"BU GÜN DƏ
MƏNƏ MANE OLANLAR VAR"
Hicran Nəsirova: "Əvvəllər
belə məqamları görəndə çəkilirdim bir
kənara ağlayırdım, üzülürdüm"
"Gəncliyimdə daha çox
işləmək istəyirdim, gücüm var idi, imkan
vermirdilər. Teatrın rejissoruna yaxınlaşıb deyirdilər
ki işləmək istəmir”
Həyat elə özü əslində böyük səhnədir. Öz
böyük, ya da kiçik rolunu oynayanlar var. Bir də peşəkar
sənət səhnəsi var ki, orda seçilmişlər
oynayır. Bizim
yaşadığımız həyatı bir də səhnəciklərlə
təqdim edir. Ömrünün 40 ilini səhnəyə
həsr edən aktrisa, Əməkdar artist Hicran Nəsirova
«Şərq»ə müsahibəsində bu günə qədər
dilə gətirmədiyi sənət yolunun çətinliklərindən
danışdı.
- 40 ildən
artıqdır sənətdəsiz? Kifayət qədər
yaddaqalan obrazlara imza atmısız. Azərbaycanda
ilk seriala çəkilən aktrisalardan birisiz. Niyə bu gün çəkilən yerli seriallar barədə
tənqidlər çox olur?
- Bəli,
40 ildir sənətdəyəm. Və həqiqətən
ilk seriala çəkilən aktrisayam. O zaman seriala
çəkilmək, serial çəkmək asan deyildi. Biz bu ənənəni qoyduq. Qaldı
serialların zəifliyinə, elə ilk ondan başlayım
ki, seriallarda ssenari zəifliyi özünü göstərir.
Əsərin adını götürürlər,
onun qol-budağını budayıb elə günə
salırlar ki, yazılan əsərdən heç nə
qalmır. Əgər bu əsəri o
günə salacaqsızsa, elə təzə ssenari
yazdırın, elə çəkin. Çoxumuz
o əsərləri oxumuşuq, bizə tanışdı.
Çəkiləndə onu bərbad vəziyyətə
salırlar. Serialı uzatmaq xatirinə
çəkmək düzgün deyil. Bir əsərin
adını götürürlər, çəkəndə o
əsərin ana xəttindən heç bir iz qalmır.
O qədər problemlər var ki. Təsadüfi
ssenaristlərin serial bazarına gəlişinimi deyim,
qeyri-peşəkarların sənət aləmində
tanınmasındanmı danışım? Kim istəyir serial çəkir.
-
Qeyri-peşəkarlıq serialların
baxımlılığına təsirini göstərir…
- Bəli,
sənət aləmində qeyri-peşəkarların
olması bizi narahat etməyə bilməz. Bizdə
də güclü aktyorlar var. Hər işin peşəkarı
olmalıdır ki, keyfiyyətli məhsul yaransın. İstər rejissor, istər ssenarist, istər
aktyorlar peşəkar olmasa, orda yaradıcılıqdan
danışmağa dəyməz. Hətta
qrim ustası, kostyumları hazırlayan da peşəkar
olmalıdır. Çünki bizim sahə
kollektiv əməyin nəticəsində yaranır. Orda bir nəfərin qeyri-peşəkar işi digərlərinin
də əməyinə mənfi təsirini göstərmiş
olur.
- Hicran
xanım, "Vicdan haqqı" serialının çəkilişləri
artıq bitib. 3 mövsüm davam edən serial
sanki sizi yenidən tamaşaçıya tanıtmış
oldu. Yaşlı nəsil sizi tanısa da, gənclər
arasında bu serialdan sonra tanındız…
-
Razıyam fikrinizlə, yaşlı nəsil məni
tanıyırdı. Amma gənclər bu serialdan
məni yenidən tanımış oldular. 3 il serialın çəkilişləri oldu. Mən uzun müddət seriallardan, film-tamaşalardan
uzaq qalmışdım. Müəyyən
fasilədən sonra çox ürəklə bu işə
başladım. İnsan, xüsusən də
yaradıcı ruhlu insan bir müddət sənətdən
uzaq qalanda ətalət onu basır. İşlədikcə
özünə inamın çoxalır, özünü
lazımlı hiss edirsən. Bizdə bəzən
rejissorların münasibətinin aktyorların
yaradıcılığına böyük təsiri olur.
Rejissorlar bəzi aktyorları eyni ampluada
görürlər, başqa xarakteri ona
yaraşdırmırlar, onu fərqli ampluada görə bilmirlər.
