Azərbaycan himnini
dinləmək yox, onu
oxumaq lazımdır
"Azərbaycan
Respublikasının bayrağı, gerbi və himni Azərbaycan
dövlətinin müstəqilliyini təcəssüm etdirən
müqəddəs rəmzlərdir. Vətəndaşlarımıza,
xüsusən gənclərimizə dövlət
atributlarına dərin ehtiram hisslərinin
aşılanması cəmiyyətdə vətənpərvərlik
ruhunun möhkəmləndirilməsi işinə bilavasitə
xidmət edir.
Dövlət
atributlarının mahiyyətinin və əhəmiyyətinin
əhali arasında geniş təbliğ
olunması, gənc nəslin Azərbaycan bayrağına,
gerbinə və himninə hörmət ruhunda
tərbiyə edilməsi vətəndaş cəmiyyətinin
yaradılmasının mühüm amillərindən
biridir".
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti Heydər Əliyevin "Azərbaycan
Respublikasının dövlət atributlarının təbliği
işinin gücləndirilməsi haqqında" 13 mart 1998-ci
il tarixli, 759 nömrəli Sərəncamından.
Ümummilli lider Heydər
Əliyev bu sərəncamı imzalamamışdan 1 il öncə,
1997-ci ildə ümumtəhsil məktəblərində yeni dərs
ilinin başlanması münasibətilə keçirilmiş
mərasimdə dövlət atributlarına hörmətlə
bağlı bir sərəncam imzalamağa məcbur
olacağını dilə gətirmişdi. Bir il keçməmiş
həmin sərəncam imzalandı. Gələcək nəsillər
qarşısında çıxış edən dahi şəxsiyyət
bu məsələyə xüsusi diqqət
ayırırdı. 14 il öncə ulu öndər belə
demişdi: "Məktəblərdə Azərbaycanın
müstəqilliyinin atributları yaxşı təbliğ
olunmalıdır. Azərbaycanın dövlət müstəqilliyini
təmsil edən Azərbaycanın bayrağına münasibət,
onun müqəddəsliyi hər bir cocuqda, yeniyetmədə
daxildən olmalıdır. Azərbaycanın bayrağı sadəcə
bayraq deyil. O, bizim dövlətçiliyimizin, müstəqilliyimizin
rəmzidir. Keçmişdən qalan ənənələrə
görə bu bayrağa o qədər də əhəmiyyət
verilmirdi, bu bayraq müəyyən qədər formal xarakter
daşıyırdı. Ancaq indi biz yeni bir həyatdayıq.
Biz öz müstəqil dövlətimizdəyik, ölkəmizdəyik.
Hansı ölkəyə gediriksə - gedək, Azərbaycan
bayrağının o ölkədə asılması həm
Azərbaycanın orada təmsil olunmasını göstərir,
həm də bizim ölkəmizi tanıdır, eyni zamanda bizdə
böyük iftixar hissi doğurur.
Mən çox ölkələrə
gedirəm. Hava limanında Azərbaycan bayrağını
görəndə həddindən artıq sevinirəm.
Yaşadığım iqamətgahın, əyləşdiyim
avtomobilin üstündə Azərbaycan bayrağını,
hansı bir yerə danışığa gedəndə Azərbaycan
bayrağını görürəm. Bu, bizim müstəqil
dövlətimizin rəmzidir. Ona görə də gərək
hər bir Azərbaycan vətəndaşı, xüsusən gənc
nəsil bunu dərk etsin, qiymətləndirsin. Onda bayrağa
olan məhəbbət eyni zamanda Vətənə, xalqa,
dövlətə olan məhəbbətə bərabər
olsun. Gərək hər bir evdə Azərbaycan dövlətinin
bayrağı olsun, hər bir ailə Azərbaycan
bayrağına itaət etsin. Bu bayraq tək rəsmi yerlərdə
yox, idarələrdə, küçələrdə,
saraylarda, məktəblərdə yox, gərək hər bir
ailənin həyatının əziz bir hissəsi olsun".
Müstəqil Azərbaycanın
çiçəklənən gələcəyini qabaqcadan
görən ümummilli lider hesab edirdi ki, gənc nəsil
milli atributları təbliğ etməli, onlarla fəxr etməlidir.
