“MƏNİM
FİKİRLƏRİMİ
QƏRİBÇİLİYƏ SALMASINLAR”
“Necə ki, cazın mərkəzlərindən
biri Bakı idi, bu gün o mühitdən heç nə
qalmayıb, eləcə də estrada musiqisi elə günə
salınıb ki, bir neçə ildən sonra o janrdan
heç nə qalmayacaq”
Mübariz Tağıyev: “Səhərdən
axşama, gecəyə qədər hara baxırsan muğam səslənir”
Bu gün Azərbaycan estrada səhnəsi
heç də 80-90-cı illərin estrada səhnəsi ilə
müqayisə oluna bilməz. Əslində musiqi aləmi nə
qədər inkişaf etsə də, bu sahədə imkanlar
genişlənsə də, Azərbaycan estradasında son illər
durğunluq hiss olunur. Hətta buna sükut da demək
olar.
Məsələ burasındadır ki, diqqətlə
analiz olunsa, son 5 ildə Azərbaycan estradasında, xüsusilə
ciddi estrada janrında nə yadda qalan musiqi, nə bir layihənin
şahidi olmuşuq. Estrada musiqisi ilə yanaşı, elə
caz musiqisində də demək olar ki, vəziyyət eyni dərəcədə
ürəkaçan deyil.
Bəs buna səbəb nədir? Niyə estrada
səhnəsində bu gün boşluqlar özünü
göstərir? Azərbaycan estradasının bugünkü
durumunu Xalq artisti Mübariz Tağıyev "Şərq”də
analiz etdi:
"Bir az çətin sual oldu. Amma məsələ
ondadır ki, bu gün Azərbaycanda bütün istiqamət
muğamın inkişafına yönəlib. Bəli, muğam böyük bir dəryadır.
Bu sahəyə diqqətin olması vacibdi.
Muğam bizim milli musiqi xəzinəmizdi. Amma bununla yanaşı, sənətin digər sahələrinə
də diqqət yeririlməli, digər sahələrdə də
inkişaf olmalıdır. Nədənsə,
bu gün musiqinin bir çox janrları pərdə
arxasındadır. Muğama böyük
maraq var. Bu yaxşı haldır. Yenə də
deyirəm, axı musiqi təkcə muğam sənəti ilə
də bitə bilməz. Bir vaxtlar muğam
günorta saatlarında səslənirdi. İndi səhərdən
gecəyə, gecədən də sabah
açılana qədər muğam səsləndirilir. Muğamdan həzz almaq üçün onun
xüsusi dinləyiciləri olur ki, məhz muğam
saatlarını izləyirlər. Amma
bugünkü gündə səhərdən axşama hara
baxırsan, muğam səslənir. Bilirsiz,
mənim dediklərimi birmənalı qarşılamasınlar,
nə də qəribçiliyə salmasınlar.
Axı musiqi təkcə muğamla bitmir. Mən demirəm
muğam səslənməsin, muğama diqqət yetirilməsin,
ya da muğama bu qədər zaman verilməsin. Olsun. Muğam biz musiqimizin
beşiyidi, laylasıdı. Amma dünya
musiqilərini də diqqətdən kənarda qoymaq olmaz.
Bir şeyi də yaddan çıxartmışıq ki, əslində
gənclərin ən çox sevdiyi sahə estrada
sahəsidir. Və estrada musiqisi ən
populyar və bu qədər də ciddi xanrlarından
sayılır. Bilirsiz, bizdə estrada sənəti
mövsümü xarakter daşıyır. Vaxtaşırı
bir dalğa kimi gəlir, gedir. 60-cı illərdə
Azərbaycanda 60 növ qrup olub. 60-cı
illərdən bu günə kimi bu qruplardan heç biri
qalmayıb, onları davam edənlər yoxdu. Bir sonuncü "Karvan” qrupu idi, o da getdi. Digər tərəfdən də baxırsan caz
musiqisi estradadan da dəhşətli duruma düşüb.
Halbuki keçmiş SSRİ məkanında 16
respublikanın içində caz musiqisinin inkişafında
Bakının yetirmələri üstünlük təşkil
ediblər. Əksər caz musiqiçiləri
məhz Azərbaycanda yetişib. Bu gün
caz musiqisi varmı Azərbaycanda? Caz
klubumuz da yoxdu. Bir binanın 20-ci mərtəbəsində
guya caz-klub var.
O da belə.
Yəni ən önəmli məsələdən
biri də məhz caz-klubun olmamasıdır. Estradaya gəldikdə isə, yəni demək istədiyim
odur ki, bu gün musiqi sahəsində boşluqlar yaranıb.
Azərbaycanda yetərincə istedadı olan gənclər
var ki, inanın, biz onları tanımırıq. "O Səs Azərbaycan” musiqi
yarışmasında o qədər güclü səsləri
tanıdım ki, mən heyrətə gəlmişdim. Amma onlar üçün normal şərait yoxdu.
Biri deyir restoranda oxuyuram, biri deyir barda
çalışıram. Sonra da
qınayanda, problemin kökünü axtarmağa
çalışanda, deyirik ki, niyə Azərbaycandan kənarda
bizim müğənniləri tanıyan yoxdu? Niyə ölkədən kənara musiqilərimiz
çıxmır? Necə çıxa
bilər ki, bizdə özümüzün içində onlar
üçün normal sistem qurulmayıb hələ də.
