Media hədəfləri
dəqiq vurdu
Aprel döyüşlərində mətbuat
peşəkarlıq göstərdi
Bu ilin aprel ayının əvvəllərində Azərbaycan və Ermənistan qoşunlarının təmas xəttində vəziyyət son dərəcə kəskinləşdi. Və cəbhədə intensiv döyüşlər başladı. Üstünlüyü ələ alan ordumuz düşmənin xeyli sayda canlı qüvvəsi və hərbi texnikasını məhv edib, çoxsaylı müdafiə istehkamlarını dağıtdı. Əlbəttə, cəmiyyətin cəbhədə baş verənlərə marağının böyük olması fonunda medianın da buna adekvat fəaliyyət göstərmək istəyi qəbulediləndir. Ancaq ictimaiyyətin cəbhə xəbərlərinə həssaslığını nəzərə alsaq, mətbuatın bu mövzuya tam peşəkar şəkildə yanaşması mütləqdir. Çünki 2014-cü ilin avqust ayında cəbhədə yaranan gərginlik zamanı bir sıra media qurumları hərbi texnikamızın hərəkət trayektoriyası, tankların sayı, nömrələri, bir sözlə, hərbi sirr sayılan, dövlətin milli maraqlarına və milli təhlükəsizliyimizə uyğun olmayan materialları yayımladılar.
Lakin dövlət rəhbərliyi və aidiyyəti qurumlar onların bu addımına laqeyd qalmadı. Cəbhədə vəziyyət səngiyəndən sonra bir sıra media təmsilçilərinin, ekspertlərin iştirakı ilə maarifləndirici tədbirlər keçirildi və onlara zəruri tövsiyələr verildi. Bildirildi ki, medianın vətəndaş mövqeyinə söykənən həssaslığı onun ən böyük peşəkarlıq göstəricisidir. Bu peşəkarlığın nümayişi isə ilk növbədə Müdafiə Nazirliyinin (MN) və digər rəsmi mənbələrin məlumatlarına istinaddan, eyni zamanda əldə edilmiş məlumatların mütləq rəsmi təsdiqlənməsindən keçir. Bir sözlə, bütün media quruluşlarını və ayrı-ayrı jurnalistləri cəbhə xəbərlərinə həssas yanaşmağa, həmin məlumatlara dair ciddi şəkildə dəqiqləşdirmələr aparmağa çağırdılar. Şübhəsiz ki, bu çağırışlar və tövsiyələr 4 günlük aprel savaşında öz müsbət effektini verdi. Bir neçə baş redaktor, millət vəkili, media və hərbi ekspertlər arasında keçridiyimiz sorğudan çıxan ümumi qənaət də deməyə əsas verir ki, aprel savaşında mediamız çox yaxşı "silah”lanıb.
Mediamız
peşəkar davranıb
Bakı Dövlət Universitetinin Jurnalistika fakültəsinin professoru, ekspert Qulu Məhərrəmli qeyd edib ki, 2014-cü ilin avqust hadisələrinə baxanda ölkə mediası, televiziyalar bu dəfə daha peşəkar davranıb: "Düzdür, bəzi saytların xəbərləri təsdiqləməyə səbri çatmadı. Müəyyən problemlər yaşandı. Tez-tələsik yayılan məlumatları yerləşdirdilər. Avqust ayında cəbhədə yaşanan gərginlik zamanı müxtəlif dezinformasiyalar yayılırdı, insanlar yanlış məlumatlandırılırdı. Mediamız öz səyi və Müdafiə Nazirliyinin təşəbbüsü ilə insanları düzgün məlumatlandırdı. Mediamız qeyri-peşəkarlıqdan çəkindi, sosial şəbəkədə yayılan yanlış informasiyalar diqqətdən kənar qaldı. Problemin ciddiliyini dərk elədilər, məsuliyyət məsələsi ön plana çıxdı və peşəkarlıq öz sözünü dedi. Bilirsiniz ki, fövqəladə şərait informasiyanın düzgün idarə olunmasını tələb edir. Bu baxımdan sosial şəbəkələrin fəaliyyəti də əvvəlki illərə baxanda xeyli dəyişib. Müharibə xəbərlərinə son dərəcə diqqətli və ehtiyatlı yanaşıldı”.