Bu da aktyorun öz potensialını göstərməsinə
maneə yaradır. Deyək ki, faciə
aktrisasını komik obrazda görə bilmirlər. Əgər bir aktyor, aktrisa tragik obrazda daha çox
görünübsə, onu başqa ampluada görmək istəmirlər.
- Sizin
yaradıcılığınızda bu məqamlara rast gəlinibmi?
Rejissorlar sizi zamanında fərqli ampluada görə bilməyiblər
deyə tam aktyor bacarığınızı sərgiləyə
bilməmisiz?
-
Çox təəssüf ki, rejissorların bir çoxu
aktyorların potensialını görə bilmirlər, ya da
görmək istəmirlər. Çünki
onların özlərinin çalışmaq istədikləri
aktyorları olur. Digərləri ilə
işləməyə üstünülük vermirlər.
Mənim təcrübəmdə bu problemlərlə
üzləşmişəm. Zamanında,
illər əvvəl Akademik Milli Dram Teatrında mənə
rol verərkən çətinliklər yaradılıb.
Məni fərqli obrazlarda görmək istəməyiblər.
Rejissor seçiminə təsir edə bilən
səbəblər olub. Mənə
teatrın özündə bu gün də fərqli obraz verəndə
aktyorlar özləri də qeyd edir ki, gözləmirdik ki, bu
obrazı oynaya bilərsən. Düzü,
bu söz xətrimə də dəyir. Çünki
mən peşəkar aktrisayam, hər bir obrazı oynamağa
potensial imkanım var. İstərdim sınasınlar. Bir etirafı da edim. Hazırda
teatrda mənim elə obrazlarım var ki, bu yaşda o rolu
oynamaq artıq doğru deyil. Yəni
yaşım artıq o rolu oynamağa imkan vermir. Bunu bir müddətdir teatrda deyirəm ki, bu obraz
üçün yaşlıyam. Öz
yaşıma uyğun fərqli xarakterlərdə rollar yarada
bilərəm axı. Mən komediya da
oynayıram, dram da, faciə də. Özümə
inanıram. Böyük aktyor
üçün rolun fərqi olmamalıdır. Təəssüf ki, bizdə bəzən rejissorlar
aktyorları qəlibə salır. Aktyor qəlibə
düşdüsə, onun yaradıcılığı
sönük görünür.
- Hazırda
iradınız daha çox kimədir? Niyə
seriallar zəifdir, teatrda təqdim olunan tamaşaların bəziləri
uğurlu alınmır?
- Ən böyük iradım hazırda rejissorlaradır. O qədər maraqlı əsərlər
var ki, onları səhnələşdirmək olar. Yəni özünüzə rejissor kimi
inamınız yoxdu ki, o əsərlərə müraciət
etmirsiz? Elə çıxır ki,
rejissorlar öz potensiallarına güvənmirlər. Maraqlı əsərlər var. Gənclərin
marağına cavab verər.
-
Seriallarda sizin kimi professional aktrisalarla yanaşı, bayaq qeyd
etdiyiniz kimi, qeyri-peşəkarlar da çəkilir. Gözəlliyi hesabına, kiminsə münasibətinə
arxayındı deyə, çəkiliş
meydançasında «kapriz»lər nümayiş etdirirlər.
- Təəssüf
ki, belələri var. Ən pisi odur ki, belələri sənətə
təsadüfən gələn peşəkarlara da mane olur. Onların da işinə kölgə salır.
- Siz də
qarşılaşmısız çəkiliş
meydançasında belələri ilə. Deyək
ki, «Vicdan haqqı» serialının çəkilişlərində
qeyri-peşəkarlar var idimi? Bunlar sizdə
qıcıq yaradırmı? Sual verirsiz ki,
axı mənim yanımda beləsi niyə çəkilsin?
- Var idi. Nə yalan deyim ki? Qeyri-peşəkarlar
da var idi. Bir var divarla danışıb, tərəf-müqabili
olasan, bir də var canlı varlıqla ünsiyyətdə
olasan. Fərq odur. Tərəf-müqabilinin
peşəkarlığı sənin
yaradıcılığına təsir göstərir. Sən obrazda reaksiya göstərirsən, o sənin
reaksiyanı ala bilmir. Artıq
sönürsən. Çünki
qarşılıq yoxdur. Almayanda mən
çabalayıb qalıram. Çəkilişdən
əvvəl onlara dəstək olurduq. Kim
anlayırdı, təşəkkürünü hiss etdirirdi,
eləsi də olurdu ki, heç məsləhəti dinləməyi
bacarmır. Mən yaxşılığı
təşəkkür xatirinə də etməmişəm.