Sərhəddən kənarda müğənnimiz
yoxdu ki, onu kənarda tanısınlar. Heç
olmayacaq da. Dünya səviyyəsində
hansı müğənnimizi tanıyırlar? Heç kimi. Səbəb? Çox sadə. Çünki
dünya səhnəsinə müğənni özü təkbaşına
gedib çıxa bilməz. Heç
bizimkiləri qonşu ölkələrdə belə
tanıyan yoxdu.
Əvvəla, hər ölkənin öz problemi, öz sənət
qanunları var. Sənət aləmində boşluqlar var,
onları doldurmağa çalışırlar. Başqa
ölkələrin musiqi yarışlarına qatılanlar var.
Görün onların hansını tanıyıblar, tam qəbul
edib öz səhnələrində ulduz kimi təqdim ediblər,
heç kimi. Bir Elnur Türkiyədə
qalib oldu. İndi hardadı? Onu Tarkan kimi qəbul etdilər ki? Yox. Qəbul edən də deyillər.
Tarkan məgər o qədər güclü səs
diapazonuna malikdi? Xeyr. Amma
dünya starları sırasında adı çəkilir.
Çünki onun Tarkan olaraq tanınması
üçün böyük işlər gördü. Mən Türkiyə qonşu dövlət olduğu
üçün onlardan misal çəkdim. Ümumiyyətlə, heç bir dünya ulduzu təkbaşına
gəlib star olmayıb. Onlar
üçün xüsusi proqram hazırlanır, vəsait
qoyulur, piarı təşkil edilir, işlər
görülür. Biz bu gün estrada
sahəsində olan boşluqları ya hələ
görmürük, ya da görmək istəmirik. Ən acınacaqlısı isə odur ki, görəndə
də gec olacaq. Bir az da real
danışmaq gərəkirsə, əslində artıq gecdi.
Azərbaycan estradası toy bazarında itib-batır, bu mənzərəni
hamı görür, heç kim
danışmır.
Bu gün
artıq Azərbaycanda heç olmasa 3-4 estrada
qrupu yaranmalıydı, amma bir dənə qrup yoxdu. Bu bilirsiz nə deməkdi? Bu faciədi.
Azərbaycanda bu gün musiqiçi problemi var.
Bunu niyə görmək istəmirlər. Azərbaycanda
bu gün elektrogitara musiqiçisini tapmaq o qədər çətin
bir işə çevrilib ki, lazım olanda kimsə tapa bilməzsiz.
Nəfəsli alətlər itib gedir. Belə
bir fikir yaranıb ki, sanki caz musiqisi, estrada,
pop-filan bunlar bizə yad musiqilərdi, Azərbaycan
tamaşaçısına bu musiqi lazım deyil. Hansı musiqi bizə lazımdı, onu belə
bilmirik. Mən yenə deyirəm ki,
muğam sənətini bu gün inkişaf etdirirlər. Bunun alqışlamaq lazımdı. Amma başqa janrları da unutmaq, onlara bu qədər
laqeyd yanaşmaq da düzgün deyil. Bəli,
muğamı tanıtmaq, təbliğ etmək lazımdı,
vacibdi. Amma bütün istiqaməti də
bu sahəyə yönəltmək olmaz axı.
Dünyaya çıxmaq, dünya səhnəsində
tanınmaq üçün estrada
janrını da inkişaf etdirmək lazımdı. Estrada janrında nə mahnı yazan var, nə oxuyan,
nə professional şəkildə səhnəyə
çıxan. Bunun üçün ciddi
işlər görülməlidir. Keçirilən
musiqi yarışlarında yetərincə istedadlı gənclərimiz
var, onların arasından bir-iki nəfər ən
güclüləri seçib onların dünya səhnəsinə
çıxışını təmin etmək
lazımdı. İndi sual verirəm, məgər
klassik musiqi aləmində vəziyyət acınacaqlı deyil
ki? Arada bir-iki vokalist var, onlar da
ortalıqda qalıblar, bəziləri də itib-batıb.
Bir bir tikə çörək
üçün Moskvaya "Bolşoy Teatr”a gedir, biri başqa
yerə. Burda olanlar da gözləyir ki, nə
vaxt bir qastrol səfəri olar, ifasını təqdim edər.
Yəni istedadı olanlar da bu ölkədən
gedir. Qəribədi ki, laqeyd də
yanaşırlar ki, gedir getsin də. Axı
belə deyil. Hamı gedir, kim qalacaq bəs?
Yerlərini dolduran yoxdu. İstedadlılar
var, amma arxalarında duran yoxdu. Bilmirəm
nə deyim e? Televiziyalarda da eyni müğənnilər
o kanaldan bu kanala qaçır. İndi estrada
oxuyan da qalmayıb. Toy üçün efirə
çıxırlar. Ulduzu yaratmaq üçün
iki-üç il ona böyük dəstək
olmalıdır. İngilisə adi estrada
musiqisini çatdırmaq olmaz axı. Sən elə
bir ifa, elə bir musiqi yaratmalısan ki, səni qəbul etsinlər.
Bunun üçün isə imkan
yaradılmalıdır. Bir sözlə,
bir neçə ildən sonra Azərbaycan estradası deyilən
bir mühit qalmayacaq Azərbaycanda. Necə ki, cazın mərkəzlərindən
biri Bakı idi, bu gün o mühitdən heç nə
qalmayıb, eləcə də estrada
musiqisi elə günə salınıb ki, bir neçə ildən
sonra o janrdan heç nə qalmayacaq. O qədər
böyük boşluq var ki, bu sahədə, onu yenidən
doldurmaq üçün illər lazımdı”.
Tahirə
Şərq.-
2017.- 15 aprel.- S.13