Sağ adamı ölmüş
kimi qələmə verirlər
Şəhidlərimizlə bağlı xəbərlərin tirajlanmasına toxunan Q.Məhərrəmli deyib ki, operativlik nümayiş etdirmək üçün bu cür xəbərləri bəh-bəhlə verməyə xüsusi hacət yoxdur: "İtkilərlə bağlı Müdafiə Nazirliyinin yaydığı xəbərlər həqiqəti əks etdirir. Media nümayəndələri də bu reallığa söykənməlidir. Şəhidlərlə bağlı dəqiqləşdirilməyən xəbərlərin verilməsi qeyri-peşəkarlıqdır. Bəzi saytların sağ adamı öldürməsi halı ilə ilk dəfə rastlaşmırıq. Amma başa düşmürəm, həmin jurnalistlər bu cür xəbərləri tez verəndə nəyə nail olurlar? İP-ləri artır, ya oxucularının sayı çoxalır? Nəzərlərində olsun ki, bu cür xəbərlər heç bir halda təqdir olunmur”.
Mediamız xeyli təkmilləşib
"Yeni Azərbaycan” qəzetinin baş redaktoru, millət vəkili Hikmət Babaoğlu da qeyd edib ki, aprel döyüşləri Azərbaycanın siyasi, hərbi, psixoloji və mətbuat həyatında çox ciddi hadisə oldu və ölkəmizdə yüksək əhval-ruhiyyə yaratdı: "Biz medianı ictimai institut kimi nəzərdən keçirəndə onu sosial ictimai təsisat kimi dəyərləndiririk. Ona görə ki, medianın davranışları cəmiyyətin ümumi ictimai münasibətlərinə təsir göstərən davranışa çevrilir. Media ictimaiyyəti cəbhədə baş verən hadisələrə məhz medianın gözü ilə baxmağa təşviq edir. Düşünürəm ki, aprel döyüşlərində artıq medianın təcrübəsi vardır. Bununla bağlı hələ 2014-cü ilin avqust ayında xüsusi iş aparılmışdı. Prezident Administrasiyasının rəhbəri cənab Ramiz Mehdiyevin yanında buna dair məxsusi toplantı keçirildi. Tövsiyələr verildi. Ötən dövr ərzində media xeyli təkmilləşdi. Öz vəzifəsini və milli borcunu dərk etdi. Əvvəlki dövrlərlə müqayisədə aprel döyüşlərində özünü təmkinli və soyuqqanlı apardı. Düşünürəm ki, aprel döyüşləri mediamızın inkişafında keyfiyyət mərhələsi kimi yadda qaldı”.
Jurnalistlər yetərincə
maarifləndirilib
Hərbi ekspert Üzeyir Cəfərov da
vurğulayıb ki, 2014-cü ilin avqust hadisələri
ilə müqayisədə indi xeyli işlər görülüb.
Ekspertin qənaətincə, aprel savaşı zamanı Azərbaycan mətbuatında
nəzərəçarpacaq dərəcədə dəyişikliklər
müşahidə olundu: "Mətbuatımız
2014-cü ilin avqust
hadisələrində buraxdığı kobud
səhvləri aprel döyüşlərində
təkrarlamadı. Bu da
deməyə əsas verir ki,
jurnalistlərlə yetərincə maarifləndirmə işi aparılıb. Jurnalistlər dövlət
və dövlətçilik maraqlarından
çıxış edirlər. Ən böyük
problem bəzi həmkarlarımızın
sensasiya və İP arxasınca
qaçmasıdır. Təəssüflər olsun
ki, bazar
iqtisadiyyatı öz təsirini bu sahəyə də göstərib. Bəzi
yazılı və elektron KİV-lər sensasiya xatirinə bəzən ölkənin milli maraqlarına, təhlükəsizliyinə
zidd məlumatlar tirajlayırlar. Təbii ki, hərbi sirri yaymaq olmaz. Bununla yanaşı, qeyd edək ki, 2015-ci ilin 4 günlük aprel savaşında Azərbaycan mətbuatı
özünü kifayət qədər
peşəkar obrazda göstərməyi
bacardı. Açığını deyim
ki, 2014-cü ilin avqust hadisələri zamanı Müdafiə Nazirliyinin (MN) bir qədər
passivliyi 2016-cı ilin
aprel hadisələrində əks mənzərə
ilə əvəzləndi. MN mətbuat xidməti operativ olaraq məlumatları
verdi və Ermənistan təxribat
maşınının istehsal etdiyi dezinformasiya bizim mətbuata və cəmiyyətə yol aça bilmədi. Bu çox yaxşı haldır”.
