İlham Əliyev: "Biz
düşünülmüş siyasətlə və
yaradılan güclü iqtisadiyyatla özümüzü
böhranlı vəziyyətdən qoruyuruq"
2008-ci ilin sosial-iqtisadi yekunları ölkəmizin zəngin
potensialından xəbər verir
Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafına hərtərəfli zəmin
yaradan ideya və konsepsiyaların davamlı olaraq həyata
keçirilməsi Prezident İlham Əliyevin qarşıya
qoyduğu ən ümdə vəzifələrdir. Görünür, bu
reallığın ifadəsidir ki, xalq 15 oktyabr 2008-ci il il prezident seçkilərində növbəti
dəfə real nəticələrə, əldə olunmuş
uğurlara səs verdi, cənab İlham Əliyevə növbəti
beş il üçün öz ideyalarını daha
ardıcıl şəkildə həyata keçirməsinə
öz dəstəyini nümayiş etdirdi.
Heç də
təsadüfi deyil ki, Prezident İlham Əliyevin Sədrliyi
ilə 2008-ci ilin sosial-iqtisadi yekunlarına və
qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş
müşavirənin keçirilməsi də dövlət
başçısının xalqın problemlərinə, onun
sosial-iqtisadi təminatının
yaxşılaşdırılmasına, Azərbaycan dövlətinin
iqtisadi gələcəyinə yönələn böyük
diqqətinin bariz nümunəsidir. Dövlət
başçısının müşavirədəki
çıxışı, əsaslandırılmış və
konkret mülahizələrə söykənən arqumentləri
son dövrlər ölkədə yüksək iqtisadi
inkişafın əldə olunduğunu, əhalinin pul gəlirlərinin,
əmək haqlarının, ümumi daxili məhsulun
artdığını, bütövlükdə ölkədə
iqtisadi həyat tərzinin müsbətə doğru dəyişdiyini
bir daha isbatladı: "2008-ci ildə nəzərdə
tutulmuş bütün proqramlar uğurla icra edilmişdir. Azərbaycan iqtisadiyyatı yüksək sürətlə
inkişafını davam etdirmiş və ölkədə
infrastruktur və digər layihələr vaxtlı-vaxtında
icra olunmuşdur. Bir sözlə, Azərbaycanda
son illər ərzində aparılan uğurlu iqtisadi islahatlar
2008-ci ilin yekunlarında da özünü göstərmişdir.
Bizim iqtisadiyyatımız təxminən 11 faiz
artmışdır. Bildiyiniz kimi,
dünyanı bürümüş maliyyə və iqtisadi böhran
böyük çətinliklər gətirmişdir. Müxtəlif ölkələrdə iqtisadiyyat tənəzzülə
uğrayır, müəssisələr dayanır, işsizlik
artır və ölkələr böyük problemlərlə
üzləşirlər. Azərbaycanda isə
2008-ci ildə yeni müəssisələr
açılmış, iqtisadiyyat artmış, həm
dövlət investisiyaları, həm də özəl sektorun
fəaliyyəti nəticəsində böyük, nəhəng
infrastruktur layihələri icra olunmuşdur".
Əgər
fikir versək, görərik ki, dünyada hökm sürən
gərgin iqtisadi və maliyyə böhranı fonunda bu
dövr ərzində ölkdə inflyasiya 21 faizdən yuxarı
çıxmayıb. Halbuki hər birimizə ABŞ və
Avropadakı maliyyə böhranı və bunun nəticəsi
olaraq həmin dövlətlərdə nəhəng maliyyə
maqnatlarının iflasa uğraması faktı yaxşı məlumdur.
Müqayisə üçün qeyd edək ki, bu il
Gürcüstanda inflyasiya 24,5 faiz, Ermənistanda 27 faiz, Rusiyada
24 faiz, Ukraynada 22 faiz, Türkiyədə isə 23 faiz təşkil
edib. Halbuki Azərbaycanda inflyasiya ehtimalı daha
böyük və kəskin xarakter daşıya bilərdi.
Nəzərə alaq ki, ölkədə əməkhaqları
mütəmadi olaraq artırılır, əhalinin pul gəlirləri
çoxalır, böyük məsrəflər kəsb edən
layihələrin icrası nəticəsində bazara nəhəng
pul kütləsi daxil olur. Bu kimi faktlara rəğmən
inflyasiyanın baş verməsi qaçılmaz olsa da, məhz
hökumətin çevik, ağıllı və praqmatik
gedişlərinə rəğmən Azərbaycanda inflyasiya səviyyəsi
xeyli aşağıdır. Lakin onu da nəzərə
almaq lazımdır ki, inflyasiya elə bir xarakterə malik
prosesdir ki, ondan sığortalanmaq indiki dövr
üçün olduqca çətindir.
