Xalq
artisti fikrini dəyişib
Həmidə Ömərova: “Həmişə hesab edirdim ki, seriallar evdar
qadınlar, təqaüdçülərin başını qatmaq üçün bir vasitədir”
Azərbaycanda serialların çəkilməsinə baxmayaraq hələ də bu sahədə çatışmazlıqlar, qüsurların olduğunu söyləmək mümkündü. Tamaşaçı bir-iki yerli serialı çıxmaq şərti ilə bu gün də daha çox türk seriallarına maraq göstərir. Kimisi ssenarilərin zəifliyindən şikayət edir, kimisi rejissor peşəkarlığının olmamasını önə çəkir, kimisi də aktyor oyununun qeyri-səmimiliyini irad olaraq göstərir. Hər halda bu və ya digər səbəbdən bu gün Azərbaycan serial bazarı hələ də ürəkaçan deyil. Və bir danılmaz həqiqət var ki, bizdə türk serialları kimi möhtəşəm işlər ortaya qoyan hələki yoxdu.
Nə
türklərin
"Kara Sevda”sına, nə "Paramparça”,
"İçəridə”, nə də son günlər böyük
maraqla izlənən "Kalbimdəki Dəniz” seriallarına olan maraq yerli
seriallara şamil oluna bilməz.
Azərbaycan
tamaşaçısı adlarını çəkdiyimiz bu seriallara daha
çox maraq göstərirlər. Hətta yeni
türk serialı olan
"İçimdəki
fırtına” serialı belə
ekrana gələn ilk
gündən Azərbaycan
tamaşaçısının diqqətini
çəkə bildi.
Deməli, bizim serial bazarında olan boşluqları hələ də doldurmaq mümkün olmayıb. Bəs görəsən, Azərbaycanın
tanınmış kino xadimləri nə düşünür?
Niyə yerli seriallarımız türk
serialları ilə
rəqabətə tab gətirə bilmirlər? Milli seriallarda çatışmayan
nədir?
Suallarımıza Xalq artisti Həmidə Ömərova
cavab verdi.
"Şərq”ə açıqlamasında Xalq
artisti kino sahəsində olan qüsurları dilə
gətirdi.
"Azərbaycanda
çəkilən serialların keyfiyyətindən razısızmı” sualına
Xalq artisti "Mən
heç kimin zəhmətini kölgələmək niyyətində deyiləm.
Hazırda mən
bir neçə kanalda müxtəlif serialların
çəkilməsi haqqında eşidirəm. ATV-də
son vaxtlar "Günəşim ol”, "Vicdan haqqı” kimi seriallar göstərirlər. Xəzər televiziyasında da
bir neçə serial təqdim
olunur. Bildiyimə görə,
dövlət
televiziyası da belə
filmlər
çəkir.
Serialların çox çəkilməsi yaxşı haldır.
Sizə bir faktı
etiraf edim. Peşəkar aktrisa kimi mənim
bu vaxta qədər seriallara münasibətim çox mənfi idi.
Belə hesab edirdim ki, seriallar evdar
xanımlar və təqaüdçülərin başını qatmaq üçün bir vasitədir.
Amma indi mən
nə
qədər çox işim olsa da, axşamlar
böyük məmnuniyyətlə serialları
izləyirəm. Əvvəllər türklərin çəkdiyi
"Aşkı memnu”ya
baxırdım. Türkiyənin "Fox” kanalında gedən
bir neçə serialları izlədiyimi deyə
bilərəm. "Paramparça” və
başqa bu kimi seriallar da mənim
seyr etdiyim filmlər
arasındadır. Mən bir fakta fikir
vermişəm:
sən
demə,
bu serialların əksəriyyəti Türkiyədə tanınmış klassik yazıçıların bədii əsərlərinin ekranlaşdırılmasıdır. Məhz onların bu
cəhəti məni
cəlb
edir. Bilirsiz, bədii
filmin həcmi azdır.