Tank-top olan yerdə ölüm də var
Ü.Cəfərov diqqətə çatdırıb
ki, hər şeydən öncə jurnalist vətəndaşdır
və ona görə də, ölkənin və dövlətin maraqlarını
müdafiə etməlidir:
"Aprel savaşı
zamanı şəhidlərimiz
olanda bəziləri sosial şəbəkələrdə
müxtəlif korporativ
maraqlardan çıxış
edib, lazımsız fikirlər səsləndirirdilər.
Təbii ki, iş olan
yerdə nöqsanlar da olur. Müharibə, güllə, tank-top olan yerdə ölüm də olmalıdır.
Olur da. Bu, müharibənin
qanunudur. Bütün bunlarla
yanaşı deyim ki, aprel döyüşlərində
mediamız yetərincə
peşəkar davrandı.
Şəhidlərimizin yola salınmasını
ən yüksək səviyyədə işıqlandırdı.
Bu da qəhrəmanlarımıza
olan ehtiramın göstəricisidir. Bir sözlə,
aprel hadisələri Azərbaycan mediası və jurnalistikası üçün təcrübə
rolunu oynadı və bu da
çox sevindirici haldır”.
Tövsiyələr nəticə verib
"Xalq Cəbhəsi” qəzetinin baş redaktoru Elçin Mirzəbəylinin qənaətincə,
Azərbaycan mediasının
əhəmiyyətli hissəsi
2014-cü ilin avqust hadisələrindən nəticə
çıxara bilib:
"Bu tendensiya xüsusilə
də ənənəvi
və peşəkar medianın timsalında öz təsdiqini tapıb. Hesab edirəm ki, həmin dövrdə akademik Ramiz Mehdiyevin keçirdiyi görüşlər, bu istiqamətdə görülən
işlər, Mətbuat
Şurasının atdığı
addımlar mediamızın
peşəkar təmsilçilərinin
bu məsələdə
nümayiş etdirdiyi
mövqe və maarifləndirici tədbirlər
öz nəticəsini
qabarıq şəkildə
büruzə verib. Təbii ki, istisnalar da vardı. Reytinq dalınca qaçan, media anlayışının mahiyyətindən
xəbəri olmayan, müxtəlif adlar altında sayt yaradaraq özünü kütləvi informasiya vasitəsi kimi sırımağa cəhd
edən bəzi qurumlar mövcud situasiyadan yararlanmağa çalışdılar. Amma ümumilikdə Azərbaycan
mediasının vahid vətəndaş mövqeyi
nümayiş etdirdiyinin
şahidi olduq”.
Dezinformasiyalarla "reputasiya” qazanırlar
E.Mirzəbəylinin sözlərinə
görə, dəqiqləşdirilməmiş
xəbərləri yayan
jurnalistlər xalqın
orduyla, cəbhə ilə bağlı xəbərlərə həssaslığını
görüb, bundan önə çıxmaq üçün istifadə
edirlər: "Bəzilərinin
isə peşəkarlıqdan
xəbəri yoxdur, təsadüf nəticəsində
bu sektora düşmüş insanlardır.
Bir qismi isə xaricdən idarə olunan, ola bilsin
ki, Ermənistanın ayrı-ayrı kəşfiyyat
qruplarının nəzarəti
altında olan, xarici maraqları ifadə edən insanlardır. Nəzərinizə çatdırım ki, belə saytların
heç də hamısı Azərbaycandan
idarə olunmur”.
Satqınlar qanunun ən sərt üzünü görməlidirlər
Baş redaktor deyib ki, ölkə daxilində fəaliyyət
göstərərək cəbhə
xəbərləri ilə
bağlı yanlışlıqlara
yol verən saytlara qarşı maarifləndirici missiyadan yanaşıb, danışıqlar
yolu ilə onları islah etməyin zamanı keçib: "Onlara qarşı konkret və sərt addımlar atmaq lazımdır. O kəslər
ki, ölkənin mənafeyinin əleyhinə
informasiyalar yayır, təxribat xarakterli məlumatları ötürürlərsə,
o insanlar qanunun ən sərt üzü ilə rastlaşmalıdırlar. Bizim əsgər
və zabitlərimiz öz canlarını təhlükə qarşısında
qoyub, erməni işğalçılarına qarşı mübarizə
aparırlar, xalqımızı
müdafiə edirlər.
