“Babamla söhbət”
– mənəvi dəyərlər
toplusu
Hər
bir kitabın işıq üzü görməsi müəlliflə,
həm də oxucularla yeni görüş, ünsiyyət
körpüsüdür. Eləcə
də oxucunun bir ədəbi şəxsiyyətin, vətəndaş
ziyalının mənəvi
aləminin işığında,
vəsf etdiyi gözəlliklər qoynunda
duyğulanması, özünü
həyatın uca məqamlarında hiss etməsi, görməsidir.
Onda da ola bu
kitabın ədəbi-bədii
məhsulları özünün
ali məqsəd və ideyası, mənəvi-əxlaqi dəyərlərimizin
yaşadılması, həyatımızın
gerçəkliklərini güzgü
kimi əks etdirməsi ilə ictimai fikir tariximizin
yaddaşında hifz olunmaq haqqına, hüququna malik olsun. Belə kitablar qədərincədir
və heç şübhəsiz, işıq
təki, nur timsalında doğulan hər bir əsər
də düşüncəmizdə
yeni dəyər və mənaların yaranmasına özünün
təsirini göstərir.
Bu günlərdə şair Hacı Firudin Süleymanoğlunun
yenicə çap olunmuş “Babamla söhbət” kitabı ilə tanışlıq indicə ifadə etdiyim fikirlərin doğulmasına rəvac verdi. İlk olaraq qeyd edim
ki, şairin bu kitabında ədəbi-bədii yaradıcılığından
nümunələr toplanıb
tərtib olunub. Burda kitab tərtibi
haqqında bir neçə məqama diqqət yönəltmək
istəyirəm. Bəzən
göz önündə
olan belə kitabların ərsəyə
gəlməsində tərtibçinin
zəhmətini nəzərə
almayan, bunun asan bir iş
olduğunu düşünənlər
də olur. Guya əsərlər necə gəldi, kitaba daxil edilərək
çap olunur. Əslində bu belə deyil. Tərtib-kitabın öz ölçüləri var.
Tərtibçinin də
bu meyarı gözləmək, izləməklə
yanaşı, özünün
işə yanaşma prinsipi, təkrarçılıqdan
kənar fərqli iş manerası, daxili qayda-qanunları mövcuddur. Burda tərtibçinin səliqə-səhmanı,
intizamı, kitaba daxil olunacaq nümunələri ideya-fikir
ardıcıllığı ilə təqdim etmək səriştəsi
başlıca rol oynayır. Dediklərimiz tərtib-kitabın məziyyətini
artıran xüsusiyyətlərdir,
bunlar həm də kitabçılıq
mədəniyyətində əsas nüanslardan hesab olunur.
“Babamla söhbət” kitabının
tərtibçisi və
redaktoru Kəmalə xanım Mirzəyevanın
bu sahədə təcrübəsi, haqqında
söhbət açdığımız
kitabın böyük
səriştə və
zövqlə tərtib
olunduğunu göstərir.
Yeri düşmüşkən, “Poeziyada
vətən və el təəssübü” məqaləsində Kəmalə
xanımın şairin
yaradıcılığını milli təəssübkeşlik,
vətəndaşlıq mövqeyindən
xarakterizə etməsi
də kitabın dəyərini artırır.
“Söz adamından
danışmaq çətin
olsa da” başlıqlı “Ön söz”ün müəllifi
yazıçı-publisist Bəxtiyar
Qaracanın ilk söz kimi, Hacı Firudin Süleymanoğlunun həyat
və yaradıcılığına
qısa, həm də mükəmməl ekskursiyası da oxucunu kitabı oxumağa və ondan dəyərlər əxz etməyə istiqamətləndirir.
İlk baxışda kitabın adı bizdə maraq doğurdu: Niyə məhz “Babamla
söhbət”… Əsərlə
tanışlıq tədricən
bu marağa aydınlıq gətirdi. Əslində Hacı Firudinin bütün yaradıcılığı bu
mənbədən – həyat
görmüş müdrik
bir atanın, babanın yaşam tərzindən, görüb-götürdüklərindən, şahidi olduğu, müşahidə
etdiyi hadisələrdən,
onların yaddaşdan
süzülən işığından
qaynaqlanıb.
