“Nə yaxşıkı kı, teatrda
Azərpaşa Nemətov var”
Rafik Əzimov:
“Milli Dram Teatrı uçurumda idi, o qaytardı”
“Efirdə, mətbuatda, orda-burda danışmaqdansa,
mənim aləmimdə
səhnədə fəal
olub, aktyorluğunu sübut etmək yaxşıdır”
Azərbaycan teatr və kino
sənətinin görkəmli
aktyorlarından sayılan
Xalq artisti Rafik Əzimov maraqlı açıqlamaları,
bu gün sənət aləminə
öz baxışı
ilə diqqətimizi çəkdi. Xalq artisti "Şərq”ə
müsahibəsində teatr
sənətindən danışıb.
- Necəsiz, Rafik müəllim? Teatrda indi ab-hava necədi?
- Sağ olun. Şükür yaxşıyam. Teatrda ab-hava çox yaxşı. Yəqin deyirsiz
gərginliklər bitdi,
ya yox. Bu gün teatrda
sənət aləminə
uyğun ab-hava var.
"Ölülər” komediyasını
təhvil verdik. Eyni zamanda "Müfəttiş”
tamaşası üzərində
işləyirik. İnşallah, ayın axırına kimi bu tamaşanı
da təhvil vermək nəzərdə
tutulub. Bir də İyoneskonun
"Stullar” əsəri
üzərində işləyirik.
Absurd teatrdı. Yəqin ki, bu mövsümə
"Stullar”ı təhvil
verə bilərik.
Gələn mövsümə hazır olacaq. Məşqlərə başımız qarışıb.
- Son illər teatrlara tamaşaçı marağı
azalıb. Buna teatr mütəxəssislərinin
öz yanaşması,
tamaşaçının öz
bəhanəsi var deyə bilərik. Bəziləri yaxşı tamaşanın
olmaması ilə izah edirsə, bir qism güclü
yeni, müasir əsərlərin olmaması,
digərləri isə
zəif aktyor oyunu, hətta internetin, sosial medianın həyatımıza
daxil olması ilə əlaqələndirməyə
çalışırlar.
- Əslində bu
köhnə bayatılardı. Bəzən tamaşaçılar
teatra gəlməmələrinin
səbəbini deyəndə
ilk əvvəl bir söz deyirlər. "Yaxşı tamaşa
yoxdu”. İndi həmin tamaşaçılara
mən sual verirəm ki, siz axırıncı dəfə teatrda nə vaxt olmusuz?
Səmimiyyətimə inanın bəziləri
deyir ki, mən yeni teatrda
olmamışam. Yəni teatrdan
xəbərsiz insan teatrı necə pisləyə bilər axı? Sən gəl, tamaşaları
izlə, sonra nəticə çıxarmaq
haqqın olsun. Mənim fikrimcə, pis deyilən tamaşaya da baxmaq lazımdı,
yaxşı düşünən
tamaşa haqqında da baxıb fikir
söyləmək lazımdı.
Gəlib
baxdıqdan sonra seçim imkanın olur, səndə yaxşı və ya pis təəssürat
yaranır. Niyə pisdi?
Bəlkə əsər dramaturji
baxımdan zəifdi, ya həqiqətən rejissor işi tamaşaçını qane
etmir, ya da aktyor oyunu
zəifdi. Bunu demək
haqqqını o zaman əldə edirsən ki, zəif və
yaxşı tamaşanı
izləyirsən, fərqli
görürsən, səndə
tamaşa haqqında rəy formalaşır.
Siz gəlin bizim son tamaşamız olan "Ölülər”
komediyasına baxın,
sonra teatr barədə fikir deyin. İnanın, son tamaşamızın, yəni "Ölülər”in
ictimai baxışı
oldu. İctimai baxış çox
çətin, məsuliyyətli
bir təqdimatdı.
Aktyor da, rejissor da
tamaşanın ictimai
baxışı zamanı
ikiqat həyəcanlı
və məsuliyytli olur. Çünki zəhmətin dəyəri
verilir həmin gün. Neçə vaxt əziyyət
çəkirsən, zəhmət
töküb tamaşa
təqdim edirsən, sənin oyununa, tamaşanın quruluşuna
qiymət verilir.
Məşq prosesinin özü
bu tamaşada o qədər maraqlı idi ki, biz əvvəldə
təəssüratı görə
bilirdik. Elə də
oldu. İctimai baxış çox
yüksək səviyyədə
qəbul olundu.
