Böyük
rejissor...
Rasim
Ocaqov Azərbaycan kino sənətinin tanınmış
simasıdır
(əvvəli var)
Rasim Ocaqovun
yaradıcılığında xüsusi poetiklik var ki, bu da həyatın
gərgin detallarının insan mənəviyyatındakı
rolunu dəqiq xarakterizə edərək tamaşaçıya
çatdırmasında özünü göstərir. Bu
baxımdan rejissorun unudulmaz bəstəkar Emin Sabitoğlu ilə
birgə işləri ("Ad günü", "Ölsəm,
bağışla", "Təhminə" və s.)
xüsusilə diqqətəlayiqdir. Bəstəkar musiqiləri
bu ekran əsərlərinə xüsusi emosionallıq gətirir.
Rasim Ocaqov
üçün xarakterik sima vacib şərtlərdən idi.
Bu mənada o, psixoloji dramları
("Ölsəm, bağışla", "Təhminə"
və s.) ekranlaşdırmağa daha çox
üstünlük verirdi. Rejissorun filmlərində
aktyorların yaradıcılığı daha qabarıq
göstərilir, fərdi istedadları sayəsində onlar
milli kinomuzun simasına (məsələn, Fəxrəddin
Manafov) çevrilirdilər.
"Tütək səsi"ndə
Qılınc Qurban (Yusif Vəliyev), İsfəndiyar kişi (Məmmədrza
Şeyxzamanov), "Ad günü", "Həm ziyarət,
həm ticarət"də Mustafa (Hacı İsmayılov)
obrazları da bu qəbildəndir. O, monoloqları bol olan
psixoloji dramları belə ("Otel otağı")
maraqlı nüanslarla işləyir, qəhrəmanın
daxili aləmini tamaşaçıya daha yaxın edirdi.
Rasim Ocaqovun filmləri mövzu
aktuallığı və texniki qüsursuzluğu ilə
seçilir, dəyərli ekran əsərləri kimi
tamaşaçılar tərəfindən sevilərək
baxılır. 2006-cı il iyulun 12-də dünyasını dəyişən
sənətkar bütün yaradıcılığı boyu
Azərbaycan kino estetikasının yüksək nümunələrini
yaradıb. Bu mənada istedadlı kino xadiminin adı, filmləri
kimi daim hörmətlə anılacaq.
"Bu
gün milli kinomuzda Rasim Ocaqov fenomeni yoxdur"
Onun haqqında bir çox aktyorlar müsbət
fikirlər söyləyiblər. Xalq artisti Fəxrəddin
Manafov isə onunla təkcə aktyor kimi
çalışmayıb. Onlar yaxın dost olublar. Fəxrəddin
Manafovun kino aktyoru olaraq tanınmasında Rasim Ocaqovun xüsusi
əməyi olub. Elə Fəxrəddin Manafov da dostu və
ustadı barədə xatirələrində bunları dilə
gətirir: "Rasim Ocaqov, Azərbaycanın kino tarixi durduqca, əbədi
olaraq qalacaq. Rasim Ocaqov haqqında film çəkmək, onun
portretini lent vasitəsilə gələcək nəsillərə
çatdırmaq istəyirəm. Rasim Ocaqovun dəsti-xətti
elə idi ki, mən onun hər filminin uğuruna
inanırdım. Ona görə də bütün dediklərinə
əməl edirdim. Rasim Ocaqovdan aldığım və ondan
öyrəndiklərim indiyə kimi də filmlərdə
uğur qazanmağıma səbəb olur. Bu gün də məhz
onun öyrətdiklərindən istifadə edirəm.
Uğurlu nəticə əldə etməyəcəyimlə
bağlı içimdə qorxu hissi olur. Ancaq Rasim Ocaqov məktəbi
mənə bu günə kimi uğur gətirir. Görkəmli
rejissor Rüstəm İbrahimbəyov Kino Akademiyası
yaradıb. Həmin akademiyada respublikanın bir neçə
istedadlı insanı müəllimlik edir. Məncə, Rasim
Ocaqov bu gün yaşasaydı, o akademiyada tələbələrin
sayı daha çox olardı. Mənim gənclərə məsləhətim
odur ki, onun səsinə qulaq asıb, onun dediklərindən
öyrənsinlər.
