“QORXURDUM Kİ, AİLƏM
DAĞILAR...”
Mələkxanım
Əyyubova: “Mənim üçün istənilən halda ailə
dəyərləri bütün hallarda daha önəmli
sayılır”
“Narahat olanda Xosrov mənim bu
narahatlığımı aradan qaldırıb ki, sən səhnədə
olmalısan”
Sənətə gəldiyi ilk gündən bu
günə qədər xanım-xatınlığını
qoruyan, ifaları ilə yüzlərlə könülləri
xoş salan Xalq artisti Mələkxanım Əyyubova
"Şərq”in oxucularının qonağı oldu. Onunla hər dəfə söhbətdən sonra sənətə,
səhnəyə və muğama olan sevgi insanda bir az da
çoxalmış olur. İfasında dinlədiyimiz hər
muğam musiqinin bir sehrli qapısını açmağa
imkan verir, səhnədəki duruşu sanki səhnədə
olan digərləri üçün örnəyə
çevrilə bilir. Görünür, elə bu səbəbdən
də Xalq artisti səsi, ifası ilə yanaşı,
kübarlığı, xanımlığı ilə də
bir çoxlarından fərqlənməyi bacarıb.
- Azərbaycan muğamına ruhunuzu verən xanəndəsiz.
Qadın üçün səhnədə olmaq o qədər
asan deyil. Çətin olmayıb ki, bu yolu keçmək?
- Çətin, əziyyətli, keşməkeşli
bir yolun yolçusu olmuşam. Əlbəttə, çətin
olub. Hətta sənət yoldaşlarım, xanım xanəndələr
məni görəndə deyirlər ki, siz bizə yol
açmısız. Özümü tərif üçün
demirəm. Yaradıcılığım qədər ailə
həyatım da göz önündədir. Məndən sonra
səhnəyə gələn xanım sənətçilərimiz
var, onlar arasında artıq Xalq artisti adına layiq olanlar da
var. Deyirlər ki, Mələk xanım bizə səhnəyə
gəlmək üçün bir qapı açdı.
Çünki səhnəyə gəlmək o zamanlar asan
deyildi. Səhnədə olan xanımların demək olar əksəriyyətinin
ailəsi olmurdu. Xanım sənətçinin ailəsini
qoruması o qədər də asan deyil. Ona görə də
ehtiyat edirdilər xanım sənətçilərlə ailə
qurmağa. Atalar,
analar da qızlarının səhnədə olmasına
narahat olurdular.
Mən o inamı yarada bildim. İnam
yarandı ki, səhnədə olan xanım da ailə sahibi ola bilər. Deyirlər ki, siz səhnədə
olmaqla yanaşı, gözəl ailə sahibi kimi də
insanlarda bir inam yaratdınız ki, səhnədə olan
xanımla ailə qurmaq olar. Sənətçi
xanımlar da ailə sahibi ola bilir. Sənət adamından da ailə
başçısı çıxar. Sənətdə
olan qızlara bir etibar yarandı. Gülyanaq
Məmmədovası olsun, başqa məndən sonra sənətə
gələn xanım xanəndələrimiz olsun, onlar bunu məni
görəndə qeyd edirlər. İndi maşallah, bu
gün səhnəyə gələn xanəndə sabah ailə qurub. Bu inamı
yaratdığım üçün əslində xoşbəxt
xanəndəyəm. Bu mənada rahatam.
Həm xanəndə kimi səhnədə olmaq,
həm də ailə sahibi olmaq, xanım olaraq ailənə
qayğı göstərmək həqiqətən çətindi.
Bu, əziyyətdi.
- Qazanmaq
bəlkə də asandı, amma qorumaq çətindi...
- Bəli,
qazanmaq qorumaqdan daha asandı. İllərlə
zəhmət, əziyyət çəkərək səhnədə
uğur qazanmaq, eyni zamanda ailəyə diqqət yetirmək isə
böyük məsuliyyət tələb edir. Bilirsiz, burda təkcə istedadlı olmaq yetərli
deyil. Ana kimi məsuliyyətini dərk etməlisən,
həyat yoldaşı olaraq atdığın addımları
nəzərə almalısan, tamaşaçının sənə
olan dəyərini qiymətləndirməyi bacarmalısan.
