəblərinin nailiyyətləri, forma janrları ilə zənginləşdirmiş, Azərbaycan ümumiyyətlə, Şərq musiqisinin gələcək inkişaf perspektivlərini, estetik prinsiplərini müəyyənləşdirmişdir. Hacıbəyov həm böyük musiqişünas alim idi. O, müasir Azərbaycan elmi musiqişünaslığının əsasını qoymuş, musiqiyə dair çoxlu məqalələr yazmış, tədqiqatlar aparmışdır.

İlk olaraq görkəmli siyasət mədəniyyət xadimləri Fəxri Xiyabanda Üzeyir bəy Hacıbəyovun məzarını ziyarət etdilər.

Təntənəli şəkildə start götürən musiqi bayramının rəsmi açılışı sənətkarın adını daşıdığı Üzeyir Hacıbəyov adına Bakı Musiqi Akademiyasının qarşısından başlandı. Belə ki, Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestrinin, Dövlət Xor Kapellasının Müdafiə Nazirliyinin Nümunəvi Hərbi Orkestrinin  iştirakı ilə konsert keçirildi.

Gün ərizində Mədəniyyət Turizm Nazirliyinin təşkilatçılığı ilə hazırlanmış tədbirlər planına əsasən, bütün mədəniyyət ocaqlarında Üzeyir bəyin musiqi əsərləri səsləndirildi. Klassik əsərlərin ifası musiqisevərlərə təqdim olundu. “Üzeyir Hacıbəyov. Biblioqrafiyaadlı kitabın təqdimat mərasimi-M.F.Axundov adına Azərbaycan Milli Kitabxanasında keçirildi.

Tədbiri giriş sözü ilə kitabxananın direktoru Tahir Kərimov açaraq, böyük sənətkarın Azərbaycan professional musiqisinə bəxş etdiyi naliyyətlərdən danışdı. Qeyd etdi ki, Üzeyir bəy müxtəlif janrda yazdığı əsərləri ilə musiqi sənətimizə yenilik gətirmiş, onun zənginləşməsinə öz töhfələrini verə bilmişdir. Uzun illər sənət yolunda olan bəstəkar yenilikçilik meyilləri ilə Azərbaycan musiqisinə dünya şöhrəti qazandırmışdır.

Təqdimatı keçirilənÜzeyir Hacıbəyov. Biblioqrafiyakitabı müasir Azərbaycan professional musiqi sənətinin milli operasının banisi, görkəmli bəstəkar Üzeyir bəy Hacıbəyovun bütövlükdə həyat fəaliyyətini əks etdirən nümunədir. Kitabda qeyd olunur ki, o, Şuşanın zəngin musiqi-ifaçılıq ənənələrini mənimsəmiş, onun musiqi tərbiyəsinə müstəsna təsirini göstərmişdir. O, 1899-1904-cü illərdə Qori Müəllimlər Seminariyasında təhsil almışdır. Onun dünyagörüşünün formalaşmasında seminariya böyük rol oynamışdır. Məhz seminariya illərində Hacıbəyov qabaqcıl dünya mədəniyyəti ilə yaxından tanış olmuşdur. O, burada Avropa musiqi klassiklərinin əsərlərini mənimsəmiş, skripka baritonda çalmağı öyrənmiş, xalq mahnı nümunələrini nota köçürmüşdür. Seminariyanı bitirdikdən sonra Hacıbəyov Cəbrayıl qəzasının Hadrut kəndinə müəllim təyin edilmişdir.

Hacıbəyov Rusiyada 1905-1907-ci illər inqilabı ərəfəsində Bakıya gəlmiş, Bibiheybət, sonralar isəSəadətməktəbində dərs demiş, 1907-ci ildə Bakıda Azərbaycan türkcəsindəHesab MəsələləriMətbuatda İstifadə olunan Siyasi, Hüquqi, İqtisadi Əsgəri Sözlərin Türki-Rusi Rusi-Türki Lüğəti”ni nəşr etdirmişdir. Bədii yaradıcılığa publisistika ilə başlayan Üzeyir bəy o dövrün mətbu orqanları olanKaspi”, “Həyat”, “İrşad”, “Tərəqqi”, “Həqiqət”, “İqbal”, “Yeni İqbalqəzetlərində Molla NəsrəddinjurnalındaOrdan-burdan”, “O yan-bu yan s. başlıqlar altında “Ü”, “Filankəs”, “Behmankəs s. gizli imzalarla dövrün mühüm ictimai-siyasi, maarifçilik məsələlərinə dair çoxlu məqalə, felyeton satirik miniatürlər dərc etdirmişdir.

1908-ci il yanvarın 12-də Bakıda Hacı Zeynalabdin Tağıyevin teatrında göstərilənLeyli Məcnunoperası ilə Hacıbəyov təkcə Azərbaycanda deyil, bütün müsəlman Şərqində opera sənətinin əsasını qoymuşdur. 1909-1915-ci illərdə Hacıbəyov bir-birinin ardıncaŞeyx Sənan”, “Rüstəm Söhrab”, “Şah Abbas Xurşud banu”, “Əsli Kərəm”, “Harun Leylaadlı muğam operalarının librettosunu xalq dastanları rəvayətlər, FirdovsininŞahnaməəsərinin motivləri əsasında yazmışdır. Üzeyir bəy Hacıbəyov həm musiqili komediya janrının yaradıcısıdır. OnunƏr arvad”, “O Olmasın, bu olsun”, “Arşın mal alanmusiqili komediyalarında inqilabdan əvvəlki Azərbaycan məişəti, xalq adət ənənələri əksini tapmışdır.

Tahir Kərimov Hacıbəyovun keçdiyi yola nəzər salaraq 1921-ci ildə Bakıda azərbaycanlı tələbələr üçün ilk musiqi məktəbinin,  Azərbaycan Dövlət Türk Musiqi Məktəbinin məhz onun tərəfindən təşkil olunduğunu da bildirdi. 1926-cı ildən Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasında fəaliyyət göstərən Hacıbəyov burada nəzəriyyə, harmoniya, Azərbaycan musiqisinin əsasları fənlərindən dərs demiş, konservatoriya yanında ilk çoxsəsli Azərbaycan xor kollektivi yaratmışdır. HacıbəyovunArşın mal alanmusiqili komediyası ingilis, alman, Çin, ərəb, fars, polyak, Ukrayna, belorus, gürcü s. dillərə tərcümə edilmişdir.

Təqdimat mərasimində çıxış edənlər onun zəngin irsindən musiqili komediyalarından, instrumental müşayiətli xor əsərlərindən, kantatalarından, əsgər marşlarından, orkestr, kamera-instrumental əsərlərindən, xoreoqrafik miniatürlərindən, romans-qəzəllərindən s. söz açıb, bayram günündə onu yad edib, ruhu qarşısında mənən ona borclu olduqlarını bildirdilər. O da bildirildi ki, Üzeyir Hacıbəyov həm müstəqil Azərbaycan Respublikasının Dövlət Himninin müəllifidir.

 

 

Zümrüd

 

Səs.- 2009.- 19 sentyabr.- S. 13.