Mənəviyyata tapınan şərəfli
ömür
Nizami
Cəfərov, Milli Məclisin Mədəniyyət Məsələləri
Komitəsinin sədri. AMEA-nın müxbir üzvü, Əməkdar
elm xadim
Yaxşı insan, dəyərli
şəxsiyyət, mənəviyyatlı ziyalı məfhumları
istənilən zaman və məkan üçün
aktualdır. Azərbaycan xalqı belə nəcib, xeyirxah, mərd şəxsiyyətləri ilə
daim qürur duyub, onları özünün
milli sərvəti sayıb. Mənəvi-əxlaqi dəyərlərin yad təsirlərə məruz
qaldığı müasir qloballaşma dövründə yüksək insani keyfiyyətləri, saf
həyat idealı, şəxsiyyətinin bütövlüyü,
ziyalılığı ilə çoxlarından fərqlənən
kamil insanların cəmiyyətdə yeri daha qabarıq duyulur. Belə seçilmiş
insanların dərk edilmiş məsuliyyətə
əsaslanan fəaliyyəti həm də onların mənalı
həyat yolunu, cəmiyyətdəki layiqli mövqeyini, ictimai statusunu müəyyənləşdirib.
Ziyalı adına layiq belə təmənnasız
insanlar xalqımızın özünəməxsus
keyfiyyətlərini, zəngin mənəvi aləmini parlaq şəxsiyyətlərində, müdrik əməllərində təcəssüm
etdiriblər.
Millətin düşüncə
sistemi, zəngin mədəni irsini, intellektual
potensialını kamil şəxsiyyətlərində
yaşadan, milli inkişafda elmi tərəqqinin
alternativsizliyini daim ictimai rəyə aşılayan belə
böyük insanlar hər zaman onları əhatə edən cəmiyyətin
rəğbət və etimadını qazanıblar. Bu çətin və şərəfli taleyi bölüşənlər
başqalarından fərqli olaraq mənəvi
dəyərlərin cəmiyyətdə hakim
olmasına çalışır, bununla da əlçatmaz ucalığa qovuşurlar. Bu insanlar xalqın zəngin mənəviyyatını,
əxlaqını parlaq şəxsiyyətlərində
qoruyub, həyatda mərdliklə yaşamaq, ad qoymaq üçün insana ləyaqət və şərəf hissinin yetərli olduğunu
sübuta yetiriblər.
Dünyaya gəldikdən sonra qismətinə
düşən ömür payını hər bir
yaradıcı insan fərqli yaşayır, həyat adlanan uzun
bir yolda özünəməxsus iz qoyur. Bəzən bu izlər var
olmamış kimi insanın fiziki ölümü ilə
yoxa çıxır, bəzən isə
həyatın coşqun
fırtınası ondan bir
daş da qopara bilmir.
Sağlığında böyük
hörmət-izzət sahibi olan, haqq dünyasına qovuşduqdan sonra
çoxlarının xatirində kamil insan, dəyərli ziyalı,
qayğıkeş ailə başçısı kimi qalan belə insanlardan biri də Zakir Həsən oğlu Sərdarovdur.
Cəmiyyətə xüsusi
təqdimata ehtiyacı olmayan bu parlaq şəxsiyyət
şərəfli və mənalı ömrü
boyu insanlığın zinəti
sayılan saf və münis
dəyərləri parlaq xarakterində
yaşadıb, fani dünyadan
yeganə umacağı şəxsiyyətini, mənliyini,
ad-sanını və bir də həyat
prinsiplərini qorumaq olub.
Uzun illər jurnalistika sahəsində
çalışaraq qələminin qüdrəti ilə publisistika
zirvəsinə yüksələn, milli tariximizin sanballı
araşdırmaçılarından biri kimi elmdə
sözünü deyən, Milli Məclisin deputatı statusunda
layiqli xidmətilə seçilən, Azərbaycan Dövlət
Pedaqoji Universitetinin dosenti vəzifəsində gəncliyin
nurlu sabahına çalışan Zakir Sərdarov
bütün insani keyfiyyətləri öz şəxsiyyətində
birləşdirib. Çağdaş tariximizin ən çətin, taleyüklü dövründə Azərbaycanın
nicatını, xilas yolunu
haqlı olaraq Heydər Əliyev
dühasının böyük siyasətə
qayıdışında - yenidən hakimiyyət olimpinə yüksəlməsində görən məşhur
"91-lər"in sırasında
adı daim ehtiramla
çəkilən Zakir Sərdarov ləyaqətli
və şərəfli ömür yolu, vətənpərvər ictimai-siyasi
fəaliyyəti ilə onu
tanıyanların qəlbində silinməz iz
qoyub.
