Rəng yolçusu və
ya ahəngin yolu
Yanvar
ayının axırlarıydı. Nəvaiyə telefon açıb dedim ki: "Nəvai, ağsaqqal
eloğlumuz, nurani-pirani
kişi Sayad müəllimin
növbəti - üçüncü
kitabını çapa
hazırlayırıq. Birinci
kitabının rəssamı Qafar
Sarıvəlli, ikinci kitabının rəssamı
Məmməd Dəmirçioğlu olub. Gəl,
İncə dərəsinin ağsaqqal şairinin, bu səmimi kişinin üçüncü
kitabının rəssamlıq qayğısını bu dəfə sən boynuna
götür. Sənin də bir tərəfin İncəlidi. İncəli
incəlinin sözünü yaxşı bildiyi kimi, sözünün
şəklini də, sözünə şəkli də daha yaxşı çəkər. Nə deyirsən?"
Qayıtdı ki: "Lap
yaxşı. Mən hazır, intəhası, fevralın
yeddisində bir Türkiyə səfərim
var. Onu başa vurum - sonra." Səfərin məqsədini, məramını
soruşanda: "Altısında Akifin kitabının təqdimatında
danışarıq"- dedi.
Atatürk Mərkəzində
unudulmaz şairimiz Akif Səmədin "Seçilmiş əsərləri"nin
I cildinin möhtəşəm təqdimat mərasimində dəyirmi
stolun arxasında yanaşı oturduq və bəlli oldu ki, o,
Türkiyə Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi ilə
İzmir Şəhər Bələdiyyəsinin dəvətilə
rəssam həmkarı İlqar Əkbərovla birgə
İzmir Dövlət Rəsm və Heykəl muzeyində
keçiriləcək möhtəşəm tədbirə - sərgi
mərasiminə dəvət olunublar. Aramızda
pıçıltılanan mərhəm dialoqun sonunda:
"Martın ikisində oğlum Təbrizin toyuna
hazırlaşıram. İndi qayğılarım həmişəkindən
daha çoxdu"- dedi- "gedim-gəlim, Sayad müəllimin
kitabını da yoluna qoyarıq." Dedim: "Get-gəl, ay
Nəvai. Sənə uğurlar. Qayıdanda, söhbətləşərik.
Olub-keçənləri, səfər təəssüratlarını
yazıya gətirəcəm." Söz verdim.
Və verdiyim sözə
əməl edirəm.
Nəvaini tanıyanlar
tanıyır. Tanımayanlar üçün
ömürlüyündən qısa anlatma: Nəvai Metin Məmmədoğlu
1965-ci ildə Qazax rayonunda, indiki Ağstafanın Zəlimxanlı
kəndində doğulub. 1989-cu ildə Pedoqoji İnstitutun
(indiki ADPU) Bədii qrafika fakültəsini bitirib. Hələ
tələbə ikən dövrü mətbuatda haqqında
yazılıb (Məsələn, "Azərbaycan Gəncləri",
21.02.1989, N2). Əsərlərinin mövzusu çoxşaxəlidi.
Bir xeyli kitabın tərtibatçı rəssamıdı. Fərdi
və birgə sərgiləri olub. Bir sıra əsərləri
yerli və xarici kolleksiyaları bəzəyir. 2005-ci ildən
Azərbaycan Rəssamlar Birliyinin üzvüdür.
Özünün təsis etdiyi "MetiN-X" reklam şirkətinin
rəhbəridi. Ömür
yoldaşı Xatimə xanımla birgə oğlanları Təbrizin,
Elbəyin və qızı Məruzənin arzularına
çıraq tutmaqla, həm də
yaradıcılıqla məşğuldur. Bu
qədər.
... Şərtləşdiyimiz kimi,
İzmirdən qayıdandan sonra Babək
prospektindəki evində - emalatxanasında görüşdük.
Deyim ki, Nəvainin iş
otağına girən kimi ilk
təəssüratda səliqə-səhmanlı, müasir qurğular və
avadanlıqlarla təchiz olunmuş unikal bir guşədə müasir dünyanın gedişatından baş açan maraqlı
bir rəssamla üzləşdiyini hiss edirsən. Zövqlə düzülmüş tabloların, rənggarlıq
əsərlərinin yaratdığı xoş
ovqat həmin andaca müsafirin duyğularına hakim
kəsilir. Reklam və dizayn
işlərinin yeri-yurdu,
avadanlığı, düzümü,
aurası bir başqadı. Yeri gəlmişkən, şəhərimizin xeyli guşəsində ictimai
və fərdi obyektləri onun reklam işləri, özəl dəst-xətli
tərtibatları bəzəməkdədir. Bütün
bunlar Nəvai İbrahimovun
çörəyinin çıxdığı yerdi. Özü də urvatnan, halallıqnan. Bizim
işimiz isə rəssam, həm də qardaş Türkiyədən, İzmir
şəhərindən təzəcə qayıtmış rəssam
Nəvai Metin Məmmədoğlunnandı.
