Kino
çəkə bilirik, amma
Azərbaycanda
ərsəyə gələn filmlərin hamısı
"bozbaş" deyil
Kinostudiya
sahəsi böyük vəsait tələb edir. Yaxşı
film çəkmək üçün yaxşı da pul xərcləmək
lazımdır
"Qarabağ
münaqişəsi və Xocalı soyqırımını
dünyada tanıdacaq bir film ərsəyə gətirmək
üçün müsabiqə elan olunmalı və yüksək
miqdarda mükafat təyin edilməlidir""Ermənilər
"Spitak" adlı film çəkiblər. O qədər
iddialı bir film çıxıb ki, onu "Oskar"
mükafatı uğrunda yarışmaq üçün
Amerikaya göndərirlər. "Brest qalası",
"Trotski" kimi filmlərin rejissoru Aleksandr Kott filmdə
1988-ci il Spitak zəlzələsinə fərqli bir
baxış sərgiləməyə çalışıb.
Bəzi fraqmentlərinə baxdım, filmin "Oskar”
alıb-almayacağını bilməsəm də, ermənilər
haqqında yaxşı rəy yaradacağını təxmin
edirəm. Ermənilər yenə də səhnəyə
yazıq, "mnogostradalnıy" millət olaraq
çıxıblar.Zatən məqsədləri də bu idi -
dünyanın mərhəmətini, təəssübünü
qazanmaq”. Bu statusu Azərbaycan Dövlət
Televiziyasının sabiq Türkiyə təmsilçisi, Azərbaycanın
İstanbuldakı sabiq Baş konsulu İbrahim Nəbioğlu
şəxsi feysbuk hesabında yazıb. Onun sözlərinə
görə, "Spitak" filmində rus rejissorun
ustalığı sayəsində ermənilər
"qorxmaz", "çalışqan", "sevgi
dolu" bir millət kimi veriliblər. Və seyrci bu filmə
inanacaq, orda nəql olunanları qəbul edəcək. Bizim
"bozbaş" filmlərimiz isə ayrılan milyonlarla
manat vəsaitə baxmayaraq millətimizi mənəvi
deqradasiyaya uğratmağa davam edir...
fikirlərini
yazan onlarla istifadəçi sabiq jurnalistin fikirləri ilə
həmrəy olub, Azərbaycan həqiqətlərini
dünyada tanıtmaq iqtidarında olan filmlərimiz
olmamasından böyük təəssüf hissi ilə
söz açıblar.
2016-cı
ildə ermənilərin "Zəlzələ” filmini çəkdiklərini
xatırladan feysbuk istifadəçisi Fuad Şərifov həmin
filmi bəyəndiyini etiraf edib: "Baxmamısızsa, məsləhətdir.
Siz dediyiniz nüanslar orda da var”.
Firuq
Qazıyev isə qeyd edib ki, ermənilər təbii fəlakətdən
film çəkib, "Oskar” almaq istəyirlər. Halbuki təbii
fəlakətin adı təbii fəlakət, filmin adı isə
filmdir: "Biz isə hələ də
torpaqlarımızın işğalını, Xocalı
soyqırımını dünyaya çatdıra bilməmişik.
Özümüzü tərifləməkdən başqa əlimizdən
bir iş gəlmir...”.
Vuqar
Abbasov da deyib ki, biz danışmaqdan o tərəfə bir
addım da ata bilmirik, əgər söhbət filmdən gedirsə:
"Mənə maraqlıdır, 1991-ci ildən, yəni
müstəqillik əldə etdikdən sonra çəkilmiş
hansı kinomuzu uğurlu adlandıra bilərik? Məncə,
heç birini, dünya səviyyəsinə çıxa biləcək
filmləri boş verək, qonşu dövlətlərə
göstərəcək səviyyədə deyirəm. Məsələ
ayrılmış pullarda deyil, məncə. Məsələ
həm də ondadır ki, bu pullar kimlərə, hansı
ssenarilərə, hansı mövzulara və s. ayrılıb və
aidiyyəti üzrə xərclənibmi? Nə isə,
hansını deyəsən? Bir sahə yoxdur ki, ora təyin
olunan öz işini vicdanla görsün,
yaşadığı, çörəyini yediyi ölkəsinə
sevgi ilə yanaşsın”.Esmira Qasımova isə hesab edir ki,
gözlərinin qabagında baş verən Xocalı faciəsinin
tanıdılması məqsədilə təşkil edilən
tədbirlərə xərclənən milyonlara bu qətliami əks
etdirən yüksək səviyyəli və tükürpədici
film çəkmək olardı: "Sabah ermənilər
Xocalı mövzusunda film çəkib "Oskar”a təqdim
etsələr və həmin filmdə məhz özlərinin
"soyqırıma" məruz qaldıqlarını iddia
etsələr, heç təəccüblənmərəm”.Sənan
Həsənov isə hesab edir ki, "Spitak" barədə
biz film çəkməli idik, ermənilər yox. Həmin
dövrdə ermənilərin bizi qırmasına rəğmən
onlara humanitar yardım göndərdik. Onlar da təyyarəyə
xətt verməyərək yardıma gedən insanları məhv
etdilər... Bundan dəhşətli səhnə ola bilər?