Heydər Əliyev deyirdi: "Azərbaycanın gerbini təbliğ
etmək lazımdır. Azərbaycanın gerbi bayraq ilə bərabər
bizim dövlət müstəqilliyimizi təmsil edən
atributdur. Azərbaycanın gözəl himni var. Sevindirici
haldır ki, bu himn hələ 1918-ci ildə yazılıb.
Bunun müəllifi bizim böyük bəstəkarımız
Üzeyir Hacıbəyovdur. Himnimizin sözlərini
böyük şairimiz Əhməd Cavad yazıb. Onun musiqisi də
çox gözəldir, sözləri də çox mənalıdır,
gözəldir.
Mən xarici ölkələrə
səfər edərkən hər yerdə iki himn
çalınır - Azərbaycanın himni, bir də getdiyimiz
ölkənin himni. Hər ölkənin himni özünə
görə əzizdir. Öz xalqının musiqisini, mənəvi
xüsusiyyətlərini əks etdirir. Bu təbiidir. Ancaq mən
hər yerdə müqayisə edib görürəm ki, bizim
himnin müəllifləri bu himni nə qədər
böyük məharətlə yaradıblar. Hər dəfə
xarici ölkələrdə bu himni dinləyərkən mən
yenidən iftixar hissi duyuram. Ancaq himni dinləmək yox, onu
oxumaq lazımdır. Bizdə təəssüf ki, bu ənənə
yaranmayıb. Himni dinləyirik, amma onun sözləri var. Mən
hesab edirəm ki, bu bizim həyatımızda
çatışmazlıqdır. Himn çalınan vaxt
insanlar bu himnin sözlərini oxumalıdırlar. Bunun əhəmiyyəti
var. Bir var ki, onu dinləyəsən, bir də var ki, o
mahnının, musiqinin sədaları altında o sözləri
tələffüz edəsən, oxuyasan. Bunlar da insanlarda vətənpərvərlik
hissinin daha da möhkəmlənməsinə kömək edir.
Eyni zamanda bu ona görə vacibdir ki, himnimizə xüsusi
hörmətin təzahürüdür. Ona görə də
mən bütün məktəblərin - ali və orta məktəblərin
qarşısında vəzifə qoyuram ki, qısa bir müddətdə
bütün şagirdlər, tələbələr, müəllimlər
Azərbaycanın himnini oxusunlar. Bunu siz necə təşkil
edəcəksiniz - məndən yaxşı bilirsiniz. Ancaq bunu
təşkil etmək lazımdır ki, hər bir insan himni
oxuya bilsin, həm də məharətlə oxusun.
Mən bunu tək məktəblər
üçün demirəm, bütün cəmiyyət
üçün deyirəm. Ola bilsin ki, mən bu yaxınlarda
bu barədə bir sərəncam da verməyə məcbur
olacağam ki, bu işlər yerlərdə təşkil
edilsin. Ancaq cəmiyyətdə hər şey məktəbdən,
təhsildən başlayır. Ona görə də mən bu
fikri məhz burada - məktəbdə, təhsil işçilərinin
qarşısında deyirəm. Bu da sizin vəzifələrinizdən
biridir. Arzu edirəm ki, bunu qısa müddətdə həyata
keçirəsiniz və mənə məlumat verəsiniz.
Bu çox
lazımdır, vacibdir. Ancaq məktəbin, müəllimlərin
ən əsas vəzifəsi bizim cəmiyyətimizə,
xalqımıza, ölkəmizə dəyərli vətəndaşlar
hazırlamaqdır. Bugünkü körpələr gələcəyin
böyük vətəndaşlarıdır".
Bəli, bu sözlər
heç vaxt unudulmayacaq. Dahi lider tələb edirdi ki, himnimiz
dinlənməsin, oxunulsun. Həm də təəssüf
edirdi ki, bizdə bu ənənə yaranmayıb. 14 il öncə
deyilən bu müdrik sözlər sadəcə söz xətrinə
deyilməmişdi. Dahi lider istəyirdi ki, hər bir azərbaycanlı
vətəni, milləti sevsin və onun hər bir atributuna
hörmət etsin. Dövlət himnini ürəkdən oxusun,
musiqisini dinləməsin. Düzdür, vətənpərvər
oğul və qızlarımız yetişir və günü
bu gün işğal altında olan torpaqlarımızı
azad etmək üçün silaha sarılmağa hazır
olan oğullar var. Ancaq himnimizlə bağlı problem aradan
qalxmayıb. Yenə də himnin oxunmasında probemlər var. Bəs
görəsən, nədir bu problem ki, hər bir azərbaycanlının
əzbər bildiyi himn tədbirlərdə, mərasimlərdə
bir ağızdan və ucadan oxunmur?
