YAZIÇI “NANKOR ÖVLAD”
MÜZAKİRƏSİ AÇDI
Ailədə 3 uşağı eyni cür tərbiyə etmək
yanlışdır
Seyran
Səxavət: “İndiki uşaqlar
müəllimdən, ata-anadan çox küçədəkilərə, mühitə inanırlaBeş
barmağın beşi də bir ola bilməz!.. "Axırıncı
aşırım”da Kərbəlayi İsmayılın
amiranə
səslə dediyi bu aforizm
yadınızdadır yəqin. Düzdür,
Kərbəlayi, bu sözü bolşeviklərin
əlindən zəncir
çeynədiyinə görə
demişdi. Məqsəd bolşeviklərin
"sosial ədalət” prinsipinin mümkünsüzlüyünü
önə
çəkməkdi. Amma Azərbaycanda
bu hikmətli kəlam ailə-məişət mövzusunda da tez-tez işlədilir.
Bir ailədə böyüyən
uşaqların fərqli olduğunu bildirmək üçün - beş barmağın
beşi də bir ola bilməz
- hər
uşaq fərqlidir. Bir ata-ananın
övladları fərqli olur. Biri sakit, biri dalaşqan,
biri kələkbaz,
biri mağmun... Bəzən ailədə xaraktercə
elə
tərs-mütənasib uşaqlar olur ki, hətta
ata-ana özündən "şübhələnir” - elə
bil bu, bizim
uşaq deyil!..Bu mövzuda yazıçı-publisist
Aysel Əlizadə feysbuk səhifəsində maraqlı fikirlərlə çıxış
edib. Öncə Ayselin yazdıqlarına baxaq:"Nankor övlad olmur. Yanlış
tərbiyə olur. "Nankor
övlad” məsuliyyətsiz ifadədi.
Bir adamı sən doğmusan,
öz qərarınla doğmusan,
sən
böyütmüsən,
səndən uzun zaman sonra
gəlib
evinizə.
Səndən tuta-tuta böyüyüb.
Nədə günahkar ola
bilər?
Əlavə: Deyirlər
ailədə 3 uşaq var. O birilər yaxşıdı, biri pis. Eyni tərbiyəni alıblar, tərbiyə
şərtdisə, o birilər
niyə
"yaxşı”dı? Əzizlər, 3 uşaq 3 ayrı kimlik, 3 ayrı xarakter deməkdi. Problem də
elə
bu "eyni tərbiyə” məsələsindədi.
3 ayrı insanı
eyni cür tərbiyə etmək
yanlışdı. İndividual münasibət şərtdi.
Valideynin
ən
böyük səhvi bu incə
məqamı
gözə
almamaqdı. Uşaqla onun
xarakterinə
uyğun davranmaq gərəkdi”.
Aysel Əlizadənin statusuna reaksiyalar da gözlənildiyi
kimi, gecikməyib. Övladından "yanıqlı” olan da, olmayan da
dialoqa girişib, fikirlərini
yazıblar.
Kəmalə Məmmədli:
Çünki övladı dünyaya
gətirəndə təmənna güdürlər. Qocalanda baxsın, sahiblənsin. Övladdan gözlənti
çoxdur. Həm peşə
seçiminə,
həm
partnyor seçiminə müdaxilə
edirik, çünki yenə
də
özümüz üçün
yaxşı olanı düşünürük. Bu qaydaları pozan
uşaq da nankor adı alır.
Xuraman Qədirli:
- Heç bir valideyn övladının
nankor olmasını istəməz. Ailə tanıyıram ki,
evdə
4-5 uşağın içində biri qudurğandı.
Əgər tərbiyədən asılıdırsa,
niyə
belə
olur? Deməli, başqa faktorlar
da mövcuddur.
Azadə Balayeva:
- Yalnız valideyn tərbiyəsi ilə
mümkün deyil. Kulturoloq Fuad müəllim bunu çox gözəl izah etmişdi. Mənim şəxsən tanıdığım bir
ailənin
5 uşağı var. 4-ü çox tərbiyəli,
əxlaqlı,
dürüst, ləyaqətli insanlardır. 1-i isə
avaranın, axmağın
biri. Uşaqların hamısı savadlı,
oxumuşdur. Bu avaranın da çox güclü beyni olsa da,
heç oxuda da bilmədilər. 1 kurs oxuyub universiteti də atdı.
Valideynləri də
normal insanlardır. Yəni bütün uşaqlar
eyni insanlardan tərbiyə alsa da, biri
avara olub. Mən bunun səbəbini soruşdum
Fuad müəllimdən. O çox gözəl izah etdi: dedi
ki, insan xarakterinin formalaşmasına
3 amil təsir edir: ailə,
çevrəsi,
başqa sözlə cəmiyyət və
genləri.