Ehtiyat edirsən ki, ay Allah, bu addımı atmayım, sənətimə
xələl gələr, bu hərəkətimə nizam verim
ki, övladımın adına layiq olum. Sən həm həyat yoldaşı kimi, həm ana
olaraq, həm də səhnədə olan xanəndə kimi elə
etməlisən ki, birinə görə digərinə xələl
gətirməyəsən. Mənim
üçün istənilən halda ailə dəyərləri
bütün hallarda daha önəmli sayılır. Elə sənətə gələndə də
qorxduğum bu olub ki, birdən səhnədə olmağım
ailə həyatıma təsir edə bilər. Şükür ki, sənət yolumda da, həyat
yolumda da mənə dəstək olan insanlar olub. Allah anaları övladlarına çox görməsin.
Rəhmətlik anamdan sonra məni bibim
böyüdüb, zəhmətimi o çəkib. O məni
qorudu, dəstəklədi, mənə qayğı göstərdi.
80-ci illərdə evdə köməkçi
saxlamaq dəb deyildi. O zamanlar mənim yaxınlarım mənə
dəstək olublar.
- Həyat
yoldaşınızın bu sahədə uğur
qazanmağınızda nə qədər payı olub?
- Siz məndən
çox yaşayacaqsız. Mən bu barədə
danışmaq istəyirdim. Mənim bu
gün qazandığım uğurlarımın ən
böyük səbəbkarı həyat yoldaşım olub.
O mənə dəstək olmasaydı, bəlkə bu gün
bu səviyyədə ola bilməzdim. Mənim sənətdə qazandığım
uğurların bəlkə də 90 faizi onun dəstəyi sahəsində
olub. İndinin özündə də mənə
bekar oturmağa imkan vermir. Evdə oturanda,
deyir ki, niyə oturmusan? Filan muğamı
lentə aldır. Deyirəm, mənim ailəm
var, uşaqlara diqqət göstərməliyəm. Deyir ki, sənin ailən səni anlaya bilirsə, ailə
qayğıları ilə özünü yorma. Sənət adamısan, sənin işin sənətinlə
məşğul olmaqdı. Ailə
qayğıları səni narahat etməsin. Mən varam. Ailənin
yükü mənim çiynimdədi, onu da
daşımağa gücüm yetir. Sən
sənətkarsan, sən səhnədə olmalısan.
- Demək
ki, həyat yoldaşınız Xosrov bəy həm sənətinizin
vurğunudur, həm də Mələk xanımın.
- Yenə
deyirəm, mənim həyat yoldaşımın sənətə,
muğama böyük sevgisi var. Həyat yoldaşımın ailəsi
də mənə hər zaman dəstək olub. Onlar
məni hələ kiçik yaşlarımdan
tanıyırdılar. Onun ailəsi də
muğama, musiqiyə vurğun insanlardı. Bütün yaxınları dövlət adamları
olub. Həmişə də mənə dəstəkləri
olub. Qayınanam, qayınatam həmişə
çalışıblar ki, mən səhnədə olum.
- Yəni
ailə sizə sənətdə heç bir qadağa
qoymayıb?
- Qətiyyən
qadağa qoymayıblar. Qadağaları mən
özüm-özümə qoymuşam. Bunu
edə bilərəm, bunu yox. Məni
sıxışdırmayıb. Xarici
ölkələrə qastrol səfərlərim olub, bu
gün də var. Mənə heç vaxt məhdudiyyət
yaratmayıb. Əksinə, bu gün də
hansısa qastrol səfərim olub, getməmişəm, ya
hansısa tədbirə qatılmamışam, soruşur ki,
niyə getmədin? Deyirəm mən
özümü orda görmədim. O artıq bilir ki,
getmədimsə, demək səbəbi var, ya mən bunu
uyğun görmədim. Yenə deyirəm, o mənə
güvənir. O güvən də mənə dəstək
olub. Aramızda bir hörmət, anlayış
var.