-
Zamanında yolunuzu kəsənlər, sizə paxıllıq
edənlər olub. Ən azı buna eyham vurdunuz.
Bu gün də varmı?
-
Paxıllıq edənlər var idi, bu gün də var. Həddindən
artıq yolumu kəsənlər oldu. Onlar
ayağımın altını da qazırdılar.
- Bu
gün də o intriqalar olur?
- Var. Sadəcə gənc ikən onlar mənə təsir
edirdi. İndi artıq önəmli deyil. Çünki mənə pisliklərini bacardıqca
ediblər.
- Bu
paxıllıqların yaradıcılığınıza təsiri
olubmu?
- Əlbəttə, təsiri oldu. Mənim yolumu
kəsənlər oldu. Mənə rol
verilməsin deyə min yola əl atanlar oldu. Təsəvvür edin ki, hətta televiziya
kanallarına zəng edib deyirdilər ki, onu dəvət etməyin.
Amma mən çoxlarının əlindən
tutub televiziyaya çıxarırdım. O cür də
rejissorlara yaxınlaşıb mənim barəmdə fikirlər
formalaşdırırdılar. Gəncliyimdə
daha çox işləmək istəyirdim, gücüm var
idi, imkan vermirdilər. Teatrın rejissoruna
yaxınlaşıb deyirdilər ki, işləmək istəmir.
Mənimlə çalışan rejissor bir də
görürdün mənimlə işləmək istəmir.
Mənim də o xasiyyətim yox idi ki, rejissora
yaxınlaşıb deyim ki, nə baş verir? Rol verin. Bir gün mənə aktrisalardan biri
dedi ki, niyə soruşmursan sənə niyə rol verilmir?
-
Yaradıcılığınızın bir dönəmində
sanki boşluq da hiss olundu…
- Bəli,
oldu. Daha doğrusu, o boşluğu yaradanlar oldu.
Rejissora deyirdilər ki, onun 2 uşağı
var, başı evə qarışıb. Bir
gün məcbur qalıb soruşdum ki, mənə niyə rol
vermirsən? Mən teatra elə-belə nə
qədər gedib gəlim? Halbuki o rejissor mənə
baş rollar verərdi.
- Söhbət
yəqin ki, rejissor Mərahim Fərzəlibəyovdan gedir. O
vaxtlar teatrın baş rejissoru o idi?
(Susur. Gülərək üstündən keçməyə
çalışır.
- Mən
ad çəkmək istəmirəm. Yəqin
ki, adı çəkməyimə ehtiyac qalmadı. Siz ad çəkirsiz. Mənə dedi ki, sən
2 uşağa görə işləmək istəmirsən. Görün necə demişdilər ki, rejissor da
inanmışdı. Başqa rejissorlara da
deyilmişdi. Təxminən də bilirdim ki, məni
teatrda sıxmağa çalışan aktrisa kim
idi.
- Deyilənə
görə, Xalq artisti Bəsti Cəfərova ilə soyuq
olmusuz. Yəni sizə o mane olurdu?
- Mən
ad çəkməyəcəm. Bilmirəm.
- Axı
dediniz bilirdim kim idi? O dönəm Bəsti
xanımla münasibətlər yaxşı olmayıb.
(Yenə sualımıza gülüşü ilə cavab
verməklə, sətiraltı təsdiqləmiş oldu).
- Mən
istəmirəm ad çəkim. Teatrda bu gün
də mənə mane olanlar var. Əvvəllər belə məqamları
görəndə çəkilirdim bir kənara
ağlayırdım, üzülürdüm. İndi artıq bu intriqaları görüb qəbul
etmək adiləşib. Mənim bir dönəm
səhhətimdə yaranan problemlərin də səbəbi teatrda
olan gərginliklərim idi. Ona görə
də daha üstündən keçirəm, zamanında
canımı elə yandırdılar ki, indi incitmək istəsələr
də, ağrısı sızlatmır. Mənim
üçün o insanlar artıq yoxdu. Onların
varlığı mənim üçün maraqlı deyil.
Görün mənim varlığım illərdir
onları nə qədər narahat edib ki, illərdi kinləri,
paxıllıqları bitmir, tükənmir. Mənim üçün yoxdular. Hətta bu yaşlarında da pislikləri ilə
yaşayırlar. İnsan yaşa dolduqca
pisliklərdən uzaq olmağa çalışır. Onlar hələ də o çirkabda
çabalamağı özlərinə yaraşdırırlar.
İnsan yaşlananda Allahdan daha çox
qorxmağa başlayır. Onlarda Allah xofu
yoxdu.
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.- 2018.- 9 oktyabr.- S.13.