Əgər insanın genində, nəslində bir axmaq adam olubsa, o, yeddi nəsil
özünü göstərə bilir. Yəni yalnız valideynləri günahlandırmaq doğru
deyil. Amma ailənin,
ailə
tərbiyəsinin önəmli
rolunun olduğunu da istisna etmirəm.
Ruslan Sabirli:
- "Eyni tərbiyə” ifadəsi
bu hal üçün
düzgün anlaşılmır. Daha dəqiq
yazsaq, tərbiyənin
istiqaməti
və
prinsipləri
eyni ola
bilər.
Amma hər
bir kimliyə uyğun
olaraq həmin prinsiplərə aparan metod və
yanaşma fərqli olmalıdır. Düzgün qeyd etmisiniz bu məsələni. Maraqlı mövzudur.
Tofiq Şaxtantinski:
- Ağıllı söhbətdir. Çox sağ
olun. Üç oğul atası
kimi, bu yazdıqlarınızın hamısını
təsdiqləyirəm. Özüm də
üç qardaşdan
biri olmuşam. Bu baxım misalında
da bir daha
təsdiqləyirəm.
Mehriban Zeynalova:
Aysel Alizadə, dediklərimizə rəğmən genetika+mühit+tərbiyə - bu faktorları mütləq
şəkildə nəzərə almaq lazımdı, yalnız tərbiyə kifayət
etmir.
Söhbətə rəng
qatan yazıçı-dramaturq
Seyran Səxavət
də
"Şərq”ə açıqlamasında hazırda
tərbiyəçi rolunda əsasən mühitin - cəmiyyətin iştirak etdiyini, lakin onu yaxşı
tərbiyəçi saymağın mümkünsüz
olduğunu dedi:
- Aysel xanımın dediklərində həqiqət var. Belə baxanda mənim "təsərrüfatım” Ayselinkinə nisbətən daha böyükdür; uşaqlar, nəvələr... Mən stajlı "tərbiyəçiyəm”. Və bu fikirlə də razılaşıram ki, hər uşağa fərdi yanaşılmalıdır. Uşaqların hamısına eyni tərbiyəni vermək mümkün deyil. Uşaqların hamısı da verilən tərbiyəni eyni dərəcədə almır. Biri tez götürür, yəni, götürümlü olur, başa düşən, qanan, biri ondan fərqli, bir az gec qanan, "qanmaz”. Mənim zənnimcə, bu, həm də tədris müəssisələri ilə bağlıdır. Tərbiyə ancaq ailədən gəlmir. Məktəbin burada böyük əhəmiyyəti var. Biz hamımız orta məktəb keçmişik. Müəllimlərin hamısına, ya da çoxuna hörmətimiz olub, ancaq bir-iki müəlliməni o birilərindən çox istəmişik, ona inanmışıq. Müəllimi ilə dost olan, onun məsləhəti ilə oturub-duranlar çox olub. İndi isə elə bir zamana gəlib çıxmışıq ki, uşaqlar daha müəllimə inanmır. Evdə ata-anasına da inanmır. Ancaq küçədəkilərə inanır, mühitə, cəmiyyətə inanır. İndiki uşaqlar ailədən də, ata-anadan da çox mühitlərini sevirlər. Onun dediyi ilə, diktə etdiyi ilə oturub-dururlar. Bir var, mikro-mühit, bir də var makro-mühit. Mikro-mühitə ailə, qohum-əqrəba, bağça, məktəb daxildir. Makro-mühit isə insanı əhatə edən mühit, cəmiyyətdir. Onları əhatə edən mühitsə sağlam deyil. Xəstədir. Ona görə uşaqlar da "xəstələnir”. Mühit öz xəstəliyini onlara da yoluxdurur. Bu, virusa yoluxmaq kimi bir şeydi. Bunun da ən böyük səbəbi təhsilin, məktəbin axsamasıdır. Çünki milli şüuru tənzimləyən məhz təhsil sistemidir.
İnsanın formalaşmasında genetikanın roluna gəlincə, S.Səxavət artıq genetikanın da köməyə gəlmədiyini dedi:
- Biz ən çətin məqamlarda genə - soy-kökə söykənməyə adət etmişik. "Adamın gərək əsli dürüst ola” deyirik. İstəyirik günahı yıxaq genin üstünə. Amma artıq genetika da köməyə gəlmir. Çünki zaman, mühit genetikanın başına çatı salıb, istədiyi tərəfə sürüyür.
Məlahət Rzayeva
Şərq.-
2017.- 7 fevral.- S.7