Bir qədər himn barədə:
- Himn dövlət simvollarından biri, təntənəli
musiqili və ya musiqili poetik əsərdi. Adətən
xüsusi qanun ilə nəzərdə tutulan hallarda yerinə
yetirilir: hər şeydən əvvəl rəsmi festivallarda,
mərasimlərdə və ayinlərdə; onun icrası ərzində
ayağa qalxmaq və baş örtüyünü
çıxarmaq qəbul edilə bilər.
Himn dedikdə təntənəli
marş başa düşülür. Dövlət himni
sırf dövlət anlayışı ilə əlaqədardır,
dövlətə məxsusdur, dövlətin rəmzi, simvolu
kimi onun əsas atributlarından biridir. BMT tərəfindən
tanınmış bütün dövlətlərin öz
himnləri vardır.
Dövlət himni
dövlət tərəfindən, onun qanunverici orqanı tərəfindən
qəbul olunur. O cümlədən, Azərbaycan
Respublikasının daim qürur hissi ilə
qarşıladığımız, səsi qulaqlarımıza
çatar-çatmaz ayağa duraraq dərin ehtiramla farağat
halında dinlədiyimiz, habelə bəzilərimizin
(təəssüflər
olsun ki, hamımızın deyə bilmərik) ucadan
oxuduğumuz Dövlət himnimiz 27 may 1992-ci il tarixdə Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisi tərəfindən qəbul
olunub.
1920-ci il yanvarın
30-da Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin Nazirlər
Şurası Cümhuriyyətin milli himninin hazırlanması
haqqında qərar qəbul etdi və bu məqsədlə
Xalq Maarif Nazirliyi tərəfindən müsabiqə elan edildi.
Lakin 1920-ci il aprelin 28-də Xalq Cümhuriyyətinin süqutu
Azərbaycanın milli himnini qəbul etməyə imkan vermədi
1992-ci il mayın 27-də
parlament "Azərbaycan Respublikasının Dövlət
himni haqqında" Qanun qəbul etdi. Qanuna əsasən,
1919-cu ildə böyük bəstəkar Üzeyir Hacıbəyov
və şair Əhməd Cavad tərəfindən tərtib
edilmiş "Azərbaycan marşı" Azərbaycanın
Dövlət himni kimi təsdiq edildi.
Azərbaycan, Azərbaycan!
Ey qəhrəman
övladın şanlı Vətəni!
Səndən
ötrü can verməyə cümlə hazırız!
Səndən
ötrü qan tökməyə cümlə qadiriz!
Üç rəngli
bayrağınla məsud yaşa!
Minlərlə can
qurban oldu,
Sinən hərbə
meydan oldu!
Hüququndan keçən
əsgər!
Hərə bir qəhrəman
oldu!
Sən olasan
gülüstan,
Sənə hər an can qurban!
Sənə
min bir məhəbbət
Sinəmdə
tutmuş məkan!
Namusunu
hifz etməyə,
Bayrağını
yüksəltməyə,
Cümlə
gənclər müştaqdır!
Şanlı
Vətən, şanlı
Vətən!
Azərbaycan,
Azərbaycan!
Bu möhtəşəm himn
çalınanda təkcə
ayağa qalxıb sayğı duruşu göstərmək yetərli
sayılmır. Müqayisə üçün qardaş
Türkiyə Respublikasını
göstərək. Məktəbli şagird himni oxumasa, onu sinifdən
xaric edirlər. Hər bir uşaq ürəklə
doğma himnini oxumalıdır. Elə bir
mərasimləri yoxdur
ki, orada himn sadəcə dinlənilsin. Hətta idman
yarışlarında 40-60 minlik
tutumlu stadionlara toplaşan azarkeşlər
himni elə oxuyur ki, musiqinin
səsi eşidilmir.
Digər bir müqayisə: Bakıda fəaliyyət göstərən
türk liseylərində
Türkiyə vətəndaşları
və bizim də şagirdlər birgə təhsil alırlar. Liseylərdə təşkil olunan
mərasimlərdə, bayramlarda
öncə dövlət
himnləri səslənir.
