“İnternet dünyası teatrı
kölgədə qoya bilməz”
Ramiz Novruz: “Çünki
teatr digər incəsənət sahələrindən fərqlənir. Teatrda canlı
təmas
var”
Martın 10-da Azərbaycanda
Milli Teatr Günü qeyd olunur. Böyük maarifçi Həsən bəy Zərdabi
və
görkəmli
yazıçı Nəcəf bəy Vəzirovun
təşəbbüsü ilə
1873-cü ildə
Bakıda M.F.Axundzadənin "Lənkəran xanının vəziri” komediyasının tamaşaya
hazırlanması ilə Azərbaycanda,
eləcə də
bütün müsəlman Şərqində peşəkar
teatrın təməli qoyuldu.
Teatrın böyük ictimai
əhəmiyyətini dərk
edən
Azərbaycan
ziyalıları Naxçıvan,
Şəki,
Şamaxı, Lənkəran, Quba və
Şuşa şəhərləri ilə bərabər, Tiflisdə
və
İrəvanda
da teatr tamaşaları təşkil edirdilər.
1918-ci ildə
Azərbaycan
öz müstəqilliyini qazandıqdan sonra bir çox sahələrdə olduğu
kimi, teatr sənətimizin inkişafında da mühüm işlər həyata
keçirildi. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti hökuməti
pərakəndə fəaliyyət göstərən teatr truppalarını birləşdirərək Dövlət Teatrını yaratdı.
1919-cu il oktyabrın 24-də Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin bütün dövlət və
hökumət
rəhbərlərinin iştirakı
ilə
Dövlət
Teatrının rəsmi açılışı oldu.
Hazırda respublikada 26 dövlət teatrı fəaliyyət
göstərir. Şəbəkənin müntəzəm və
səmərəli fəaliyyətini təmin
etmək
məqsədilə bütün maliyyə, təşkilati
və
yaradıcılıq imkanlarından
istifadə
edilir. Dövlətlərarası mədəni əməkdaşlıq haqqında ikitərəfli sazişlərə uyğun
olaraq respublika teatrları xarici ölkələrdə keçirilən müxtəlif
festivallarda uğurla çıxış edirlər. Bu gün Bakı şəhəri Beynəlxalq
Teatr Konfransı,
UNİMA-nın iştirakı
ilə
Beynəlxalq
Kukla Teatrları Festivalı, Çexov Festivalı kimi nüfuzlu tədbirlərə ev sahibliyi
edir.
Akademik Milli
Dram Teatrında martın
10-da görkəmli
aktyor, Xalq artisti Ramiz Novruzun
iştirakı ilə "Boy çiçəyi
və
ya sən
həmişə mənimləsən” səhnə əsərinin ilk tamaşası
təqdim
olunacaq.
Teatrda 10 mart - Milli
Teatr Günü münasibəti
ilə
tədbir
təşkil
olunacaq, Azərbaycan peşəkar
teatrının keçdiyi
yola nəzər
salınacaq.
Xalq yazıçısı
İlyas Əfəndiyevin "Sən həmişə mənimləsən və ya Boy çiçəyi” pyesi əsasında hazırlanan
tamaşanın rejissoru
Akademik Milli Dram Teatrının bədii rəhbəri və
direktoru, Xalq artisti Azərpaşa
Nemətdir.
Tamaşada əsas rolları Xalq artisti Ramiz Novruz,
Əməkdar artistlər
Məsmə Aslanqızı, Hicran Nəsirova,
Almaz Amanova, Əjdər Həmidov,
Sabir Məmmədov,
aktyorlar Rada Nəsibova,
Elnar Qarayev və
Fəridə Əliyeva ifa edirlər.
Ata qayğısından məhrum
olan Nargilənin zavod direktoru Həsənzadəyə olan məhəbbətindən
bəhs
olunan tamaşada cərəyan edən
hadisələr bu günümüzlə səsləşir.
Qeyd edək
ki, səhnə
əsərinin ilk
nümayişi 2011-ci il noyabrın 2-də olub.
Ramiz Novruz Milli Teatr
günü ilə bağlı "Şərq”ə danışdı. Maraqlandıq ki, böyük tarixi olan Milli
Teatr bu gün necə görünür?
Ramiz Novruzun maraqlı açıqlamaları
oldu:
"Milli Teatr günündə
səhnədə olmaq əslində xoş hisslərdi. İnşallah,
sabah tamaşaçı
ilə
görüşə
gəlirik.
Bilirsiz, bu gün teatrdan
uzaq olanlar, ildə
bir dəfə
teatra gəlməyənlər daha çox teatrdan danışırlar. "Teatr
yoxdu”,, "Əvvəlki teatrdan heç nə
qalmayıb” fikirləri ilə
qətiyyən razılaşa bilmirəm. Azərbaycan teatrı var
və
teatrda güclü aktyorlar da çalışır.