2008-ci ilin
reallıqları sırasında diqqəti çəkən əsas
məqamlardan biri də ölkəyə xarici investisiyanın
cəlb edilməsi prosesində yaşanan canlanmadır. Belə ki, əvvəlki illərlə
müqayisədə Azərbaycan iqtisadiyyatına bu il daha çox xarici sərmayə
yatırılıb ki, bu da ölkəmizin parlaq iqtisadi gələcəyi
ilə şərtlənir. Prezident müşavirədəki
çıxışında bu məqamın da üzərində
xüsusi olaraq dayandı: "Biz xarici investisiyaları
alqışlayırıq və çox şadıq ki, bu
proses indi Azərbaycanda davam edir. Yəni Azərbaycan
xarici investorlar üçün cəlbedici ölkə kimi
öz əhəmiyyətini saxlayır, bəlkə də,
daha da artırır və xarici investorlar onlara maraqlı olan
sahələrə vəsaiti yönəldirlər. Dövlət investisiya xərcləri daha çox
infrastruktura - yollara, elektrik stansiyalarına,
qazlaşdırmaya, su xətləri, məktəblər, xəstəxanalar
və mədəniyyət, idman obyektlərinin tikintisinə
yönəldilir. Bank sektoru da 2009-cu ildə
xüsusilə ilk növbədə real iqtisadiyyata o
resursları verməlidir. Özəl
banklar öz maliyyə resurslarından istədiyi kimi istifadə
edə bilər. Onların bəziləri
daha çox ticarət əməliyyatlarına
üstünlük verir. Yəni, müəyyən
ticarət əməliyyatlarının kreditləşməsi
ilə məşğuldur. Bu, onların
öz işidir, amma əgər dövlət vəsaiti orada
yerləşdirəcəksə, əlbəttə ki, burada
çox ciddi nəzarət və bir daha qeyd etmək istəyirəm,
dövlət qurumlarının həlledici sözü
olmalıdır".
Onu da qeyd edək ki, 2007-ci
illə müqayisədə 2008-ci ildə ölkə
iqtisadiyyatının müxtəlif sahələrinə və
sosial sferanın inkişafına 7,9 faiz
çox sərmayə yatırılıb. Sevindirici
haldır ki, bu gün Azərbaycan investisiya cəlbediciliyinə
görə dünya ölkələri arasında birinci yer
tutur. Xüsusilə qeyd edilməlidir ki,
Prezident İlham Əliyevin iqtisadi proqramının ən
mühüm tərkib hissəsi həm də tarazlı
inkişafın təmin edilməsidir və bu vacib vəzifənin
yerinə yetirilməsində milli kapitalın iştirak səviyyəsi
də mühüm faktor rolunu oynayır. Həmçinin,
etiraf edək ki, hər hansı bir ölkə xarici investorlar
üçün o zaman cəlbedici görünür ki, onun
iqtisadi potensialı, zəngin təbii sərvətləri, nəhəng
işçi qüvvəsi ilə yanaşı, möhkəm
təməllərə əsaslanan ictimai-siyasi sabitlik də
hökm sürsün. Siyasi gərginliyin, vətəndaş
müharibəsi təhlükəsinin, siyasi qüvvələr
arasında kəskin və barışmaz qütbləşmənin
mövcud olduğu ölkələrə bir qayda olaraq xarici
investorlar maraq göstərmirlər. Uzağa
getmədən, Ermənistanın timsalında bu faktı
görə bilərik. Müqayisə edin, 2008-ci ildə
Ermənistan iqtisadiyyatına vur-tut 140 milyon dollar xarici sərmayə
yatırılıb ki, bu da Azərbaycana il
il ərzində qoyulan investisiyaların cəmi 2 faizini təşkil
edir. Və yaxud başqa bir misal, il ərzində
Gürcüstana qoyulan investisiyaların həcmi 500 milyon
dollardan yuxarı qalxmayıb. Onu da nəzərə
alaq ki, əvvəlki illərdən fərqli olaraq ildən-ilə
Azərbaycana yatırılan xarici sərmayə əsasən
qeyri-neft sektorunun inkişafına, o cümlədən, emal sənayesinin
və kənd təsərrüfatına yönəldilir.