Sən qonşu bilib ona köməyə gedəsən,
qonşu isə səni düşmən bilib məhv edə?...
S.Həsənovun
iddiasına görə, ermənilər həmin təbii fəlakətdən
istifadə edib, xeyli silah-sursat topladılar. Spitakta məktəbliləri
boruya yığıb qaynaqlayıb öldürdülər.
300-dən çox yerli türk əhalini qətlə yetirdilər...
Göründüyü kimi, düşmən hər situasiyadan
yararlanmağı bacarır, biz isə şou ilə məşğuluq...
İ.Nəbioğlunun
və digər feysbuk istifadəçilərinin də qeyd
etdiyi kimi, Azərbaycanda Dağlıq Qarabağ və Azərbaycan
gerçəkliklərini dünyaya tanıdacaq səviyyədə
peşəkar filmlərin çəkilməsi çox vacib və
aktual məsələdir. Əslində mahiyyət etibarı
ilə bu mövzuları özündəəks etdirən
filmlərimiz var. Kəmiyyət baxımından kifayət qədər
olan bu filmlər keyfiyyət baxımından heç ölkə
ictimaiyyətini qane etmir, o ki qala dünya əhalisini...Qarabağla
bağlı çəkilən çoxsaylı sənədli
filmlərdə bu problem geniş şəkildə
işıqlandırılıb. Xocalı soyqırımı
ilə bağlı da filmlər çəkilib.Hətta
Qarabağ həqiqətləri, Qarabağ münaqişəsinin
gerçəkləri, müharibə və onun fəsadları,
humanitar fəlakətlər bu filmlərin baş mövzusunu təşkil
edir. Qarabağla bağlı filmlər Azərbaycan
Respublikasının ayrılmaz bir hissəsi olan Dağlıq
Qarabağın tarixindən, keçmişindən bu günədək
siyasi oyunlar burulğanında keçdiyi çətin və
mürəkkəb yoldan bəhs edir, qaçqınların,
köçkünlərin taleyindən danışır, ermənilərin
bizə qarşı etdikləri zorakılığa, vandalizmə
bir etirazdır. Bir qrup şəxslər tərəfindən həmin
filmlərin xarici ölkələrdə də nümayiş
etdirilərək böyük populyarlıq qazandığı
iddia edilsə də, əldə olunan uğurlar yetərli
hesab olunmur. İctimai rəyə görə, Qarabağ
torpağı Azərbaycana məxsusdur və onun adı ilə
ölkəmizdə keçirilən bütün tədbirlər
o torpaqlara qayıtmağa ümid aşılamalıdır.
Müharibə iləbağlı çoxsaylı filmlərimiz
olmasına rəğmən ziyalılarımız hər dəfə
bunu təəssüflə qeyd edirlər ki, "Fəryad” bədii
filmi istisna olmaqla, Qarabağ müharibəsi haqqında səviyyəli,
reytinqli kino filmlərimizin adını çəkə
bilmirik. Kino işçilərinin məsələnin mahiyyəti
ilə bağlı səsləndirdiyi fikirlər isə daha məyusedicidir.
Yaxşı ssenari yazan yoxdur, maliyyə
çatışmazlığı var və s. kimi
çatışmazlıqlar ön plana
çıxarılır.Maraqlıdır, Qarabağ
münaqişəsilə bağlı sanballı, dünyada
rezonans doğuracaq bədii filmlər nəyə görə
çəkilmir?"Xalq Cəbhəsi” qəzetinin baş
redaktoru Elçin Mirzəbəyli isə "Şərq”ə
açıqlamasında məsələyə ifratçı
yanaşmanın tərəfdarı olmadığını
deyib. Onun sözlərinə görə, Qarabağ
münaqişəsi, Xocalı soyqırımı ilə
bağlı filmlərin çəkilişinə dəfələrlə
cəhd edilib: "Daha çox portret janrında olan
qısametrajlı filmlərin çəkilişinə
üstünlük verilsə də, sırf bu mövzuları
özündəəks etdirən kinolarımız da var.
