“ONUN ÇOX XOŞUNA
GƏLMİŞDİ”
Əşrəf Heybətov:
“Mehriban Əliyeva kimi heç bir insan, rəssamın əməyinə
yüksək dərəcədə qiymət verəcək tərzdə
məmnun olduğunu əks etdirməmişdi”
Müsahibimiz YUNESKO Rəssamlar Federasiyasının üzvü, Avropada Azərbaycan Mədəni Xadimləri Assosiasiyasının sədri, Beynəlxalq "Sülh səfiri”, Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının fəxri üzvü, Azərbaycanın Əməkdar rəssamı, YUNESKO-nun Beynəlxalq Rəssamlar Federasiyasının üzvü Əşrəf Heybətovdur:
- Əşrəf müəllim, saymaqla tükənməyən fəxri adlarınız, saymaqla bitməyən diplomlar və mükafatlarınız var. Bunları daşımaq sizə çətin deyilmi?
- Çətin deməzdim, məsuliyyətlidir
deyərdim. Çox məsuliyyət qoyur insanın boynuna. Amma
həm vətənimdə, həm xaricdə mənə və
sənətimə olan hörməti görəndə
çox sevinirəm. Bu mənə çox yaxşı təsir
bağışlayır. Burada gördüyünüz
diplomlarin iki misli məndə Almaniyada var.
Yaşadığım müddətcə
çalışıram ki, o diplomlar daha çox olsun.
Çünki o diplomları və fəxri adları mən
özüm üçün yox, Azərbaycan adına
qazanıram. Bu da mənim stimulumdur əslində.
Çalışmaq və yaratmaq üçün. İlk
diplomu mənə Cənab İlham Əliyev verib. O zaman o, Prezident deyildi. Moskvada universitetdə magistraturada təhsil
alırdı. Həmin diplom mənim ilk
diplomum idi. Prezidentin əli yüngül
oldu (gülür). Diplomlarımı indi
saymaqla bitmir.
- Bildiyimə
görə, Cənab İlham Əliyev sizə ev
də bağışlayıb. Doğrudurmu?
- Bəli.
Baxın bu gördüyünüz evi Cənab Prezidentimiz mənə
60 illik yubileyimlə əlaqədar düz 5 il
bundan əvvəl verib. Hər zaman Prezidentin ailəsinin diqqət
və qayğısını hiss etmişəm. Hər zaman sərgilərimdə Leyla xanım
Əliyeva, Mehriban xanım Əliyeva iştirak edib. Bu bir rəssam üçün
özü-özlüyündə dövlət rəhbərliyi
tərəfindən göstərilən ən böyük
diqqətdir.
- Əşrəf müəllim, çəkdiyiniz rəsmlərin
motivi və üslubu çox maraqlıdır. Rəng
seçiminiz çox rəngarəngdir. Qırmızı
rəng, mən deyərdim bütün rəsmlərinizdə ən
əsas xətt kimi vurğulanır. Dünya şöhrətli
bir rəssam kimi bu haqda bir qədər məlumat verərdiz...
- Mən
rəsmlərim haqda, onların üslubu haqqında heç
zaman danışmağı sevmirəm. Rənglərin
ahəngi haqda, ümumiyyətlə danışmıram.
Bu sadaladığınız rəssamlığın
rəssama aid olan yollarıdır. Onları
çox da qabartmaq gərəkmir. Qabartmaq
gərəkdiyində isə bunun üçün rəsm
üzrə təhlilçilərimiz var. Bunu etmək
onların işidir. Bircə onu deyə bilərəm
ki, mən hər sahəyə aid şəkil çəkirəm.
Abstrakt var, natura var, peyzaj var, dəniz və
gül təsvirləri var. Portret var.
Rəsimlərimin əsas mövzusu Azərbaycan və bu
diyarın xalqıdır. Əslən bilmirəm,
bəlkə də, Bakılı olduğuma görə, əsərlərimin
çoxunda Bakının İçərişəhər qədim
hissəsindəki doğma dar küçələri təsvir
edən rəsmlərim çoxdur. Lakin son
vaxtlar ümumtürk miqyaslı mövzularına daha çox
yer verirəm.
- Əşrəf müəllim, evinizdəki şəkillərdən
də göründüyü kimi, bir çox dövlət rəhbərləri
ilə şəkilləriniz var. Bir çox dövlətlərdə
yüksək səviyyəli sərgiləriniz keçirilib. Bunlar
arasında ən yaddaqalan sərginiz hansı olub?
