"Carçıfilm"
indiyədək 200-ə yaxın film çəkib"
Qərənfil Xəlilova:
"Cümhuriyyətin xronikasını yaratmaq çətin
idi"
Gərək göstərməyə
bir şey ola ki, belə bir riskə gedəsən
Radio-televiziya
sahəsinin tanınmış mütəxəssislərindən
biri, İctimai Televiziya və Radio Yayımları Şirkətinin
"Carçıfilm" Yaradıcılıq Birliyinin
direktoru, Əməkdar jurnalist Qərənfil Xəlilova
"Şərq"ə müsahibəsində İctimai
Televiziya və Radio Yayımları Şirkətinin Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi ilə birgə noyabrın 1-dən 5-dək
təqdim etdiyi "Carçıfilm" kino həftəsi ilə
bağlı təəssüratlarını
bölüşüb. Q.Xəlilova eyni zamanda
"Carçıfilm" Yaradıcılıq Birliyinin
yaranmasından və gördüyü işlərdən də
danışıb:
- Bilirsiniz ki, Azərbaycan teleməkanında
ən gənc televiziya kanalı İctimai Televiziya və Radio
Yayımları Şirkətidir. 7 il bundan əvvəl
açılıb. Elə ilk ildə də
"Carçıfilm" Yaradıcılıq Birliyi
yaradılıb.
-
Birlik hansı zərurətdən yaradılıb?
- Birliyin ideya müəllifi baş
direktor İsmayıl Ömərovun özüdür. İTV yeni yaranan zaman filmlərə, verilişlərə
ehtiyac vardı. Arxiv də ancaq Azərbaycan
Televiziyasının bazasında olduğu üçün biz
verilişləri oradan götürüb,
yayımlayırdıq. Çalışırdıq
ki, milli filmlərimizdən verək. Bilirsiniz
ki, Sovet dövrü ilə müstəqillik illəri
arasında kino istehsalında bir boşluq yaranmışdı.
Düşündük ki, tamaşaçılar
artıq xarici filmlərdən bezib, milli filmlərimiz
üçün darıxıb. Başladıq
Azərbaycan filmlərini təkrarən verməyə. Və gördük ki, bu, tamaşaçılar tərəfindən
böyük rəğbətlə qarşılandı. Artıq Azərbaycan filmləri də bitmişdi.
Və tamaşaçıları narazı
salmamaq üçün biz nəsə etməliydik. Və ideya irəli sürdüm ki, Azərbaycan filmlərini
özümüz çəkib, özümüz də
göstərək. Bunu sadəcə
söz kimi demişdim. Tam əmin deyildim.
Amma işçilərdə olan yaradıcılıq eşqi
və peşəkarlıq bizə bu ideyanı gerçəkləşdirmək
üçün güc verdi. Doğrudan da hər şey insanın öz əlindədir.
Qeyri-mümkün olan heç nə yoxdur.
Kino çəkmək üçün nə
lazımdır? Professionallıq
lazımdır ki, o da bizdə vardı. Kino
çəkmək üçün bir də pul
lazımdır. O dövr üçün də Azərbaycanda
çatışmayan yeganə şey elə pul idi. Bizimkilər şəxsi təşəbbüs və
yaradıcılıq fədakarlığı ilə buna
girişdilər və yaxşı da alındı. Kiçik filmlərdən başlamışdıq.
Amma indi "Carçıfilm"
Yaradıcılıq Birliyi serial çəkir. 5 noyabrda "Carçıfilm" günləri ilə
paralel İctimai Televiziyanın efirində Birliyin məhsulu
olan "Döngələr" serialı gedirdi. 15 seriyadan ibarətdir. Film
artıq çəkilib qurtarıb, indi də efirə gedir.
O vaxt kimin ağlına gələrdi ki, zaman gələcək
"Carçıfilm" serial çəkəcək. Onu da
deyim ki, heç də pis film deyil. Yaxşı
ki, elə xarici seriallara qadağa qoyuldu, bizim də
canımız o seriallardan qurtardı. İctimai
Televiziya və Radio Yayımları şirkətində bəlkə
də ən məsuliyyətli və bacarıqlı departament
məhz "Carçıfilm" Yaradıcılıq
Birliyidir. Çünki ən məsuliyyətli
işlər bizim boynumuzdadır.