Müdriklərimiz əbəs yerə "ot kökü üstə bitər" deməyiblər. 1943-cü il dekabrın 31-də qədim yurd yerimiz olan Qərbi Azərbaycanın Qaraqoyunlu mahalının Yanıqtəpə kəndində qulluqçu ailəsində anadan olan Zakir Sərdarovun cəmiyyət üçün layiqli vətəndaş və şəxsiyyət kimi yetişməsində ilk növbədə valideynlərinin böyük rolu olub. Ailəsini dolandırmaq üçün hər bir əziyyətə qatlaşan atası Həsən kişi el arasında mərdliyi, sözünə bütövlüyü, yüksək insani keyfiyyətləri ilə tanınıb. Tanınmış Əfəndilər nəslindən olan anası Züleyxa xanım isə Azərbaycan qadınına xas isməti, namusu, ailəcanlılığı nəcib xarakterində cəmləyib.
Yaşa dolduqca, həyatın qəribəlikləri, bəzən də haqsızlıqları ədalət axtarışında olan nəcib insanlar kimi, onu da dünyanın ədəbi sualları ilə üz-üzə qoyub. Bu sualların cavabını humanitar elmlərdə axtaran Zakir Sərdarovun gələcək həyat yolu, peşə seçimi də məhz onun Azərbaycanın dünəni, bugünü və gələcəyi ilə bağlı saf və təmiz düşüncələrindən rişələnib. Orta məktəbi yaxşı qiymətlərlə başa vuraraq 1962-ci ildə Azərbaycan Pedaqoji İnstitutunun tarix-filologiya fakültəsinə daxil olub. Bir tərəfdən tələbəlik dövrünün ehtiyacları, digər tərəfdənsə, daxilindən saf çeşmə tək çağlayan yaradıcılıq həvəsi elə tələbəlik illərindən onu dövrü mətbuata üz tutmağa sövq edir. Əmək fəaliyyətinə də məhz bu illərdə "Xəzər dənizçisi" qəzetində başlayıb. Bu illərdə onun müxtəlif mətbuat orqanlarında təkcə gənclik əzmi ilə qələmə aldığı məqalələri deyil, yüksək poetik ruh və yaradıcı enerji ilə ərsəyə gətirdiyi şeir, hekayə və povestləri də çap edilib.
Azərbaycan Pedaqoji İnstitutunu fərqlənmə
diplomu ilə bitirdikdən sonra
bir il Salyan
rayonunda müəllim işləyən Zakir Sərdarov bənzərsiz və
maraqlı pedaqoji aləmə qovuşaraq həyatını bu
yola sərf etmək istəyini tam yəqinləşdirsə də, sözə,
qələmə sadiqliyini qoruyub
saxlayıb. Böyük arzular sorağı ilə yenidən
şəhərə dönərək 1969-1971-ci illərdə
Azərbaycan Æurnalistlər İttifaqında ədəbi işçi, eyni zamanda Bakı Bədən Tərbiyəsi texnikumunda müəllim işləyib.
1971-1984-cü illərdə "Gənc müəllim" qəzetinin
redaktoru vəzifəsində yüksək
şövqlə yazıb-yaradıb, söz
sənətkarlığında vətəndaş mövqeyi, insan amili, xalq mənafeyi hər
zaman öndə dayanıb. Zakir Sərdarov publisistikasını oxuculara sevdirən ən başlıca amil isə onun mövzu çevrəsinin, toxunduğu
mövzuların xalq ruhuna
yaxınlığı, jurnalist
yaradıcılığı üçün
mühüm cəhət olan
ahəngdar üslubu, dəsti-xətti olub. Onun peşəkar qələmindən,
həyat gerçəkliklərinə dərin yaradıcı
baxışından doğulan söz həvəslə oxumaqla
yanaşı, insanları düşündürüb,
nəticə çıxarmağa sövq
edir.
1971-ci ildən məzunu olduğu
Azərbaycan Pedaqoji Universitetində pedaqoji fəaliyyətə
başlayaraq ömrünün sonunadək qəlbinin odunu və
hərarətini, ömrünün ən qaynar illərini gənc
nəslin yüksək ali təhsil almasına, təlim-tərbiyəsinə,
maariflənməsinə həsr edib. Bu ali təhsil
ocağında pedaqoji fəaliyyətə
böyük həvəslə girişən,
öz üzərində ciddi
şəkildə işləyən, biliklərini
günü-gündən zənginləşdirən Zakir Sərdarov pedaqogika
sahəsində yeni söz
deməyə də ehtiyac duyub.
