MƏSƏLƏ HƏM
QƏLİZDİR, HƏM DƏ VACİB...
Dövlət pul
ayırır ki, ciddi mövzulara müraciət edin,
amma telekanallar yüngül mövzulu seriallara üstünlük
verir
Elə bilirsiniz, dünya Çaplini ancaq insanları güldürdüyü üçün sevirdi? Xeyr, gülüşlə tərbiyə etdiyi üçün...
Yazıya başlayanda, ha fikirləşdimsə də, "Bəyin oğurlanması”nda, mərhum Səməndər Rzayevin təkrarsız səsi ilə dediyi və artıq etalon halına gəlmiş "Əə, ay camaat, bu kino ki var, çox qəlizdi. Həm qəlizdi, həm də vacib” sözlərindən yan keçə bilmədim. Hazırkı vəzifəsində nə qədər tənqidlərə məruz qalmasına baxmayaraq, Azərbaycan kino tarixinə "Bəyin oğurlanması” kimi unikal bir əsər bəxş etdiyi üçün kinorejissor Vaqif Mustafayevə hədsiz "sağ ol”lar düşür. Keçək mətləbə.
Milli Teleradio Şurası milli serialları yenə tənqid etdi. MTRŞ-nin Ekspertiza, Proqramlaşdırma və Analitik şöbəsinin müdiri Təvəkkül Dadaşov açıqlamasında deyib ki, dövlət büdcəsindən ayrılan vəsait hesabına daha çox ailə-məişət, sevgi mövzusunda seriallar çəkilib: "Seriallar nisbətən yüngül mövzularda çəkildi. Biz daha ciddi, milli-mənəvi, tariximizi özündə əks etdirən serialların çəkilməsini gözləyirdik. Ona görə də biz yüngül mövzularda çəkilən serialları tənqid etdik. Növbəti mərhələlərdə çəkilən seriallarda bu amillərin nəzərə alınacağını gözləyirik”.
Şöbə müdiri telekanallara yol da göstərib: "Kanallar öz hesablarına, müəyyən reytinq xətrinə, tamaşaçı cəlb etmək üçün yüngül mövzularda seriallar çəkə bilər. Amma dövlət tərəfindən ayrılmış maliyyə ilə daha ciddi mövzulu seriallar çəkilməli idi”. T.Dadaşov hazırkı teleseriallarda narahatlıq doğuran məqamlar olduğunu, bəzi seriallarda Azərbaycan xalqının milli-mənəvi dəyərlərinə uyğun olmayan, yalnız ucuz gülüş xətrinə müəyyən məsələlərin əksini tapdığını deyib.
Rəsmi açıqlamadan görünür
ki, məsələ həqiqətən də
qəlizdi. Həm də vacib.
Bada gedən 3 il,
havaya sovrulan pullar
Yerli teleserialların
çəkilməsinə 2012-ci ildən başlandı. Dövlət tərəfindən vəsait
ayrıldı. Milli
Teleradio Şurası da özəl yayımçıların hər
birinə konkret məbləğdə maliyyə
yardımı ayrılmasına
qərar verdi.
2014-cü ildə bu məbləğ 200.000
AZN təşkil etmişdi.
Özəl yayımçılarınsa dövlət dəstəyini
havaya sovurmadığını
isə təəssüf
ki, demək mümkün deyil.
Azərbaycan əhalisi hələ də Türkiyə dizilərinin vurğunudur. Özü də
təkcə "Karadayı”,
"Tatar Ramazan” tipli nisbətən ciddi dizilərin deyil. Hətta
"Kurdlar vadisi - Pusu” kimi qırsaqqıza
dönmüş, bəlkə
də indi yalnız Azərbaycanda izləyicisi qalmış dizilərlə yanaşı,
"Çilek kokusu” kimi mövsümlük, hətta günlük serialların da. Demək məsələ təkcə
yüngül mövzuda
deyil. Mövzu yüngül ola
bilər. Məsələ yüngül mövzunun
ağır təqdimatını
etməkdədir. Sual olunur,
niyə neçə illərdir, dünya tamaşaçısı, bizimkilər
də içində olmaqla, Hollivud istehsalı "Gözəlçə”
filminə heyranlıqla
tamaşa edirlər?