- Xosrov
müəllim sizin ifanızı dinləyəndə təəssüratları
maraqlıdı. Reaksiyası necə olur?
- O mənim
ifamla rahatlıq tapır. Evə yorğun gələndə,
deyir ki, bir az səsini eşitsəm,
yorğunluğum keçər. Olub ki, bir yerdə
məclisdə olurduq, səhnədə oxuyanda kənardan mənə
elə baxırdı, sanki ilk dəfədi məni dinləyir,
görür. Hərdən sənət
dostlarım da zarafatla deyirlər ki, sən oxuyanda Xosrov sənə
elə baxır ki, elə bil ilk dəfədi görür.
Hətta özünə də zarafatla
sataşırdılar ki, sən onu evdə görmürsən,
baxışınla qızı bitirdin ki. Hərdən
mən də zarafat edirəm ki, sən məndən çox sənətimi
sevirsən deyəsən. Təbii ki, bu bir
zarafatdı. Demək istədiyim odur ki, həyat
yoldaşım mənə dəstək verən insan olub.
Hətta ailə dostlarım deyirlər ki, Xosrov sağ olsun ki,
Mələk xanım bu gün səhnədə var. Həqiqətən
də o olmasaydı, bəlkə mən bu gün səhnədə
də olmazdım. Çünki həmişə
ailəyə bağlı qadın olmuşam. Biz ailə
qurmamışdan, ona dedim ki, mən çox narahatam. Birdən ailə qurandan sonra səhnədə
olmağım ailəyə təsir edər. Mənim üçün ailə dəyərlidi.
Baxmayaraq ki, mənim qanım incəsənətlə
yoğrulub, nəslim, köküm musiqiyə bağlı
insanlar olub, amma yenə ailə mənim üçün daha
vacib idi. Mən narahat olanda Xosrov mənim
bu narahatlığımı aradan qaldırıb ki, sən səhnədə
olmalısan.
- Səhnədə
olan xanəndələrin, sənətçilərin əksəriyyətinin
ailəsinin olmaması sizi də qorxudub...
- Nə
yalan deyim, qorxudurdu. Baxırdım ki,
böyük sənətkarlardı, heç birisinin ailə həyatı
gətirməyib. Bu məni narahat edirdi.
Qorxurdum ki, ailəm dağılar. Məni bibim saxlayıb deyə, bilmirdim
bacım-qardaşım var. Tək böyümüşəm.
Elə bilirdim tək qalaram. Təklikdən
qorxurdum.
-
Muğam sənətində möhürünü vuran xanəndəsiz.
Hər xanəndənin də elə bir muğam
parçası var ki, möhürlənir. Mələk xanımın ifasında möhürlənən
muğamlarımız var.
- Həqiqətən
gözəl bir sual ünvanladız. Böyük
xanəndələrimiz var ki, çox muğamlar ifa ediblər.
Amma onların ifasında bir "Dəstgah” daha
çox yadda qalıb. Misal
üçün, mənim müəllimim Qulu Əsgərovun
ifasında "Bayatı Kürd”, "Bayatı Qacar”
muğamları onun səsində möhürlənib. Bu gün artıq məsuliyyətlə deyə bilərəm
ki, mənim də ifamda möhürlənən
muğamlarımız var.
- Hətta
kişi xanəndələrin belə
ehtiyat edib ifa etmədiyi bəzi muğamlar, dəstgahları Mələk
xanım lentə aldırıb.
- Bəli,
elə muğamlarımız, dəstgahlarımız da var ki, kişi xanəndələr belə onları
ifa etməyə ürək etməyiblər. Mən
isə hələ 1997-ci ildə belə muğamlarımızı
lentə aldırdım. Bu da böyük səsə
səbəb oldu. İllərdi "Rahab”
muğamı oxunmurdu. Heç bu
muğamı kişilər belə oxumurdular, ehtiyat edirdilər.
Mən "Rahab” muğamını lentə
aldırdım. "Arazvari” muğamına
Alim Qasımovla duet yazdırdıq. 1987-ci
ildə bu muğam da sensasiyaya səbəb oldu.