Daxilindən gələn bu
tükənməz enerji gənc pedaqoqun taleyini bu dəfə elm sahəsi
ilə sıx şəkildə bağlayıb - Zakir müəllim yuxusuz
gecələrinin, gərgin zəhmətinin bəhrəsi kimi üzərində səylə
çalışdığı dissertasiya
işini 1982-ci ildə müdafiə edərək
tarix elmləri namizədi alimlik
dərəcəsini alıb. Həmin institutun
baş müəllimi, daha
sonra isə dosenti olub. Elmi işini
əzmlə davam etdirərək müxtəlif
arxivlərdə milli tariximiz
üçün son dərəcə
dəyərli faktları, sənədləri üzə
çıxarıb. Bunların əsasında 3 kitab, 50-dən artıq elmi
məqalə qələmə alıb. Düzgün və obyektiv qənaətlərə, dərin
mühakiməyə, tədqiqatçı fəhminə əsaslanan
əsərləri həm də onun
yüksək vətənpərvərliyindən, tarix elminə dəyərlə töhfə
vermək istəyindən irəli gəlib.
Mənəvi dünyasının,
vicdanının səsi Zakir Sərdarovu yalnız özü
üçün yaşamağa, əhatə olunduğu
dövrün, mühitin nöqsanlarına, qüsurlarına
göz yummağa, etinasız yanaşmağa qoymayıb. O, ətrafda baş verən hadisə
və proseslərə münasibətdə passiv
müşahidəçi mövqeyindən
çıxış edərək biganəlik, laqeydlik nümayiş
etdirməyib. Əsl ziyalılara xas tərzdə
dövrünün ictimai-siyasi
hadisələrinə laqeyd olmayıb, fəaliyyətinin
bütün mərhələlərində
məhz Azərbaycanın gələcəyini düşünüb.
Ötən əsrin 80-ci illərinin sonlarını çoxlarımız qəlb ağrısı və məyusluqla xatırlayırıq. Uzun illər süfrəmizin ətrafında yallanan, çörəyimizi yeyib bizə xəyanət yolunu tutan bədnam qonşularımızın cəfəng Qarabağ iddialarına vətənpərvər tarixçi mövqeyi ilə tutarlı cavab verən, elmi yazıları, məqalələri ilə erməniləri ifşa edən dəyərli ziyalılardan biri də məhz Zakir Sərdarov idi. Tarixçi-alim ermənilərin Qarabağa və digər ərazilərimizə çar Rusiyası dövründə köçürüldüyünü, habelə İrəvanın əzəli Azərbaycan torpağı olduğunu konkret faktlara əsaslanaraq ortaya qoyur, habelə bədnam qonşularımızın azərbaycanlılara qarşı zaman-zaman törətdikləri soyqırımı, terror aktlarını açıb göstərirdi.
Haqq dünyasına
qovuşmasından sonra işıq üzü
görmüş "Heydər Əliyev və milli mübarizə
tariximiz" kitabının ön sözündə Zakir
müəllim ürək yanğısı ilə yazır:
"Torpaqlarımızın bölünməsinin,
xalqımızın parçalanmasının əsasını
qoyan "Gülüstan" və "Türkmənçay"
müqavilələri imzalandıqdan sonra mərhələ-mərhələ
etnik və mənəvi soyqırımı aksiyalarına məruz
qalmışıq. İrandan və Türkiyədən köçürülən
yüz minlərlə ermənini
imperiyanın cənub sərhədlərində yerləşdirməklə
möhkəmlənməyə çalışan çar Rusiyası 1828-ci ildə keçmiş İrəvan və
Naxçıvan xanlıqlarının torpaqlarında "erməni
vilayəti" deyilən inzibati
ərazi vahidi yaratdı. Bu
vilayətin yaradılmasından sonra
xəstə şüurun məhsulu olan "Böyük Ermənistan"
ideyasının təbliği daha da gücləndi. Həmin
dövrdən etibarən bu uydurma dövlətin yaradılmasına
hazırlıq məqsədilə Azərbaycan torpaqları ermənilər
tərəfindən zəbt olunmağa
başladı, erməni tarixi total şəkildə
saxtalaşdırıldı, onların Qafqazda
aborigen etnos olması
barədə uydurma tezis
ortaya atıldı".