Əgər onlar bu sənətdə
uğur əldə edib ucalmaq istəyirlərsə, Rasim
Ocaqovun filmlərinə dəfələrlə baxmalı, onun
yolunu götürməlidirlər. Onlar bilməlidirlər ki,
Rasim müəllim iri planları o dərəcədə dəqiq
qururdu ki, həmin planla istədiyi fikri çatdıra bilirdi.
Çox təəssüf ki, Rasim Ocaqov bu gün aramızda
yoxdur və akademiyada dərs demir".
Xalq artisti Rasim Balayev Rasim Ocaqovla birgə
işlədiyi günləri xatırlayır, onun söhbətini
fortepianoda səslənən melodiyalar müşayiət
edirdi. "Mən onunla ötən əsrin 70-ci illərinin əvvəlindən
işləyirdim. O vaxt operator olan Rasim Ocaqov "Sənin ilk
saatın" adlı film çəkirdi", - deyən
aktyorun sözlərinə görə, operator və rejissor
Rasim Ocaqovun öz mövzuları vardı və əgər
ssenari xoşuna gəlməsə, ondan imtina edirdi. Rüstəm
İbrahimbəyovun və Anarın dramaturgiyasına müraciət
etməsi onun yaradıcılıq yolunun məntiqi davamı
olmuşdur.
Səhnədə qoyulmuş ekranda çəkilişlərin
müəyyən məqamlarını əks etdirən kadrlar
görünürdü. Bu kadrlarda rejissor özü də görünür,
onun səsi eşidilirdi.
Xalq artisti, SSRİ və Azərbaycan
Dövlət mükafatları laureatı Şəfiqə Məmmədova
da onunla bir çox filmlərdə çalışıb.
Şəfiqə xanımın da Rasim Ocaqovla bağlı
maraqlı xatirələri var: "Mənim ən yaxşı
rollarım onun adı ilə, onun filmləri ilə
bağlıdır. Bu filmlər sayəsində mən sərbəstlik
və özümə inam qazanmışam. Biz dost idik. Mən
onu bir rejissor kimi, insan kimi çox yüksək qiymətləndirirdim.
Demək olar ki, hər gün onunla söhbət edirdim.
Axırıncı dəfə onun ölümündən
üç gün əvvəl söhbət etmişdik. Mən
indi başa düşürəm ki, o bizimlə
vidalaşırmış".
Xalq yazıçısı, dramaturq
Rüstəm İbrahimbəyov öz xatirələrini
bölüşərkən qeyd edir ki, həmin illərdə
və elə sonralar da R.Ocaqov neorealizmin güclü təsirinə
düşmüşdü. Bu, onun filmlərində də
özünü göstərir, onlar qızğın
mübahisələrə səbəb olurdu. Ocaqovun filmləri
barəsində nə qədər tərifli sözlər
deyilsə də, əsas məqam bir idi: onun kino lentləri Azərbaycan
kinosunda təzə söz, ekranda real həyatı göstərmək
cəhdi idi.
Gürcüstanın xalq artisti, "Ad
günü" filminin baş qəhrəmanı David
Uplisaşvili, Rusiyanın xalq artisti, Teatr Xadimləri
İttifaqının sədri, Ocaqovun "İstintaq",
"Bağlı qapı arxasında" və "Özgə
həyatı" filmlərində çəkilmiş
Aleksandr Kalyagin, xalq yazıçısı Anar və
başqaları Ocaqovla birgə yaradıcılıqları barədə
xatirələrini söyləyiblər.
Rasim Ocaqovun rejissorluğu ilə kino sənətimizə
gətirilən yeni nəfəs, yeni rəng və çalar,
gərgin axtarış və istedadın hesabına meydana gəlmişdir.