Bu isə onu göstərir ki, Azərbaycanda
iqtisadiyyatın bütün sahələri ahəngdar
inkişaf edir. Digər maraq doğuran məqamlardan
biri də odur ki, yerli sahibkarların da investisiya potensialı
sürətlə artır. Hətta Azərbaycan
sahibkarları qonşu ölkələrə də, xüsusi
ilə Gürcüstan, Rusiya və Türkiyə
iqtisadiyyatına da sərmayələr qoyurlar. Misal
üçün, təkcə 2008-ci il ərzində yerli
sahibkarların xarici layihələrdə iştirak payı
sürətlə artaraq 1,5 milyard dollara
çatıb. Bu, həm də onun göstəricisidir
ki, Prezident İlham Əliyevin dəstəyi, himayəsi və
qayğısı nəticəsində ölkəmizdə
güclü sahibkarlar sinfi formalaşmaqdadır.
Müşavirədəki çıxışında Prezident
İlham Əliyev bu dəstəyin gələcəkdə də
artırılacağını bildirdi: "Yerli
sahibkarlığın hərtərəfli inkişafı
üçün dövlət tərəfindən edilən dəstək
özünü göstərir və beləliklə, Azərbaycanda
çox güclü sahibkarlar sinfi yaranır. Məhz
onların hesabına daxili investisiyaların artımı
mümkün olmuşdur. Eyni zamanda, Azərbaycan
investisiya mühitinə görə, investisiyaların qorunmasına
yönəldilmiş addımlara görə xarici investorlar
üçün də cəlbedici ölkə kimi
özünü göstəribdir. Əminəm
ki, gələcəkdə yerli, daxili investisiyalar
üstünlük təşkil edəcək və Azərbaycanın
yaranan və möhkəmlənən sahibkarlar sinfi ölkə
iqtisadiyyatı üçün dəyərli işlər
görəcəkdir".
Sözsüz
ki, Prezident İlham Əliyevin iqtisadi siyasətində
sahibkarlığın inkişafı aparıcı istiqamətlərdən
biridir. Belə ki, Prezidentin tapşırığı ilə
ilk növbədə sahibkarlığın hüquqi
bazasının sistem halına gətirilməsi təmin
edilmiş, bir sıra qanunlar və bir sıra digər
mühüm normativ sənədlər qəbul edilmişdir.
Həmçinin, ildən-ilə sahibkarların
vergi yükü azaldılır, maliyyə və investisiya təminatının
gücləndirilməsi istiqamətində dövlət
büdcəsindən sahibkarlara güzəştli kreditlərin
ayrılması prosesi davam etdir.
Dövlət
başçısının müşavirədə
toxunduğu və iqtisadçı ekspertlərin
marağına səbəb olan məsələlərdən
biri də bütövlükdə ölkənin valyuta
ehtiyatlarının artmasıdır. Qeyd edək ki, hər
bir ölkənin iqtisadi sabitliyini şərtləndirən ən
başlıca amil məhz valyuta ehtiyatlarıdır.
Müqayisə üçün deyək ki, 1992-95-ci illərdə
Azərbaycanın valyuta ehtiyatları cəmi 10 milyon dollar təşkil
etdiyi halda bu gün həmin rəqəm 15 milyard dollara
çatıb və beləliklə Azərbaycanın valyuta
ehtiyatları 1500 dəfə artıb. Dövlət
başçısı müşavirədəki
çıxışında bu amilin də ölkəmiz
üçün önəmli olduğunu dəqiq şəkildə
izah etdi: "Bütövlükdə, bizim valyuta
ehtiyatlarımız 15 milyard dollar səviyyəsinə gəlib
çatmışdır. Bu da bizim
üçün çox böyük dəstəkdir, bizə
əlavə güc verir. Biz öz
imkanlarımıza, öz gücümüzə söykənirik.
Əlbəttə, 15 milyard dollar valyuta
ehtiyatları, iqtisadiyyatın inkişafı üçün
də mühüm rol oynayır. Eyni
zamanda, bizdə inam hissini daha da gücləndirir".
Qeyd edək ki, təkcə
ötən il Milli Bankın sərəncamında
olan valyuta ehtiyatları 5 milyard dolları keçib. Eyni
zamanda, Dövlət Neft Fonduna yığılan valyuta
ehtiyatları da ilbəil artır və hazırda fonda 10 milyard dollar pul toplanıb. Sözsüz ki, ölkəmizin valyuta
ehtiyatlarının artması Azərbaycanın xarici banklardan
götürdüyü kreditərin də vaxtında
qaytarılmasına zəmin yaradır. Belə ki, bunun nəticəsidir
ki, təkcə ötən il Beynəlxalq
Valyuta Fondunun kreditləri üzrə əsas və faiz
borcların ödənilməsinə 33 milyon dollar xərclənib.
Azərbaycanın valyuta ehtiyatlarının sürətlə
artması və ondan səmərəli istifadənin məntiqi
nəticəsidir ki, manatın ABŞ dollarına nəzərən
rəsmi mübadilə məzənnəsi 4,84
faiz möhkəmlənib. Qeyd edək ki, 2009-cu
ildə ölkənin valyuta gəlirinin 29-33% artacağı və
ilin sonadək bunun 27 milyard dolları keçəcəyi
gözlənilir.