"Bayatı Şiraz”ı mən ifa edəndə o zamanlar
xanım xanəndələr bu muğama az
müraciət edirdilər. "Rast”
muğamının özü çətin muğamlardan
sayılır. Bir neçə il əvvəl
lentə aldırmışam. Bu muğamı da az
xanım xanəndəmiz lentə aldıra bilib. İndi
müraciət edənlər olur, əvvəllər mənim sənətə
gəldiyim dönəmlərdə bunlara müraciət edən
az olub.
-
Paxıllıqlar necə, olubmu?
- Mən
həmişə sənətimlə məşğul
olmuşam, bir də məni ailəm
düşündürüb. Mənim
paxıllığa səbəbim, vaxtım olmayıb. Rəqabət sənətdə olmalıdı.
Buna normal baxıram. Rəqabət
sənətçini işləməyə sövq edir. Amma paxıllıq zəiflərə məxsus
xüsusiyyətdi.
-
Dostluğu da bacaran xanəndələrdən
sayılırsız...
- Sənət
aləmində dəyər verdiyim, dostluq etdiyim sənətkarlar
var. Xalq artisti Möhlət Müslümovla illərdi həm sənət
dostlarıyıq, həm də ailə dostlarıyıq. Mənim uğurlarımda onun da payı var. Mən
uzun illərdi ancaq onunla çalışmışam. Trio olaraq illərdi bir yerdə
çalışırıq. Dəyər
verdiyim böyük sənətkarlardan biridi.
- Bəs
niyə Opera və Balet Teatrında çalışmaq, Leyli
kimi səhnəyə çıxmaq istəyiniz olmayıb?
- Mən Opera və Balet Teatrında fəaliyyətə
razılıq versəydim, ancaq oranın solisti kimi
qalmalıydım. Opera Teatrında bir tamaşaçı üzərində
bir il çalışan xanəndələrimiz
olub. Bu müddətdə daha çox layihələr,
konsert proqramları ilə çıxış etmək
imkanım olub. Yaradıcılıqda məhdudiyyətləri
sevmirəm. Teatrın solisti olsaydım, məcburən
ancaq onların proqramına uyğun işlərimi görə
bilərdim. Hər xanəndə ən
çox 3-4 tamaşada rol ala bilir. Ancaq
vaxtım məşqlərə gedərdi. Mən isə müstəqil fəaliyyətimdə
yaradıcılığımı daha çox zənginləşdirə
bilmişəm. Dövlət Simfonik Orkestri
ilə konsert proqramlarım olub, bunları lentə aldıra
bilmişəm. Onlarla birgə qastrol səfərlərim
olub. Xalq Çalğı Alətləri
Ansamblı ilə yarı layihələrim olub.
"İrs”lə folklor mahnılarımızı lentə
aldırmışam, qastrollarda olmuşam. Yəni dediyim odur ki,
teatrın solisti olsaydım, bu qədər iş görə
bilməzdim. Teatrda Leyli olacaqdım. Bir rol üzərində illərlə məşq edəcəkdim.
Bəs sonra? İnkişaf edə
bilmirsən, başqa işlərə zamanın qalmır
teatrın solisti olanda. İllər
keçdikcə, musiqiyə münasibət də dəyişir,
yanaşman da fərqli olur. Ona görə
də mən Teatra getmək istəmədim. Mənim müstəqil olaraq fəaliyyətim daha
geniş şaxəli olub. Pedaqoq kimi Universitetdə
tələbələr hazırlamışam. Metodik vəsaitlər yazmışam. Bunların hamısını etmək
üçün gərək azad olaydım. Mən sənətdə çərçivəyə
sığmaq istəmədim. İşlərim
də göz qabağındadı. Rahatam ki, bu günə
qədər onlarla muğamlarımızı lentə
aldırmışam, yüzlərlə xalq mahnıları
qızıl fonda təqdim olunub. Bu günə qədər sayı-hesabı olmayan
konsert proqramlarım olub. Bir də mən hələ
yeniliklərin axtarışında olan xanəndəyəm.
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.-
2017.- 26 iyul.- S.13.