Orda da mövzu yüngüldür.
Hətta
çox yüngül.
Yüngül əxlaqlı,
bədənini pula satan bir gözəlin həyatıdır
mövzu. Əsas obrazları Hollivud ulduzlarının canlandırması
filmi baxımlı edən yalnız bir səbəb ola bilər.
Sanki bütün dünya Culiya Robertslə, Riçard Girin heyranıdır?!
Yox.
Sadəcə, filmdə yüngül
bir mövzu tam ciddiliyi ilə tamaşaçıya çatdırılır,
ondan. Yüngül qazanc mənbəyi
seçənlərin həyatdakı
problemləri önə
çəkilir, ondan.
Varmı bizdə belə mövzulu film? Doğrudur, söhbət, filmlərdən
deyil, teleseriallardan gedir. Amma ciddi mövzuları
da seriallara daşımaq mümkündür.
Təbii,
daşıyıcısı olsa.
Az pula, yaxşı
film - olmaz!
Məsələyə münasibət bildirən Müstəqil Rejissorlar Gildiyasının
prezidenti Hüseyn Mehdiyev milli serial uğursuzluğunun bir neçə səbəbi
olduğunu deyir:
- Ayrılan vəsait keyfiyyətli film üçün,
əlbəttə azdır.
İkincisi, bəzən
iş qeyri-peşəkarlara
tapşırılır. Pulu
verərlər iş bilənə. Hələ
5-6 il səhv
edə-edə gedəcəklər,
sonra baxacaqlar ki, harada səhv
ediblər, başlayacaqlar
səhvlərini düzəltməyə,
buna da bir
neçə il vaxt gedəcək. Zaman baxımından 5-6 ili itirməyə
və bu qədər maliyyə vəsaiti sərf etməyə dəyməzdi.
Maliyyə vəsaiti ayrılanda,
doğrusu, əvvəlcə
mən elə bildim, bu pul
ilkin mərhələdə
layihələrin hazırlanması
üçündür. Növbəti vəsaitlər çəkiliş
üçün nəzərdə
tutulacaq. Sonra gördüm
ki, yox, birbaşa film çəkilişlərinə
başlanıldı. Eşitdiyimə görə də, filmlərin çəkilişinə
sərf olunan vəsait faktiki maliyyədən yüksəkdir.
Deyirlər, serialların çəkilişi
üçün 200.000 manat
ayrılır. Bu pul çox azdır. Bu pula keyfiyyətli məhsul ortaya qoymaq olmaz.
Aralarında bir balaca professional olanları
hiss edilir. Hiss olunur ki, nəsə edə bilərlər. İnkişaf prosesi gedə
bilər. Estetika
hiss olunur. Kinodan bir balaca başı
çıxan adam bunu görür. Amma ümumilikdə, hamısı zəifdir, üzəçıxarılası deyillər. Serial çəkmək çox
çətindir. Serialın öz
qanunları, öz üslubu var. İşə
həqiqətən də
professionallar cəlb olunsa, bu sahədə
inkişafa nail olunar.
Özgəyə 100.000, özümüzünkünə
53 manat
Səhv
etmirəmsə, bir müddət əvvəl seriallarla bağlı fikirlərini bölüşən
aktyor Anar Heybətov seriallarda çəkilməyə görə,
aktyorlara çox az məvacib
verildiyini demişdi. Aktyor bildirmişdi ki, teleserialın bir bölümü üçün
oyunçu heyətinə
53 manat verilir. Bunun 3 manatı nahar puludur. Qalır 50 manat. Həftədə bir bölüm çəkilsə, ayda 3 bölüm edir, deməli, aktyor bir aya 150 manat
qazanır. Amma məsələn, "Qaranlıqlar
çiçəyi” serialına
Türkiyədən "İsgəndər
Böyük” - Musa Uzunlar
dəvət edilir, cəmi 1-2 gün çəkilişlərdə olur,
"ölür-dirilir”, hardasa
100.000 manatı cibinə
qoyub ölkəsinə
qayıdır. Deyəcəksiniz, Musa Uzunlar hara, bizimkilər
hara?! Nə olub ki, bizimkilərə? Kimdən artıqdı,
Musa Uzunlar? Özgəyə
can yandırmaq çoxdankı
şakərimizdi!.. Yaxşı
serial ortaya çıxarmaq,
həqiqətən də
tamaşaçı toplamaq,
yalandan yox, doğruçu reytinq əldə etmək üçün seriallara əməlli-başlı maliyyə
ayrılmalı, aktyor,
aktrisalara haqq etdikləri qədər məvacib ödənməlidir.