Rasim Ocaqovun yaradıcılıq dünyası müxtəlif
dövrləri əhatə edən zəngin sənət
nümunələridir. Belə ki, onun Böyük Vətən
müharibəsi illərində, sovet dövründə, eləcə
də, Azərbaycan müstəqillik qazandıqdan sonra çəkdiyi
filmlər Rasim Ocaqovun yola saldığı ömür illərinin
ən mənalı zamanını təşkil edir.
Müxtəlif dövrün
ab-havasını Azərbaycan kinosuna gətirən və bu
filmlərdə insanın milli təfəkkürünü,
dünyagörüşünü formalaşdıran, ona
emosionallıq, vətənpərvərlik kimi hissləri
aşılayan filmlərlə böyük bir auditoriyanın məhəbbətini
qazanmışdır. İstər müharibə
dövründə, istərsə də, sovet məkanında
yaratdığı filmlər onun əldə etdiyi nəzəriyyənin
gerçəkləşməsi ilə nəticələnib.
Bu filmlərdə böyük rejissor Azərbaycan kino sənətinin
tanınmış simaları ilə çalışaraq,
onların potensial gücünü ortaya çıxarıb, sənət
meyarları baxımından çox yüksəkdə duran
ekran əsərlərini yarada bilib. Rasim Ocaqov, həqiqətən
də, Azərbaycan kinosunda elə bir zirvədə dayanan sənətkarlar
sırasındadır ki, onun filmləri zamanla cəmiyyət
arasında bir yaxınlıq yaratmış, insan psixologiyasının
dərin qatlarına toxunaraq, onun düşünməsinə,
həyatın fəlsəfəsini dərk etməsinə gətirib
çıxarmışdı.
Onun
filmləri həyati olduğu
üçün yaşayır...
Rasim Ocaqovla birgə çalışan və
onun filmlərində baş rolları ifa edən hər bir
aktyor rejissordan böyük məmnunluq hissi ilə söz
açırlar. Rasim Ocaqovun müstəqilliyimizin ilk dövrlərində
çəkdiyi "Qətldən 7 gün sonra", "Təhminə",
"Həm ziyarət, həm ticarət", "Otel
otağı" və digər filmləri milli zəmində
lentə alınmış sənət nümunələridir.
Bu filmlərdə Rasim Ocaqovun fikir dünyası ilə
ssenarist arasında olan bir yaxınlıq özünü
büruzə verir. Sözsüz ki, Rasim Ocaqov bu filmlərdə
müasir prizmadan cəmiyyətin əxlaq normalarına, milli-mənəvi
dəyərlərinə yanaşaraq, azərbaycançılıq
nöqteyi-nəzərindən onları tərbiyə etməyə
çalışıb.
Rasim Ocaqov
yaradıcılığının bütün dövrlərində
sənətə çox ciddi yanaşmış, müxtəlif
insan talelərinin böyük bir səpkidə
işıqlandırılmasına çalışaraq, fərdin
cəmiyyətdəki rolunu, onun rast gəldiyi təsadüfləri,
eləcə də, insanların taleyində baş qaldıran
acınacaqlı hadisələri rejissor gözü ilə
süzgəcindən keçirib, ideal insan obrazlarını
çox təbii və inandırıcı bir şəkildə
ortaya qoya bilmişdir. Öz axtarışları ilə, məxsusi
ölçüləri ilə sənətdə yer qazanan
Rasim Ocaqov "Qatır Məmməd",
"İstintaq", "Bağlı qapı" və digər
filmlərində həm tarixi mövzulara toxunmuş, həm də
cəmiyyətin buxovlanmış təbəqələrinin
azadlıq hisslərini ön plana çəkərək, dərin
mənalı filmləri ilə yaradıcılıq
qalereyasının ən nəfis nümunələrini Azərbaycan
kino tarixinə həkk edə bilmişdir. Bu və ya digər
filmləri vasitəsilə cəmiyyətdəki mənfilikləri,
neqativ halları belə öz tamaşaçısına təqdim
etmək qabiliyyətinə malik olub.