Sözsüz
ki, ölkəmizin valyuta ehtiyatlarının sürətli
artımına zəmin yaradan amillərdən biri də əsası
ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş neft strategiyasının uğurla həyata
keçirilməsidir. Belə ki, 2009-cu ildə Bakı-Tbilisi-Ceyhan,
Bakı-Tbilisi-Qars neft-qaz kəmərləri ilə daha
çox həcmdə korbohidrogen ehtiyatlarının idxal
olunacağını nəzərə alsaq ölkəmizin
valyuta ehtiyatlarının daha çox artıma məruz
qalacağını qəti şəkildə
proqnozlaşdırmaq olar. Bundan başqa, məlumdur
ki, iqtisadiyyatın davamlı inkişafının ən
mühüm və həlledici şərti investisiya
qoyulmasının həcmi və səmərəlilik dərəcəsidir.
Sözsüz ki, ölkənin valyuta
ehtiyatları, obrazlı desək, anbara vurulub
saxlanılmır. Belə ki, onun bir hissəsi
xarici banklara yüksək faizlə istifadəyə verilib, eyni
zamanda, yerli investorlara kredit formasında ayrılıb. Bu isə hökumətin valyuta ehtiyatlarından səmərəli
istifadə etdiyini nümayiş etdirməkdədir.
Dövlətin
valyuta ehtiyatları ilə paralel olaraq ölkədə əhalinin
real pul gəlirləri də ildən-ilə artır. Belə ki, 2007-ci illə
müqayisədə 2008-ci il ərzində orta əmək
haqları 20,4 faiz, əhalinin banklardakı
əmanətləri 36,8 faiz, əhaliyə göstərilən
pullu xidmətlərin həcmi 34,6 faiz, pərakəndə əmtəə
dövriyyəsi isə 12,1 faiz artıb. Eyni zamanda, 2007-ci illə
müqayisədə 2008-ci ildə ölkədə
adambaşına düşən ÜDM istehsalı 35,7 faiz artaraq 3000 ABŞ dolları təşkil
edib. Lakin qeyd etmək vacibdir ki, 1995-ci ildə bu
göstərici 319 ABŞ dolları səviyyəsində, yəni
7 dəfə aşağı idi. Lakin proqnozlaşdırılır
ki, 2008-ci ilin sonunədək bu rəqəm 3300 ABŞ
dolları təşkil edəcək. Bu isə
o deməkdir ki, Azərbaycan dünyada orta gəlirli ölkələr
qrupuna inamla daxil olacaq. Dövlət
başçısı İlham Əliyevin müşavirədəki
fikirləri də buna əminliyi daha da artırdı: "Bu
günlərdə dünyada yaşanan maliyyə
böhranı da, demək olar ki, bir çox ölkənin
iqtisadi potensialına zərbə vurubdur. Amma Azərbaycan
özünü tam əmin hesab edir. Biz
beynəlxalq xəbərləri izləyərkən
görürük ki, dünyada nə qədər böyük
narahatlıq var. Bu narahatlığı həm dövlət və
hökumət nümayəndələri, həm adi vətəndaşlar
ifadə edirlər, həm də vətəndaşların əmanətləri
artıq təhlükə altındadır. Bir neçə ən böyük maliyyə
qurumları, demək olar ki, iflic vəziyyətinə
düşübdür və böyük maliyyə
qurumları artıq dövlət nəzarəti altına
keçirlər. Yəni bütün bunlar
çox narahatedici hadisələrdir. Amma
biz düşünülmüş siyasətlə və
yaradılan güclü iqtisadiyyatla özümüzü bu
böhranlı vəziyyətdən qoruyuruq. Nə Azərbaycan dövləti, nə Azərbaycan
iqtisadiyyatı, nə də Azərbaycan vətəndaşı
bu böhranı hiss edir".
Beləliklə, Prezident
İlham Əliyevin başçılıq etdiyi iqtidar
komandasının 2008-cı ildəki fəaliyyəti ilə
bir daha göstərir ki, onun fəaliyyətinin əsas qayəsi
xalqa və dövlətə təmənnasız xidmət
prinsipi üzərində qurulub. İlham Əliyev
yorulmaz, əzmkar fəaliyyəti, tükənməz səyləri,
prinsipiallığı ilə xalqın Heydər Əliyev
siyasi kursuna inamını və dəstəyini daha da
artırıb.
T.Nəsirli
Səs.- 2009.- 20 yanvar.- S. 3.