İlk olaraq Azərbaycan himni, sonra Türkiyənin
Ulusal Marşı.
Şagirdlər hər iki himni oxuyurlar. Ancaq Ulusal Marş oxunanda musiqi demək olar ki, eşidilmir.
Düzdür insafən demək olar ki, bizdə
də himn ucadan yalnız stadionlarda oxunur. Milli komandamızın oyunlarına
gələn sadiq azarkeş kütləsi ürəklə dövlət
himnini oxuyur. Amma dövlət tədbirlərində, mərasimlərdə
himni oxuyan çox az
olur və yaxud da heç
olmur. Hələ də himnimiz
bütöv olduğu
halda, onu hamılıqla ifa etməyi öyrənməmişik.
Bəzi ziyalılarımız hesab
edirlər ki, bunun bir səbəbi
millətdə xorla mahnı oxumaq ənənəsinin formalaşmamasıdı.
Söz yox ki, məktəbdə oxuyan, ali
məktəbdə təhsil
alan tələbələr
himnimizin sözlərini
əzbərdən bilirlər.
Bəziləri isə düşünür
ki, kimsə ucadan himn oxuyursa,
o, daha vətənpərvər,
daha cəsur, daha qəhrəman sayıla bilməz. Qəhrəmanlıq, vətənpərvərlik himnin ucadan oxunması
ilə ölçülməz.
Qeyd edək ki, milli
himnin bərpa olunması 1991-1992-ci illərdə
türkoloq-alim, parlamentin elm, təhsil və mədəniyyət
komissiyasının sədri Firudin Cəlilovun rəhbərliyi
altında həyata keçirilib. Mövzu ilə bağlı
Firudin müəllim neçə il əvvəl qəzetlərin
birinə açıqlama verərək belə bildirmişdi:
"Milli himnimizin ifa olunması yarıtmaz haldadır. Bu məsələdə
dövlətçilik prinsiplərini əsas
götürüb milli himnimizə böyük məhəbbət
hissi aşılamaq, hətta yeri gəlsə, bu yolda radikal
addımlar atmalıyıq. O vaxt himnin bərpasında
çox çətinliklər çəkdik. Bu işi
Gülnarə Qurbanovaya tapşırmışdım. Bəstəkar
Aydın Əzimov himnin nota alınmasında, orkestrdə
çalınmasında, xorla oxunma variantında, Vaqif Səmədoğlu
və Vaqif Bayatlı mətnin bərpasında
yardımçı oldular. Onda bəziləri təkid edirdi
ki, əvvəlki himnin sözləri Səməd Vurğunun,
musiqisi Üzeyir Hacıbəyovun olduğu üçün
saxlamaq lazımdır. Çox çətinliklə onları
inandırdıq ki, bizim əsl himnimiz 1918-1920-ci illərdə
yazılandır. Onun da musiqisi Ü.Hacıbəyovun, sözləri
isə Ə.Cavadındır" - deyən Firudin müəllim
mətn üzərində iş gedən zaman bəzi arxaik
sözlərin yeniləşdiyini, bir neçə ədatın,
qoşmanın yerinin dəyişildiyini
vurğulamışdı. Himn bərpasında Ə.Cavadın
oğlu rəhmətlik Yılmaz Axundzadə də onlara
yardımçı olub.
Bəli, bu gün
dövlət atributlarına qarşı laqeydliklər
çoxdur. Bu isə bizim dövlətimizin ziyanınadır.
Hər millət dövlətinə sevgisini onun atributlarına
diqqəti və məhəbbəti fonunda nümayiş
etdirir. Böyüklük özümüzdən, evdən, məktəbdən,
iş yerindən, ali məktəbdən
başlanmalıdır. Millət və dövlət sevgisi,
dövlətçilik ənənəsi bu atributlardan
başlanır. Burada ziyalıların da böyük məsuliyyəti
var.
Gələcəyə
ümidlə baxaraq deyə bilərik ki, yetişməkdə
olan gənc nəsil dövlət atributlarının mənasını
daha mükəmməl qavrayıb, onların təbliği ilə
kütləvi şəkildə məşğul olacaqlar. Gün
gələcək xalqımız dövlət himnini
hamılıqla və ürəkdən oxuyacaq və bununla
qürur duyacaq.
Rəşad
Baxşəliyev
Şərq.-
2011.- 22 oktyabr.- S. 11.