- Sərgilərimin
hamısı yaddaqalan olub. Hər sərgidən
də mən burada gördüyünüz kimi mütləq
sürətdə bir xatirə gətirmişəm. Hər bir suvenir, bir sərgimdən yaddaqalan bir əlamətdir
mənim üçün. Bunları mənim
özüm haqqımda deməyim bəlkə də
yanlış səslənir. Ona görə
də çox zaman adlarını çəkməyi uyğun
görmürəm. Amma sual verdiyinizə
görə, cavablandırmaya da bilmərəm. Mənim rəsm
əsərlərim, yeganə Azərbaycan rəssamı kimi
Cenevrənin BMT sarayında, Rumıniyanın Prezident
Sarayında, NATO-nun mənzil-qərargahında, İordaniya
Kralının sarayında, Lüksemburq Hersoqunun iqamətgahında,
Vatikan dəftərxanası sarayında, habelə Maltanın
nüfuzlu salonlarında sərgilənib.
Bibliya motivləri əsasında yaratdığım əsərlər
isə Adenauer Fondunun dəstəyi ilə təşkil
olunmuş sərgidə nümayiş etdirilib. Baxın,
sadaladığım bütün bunları mənim dövlətim
adına verə biləcəyim uğur
hesab edirəm. Mən rəsm çəkməyi
bacarıram. Amma rəsm çəkməklə də, mən
xalqım adına, dövlətim adına
nə isə etmək istəyirəm. Hesab edirəm
bu alınır, elə deyilmi? (gülür)
- Əlbəttə etmisiz. Buna nə şübhə... Mən deyərdim etməyə davam da edirsiz.
Əşrəf müəllim, bir az
öncə portret çəkdiyinizi də vurğuladız. Bir rəssam portret çəkdiyi zaman,
çalışır tanınmış insanların
simasını öz rəsm tablosuna köçürsün.
Ən yaddaqalan portret əsərləriniz
xatirinizdədirmi?
-
Çox doğru yanaşmadır. Hiss olunur ki, rəsmdən
anlayışınız var. Mən bir çox
tanınmış dövlət səviyyəli insanların rəsmlərini
çəkmişəm. Ən yaddaqalanı
xanım Mehriban Əliyevanın rəsmi olub. Bilirsiz, hər kəs öz rəsmini kiminsə
çəkdiyini görəndə çox fərqli reaksiya
göstərir. Rəssamın özü də,
kiməsə sizin rəsminizi çəkmişəm deyəndə,
çox mürəkkəb bir hiss keçirir. Bilmirsən
həmin adamın xoşuna gələcək, ya yox... Amma xanım Mehriban Əliyeva kimi heç bir insan, rəssamın
əməyinə yüksək dərəcədə qiymət
verəcək tərzdə məmnun olduğunu əks etdirməmişdi.
Rəsm onun çox xoşuna gəlmişdi.
Mən də rəsmi Mehriban xanıma
bağışladım.
-
Baxın, bu hiss bir rəssamın hiss edə biləcəyi ən
gözəl hissdir. Kiminsə şəklini çəkəsən,
risk edib həmin insana bunu təqdim edəsən və bu həmin
insan tərəfindən yüksək məmnunluqla qəbul
olunsun...
-
Çox doğru deyirsiz. Elə olur, həqiqətən
də elə olur.
-
İnsan özünü həmin an imtahan verəcək tələbə
kimi hiss edir...
- Tamamilə
doğrudur. Bu, qeyri-adi bir hissdir. Amma insana nəticə olaraq ləzzət edir.
- Daha kimlərin
portretini çəkmisiz?
- Bir
çox insanların portretlərini çəkmişəm. Misal üçün, Roma Papasının, Angela
Merkelin və Qyunter Qrassın portretlərini çəkdiyimi
misal çəkə bilərəm.
- Nyu-York
merinin sizə təşəkkür məktubu yazması məsələsi
hamıya maraqlı olardı. Bu nə məsələ
idi elə?
-
(Gülür)... Mən bildiyiniz kimi, eyni zamanda
bir sıra pannoların müəllifiyəm. Panno da, incəsənətin bir növüdür.
Amma bir rəssamdan zərgərlik tələb
edən bir incəsənət növüdür. Bu divarda və ya evin tavanında, keramika ilə,
mozaika ilə yaradılan incəsənət
növüdür. Belə pannona əsərlərimdən
biri də, - "11 sentyabr” əsəri idi. Bu əsəri şəxsən Nyu-York merinə təqdim
etmişdim. Buna görə mer də, mənə
təşəkkür məktubu yazmışdı.
- Səhv
etmirəmsə, sizin "20 Yanvar - Bakı” panno əsəriniz
də var, eləmi?
- Bəli,
bəli. Hətta həmin əsər Azərbaycanın
Müstəqillik Muzeyində saxlanılır.