Məlum məsələdir, nə
qədər çox vəsait qoyulacaqsa, məhsul da bir o qədər yaxşı, rəngarəng
olacaq. Amma hələ ki,
bizimkilər teleserial sahəsində təcrübə
qazana bilməyiblər.
Teleserialı bir kənara
qoyaq. Serialın təqdimatını da doğru-düzgün etmirlər. Məsələn, "Bir ailəm
var” serialının yeni sezon üçün
reklamı verilməyə
başlanıb. Bir uşaq
qaranlıq dəhlizdə
tövşüyə-tövşüyə
qaçır, bir-bir qapıları açır,
bir qapının arxasından Xalq artisti Hacı İsmayılov "çıxır”,
uşaq yenidən nəfəsi kəsilə-kəsilə
o tərəf-bu tərəfə
qaçır, bu dəfə qapının arxasından qadın aktrisalardan biri çıxır. Bu nədi? Bu reklama
baxan o seriala heç baxmaq istəməz. Elə əvvəldən
bağrı yarılar.
Yaxud, serialın təqdimatını mütləq
"Möhtəşəm yüz il”ə
bənzətmək, aktyorları
məhz bu dizidə olduğu kimi sıraya düzmək kimin ağlının məhsuludur?
Yəni,
təkrarçılıqdan, "kopyaçılıqdan” əl
çəkmək bu qədər çətindir?
Ya da, Türkiyənin "Cocuqlar duymasın”ını
Azərbaycan efirində
kopyalamaq bizimkilərə
ucuz reklamdan başqa bir şey qazandırmır.
Burada da yüngül təlxəklikdən savayı
heç nə görünmür. İnsanları güldürmək, ağlatmaqdan
daha çətindir.
Çünki dərd çoxdur.
Hər kəs bir dərdlidə
öz dərdini görür.
Çətin olan insanları güldürməkdir. Onu da bizim ssenaristlər və aktyorlar bacarmır. Elə sanırlar ki, şit-şit hərəkətlər
edib, göbək atmaqla tamaşaçını
güldürürlər. Tamaşaçı gülmür, sadəcə,
əylənir. Və hətta
rişxənd edir.
Çox
da ki, MTRŞ rəsmisi "əyləncəli
seriallar da çəkilməlidir” deyir.
Əylənmək də mənalı,
məntiqli olmalıdır.
Elə bilirsiniz, dünya Çaplini ancaq insanları güldürdüyü
üçün sevirdi?
Xeyr, gülüşlə tərbiyə
etdiyi üçün.
Bəlkə elə ssenarilər yazasınız,
elə seriallar çəkəsiniz ki, sevilsin, baxılsın,
"Brodyaqa” demiş,
azı 40 dəfə!.. Özümdən asılı olmadı; yenə də qayıtdım "Bəyin
oğurlanması”na - Əsəd müəllimlə
Mustafa və Tağının
elçilikdəki dialoquna:
- Əsəd müəllim,
bəlkə öz ssenarimizlə çəkək?
- Öz ssenarimiz ssenaridi ki!
- Əvvəldən bilmirdin,
niyə razı olurdun, bu qədər
pul xərcləmişik...
Məncə, bu film, bütün digər yüksək məziyyətləriylə yanaşı,
həm də kinomuzun, serial qarışıq,
əsl durumunu göstərir. Elə indi də.
Məlahət Rzayeva
Şərq.-
2015.- 23 sentyabr.- S. 8