Əvvəlki aktyorlar
yoxdu, deyilir. Niyə yoxdu? Çox güclü
aktyorlarımız var. Serialların
bəzilərində də
onları görə bilirsiz. Sadəcə, aktyorlardan düzgün istifadə
etmək
lazımdı. Bəzən istedadlılar kənarda qalırlar, bunu etiraf etmək
lazımdı. Amma bütövlükdə teatr inkişaf edir. Qaldı niyə
peşəkarları
bir araya toplaya bilmirik, səbəb nədir?
Səbəb çoxdu. Tək bir səbəb olsa nə
var idi ki?
Akademik Milli Teatrı ölkənin
aparıcı teatr məkanıdır.
Amma bizim teatrda bu
gün bir çox aktyorlar var ki, təhsilsizdilər. Yəni aktyor təhsilləri, daha dəqiq
desək,
aktyor diplomları yoxdu. Tutaq ki, biri Mədəni Maarifi bitirib, biri digər
yerdə
oxuyub, amma akytor təhsilləri yoxdu. Onlar aktyor kimi təhsil,
müəllim
görməyiblər. Bu da tamaşada,
məşqlərdə özünü
göstərir.
Teatrda həm də rejissor qıtlığı
hiss olunur. Biz Dövlət
Teatrı olduğumuz üçün əl-qolumuzu açıb istədiyimiz islahatı da apara bilmərik.
2019-cu ilə
qədər teatrda dövlət səviyyəsində islahatlar keçiriləcək. Bu islahatlardan da çox şey dəyişə bilər.
Ən böyük səbəblərdən biri müasir fikirli, təhsilli,
rejissorların az olmasıdı. Öz yolu, dəsti-xətti olan gənc
rejissorlarımızı görmək çətinləşib. Vaxtilə Ədil İsgəndərov teatra
yenilik gətirdi. Sonra Tofiq
Kazımov gəldi yeni bir abu-hava
gətirdi,
Vaqif İbrahimoğlu
yeni bir teatr cərəyanı gətirdi.
Bu gün belə rejissorlara ehtiyac var. Belə
düşüncəli
gənc
rejissorların olması
vacibdi. Düzdü üç, dörd
nəfər var. Amma bütünlükdə bu yükü qaldırmaq onların gücü daxilində deyil. Azərbaycanda dramaturgiyanın olmamısından
da şikayətlənirlər.
Demirəm çoxdu, amma
dramaturgiyamız da
var. Əslində
yazanlar var, sadəcə təqdim
etmək
lazımdı. Qaldı teatr
dramaturgiya qıtlığından
da şikayət edə
bilməz,
adama deyərlər
ki, Azərbaycanda dramaturgiya
zəifdi,
dünya dramaturgiyasına
niyə
müraciət
etmir teatr? Sadəcə maraqlı, fərqli düşüncəyə malik, yeniliyə açıq
olan, gənc rejissorların
yaradıcılığına ehtiyac var”.
İnternet dünyası həyatımızı
əhatə edəndən, sosial media yaranandan teatr da öldü,
deyənlər olur. Bu məsələyə
də
Xalq artistinin özünəməxsus yanaşması oldu:
"Teatr ölə bilməz. İnternet dünyası birmənalı şəkildə teatrı kölgədə qoymağa qadir deyil. Vaxtilə Üzeyir bəyin operettaları yarananda da dedilər ki, teatr məhv olacaq. Sonra televiziya yarananda dedilər ki, teatrın dövrü bitdi. Amma teatr yaşadı. Çünki, teatr bütün bu yaradıcı mühitin beşiyidi, anasıdı. Teatrın digər yaradıcı sahələrdən ən böyük üstünlüyü də bir odur ki, teatr canlı ünsiyyətdi. Tamaşaçı birbaşa hadisələrin canlı iştirakçısına çevrilə bilir. Bu, digər incəsənət sahələrindən fərqlənir. Teatrda canlı təmas var. Bu onu ölməyə qoymayacaq. Tamaşaçı səhnədə olanları canlı görür. İnternetdə olanlar heç vaxt bunu əvəz edə bilməz. Bir də internet yaranandan teatra maraq əslində çoxalıb. Çünki, internetdən eyni tamaşanın müxtəlif versiyalarını izləyirlər, sonra canlı izləmək maraqlı olur. İnternet bu baxımdan müsbət təsirini göstərir. Tamaşaçı ilə canlı ünsiyyəti nə internet, nə sosial şəbəkə əvəzləyə bilməz. Teatrın ölməyinə heç nə səbəb ola bilməz. Nərimanov da yazırdı ki, teatrın ölməyinə operetta səbəb ola bilməz. Teatrı ancaq elmsizlik öldürə bilər”.
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.-
2017.-10 mart.- S.13