- Çingiz Aytmatov sizin haqqınızda çox gözəl
sözlər deyib vaxtı ilə. Onlar bir məşhurun digər bir məşhur
üçün söylədiyi, bəlkə də çox
qiymətli sözlər olsun gərək...
- Dost idik
biz. Bəli. Mən o sözləri
indi sizə əzbər oxuya bilmərəm. Amma burada onunla bir şəklim var, onun arxasına
yazmışam. Alın, oxuyun zəhmət olmasa...
- Oxuyuram:
"Əşrəf Heybətov olduqca maraqlı bir rəssamdır.
Onun əsərlərindən ibarət sərgilər
Rusiya və Azərbaycanda, eləcə də Avropanın bir
çox dövlətlərində uğur
qazanmışdır. O həm də monumental sənət
ustası kimi məşhurdur. Onun özünəməxsus
yaradıcılığında Şərq üslubu ilə
müasir Qərb plastikası üzvi surətdə biri-birini
tamamlayır. Onun əsərləri həqiqət
axtarışında olan insan qəlbinin rənglərlə
ifadə olunmuş poemasıdır. Ruhən
mənə yaxın olan bu yaradıcı insanı təqdim
etməyi özümə böyük şərəf hesab
edirəm. Çingiz Aytmatov”. Çingiz Aytmatov sizi bu iki
kəlmə ilə elə vəsf edib ki, başqa əlavə
edəcək söz tapmıram...
- Elədir
(gülür).
- Əşrəf müəllim, sizin həyat
yoldaşınız bildiyim qədərilə
iqtisadçıdır və bir neçə iqtisadiyyatla
bağlı kitabların müəllifidir. Demək istəyirəm
ayrı-ayrı sahələrin insanı olmanız çətin
olmurmu, bəzən sizin üçün?
- Yox. Niyə ki? Biri-birimizin sənətinə
hörmət etdikdən sonra heç bir problem olmur. Həm də mənim həyat yoldaşım, Regina
Lvovna Krasinskaya eyni zamanda incəsənət adamıdır.
O poeziya insanıdır. Çox gözəl
şeirlər yazır. Hətta Eldar
Mansurov onun bir şeirinə mahnı da bəstələyib.
Regina hətta çox gözəl skripka
çalır. Mükəmməl ifa edir
skripkada. Ona görə, biz biri-birimizi
yaxşı anlayırıq. Onu gözləyirəm.
Yubiley üçün o da gəlməlidir.
- Əşrəf müəllim, bu yaxınlarda
Naxçıvanda sərginiz keçirildi. Naxçıvanda
ilk dəfə idi olurduz?
- Bəli.
İlk dəfə idi. Naxçıvan
çox gözəl şəhərdir. Çox
müasirdir. Mənim üçün orada
olduqca möhtəşəm bir sərgi təşkil
edilmişdi. Bir sıra dövlət
adamları və deputatlar təşrif buyurmuşdu. Maraqlı tədbir idi.
- Əşrəf müəllim, deyəsən siz
sifarişlə şəkil çəkmirsiz?
- Bəli. Çəkmirəm. Əvvəl
sifarişlə çəkirdim. Yəni cavan olanda. İndi yox.
- Satmırsız deyəsən heç əsərlərinizi də?
- Belə satış üçün məxsusi
şəkil çəkmirəm. Amma niyə ki? Almaq istəyən
olanda, satıram.
- Sərginiz
gözlənilirmi bu yaxınlarda?
- Bəli.
Bu il mənim 65 illik yubileyimə həsr
olunmuş sərgim təşkil olunacaq. Həmin
sərgini də Heydər Əliyev Fondu təşkil edir.
Bu, möhtəşəm bir sərgi olacaq.
Mən elə indi də, Almaniyadan məhz həmin
sərgiyə görə gəlmişəm. Almaniyada çəkdiyim yeni rəsmləri də gətirmişəm.
Yeni rəsm əsərlərimdə hətta
mövcud iqtisadi böhran, qlobal dünyada baş verənlər
də öz əksini tapıb. Yəni
maraqlı bir sərgi olmalıdır.
- Nə
gözəl... Əşrəf müəllim,
sizinlə həmsöhbət olmaq çox maraqlı oldu.
Eviniz maşallah, muzeyə bənzəyir. Hər bir ölkəni təmsil edən ornamentlər
var, rəngarənglik var, üstəgəl, kəklikotulu
çay və səmimi söhbətiniz var.
- Buyurun. Mən sizə təşəkkür edirəm.
Ülkər Musazadə
Şərq.-
2016.- 9. fevral.- S.13