İş
otağını xeyli maraqla seyr edib:
- Ay Nəvai, biz tərəfin
adamının işi (əlbəttə, sənət
adamlarını nəzərdə tuturam) şeir yazmaq, bir də
saz çalmaqdı. Rəssamlıq sevdasına sən havaxtdan
düşdün? Tayfanızda nə vaxtsa bu işin yiyəsi
olub, yoxsa?..
Nəvainin dərdi
açıldı, nə açıldı:
- Nəslimizdə rəssam
olmayıb. Ancaq rəhmətlik atamın belə şeylərə
meyli, rəğbəti varıydı. Mən isə hələ
aşağı siniflərdən rəsmlər çəkərdim.
Müəllimlər məni lövhəyə
çıxardar, şəkillər çəkdirər,
uşaqlar baxıb köçürərdilər. Səkkizinci
sinifdən Bakıya, rəssamlıq məktəbinə getmək
istədim. Evdən qoymadılar. Küsdüm. Qəsdən dərs
zamanı müəllimlərə cavab vermirdim. İstəyirdim
ki, kəsilim, qovulum. Baş tutmadı. Orta məktəbi
qurtarıb Bakıda o zaman iki ali rəssamlıq məktəblərindən
biri olan APİ-nin bədii qrafika fakültəsinə qəbul
imtahanı vermək üçün başqa bəhanə ilə
kənddən Bakıya gedəndə, evdən heç kimin xəbəri
olmadı. Ta qardaşım axıra yaxın gəlib
üstümə çıxana qədər. Beləliklə,
ömrümün sənət yolunun səmti
aydınlaşdı. Sonrası da gördüyün kimi.
- Sənət dərsini
kimlərdən almısan? Pərəstiş etdiyin müəllimlərin,
mürşüdün olubmu?
- Əlbəttə,
bütün məzunlar kimi, dərsdən keçmiş
müdavimlər kimi mən də nəyisə öyrəndiyim,
nəyisə öyrətməyə cəhd edən
bütün müəllimlərimə minnətdaram. Zaman
keçdikcə, bu sevgi insanın yaddaşında nastolji
duyğulara dönərək, yeni biçimdə daha da
çoxalır. Ancaq müəllimlərimdən birini, sənət
dünyamın mürşüdü olan Rəis Rəsulzadənin
adını xüsusilə vurğulamağı özümə
borc bilirəm.
Söhbətimizə
körpü salıb sənətin və həyatın bəzən
paralel, bəzən çarpazlaşan yollarını xəyalən
bir daha keçə-keçə, külqabını siqaret
kötüyünnən doldura-doldura hərlənib-fırlanıb
keçdik əsas mətləbə. (Ara yerdə mənə
qalan Nəvainin təzəcə aldığı son dəbdə
olan, özü demiş, "professional" foto-kamerasıyla
çəkdiyi şəkillər oldu və bu şəkillərin
xətrinə qəzetlərə ötürəcəyim təzə
"padborka"ları tezləşdirmək eşqinə də
düşdüm).
İzmir Türkiyənin
üçüncü böyük şəhəridi və bu
şəhərdə dörd milyon adam yaşayır. İndi
burda, Dövlət Rəsm və Heykəl Muzeyi və
qalereyasında "Doğudan Batıya, Batıdan Doğuya
Qardaş Sərgilər" devizi altında dörd nəfər
rəssamın - Türkiyədən Dizar Ercivan Zencircinin və
Nurullah Aydının, Azərbaycandan isə İlqar Əkbərovun
və müsahibimin - Nəvai M.Məmmədoğlunun işləri
sərgilənirdi. Sənətçilərin, xüsusilə,
Nəvainin əsərləri böyük maraqla
qarşılanıb. Bunu sözü dilindən kəlbətinlə
qopartdığım təvazökar Nəvaidən yox, internet
saytında oturmuş yerli televiziya kanallarının
verilişlərindən birindəki müsahibəni
gözümlə görüb öyrəndim. Fevralın 9-dan
23-nə qədər (sonra eşitdim ki, sərginin
nümayişi ayın 27-nə qədər uzadılıb)
davam edən sərgidə hər gün izdihamlı seyrçi
olub. İştirakçılar xatirə və qeydlər
kitabında Nəvainin yaradıcılığından
aldıqları təəssüratı xeyli xoş sözlərlə
ifadə etdiklərini də fotogörüntülərdə
öz gözlərimlə gördüm.
- Nəvai, hansı əsərlərin
daha çox nəzər-diqqəti cəlb edirdi? Bunu həm
öz yaradıcılıq uğurlarının səmtinə,
həm də İzmirdə tamaşaçı
zövqünün təhərinə bir aydınlıq gətirmək
üçün soruşuram.