-
Birlik bu günə qədər hansı işləri
görüb?
- Birlik ilk başlarda sənədli
filmlər, qısametrajlı təbiət klipləri çəkməyə
başladı. Sonradan biz klassik şairlərin əsərləri,
unudulmuş sənətkarların mahnılarını klipləşdirdik.
Bədii televiziya filmləri çəkdik.
Bütün bunlar gözəl və
baxımlı alındıqca, biz də ürəkləndik, həm
də təcrübə qazandıq. Elə
bu templə də "Qaranlıqlar çiçəyi"
serialını çəkdik. Və hesab
edirəm ki, bu film tamaşaçı rəğbətini
qazana bildi. Bundan sonra elə bir layihəmiz
var ki, bütün bunlar yalan olacaq.
- Film
üçün mövzuları necə müəyyənləşdirirsiniz?
- İlk gündən
əsas prinsipimiz həm müasir, həm də milli televiziya
yaratmaq olub. Yəni nə bəşəriyyətin
nailiyyətlərindən geri qalmaq, nə də mentalitetimizi
itirmək istəyirik. İlk olaraq, tarixi
şəxsiyyətlərimiz haqqında film çəkdik.
İlki də Fətəli xan Xoyski haqqında
çəkilib. Buna qədər bu şəxs
haqqında heç kəs film hazırlamamışdı. Sonra Qasprinskini ekranlaşdırdıq. Azərbaycan tamaşaçısı onu heç
tanımırdı da. Həsən bəy
Zərdabi haqqında film çəkdik. Guya
ki, onu hamımız tanıyırıq. Amma
filmə baxandan sonra gördüm ki, heç tədqiqatçısı
olaraq, mən də onu tanımıram. Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin xronikasını yaratdıq. Toxunduğumuz mövzularda insanpərvərlik, vətənə
xidmət kimi ideyaları qabartdıq. Bu
şəxsiyyətlərin ancaq Azərbaycan sərhədləri
ilə kifayətlənmədiyini, Azərbaycan
reallıqları ilə barışmayıb, dünyanın
nailiyyətlərinə köklənmələrinə əsaslandıq.
Və cəmiyyətə göstərməyə
çalışdıq ki, belə insanlara ehtiyacımız
var. Biz onlarla qürur duymalıyıq. Mövzu
seçimi bizdə direktorlar şurasının rizası ilə
aparılır. İrəli sürülən
mövzuların vacibliyi kollegial surətdə dəqiqləşdirilir.
-
Cümhuriyyətin xronikasını yaratmaq çətin
olmadı ki?
- Quruluşçu operator Manaf
Quliyev, montaj rejissoru Elşad Rasimoğlu və
gördüyünüz Qərənfil Xəlilova. Bu qüvvə
ilə biz 20-yə yaxın tarixi film yaradıb,
canımızı qoymuşuq. Cümhuriyyətin
xronikasını yaratmaq əlbəttə çətin idi. Hətta
çox çətin idi. Arxiv yox səviyyəsindədir.
Onlardan heç nə qalmayıb. Film elədir ki, həm
danışmalı, həm də göstərməlisən.
Yenə də danışmaq asandır, amma göstərmək,
araşdırmaq çox çətindir. O dahi şəxsiyyətlərin
davamçılarının çoxu məhv olub gedib.
Qalanlarından da məlumatları yalvara-yalvara
almışıq. Qorxurlar. Hətta canlarında sovet xofu o qədər
qalıb ki, daha təhlükənin olmadığına belə
inanmırlar. Bu çətinliklərə rəğmən
filmdə Cümhuriyyətin 3 xronikasını
yaratmışam. Və bu filmə baxan biləcək ki, o
dövrdə nə olub. AXC niyə yaranıb, niyə dağılıb?
Şərəf duyuram ki, Azərbaycan televiziya məkanında
Cümhuriyyətin xronikasını ilk dəfə İTV verib
və burada əməyim olduğu üçün çox
sevinirəm.
-
Necə oldu ki, "Carçıfilm" günləri
keçirmək qərarı aldınız?