80-ci illərin sonuna doğru Azərbaycanın
milli müstəqilliyinə qovuşması prosesinə əsaslı
təkan verən milli azadlıq hərəkatında fəal
şəkildə iştirak edən Zakir Sərdarov həm də
zamanın nəbzini iti fəhmi, yüksək intellekti və
parlaq zəkası ilə tutan, siyasi gerçəklikləri
obyektiv dəyərləndirməkdən çəkinməyən
ziyalılardan idi. Sonrakı mərhələdə cərəyan
edən mürəkkəb və ziddiyyətli proseslər
göstərdi ki, müstəqilliyin qorunub saxlanılması onun
qazanılmasından qat-qat çətindir.
Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
ilk illərində yaşanan
sarsıntı və təlatümlər həm də bu reallığı təsdiqlədi ki, yalnız fitri idarəçilik
keyfiyyətlərinə, geniş siyasi dünyagörüşə malik lider milli
müstəqilliyi qorumaq və yaşatmaq kimi ağır
missiyanın öhdəsindən gələ bilər. Belə bir şəraitdə
xalqın aparıcı ziyalıları haqlı olaraq çıxış yolunu
ulu öndər Heydər Əliyevin fəal
siyasi səhnəyə qayıtmasında,
böyük öndərin rəhbərliyi
altında hakimiyyət uğrunda sivil mübarizə aparacaq
siyasi təşkilatın
yaradılmasında görürdülər.
Azərbaycanın düçar ola biləcəyi fəlakətlərin qarşısının vaxtında alınması məqsədi ilə xalqın sağlam qüvvələrinin ümummilli lider Heydər Əliyevin ətrafında birləşmək niyyəti yalnız bir qrup ziyalının deyil, respublikamızın bütün bölgələrində, şəhər və kəndlərində ayrı-ayrı vətəndaşlar, müxtəlif sosial qruplar arasında eyni zamanda başlanmışdı. İlk dövrlərdə kortəbii başlanan dağınıq fəaliyyət getdikcə daha mütəşəkkil xarakter almış və yeni partiyanın yaradılması üçün ulu öndər Heydər Əliyevə yazılı müraciət edilməsi zərurətini doğurmuşdu.
Məhz belə
bir ağır dövrdə - 1992-ci il oktyabrın 16-da Zakir Sərdarov
da daxil olmaqla, 91 nəfər nüfuzlu
Azərbaycan ziyalısının imzası ilə
Naxçıvana, Heydər Əliyevə müraciət
göndərildi. Azərbaycanın çağdaş
tarixinə "91-lər"in müraciəti"
kimi daxil olan həmin sənəd bütövlükdə
xalqın arzu və istəklərinin ifadəsi
idi.
Azərbaycanın ən görkəmli və nüfuzlu şəxsiyyətlərinin imzaladıqları müraciətdə Heydər Əliyevdən yeni yaradılacaq siyasi təşkilata - Yeni Azərbaycan Partiyasına rəhbərlik etmək xahiş olunurdu. Müraciətə böyük ümidlərlə imza atan Zakir Sərdarov çıxışlarında və məqalələrində uzaqgörənliklə bildirirdi ki, yeni müstəqillik qazanan ölkəni düşdüyü ağır və dözülməz vəziyyətdən çıxarmağa qadir yeganə şəxsiyyət məhz Heydər Əliyevdir.
Siyasi baxışlarında
hər zaman sabit və
prinsipial olan Zakir müəllim ümummilli
liderin siyasi kursunu dönmədən müdafiə edərək
Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında həyata
keçirilən dövlət quruculuğu
prosesinə layiqli töhfəsini verməyə
çalışıb. Ulu öndərin siyasi fəaliyyətinə
YAP-ın yaradıcılarından və fəallarından biri kimi fəal dəstək
verən, dövlətçilik maraqlarının keşiyində
dayanan Zakir Sərdarovun
"Əliyevçilik - Azərbaycançılıq" məqaləsi
ideya məzmunu, poetik ruhu ilə insanı təsirləndirir, lider amilinin xalqın
taleyindəki əvəzsiz roluna bir daha parlaq
işıq salır: "XX əsrin yetişdirdiyi
görkəmli siyasi və dövlət
xadimləri arasında Heydər Əliyev kimi
çətin, mürəkkəb, amma
şərəfli həyat yolu keçmiş ikinci bir tarixi şəxsiyyət
təsəvvür etmək çətindir. Onun
böyük və zəngin həyat yolunun elmi təhlili
aydın göstərir ki, o,
bütün varlığını şüurlu şəkildə Azərbaycana və
azərbaycançılığa həsr etmişdir.