Premyeraya nazir özü də, Elçin Əfəndiyev də gəlmişdilər. Onlar bir ağızdan
dedilər ki, siz Cəlili (Məmmədquluzadə) bizə
yenidən qaytardız.
Ədalət Vəliyev Fərhad
Bədəlbəyli ilə
Çexoslavakiyadakı səfərlərindən
birbaşa tamaşanın
premyerasına gəlmişdilər.
Onlar da yüksək fikirdə olduqlarını
dilə gətirdilər.
Bildirdilər ki, bəli,
biz Azərpaşa Nemətovu
teatra baş rejissor təyin etməkdə yanılmamışıq.
Bu tam düzgün seçim idi.
- Əslində bir az da gecikmiş qərar deyildimi?
- Ay sağ olun.
Tam razıyam. Haqlısız. Bəlkə də gecikmiş
bir qərar idi. Amma nə yaxşı
ki, bu gün
Azərpaşa Nemətov
teatrda var. İnanın
mənə ki, tam səmimi deyirəm. Mən Azərin atası ilə də institutda bir yerdə çalışmışıq.
Yəni teatra yad insan
deyil, teatr dünyasından tam xəbəri
olan sənətkardı.
Onun hələ illər öncə, gənc vaxtlarımızda teatrlarda
qoyduqları tamaşaların
nə qədər maraqla qarşılandığının
şahidi olmuşam.
Çünki üzr istəyirəm,
yoldaşım da o vaxtlar Gənc Tamaşaçılar Teatrında
çalışırdı, Azərin səhnəyə
qoyduğu tamaşaları
çox görmüşəm.
Azərin dəsti-xətti fərqli olub hər zaman. Akademik Milli Dram Teatrında da onun qoyduğu
əsərlər hər
zaman fərqli olub. Şekspirin "Hamlet” tamaşası o qədər maraqla qəbul olundu ki, uzun müddət
o tamaşadan danışıldı.
Ulu öndərimiz Heydər Əliyev də o tamaşanın premyerasına
gəlmişdi o zaman.
Mən yalandan yaltaqlanmağı sevən insan deyiləm. İndi də təqdim
etdiyimiz tamaşalar göz qabağındadır.
Azər teatra yeni nəfəs
gətirib. Mən
nazirimiz Əbülfəz
Qarayevə də dedim ki, biz bax
belə teatr arzulayırdıq. Tamaşaya baxanlar
da deyir ki, bəli, siz keçmiş teatrı özümüzə
qaytarırsız. Bizim günlərimiz
gedir. Bir var yaxşı
tamaşalar hazırlansın,
bir də var tamaşa xətrinə nəsə təqdim edəsən.
Tamaşaçı niyə küsüb
teatrdan getsin ki? Zəif tamaşaya mən
də baxmaram. Bəzi seriallarımız var e, indi çoxalıblar.
Primitiv, ucuz, sənətdən uzaq. Ona tamaşaçı necə maraq göstərsin. Mən istəməzdim
ki, Akademik Milli Dram Teatrı o serialların səviyyəsinə
düşsün. Necə ki,
teatr həqiqətən
uçurumda idi və o səviyyəyə
düşməyə hazırlaşırdı.
Azərpaşa Nemətov Akademik
Milli Dram Teatrını
uçurumdan qaytardı.
- Sizi seriallara necə dəvət edirlər?
- Bilirsiz necədir? Mən baxıram hərdən çəkilən seriallarımıza, təəssüflənirəm. Düzdü, bəzilərində bir nəsə hərəkət var, nəsə bir az maraq yarada bilən köz görünür. Amma çox azdı. Əksəriyyətində bunu görmürəm. Mənim üçün tamaşaçı rəyi də önəmlidir. Sənəti bilən tamaşaçı rəyi maraqlıdır. Bəzən tamaşaçıların mənə ünvanladığı sual bu olur ki, "Rafiq müəllim, hanı əvvəlki illər? Hanı o filmlər? Bax bu, adama təsir edir. Bilirsiz, yaxşı kinomuz, teatrımız olub deyirik. Bax, yaxşı dramaturgiyanı da, rejissoranı da, aktyor plastikasını da bu torpaq yetişdirib. Axı buna imkanımız var. Niyə bu bünövrəni dağıdaq?
- Bu gün teatr sahəsində olanların böyük qismi həm də problemi müasir dramaturgiyanın olmaması ilə izah edirlər. Müasir yazarları qınayırlar ki, teatra maraqlı dramaturji əsərlər təqdim etmirlər.