- Baş direktorumuz çox
uzaqgörən adamdır. O, həmişə hadisələri
qabaqlamağı bacarıb. Elə millət vəkili Aqil
Abbasın da dediyi kimi, İctimai Televiziya film çəkməyə
dövlət ona qayğı göstərməzdən əvvəl
başlayıb. Doğrudan da, film çəkməyə
başlayanda heç bizim ağlımıza da gəlməzdi
ki, bir gün Azərbaycanda xarici serialların nümayişinə
qadağa qoyulacaq, dövlət bu sahəyə maliyyə vəsaiti
ayıracaq. Bu heç bizim xəyalımızda da yox idi.
"Carçıfilm" günlərini biz bayram münasibətlə
həmkarlarımızı təbrik etmək üçün
həyata keçirdik. Bu layihəni reallaşdırmazdan əvvəl
biz özümüzə əmin olduq ki, bunu bacara bilərik. Gərək
göstərməyə bir şey ola ki, belə bir riskə
gedəsən. Düşündük ki, biz onsuz da bu filmləri
çəkib, reytinq yığmışıq. İndi də
kino nümayişini edək. Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi də bizi dəstəklədi və biz bu layihəni
birgə reallaşdırdıq. Əvvəlcədən də
tamaşaçıları buna hazırladıq. Anonslar, bukletlər
verdik. Və 5 gün Nizami kinoteatrında öz filmlərimizi
pulsuz olaraq nümayiş etdirdik. Çünki bizim burada maddi
marağımız yox idi.
Biz istədik ki, tamaşaçılar
qarşısında işimiz haqqında hesabat verək,
canlı ünsiyyət quraq, yeni-yeni ideyalar gəlsin,
axtarışların təməli qoyulsun, biz də işimizi
daha da yaxşılaşdıraq. Bax, bu məqsədlə bu
kino həftəsini təşkil etdik. Dünyada deyə bilmərəm,
amma indiyədək Azərbaycanda belə bir təşəbbüs
olmayıb ki, yaradıcılıq birliyi öz filmlərini
geniş ekranda tamaşaçılara təqdim eləsin. Bu
bizim tərəfimizdən həm də bir cəsarət
nümunəsidir. Çünki geniş ekranda filmin təəssüratı
başqadır. Evdə, işdə televiziya vasitəsilə film
izləyəndə fikrimiz dağınıq olur. Amma kinoteatrda
bütün diqqət ekrana cəmləşir. Bu zaman işin ən
yaxşı cəhətini də, qüsurunu da sanki daha
açıq görürsən.
-
Kino həftəsində göstərilən filmlər necə
seçilib?
- Birlik 200-ə yaxın film çəkib. Təbii ki, biz bunun hamısını verə bilməzdik.
Və 200 film içərisindən 14 filmi təsadüfi
seçmədik. Vaxt az olduğu
üçün çalışdıq ki,
tamaşaçılara ən yaxşılarını və cəmiyyət
üçün vacib olanlarını göstərək. Həm də ki, ən keyfiyyətli, bizim
özümüzün və tamaşaçıların ən
çox bəyəndiyi, rəğbətlə
baxdıqları, ictimai rəy göstəricimiz olan reytinq cədvəlinə
uyğun ən yaxşı filmlərimizi təqdim edək.
Onların içərisində "Sovqat",
"Azarkeş", "Yanlış da bir
naxışdır", "Papaq", "Köhnə dəyirman"
kimi filmləri nümayiş etdirdik. Biz çalışdıq
ki, mövzu müxtəlifliyi olsun və müxtəlif sosial
sahələri əhatə etsin. Yəni
biz kino həftəsində göstərilən filmləri
maraq dairəsi üzrə seçmişik. Və yanılmadıq da. Nümayiş
olunan filmlərin hamısı tamaşaçılar tərəfindən
böyük rəğbətlə qarşılandı.
- Yəni "Carçıfilm"
günləri istədiyini ala bildi...
- Bəli, biz yalnız istədiyimizi
yox, gözlədiyimiz rəğbətdən daha çoxunu
aldıq. "Carçıfilm" günləri
ictimaiyyətin diqqətini cəlb edə bildi. Bütün telekanallarda və mətbuatda məlumatlar
getdi. Elə bilirəm ki,
"Carçıfilm"i istədiyimiz kimi cəmiyyətə
təqdim edə bildik. Bilirsiniz, bu, ilk
addım idi. Və biz bu təcrübədən
sonra daha hansı tərəflərə fikir verməli
olduğumuz barəsində öyrəndik. Və anladıq ki, artıq bizim zəif film çəkməyə
haqqımız yoxdur. Bundan sonra biz ancaq irəliyə
baxmalı və maksimum sürətlə inkişaf etməliyik.