- Doğrusu, mənim əsərlərim
zalda axırıncı növbədə nümayiş
olunurdu. Məmnunluqla hiss edirdim ki, təşrif buyuranlar ora
çatanda, xüsusilə, anamın "Xatirə"
adlandırdığım portretinin qarşısında xeyli
ayaq saxlayırdılar. Həm portret qarşısında, həm
də mənimlə müxtəlif məqamlarda şəkil
çəkdirmək arzusunda olanlar lap çox idi.
... Muzeyin direktoru Fidan
xanım Kudsioğlu sərginin ödülünü rəssamlara
təntənəli şəkildə təqdim edərək
uğurlar diləyib. Nəvai Məmmədoğlu da onlara
borclu qalmayıb. O, özünün hazırladığı
Mehmet Akif Ərsoyun plaketini muzeyin direktoruna
bağışlayıb. Önəmli faktlardan biri də budur
ki, rəssamlarımız Dünya Türk Mədəni Əlaqələr
Cəmiyyətinin üyəsi (üzvü) olublar. Almaniyada və
Çexiyada nümayiş etdirmək üçün hərəsindən
üç əsər götürüblər. Bunu da
xatırlamaq xoşdur ki, həmkarı İlqar Əkbərovun
və Nəvainin əsərlərindən birini (natrimort) sənət
xridarı, kübar türk xanımı olan Sevil adlı bir
xanım sərgi sonuclanmamış alıb, sonsuz sevgilərlə
evinə yaraşdırmaq həvəsinə düşüb.
Yerli dövri mətbuat orqanlarında rəssamlarımızın
uğurlarını yetərincə
işıqlandırıblar. Burası da bu qədər.
... Nəvaigilə gələndə
keçirdiyim düşüncələrlə, onlardan
çıxanda keçirdiyim düşüncələr
arasında elə bir əsaslı fərq yoxuydu. Ona görə
ki, mən bu eloğlumu yetərincə
tanıdığıma, onun haqqında hər kəsin "Nəvai
kişi adamdı, yeyib-içəndi,
dostlu-tanışlıdı, cibinin düşmənidi"
titulunu da eşitmişdim. Ən ötəsi, Akif Səmədin
sağlığında da, fəna köçündə də
tutub-qoyduqlarını, Akif Səməd adına mükafat təsis
etdiyini, onu artıq bir neçə ləyaqətli insanlara təqdim
etdiyini də bilirdim. İndi isə onun yaradıcılıq
aurasını gözümdə-könlümdə
daşıya-daşıya bu barədə daha mükəmməl
bilgi və təəssüratla emalatxananı tərk edirdim. Rəssam
yaradıcılığının təhlili sənətşünasların
işidi. Bizimki sıravi baxış, zövqümüzə
və səviyyəmizə binəm
görüb-götürdüyümüzdü. Mənim də
sıravilərdən biri kimi Nəvainin
yaradıcılığında hiss etdiyim fərqli cəhət
əsərlərindəki rənglər çalarının,
harmoniyasının, qonşuluğunun zənginliyi, bolluğu
oldu. Portretlərində mahiyyəti üzə
çıxarmaq üçün üzün, xüsusilə
gözün ifadəsini mənalandırmağa cəhd etməsi
daha çox görümlüdü. Bu, "Xatirə",
"Akif Səməd", "Oqtay Rza", "Adil Mirseyid",
"Qaraçı" və b. portretlərə baxdıqca,
hər kəsin çıxara biləcəyi bir nəticədi.
Nəvai Metin Məmmədoğlu
istedadlı, üstəgəl, zəhmətkeş adamdı. Rəssam
olmasaydı da, hansı işin qulpundan yapışsaydı,
yenə fərqlənəcəkdi. Mən bilən, ciddi
yaradıcılığa son zamanlar girişib. Ancaq heç
vaxt, heç nə gec deyil. Əgər toxum sağlam
toxumdursa, Tanrı tərəfindən yazısı
yazılıbsa, qayada da bitəsidi, qışın
ortasında da. Elə mənim düşüncələrimə
də belə bir fikir hakim kəsildi ki, Nəvainin səsi daha
möhtəşəm sərgilərdən, qalereyalardan, muzeylərdən
gəlməlidi və gələcək də!..
... Yazını
hazırlayıb redaksiyaya aparanda könlümdən keçdi
ki, kaş, Təbrizin toyuna qədər qəzet əlimdə
ola, başı nə qədər qarışıq olsa da onu
Nəvaiyə çatdıram və sonralar hərdənbir
yadına salam ki, "Nəvai, mənim sən haqda olan bu
yazım övladının mübarək günüylə
yaşıd oldu, haa!.."
Rəfail İncəyurd
Şərq.-
2012.- 2 mart.- S. 12.