- Tamamilə doğrudur. O dramaturqlar ki, bizə vaxtında maraqlı teatr əsərləri təqdim ediblər. Biz bu gün də onlardan istifadə edirik. İlyas Əfəndiyev, Elçinin əsərləri niyə sevilir? Çünki orada peşəkar dramaturgiya var. Mənim fikrimcə, zəif dramaturji əsəri səhnəyə qoymaqdansa, elə klassik əsərlərə müraciət etmək daha yaxşıdır. Klassik əsərləri də müasir quruluşda maraqlı şəkildə təqdim etmək olar. Varmı müasir dramaturji əsərlər ki, onları səhnəyə qoysunlar? Ucuz ətin şorbası olmur. Primitiv müasir əsəri səhnəyə qoymaqdansa, klassikaya üz tutmaq yaxşıdır. Bizim Cəfər Cabbarlımız, Cəlilimiz, Cavidimiz var, dünya klassiklərimiz, Şekspir dramaturgiyası, Şillerimiz var. Necə ki, "Ölülər” Azərpaşa Nemətovun quruluşunda qapıları tamamilə başqa açarla aça bildisə, eləcə də digər klassik əsərlərə müraciət etmək lazımdı. Bəli, müasir dramaturgiya olmalıdır. Yaranmalıdır. Amma bu gün zəif əsəri səhnəyə qoymaq vacib deyil. İndi dramaturqlar ki var idi, müasir əsərlər yazardı. İndi onlar yoxdu. Biz çıraqla elə əsərlərin sorağına çıxıb axtarırıq. Yenə deyirəm ki, zəif əsəri tamaşaya qoymaq teatr peşəkarlığına ziddi. Əvvəlki rəhbərlik müasirlik adı ilə teatra rejissorlar dəvət etdi, müasir dramaturgiya adı ilə nə isə etməyə çalışdı. Nəticə də göz qabağında oldu. Teatr çökdü. Akademik Milli Dram Teatrı az qala özünə olan hörmətdən məhrum qaldı. İndi hanı o tamaşalar? Mən bu yaşımda "Ölülər” tamaşasında cavanlardan geri qalmıramsa, demək, dramaturgiya güclüdü. Demək, bizi tərpədən güclü əsərdi. Tamaşaçı da səviyyəli tamaşadan zövq alır. Mən Tofiq
Kazımovun, vaxtilə quruluş verdiyi "Ölülər” tamaşasında da oynamışam. Bu gün də şükür ki, yeni quruluşda həmin tamaşada bir aktyor kimi yerim var. İstəyirəm ki, yaxşı pyeslərdə mənim də dəsti-xəttim olsun. Gənc nəslə bir daha sübut edim ki, məndə hələ də əvvəlki enerji var, aktyor kimi səhnədə sizinlə bir yerdə çalışmağa gücüm çatır.
- Əli Nurla münasibətiniz necədir? Deyir mənə haqsızlıq edirlər...
- Mən ağıllı insanlarla oturub-durmağı sevirəm. Onlarla ünsiyyəti sevirəm. Qeyri-adi, qeyri düşüncəli insanlara, əsasən də aktyorlara yanaşmam fərqlidir. Mən aktyoru ilk öncə səhnədə sevirəm, onun yaratdığı obrazına görə dəyər verirəm. Peşəkar aktyor yaratdığı obrazlarla sübut edir ki, səhnəyə təsadüfi gəlməyib. Bu meydan, bu şeytan. Səhnə hər kəsin gücünü göstərir. Efirdə, mətbuatda, orda-burda danışmaqdansa, mənim aləmimdə səhnədə fəal olub, aktyorluğunu sübut etmək yaxşıdır. Sən səhnədəki oyununla, obrazınla güclü aktyor olduğunu sübut edə bilərsən. Aktyor kənarda deyil, səhnədə sözünü deməyə qadir olmalıdır. Mən səhnədə özünü sübut edən aktyoru sevirəm və elə aktyorlardan bu gün də öyrənirəm. Açıq desəm, aktyorun səhnədə fəal olmasının tərəfdarıyam. Kənarda danışmaq, özünü sübut etməyə çalışmaq aktyora yaraşmır. Aktyor sənətini səhnədə göstərməlidir. Maraqlı obrazlar sənin aktyor kimi qiymətini verir.
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.-
2016.- 6 iyun.- S.13