Bəlkə də buna görədir ki, Heydər Əliyev xalqın qəlbində
heykəlləşmişdir. Antey torpaqdan güc alan kimi, Heydər
Əliyev xalqından, Vətənindən güc
alır. Millət atası ilə gücü
birləşən millət əzəmətli, daha qüdrətli və məğlubedilməz
olur".
Əqidəsinə, amalına sadiq, sözübütöv, mərd insan olan Zakir Sərdarov son dərəcə cazibədar auraya, pozitiv enerjiyə malik idi. Tanınmış ziyalı ətrafındakı insanlarla xoş rəftarı, ünsiyyət bacarığı, yüksək mədəniyyəti, prinsipiallığı, gələcəyə yüksək inam hissi ilə diqqəti cəlb edirdi. Yaxından tanıyanlar Zakir müəllimə böyük hörmət və rəğbət hissi ilə yanaşır, onu təşəbbüskar, qayğıkeş və yaradıcı şəxsiyyət kimi qəbul edirdilər. Bu ictimai rəğbətin bariz nümunəsi olaraq Zakir Sərdarov 1999-cu il fevralın 14-də 26 saylı birinci Nəsimi seçki dairəsindən Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinə deputat seçildi.
Belə bir deyim var - hər
hansı vəzifə kürsüsü insan üçün
həm də özünüifadə və özünütəsdiq
vasitəsidir. Bu mənada, Zakir Sərdarov deputatlıq fəaliyyətini ilk gündən seçicilərə layiqli xidmət vasitəsi kimi
yanaşaraq ona
göstərilən etimadı layiqincə doğrultmağa
çalışıb. Yeni Azərbaycan Partiyasının xalqın mənafeyi
naminə irəli sürdüyü təklif
və ideyaların reallaşmasında, mütərəqqi ruhlu qanunların hazırlanmasında və qəbulunda
fəallıq göstərib. İnsan
Hüquqları Komissiyasının üzvü
kimi daim seçicilərinin
hüquq və mənafelərinin
keşiyində dayanıb, imkanı daxilində onların hər
bir müraciətinə böyük
həssaslıqla, ürək yanğısı ilə
yanaşıb. Amansız, vaxtsız əcəl
üzündən deputatlıq fəaliyyəti cəmi 10 ay çəksə də, Zakir
Sərdarov Milli Məclisdə seçicilərini
qayğılarından, narahat edən
problemləri dəfələrlə səsləndirir, aidiyyəti
qurumları bu problemlərin həllinə
çağırırdı. Eyni zamanda cəmiyyətdə baş verən
proseslərə adekvat reaksiyası, Milli Məclisdə müzakirə olunan müxtəlif məsələlərə
konkret, aydın münasibəti ilə
seçilən Zakir müəllim yüksək
insani keyfiyyətləri ilə deputat həmkarlarının da
nüfuzunu qazanıb.
Zakir Sərdarov ictimai-siyasi, elmi fəaliyyəti
ilə kamil və yetkin şəxsiyyət olmaqla
yanaşı, həm də son dərəcə
qayğıkeş və diqqətcil ailə
başçısı idi. İxtisasca pedaqoq olan
ömür-gün yoldaşı Leyla xanımla birgə
böyüdüb boya-başa çatdırdığı, cəmiyyət
üçün layiqli vətəndaş kimi yetişdirdiyi
iki oğul, iki qız övladı ata ocağının mənəvi
ruhunu - Zakir Sərdarov şəxsiyyətinin
ucalığını əməllərində qoruyur.
Bəli, Zakir Sərdarov qarşıya qoyduğu saf və ülvi məqsədlərlə əsl ziyalı və insan idi. Azərbaycanı daim firavan görmək istəyir, böyük ürəyi dövlətə, xalqa layiqli xidmət əzmi ilə döyünürdü. Fəqət, atalarımız "Sən saydığını say, gör fələk nə sayır" deyiblər. Bu alicənab insanın, layaqətli atanın, alovlu vətənpərvərin mənalı ömür teli məhz dünyaya göz açdığı ayda - 1999-cu il dekabrın 14-də qırıldı. Torpağa, yurda, xalqa vurğun ürəyi həmişəlik susdu. Fəqət, bu böyük şəxsiyyət onu tanıyanların, sevənlərin qəlbində əbədi yaşayır.
Şərq.-2012.-14 dekabr.-S.12.