Əgər roman ekranlaşdırılsa,
filmdə
onun əsas və əlavə xətlərini göstərmək olmaz. Amma serial formasında
sevdiyimiz, məmnuniyyətlə oxuduğumuz
bədii
əsərləri çox
asanlıqla tamaşaçılara
təqdim
etmək
olar. Bununla da gənc nəsli
milli dəyərlərə daha da yaxınlaşdırmış
olarıq. Bu gün gənclərimizi əsasən nə
maraqlandırır? Əlbəttə ki, kompyuter və
kompyuter oyunları! Uşaqlarımızı belə
seriallarla adət-ənənələrimizə,
keçmişimizə
bağlamaq olar.
O qədər böyük yazıçılarımız
var ki. Niyə biz dost-qardaş ölkə olan Türkiyə kinematoqrafiyasından
nümunə
götürməyək? İstərdim ki, Mirzə Cəlilin
"Ölülər”i,
Qurban Səidin "Əli və
Nino”su serial formatında
ekranlaşdırılsın. Buna əlbəttə ki, biz sevinərik.
Belə ekran əsərlərinin
çəkilməsində xalqımız qazana bilər.
Bunun üçün də əlbəttə ki, peşəkar
rejissorlar, professional aktyorlar
çalışmalıdır. Bir sözlə,
peşəkar
komanda işi nümayiş etdirilməlidir. Serialların
çəkilməsi üçün vacib amillərdən biri də
vəsaitdir.
Bura çoxlu pullar ayrılmalıdır. Yenə Türkiyə
təcrübəsindən nümunə
gətirəcəm. Fikir versəniz görərsiniz
ki, türk serialları 4-5 kamera ilə
çəkilir,
amma mən burda bir seriala çəkiləndə bir kamera ilə
gedirik. Tərəf-müqabilimi çəkirlər, təkrar
məni
çəkəndə artıq
bu süni alınır. Serialı baxımlı
edən
əsas
iri plandır, yəni
obrazın siması, gözləri
və
s. Amma bizdə bir kamera olduğu
üçün film çəkilərkən kadrlar üst-üstə
düşmür və ona görə də montaj vaxtı yalnız ümumi plan saxlanılır. Ona görə deyirəm
ki, keyfiyyətli texnika
olmalıdır. Peşəkar rejissor, professional aktyor və
təcrübəli texniki kollektiv olarsa, biz keyfiyyətli seriallar yarada bilərik.
Sizə onu deyim ki, bizdə
çox güclü aktyorlar var. Amma çox təəssüf ki,
peşəkar
rejissorlarımız barmaqla
sayılacaq qədər azdır”
söylədi.
Texniki baxımdan
zəiflik
serialın baxımlılığına
təsirini
göstərmiş
olur. Bu fikri Xalq artisti belə izah etdi:"Bilirsiz, filmlərdə əsas dialoqdur. Dialoq isə
psixoloji prosesdir.
Əgər bir neçə
kamera ilə film çəkilsə, onda bizim biri-birimizə olan reaksiyamız da düzgün alınacaq. Serial mükəmməl rejissor işi və
mükəmməl montaj tələb edir. Bütün bunlar biri-birini
tamamlamalıdır. Sizə məşhur
sovet filmi olan "Çapayev”i nümunə
göstərim:
Vasiliyev qardaşları
bu filmi çəkəndə onun montaj edilməmiş versiyasını
Moskvada olan bədii
şura onu qəbul
etməmişdi.
Qardaşlar filmin montaj edilmiş son versiyasını
təqdim
etdikdə
isə
həmin
ekran əsərinin
mükəmməl çəkildiyi
sübut olundu. Hətta bu film dövlət mükafatının sahibi
oldu. Bizdə nə
peşəkar
rejissor, nə rejissor köməkçisi,
nə
də
montajçı var. Xarici
aktyorlar bizim aktyorlardan çox şey öyrənməlidir.