Müqəddəs torpaqlarımız uğrunda şəhid veririk. Buna rəğmən
baş verənlərə
qeyri-əxlaqi münasibət
nümayiş etdirən
media qurumlarına qarşı
güzəştə getmək
olmaz. Onlar birmənalı olaraq,
Azərbaycan xalqının
düşmənləri elan
edilməlidir”.
Mediamız qalib gəlib
Modern.Az
saytının baş
redaktoru, Parlament Jurnalistlər Birliyinin
(PJB) sədri Elşad
Eyvazlı söyləyib
ki, Azərbaycan mediası bu sınaqdan üzüağ
çıxdı: "Ermənistanın
informasiya maşını
hər zaman Azərbaycana qarşı təxribat törədir:
"Bunu 90-cı illərin
əvvəllərində də
görmüşük, indi
də görürük.
Onlar insanlığa yaraşmayan
addımları Azərbaycanın
üzərinə yükləməyə
çalışırlar. Hətta indi də məhv
edilən əsgərlərinin
sayını gizlədirlər.
Buna rəğmən Azərbaycan mediası uduzmadı. Hətta deyərdim ki, son 30 il müddətində
Azərbaycan mətbuatı
özünü belə
ciddi aparmamışdı.
Düzdü, xırda istisnalar
var. Onlar da aradan qalxacaq. Təzə yaranmış, qeyri-peşəkar
saytlar yanlış yol tuturlar. Amma çox sevindirici haldır ki, aparıcı media Müdafiə
Nazirliyi ilə əməkdaşlıq etdi.
Azərbaycan dövlət maraqlarından
çıxış etmək
mediamızın borcudur”.
Mətbuat eyni hədəfə
külüng vurmalıdır
Hərbi jurnalist Rahib Qərib də vurğulayıb ki, Azərbaycan mediası cəbhə xəbərləri ilə bağlı diqqəti tam hədəfə yönəldə bilmir və bu da təəssüf doğurur: "Bəzi jurnalistlərimiz cəbhə xəbərlərinin əhəmiyyətini dərk edəcək dərəcədə peşəkar deyillər. Azərbaycan jurnalistikasının normal vəziyyətdə olduğunu düşünmürəm və yaxın gələcəkdə olmayacaq da. Mən hələ hərbi jurnalist olmağa çalışıram. Azərbaycanda hərbi ekspert yoxdur. Hərbi ekspert hansısa ehtiyatda olan generallar ola bilər. Onlar da məsələlərə müdaxilə etmirlər. Hansısa baş leytenant, kapitan, orduda normal xidmət etməyib, tərxis olur. Sonra gəlib özünü cəmiyyətə ekspert kimi sırıyır. Orduda normal xidmət edə bilməyən adam necə ekspert ola bilər? Adam normal xidmət apara bilməyib. İndi gəlib müharibə və cəbhə xəbərləri ilə bağlı proqnoz verir. Olmaz axı. Baxın, telekanal üçün hərbi veriliş hazırlayıram, amma hərbi ekspert kimi fikir bildirmək istəyən adam tapmıram. Azərbaycanda hərbi ekspert və hərbi jurnalistlərin sayı az qala yox səviyyəsindədir. Rusiya mətbuatına baxın. Yalanı da elə yazır ki, cəmiyyət hiss eləmir. Bizdə isə səviyyə çox aşağıdır. Aprel döyüşləri haqqında KİV-də tirajlanan materiallara diqqət yetirsəniz, şahidi olarsınız ki, biri digərini tamamlamır. Biri digərinə uyğun gəlmir. Bizim media cəbhədə hələ ki, bir hədəfə vura bilmir. Əksər media quruluşu sensasiya arxasınca qaçır və bu da ümumi işə xələl gətirir. Gərək hər şeyə dövlətmi müdaxilə edib, düzəldə. İnsanın öz vicdanı və öz senzurası olmalıdır. Siyasi mövqeyindən asılı olmayaraq hər kəs ölkənin ərazi bütövlüyü məsələsində eyni hədəfə külüng vurmalıdır”.
Ayyət Əhməd
Yazı "Qarabağ: Aprel döyüşü mediaya
nələri öyrətdi?” mövzusunda
müsabiqəyə təqdim olunur.
Şərq.- 2016. - 14 iyul.- S.7.