Deməli, tamaşaçılar bunu istəyirmiş
və biz də onların ürəyindən xəbər verən
bir addım atmışıq. Bizim üçün
sevindiricidir ki, ölkədə söz sahibi olan bir çox
insanlar bizim işimizə yüksək qiymət verdi. Mədəniyyət və turizm nazirinin
müavini Ədalət Vəliyev, gözəl şairimiz Ramiz
Rövşən, millət vəkili Sabir Rüstəmxanlı,
rejissor Ramiz Əzizbəyli kimi dəyərli
ziyalılarımız layihə ilə bağlı çox
xoş sözlər deyib, səmərəli təkliflər
verdilər.
- "Carçıfilm"in nə kimi planları
var?
- Yazıçı
Anarın ssenarisi əsasında "Qırmızı
limuzin" hekayəsinə film çəkilib. Hazırda film montaj prosesindədir. Yaxın zamanlarda tamaşaçılara təqdim
olunacaq. Bir də yeni bir serial üzərində
işləyirik. İndidən adını
açıqlamaq istəmirəm. Amma hər
birimizin maraq dairəsində olan, vətənin mənafeyinə
xidmət edən tarixi mövzuda olan bir serialdır. Çəkilişlərə hazırlıq prosesləri
başa çatıb, yaxın zamanlarda onun da çəkilişinə
başlayacağıq. Bu serialda görəcəksiniz
ki, biz bir addım da irəli getdik və heç bir kanalın
müraciət etmədiyi bir mövzuya toxunmuşuq. "Carçıfilm" günlərini
reallaşdırmaqla biz model yaratdıq. Çox güman
ki, bu layihə bir ənənəyə çevriləcək
və hər il olacaq. Hətta
istərdik ki, digər televiziya kanallarında da bu cür layihələr
həyata keçirilsin. İstənilən
sahənin inkişafı sağlam rəqabətdən
asılıdır. Və inkişaf olanda
da işlədiyimiz sahə və cəmiyyət qazanır.
-
Mütəxəssis gözü ilə baxdıqda Azərbaycan
televiziya məkanını və yeni çəkilən
serialları necə qiymətləndirirsiniz?
- Televiziya ekranı cəmiyyətin
güzgüsüdür. Cəmiyyətimiz necədirsə,
televiziyamız da o durumdadır. Cəmiyyət demokratiyaya
keçid dövrünü yaşayır. Biz Azərbaycanda
demokratik dövlət qurmağa çalışırıq.
Çalışırıqsa, deməli ona çatacağıq.
Sözsüz ki, bizim televiziyalarda da hər şey mükəmməl
deyil. Çatışmazlıqlar var. Amma əsas odur ki, biz
mükəmməl televiziya qurmaq, Avropa dəyərlərinə
inteqrasiya eləmək üçün var-gücümüzlə
çalışırıq. Hətta öz kanalımız
adından deyərdim ki, biz ən yüksək mərhələyə
çatmaq üçün iri addımlarla gedirik. Bu mənim
yox, bizi izləyən tamaşaçıların, bizim
işimizə qiymət verən insanların
sözüdür. Bütün çatışmazlıqlar
öz yerini tapacaq. Sadəcə səbr edib, keçid
dövrünü keçmək lazımdır. Hər kəsin
zövqünü oxşamaq lazımdır. Elə insanlar var
ki, informasiyalı, maarifləndirici verilişləri izləmək
istəyir. Amma qəbul edək ki, əksəriyyətin
marağı şouyadır. Bunu inkar etmək olmaz. Yeni çəkilən
seriallara gəldikdə isə onu deyə bilərəm ki,
milli kino istehsalımızda vəziyyət yaxşılığa
doğru gedir. Bir vaxtlar əcnəbi serialları həvəslə
gözləyən tamaşaçı indi milli
seriallarımızı gözləyir, izləyir. Milli
seriallarımızda məni qane etməyən yeganə şey
məişət xırdalıqlarıdır. Seriallarda bunu
azaltmaq, bəşəri və insani dəyərlərə
üstünlük vermək, tarixi mövzulara toxunmaq
lazımdır.
Şəymən
Şərq.-2012.-9
noyabr.-S.12.