Söz yox ki, Qarabağ və Xocalı ilə bağlı
yüksək və peşəkar səviyyədə ortaya
qoyulan filmlərimiz yoxdur. Problemin kökündə isə
çəkilən filmlərdə kinorejissorların daha
çox informasiya vermək istəyi dayanır. Bu mövzuda
çəkilən ekran əsərlərində ancaq
ölüm və qan görürük. Dünya isə bu
yanaşma tərzini qəbul etmir. Fikrimcə, Xocalı
soyqırımını bütöv bir kütlə faciəsi
içərisindən təqdim etmək effektiv deyil. Bu qətliama
məruz qalan ailələrin, doğmalarını itirən
insanların həyatını çəkərək, onun
simasında azərbaycanlı obrazını yaratmaq,
yaşadığı çətinliklərə rəğmən
onun öz insanlığını və mərhəmətini
itirmədiyini göstərməklə daha böyük
uğurlara nail ola bilərdik. Əgər
kinostudiyalarımız ortaya peşəkar yanaşma qoysalar,
biz də dünyada populyarlıq qazanacaq filmlər ərsəyə
gətirə bilərik. Bu istiqamətdə atılan
addımlar beynəlxalq əməkdaşlıq çərçivəsində
həyata keçirilsə, filmin yayımı və təbliğatı
daha uğurlu olar”.Bütün bu problemlərə rəğmən
Azərbaycanda çəkilən bütün filmlərin
"bozbaş” olmadığını qeyd edən E.Mirzəbəylinin
fikrincə, son illər çəkilən filmlərimiz
arasında beynəlxalq mükafatlara layiq görülənləri
də var:
"Bu
filmlərin mövzusunda Qarabağ münaqişəsi və
Xocalı soyqırımı ana xətt kimi keçməsə
də, peşəkarlıq baxımından yüksək qiymətləndirilməyə
layiq kinolardır. Düşünürəm ki, biz həmin
filmləri çəkən rejissorların, aktyorların
potensialından düzgün istifadə etməklə
sözügedən mövzulu filmlərin ərsəyə gətirilməsi
elə də çətin deyil. Qarabağla bağlı
ortalıqda yüksək səviyyəli bir bədii əsər
belə yoxdur. Problemin həllinə burdan başlamaq
lazımdır. Aqil Abbasın "Dolu” romanı və onun
ssenarisi əsasında çəkilən filmin bədii
yükü qaneedicidir. Lakin bu filmin hansı şərtlər
və imkanlar çərçivəsində çəkildiyi
də heç kəsə sirr deyil. Kinostudiya sahəsi
böyük vəsait tələb edir. Yaxşı film çəkmək
üçün yaxşı da pul xərcləmək
lazımdır.
"Dolu”
romanı əsasında daha yüksək səviyyəli bir
film çəkmək və beynəlxalq səviyyədə
onun təbliğatına nail olmaq olardı. Görünür,
mövcud şərtlər daxilindəəllərindən bu qədəri
gəlib. Məncə, normal maliyyə vəsaiti olsa və onun
xərclənməsinə düzgün nəzarət edilsə,
"Fəryad” filminin ssenarisinə bir az əl gəzdirməklə,
müasir standartlara cavab verən yeni bir ekran əsəri
yaratmaq olar. Bu filmin bədii yükü kifayət qədərdir.
İnsanlığın ölmədiyini özündəəks
etdirən ən möhtəşəm əsərlərdən
biridir”.
E.Mirzəbəyli
hesab edir ki, Qarabağ münaqişəsi və Xocalı
soyqırımını dünyada tanıdacaq bir film ərsəyə
gətirmək üçün müsabiqə elan olunmalı
və yüksək miqdarda mükafat təyin edilməlidir:
"Bu zaman təkcə Azərbaycandan
deyil, xaricdən olan insanlar da prosesdə iştirak etməyə
maraqlı olacaqlar. Bəlkə bu yolla hansısa irəliləyişə
nail olmaq mümkündür”
Şərq.-
2018.- 30 oktyabr.- S.10