Amma çəkiliş
kollektivinin digər üzvlərinə bunu şamil etmək
olmaz. İstərdim ki, rejissorlar,
montajçılar, operatorlar
bir neçə ay gedib xarici ölkələrdə
təcrübə keçsinlər”.
Həmidə Ömərova
serialların bəzən qeyri-professionallar
tərəfindən çəkildiyinə də
iradını bildirdi:
"Mən
Moskva Kinematoqrafiya İnstitutunu oxumuşam. Ora mənə aktyorluq peşəsinin
əlifbasını
öyrədib.
Amma öz peşəmi təcrübə sahəsində öyrənmişəm. Hər filmdə
aktyor nəsə
öyrənir,
mənimsəyir. Musiqi aləti
necədir?
Məsələn, tarda çalmasan, o köklənməz. Rejissorlarımız da elədir. Onlara bəzən yazığım gəlir. Elə vaxt olur ki, rejissorlar uzun müddət film çəkmir. Etiraf etmək
lazımdır ki, bizdə
serial çəkmək təcrübəsi yoxdur. Rejissorlarımız gedib təcrübə yığmalıdır. Mən universitetdə
xarici kino tarixindən
dərs
deyirəm.
Hansı
rejissorun həyatını oxuyuruq, onun hansısa ölkədə gedib təcrübə keçdiyinin şahidi oluruq. Həmçinin dahi Frederik
Fellini də.
Biz tələbə olanda Moskvada da belə idi. Amma indi, dünən universiteti qurtarır, bu gün serial çəkir.
Sənətkar üçün istedad və
peşəkarlıq
vacib amildir. Türkiyədə orta hesabla ildə
400 serial çəkilir.
Onlardan heç olmasa 20-si xüsusi tamaşaçı
sevgisi qazanır.
Çəkilən serialın reklamı
da güclü aparılır. Çəkiliş prosesinə
fikir verirəm, sözün
yaxşı mənasında heyran qalıram. Az qala hər
aktyorun bir qrimçisi var. Amma bizdə
bütöv komandaya bir qrimçi olmur. Bütün problemlərdən sonra biz kinodan keyfiyyət
tələb edirik. Axı hansı haqla?!”
Xalq artistinin sözlərinə görə,
əgər filmi, serialı çəkən rejissor peşəkar deyilsə, ondan ciddi ekran
işi gözləməyə
də
dəyməz:
"Ekran işinin
ərsəyə gəlməsində birbaşa rejissorun üzərinə böyük yük və
məsuliyyət düşür. Amma burada digər komanda üzvləri də öz payını götürməlidir.
Çünki film çəkmək komanda işidir. Təsəvvür edin ki, hansısa tanınmış
rejissoru göndərirlər Azərbaycana
film çəkməyə. Altı-yeddi
kamera ilə işləmiş adam gəlib burdakı vəziyyəti
görsə
hansı təəssüratla
geri qayıdacağını
təsəvvür edin. Bəzən deyirlər
ki, aktyor üçün əsas istedad olmalıdır.
Amma mən
razı deyiləm. İstedadla yanaşı, aktyorda peşə
vərdişi
də
olmalıdır. Yəni təcrübədə aktyor peşəkarlığı
üçün əsas şərtlərdəndir. Rejissor və ümumiyyətlə yaradıcı heyət cəmiyyətin problemini qabartmalıdır.
Tamaşaçılar da elə filmlərə baxır ki, o filmdə
onun problemi qabardılır, onun düşündüyü mövzudan
söhbət
gedir. İnsanlar bu gün daha çox ailə-məişət problemləri
qabardılan filmlərə maraq göstərirlər. Çünki ailədaxili
münasibətlər, evlənmək, boşanmaq təkcə
kiçik bir icmanın deyil, bütövlükdə
bəşəriyyətin reallığıdır”.
Tahirə
Şərq.-
2017.- 25 fevral.- S.13