O,
dünyasını dəyişsə də, filmləri ilə
yaşayır
Rasim Ocaqov 2006-cı ildə dünyasını
dəyişdi. Tanınmış rejissor dünyasını dəyişsə
də, onun çox böyük yaradıcılıq irsi bu
gün kinematoqrafiya sahəsində tədqiq edilməyə
layiq bir nümunədir. Onun sənəti öyrənilməli,
rejissorluq sahəsinə yol açan gənc kadrlar
üçün bir məktəb olmalıdır.
Onu xatırlarkən milli kinomuzun çox
maraqlı səhifələrini vərəqləməli
olursan. Çünki bu böyük sənətkarın
yaradıcılığı ötən əsrin 50-ci illərindən
başlayaraq müstəqil Azərbaycanımızın 15
illik tarixinə qədər olan böyük bir dövrü əhatə
edir. 50-ci illərdən inkişafa doğru meyillənən Azərbaycan
kinosunun qiymətli əsərləri sırasında Rasim
müəllimin operator kimi işlədiyi xeyli film vardır.
"Əsl dost", "Bizim küçə", "Sən
niyə susursan?", "Bir cənub şəhərində",
"Skripkanın sərgüzəştləri",
"Ömrün ilk günü" kimi filmlərdəki
çox nadir kadrlar məhz Rasim Ocaqovun operator kamerasından
lentlərə köçürülmüşdür. Onunla
işləyən rejissorlar etiraf edirdilər ki, Rasim müəllim
öz işinə rejissorların müdaxiləsinə imkan
verməzdi. Obyekti hansı rakursdan çəkəcəyini
özü müəyyənləşdirirdi və rejissorlar da
onunla razılaşırdılar. O, kino yaradırdı, sənətin
incəliklərini duyurdu, ətrafdakı
yaradıcıları da öz duyumuna yönəldirdi. Xalq
artisti, dövlət mükafatları laureatı Rasim Ocaqov
kinonun professional yaradıcılarından idi və
bütün yaradıcı ömrünü də bu sənətə
həsr etmişdi.
Amma
əslində...
... Rasim Ocaqovun yaradıcılıq yolu
milli kino mədəniyyəti tarixində ayrı bir mərhələ
açdı.
... Dünya kinematoqrafiyasının ənənələrindən
ustalıqla faydalanmış sənətkar kimi maraqlı kinofilmlərin
çəkilişində novator üsul və metodlardan
bacarıqla istifadə etdi.
... Ölkəmizdə kinooperator sənətinin
zəngin imkanlarının üzə
çıxarılması və təkmilləşdirilməsində
onun əməyi olduqca böyükdür.
... Azərbaycan kino mədəniyyəti ənənələrinin
zənginləşdirilməsində böyük əmək sərf
etdi, kino sənətimizə yeni-yeni uğurlar
qazandırdı.
... Bir nəticə kimi mədəniyyətimizin
incilərindən sayılan bir çox kino və televiziya
filmlərinin ustalıqla yaradılmasına nail oldu.
Bir
sözlə...
... Rasim Ocaqov ekran həyatı verdiyi bədii
və sənədli filmləri ilə kino sənəti salnaməmizə
parlaq səhifələr yazıb.
... Onun çəkdiyi filmlər həqiqi
sənət nümunələridir. Bu filmlər Azərbaycan
kinematoqrafının qızıl fonduna daxil olub, obrazların
incə psixologizmi və hadisələrin həyatiliyi Rasim
Ocaqov sənətinin əsas cəhətlərini təşkil
edir.
... Azərbaycan kino sənətinin
tanınmış nümayəndəsi Rasim Ocaqovun milli kino mədəniyyətinin
inkişafı sahəsindəki xidmətləri olduqca yüksəkdir.
... Görkəmli sənətkar və
qayğıkeş insan olan Rasim Ocaqovun işıqlı xatirəsi
həmişə ürəklərdə yaşayacaq.
Şərq.-
2011.- 19 aprel.- S.11.