Müəllifin yaradıcılığından toplanmış nümunələr
də maraqlı bir formada bölmələrə
ayrılıb. Bu bölmələr “Şeirlər”,
“Qəzəllər”, “Poemalar”,
“Lətifələr” və
“Rəylər” olmaqla beş hissədə qruplaşdırılıb. Beləliklə,
şairin bütövlükdə
yaradıcılığı tərtibdə öz əksini tapıb. Başqa sözlə, oxucu müəllifi hərtərəfli, özünün
bədii təfəkkürünün
işığında tanımağa,
dərk etməyə imkan qazanıb. Mövzularına gəlincə,
deməliyik ki, Hacı Firudinin yaradıcılığının mayasında doğma yurdu, onun kəndləri,
şəhərləri, adamları,
təbiəti var və sadaladıqlarımızın
fonunda Vətən sevilərək vəsf olunur. Ulu Naxçıvandan,
Şahtaxtı kəndindən
başlayan Vətən
bütün Azərbaycanı
əhatə edir. O, təkcə bu
gözəlliklərdən zövq almır, onun dərdləri, ağrıları, vətənimizin
işğalından doğan
acılar da müəllifi narahat edir, düşündürür.
Şairin əsərlərində
Naxçıvanın, Göyçənin,
Qarabağın dərdləri
dil açır, müəllif bu dərdlərdən danışmaqla
sanki, unutmayaq, azad edək elimizi, yurdumuzu deyərək, haray çəkir.
Firudin Süleymanoğlunun
bütün yaradıcılığında
– şeirlərində, publisist
qeydlərində bir xatirə nisgili var. İndi ondan uzaqda olan
həyatda, ürəyinin
qatlarında yer eləmiş xatirələrdə
bir yaddaş işığı közərir.
Xatirələrin də
ki, şirini şirin, acısı da bal dadır,
deyib aqillərimiz.
Bəzən xatirələr qucur keçmişi,
Atamın ocağı
yadıma düşür.
Anamın lavaşı,
aşı, bişmişi,
Nənəmin qucağı yadıma düşür.
Yayda bağımızın
bal ərikləri
Laləzar örüşü,
boz gədikləri,
Yovşanı, soğanı, bol məmikləri ,
Çobanın yığmağı yadıma
düşür.
F.Süleymanoğlunun şeirlərində dünyaya
xitabən söylədikləri
bizi düşünməyə
sövq edir. Müəllif təbiət
hadisələrinin özündə
belə, insana adi görünən, vərdiş etdiyimiz hərəkətlərə əslində
ağrılarla başa
gələn hadisələr
kimi rəng verir: Buludun canı gedər Dönüb yağış
olunca… Çayda suya çevrilib, Çöldə qamış
olunca…
Şair oğlu
ilə etdiyi söhbətlərində həyatda
yaşadıqları çətinlikləri
dilə gətirir, əziyyətlərə qatlaşmağı,
bununla elə həyatın qədrini bilməyi, oxuyub, yetişib adam olmağı, nəsihət
edir. Onun şeirlərində poeziyamızın
nəhəngləri Hüseyn
Cavidə, Məmməd
Araza, kamanın ustad ifaçısı Habil Əliyevə yazdığı ithaflar bu şəxsiyyətlərə
qoyulmuş ədəbi
abidədir.
F.Süleymanoğlunun poetik yaradıcılığında
qəzəl janrı da mühüm yer tutur. Doğma
yurdun gözəllərinin
ətri gələn bu qəzəllərin leytmotivini pak, ülvi sevgilər təşkil edir. “Tutasan”, “Xoşdur”, “Nədir ayrılıq”, “Eyləsən”, “Deyirəm”…
qəzəllərində eşqin,
hicranın, vüsala yetməyin həsrəti közərir…
Kitaba şairin
3 poeması daxil edilib. “Salamnamə” poeması müəllifin yaradıcılığına xas
olan bir üslubda qələmə
alınıb. Əhli-Şahtaxtını,
doğmaları, yaxınları,
onların timsalında
bütün insanları
salamlayan müəllif
özünün ibrətamiz
söhbətləri, xatirələri
ilə böyük mətləblərə aydınlıq
gətirir. Bu təsvir-vəsflərdə fikir-ideyanın
dərinliklərinə getmək,
bu yerlərin və insanların bədii obrazını yaratmaqdan ötrü bədii vasitədir.
“Ümid” poemasında
isə yaddaşının
etibarına güvənən
müəllif yenə
keçmişə boylanır,
ululara, müdriklərə
minnətdarlığını poetik düşüncəsindən
axıb gələn sözün qüdrəti
ilə vəsf etməklə bildirir.
Söhbət yenə də
xatırladığı məqamlar
üstə köklənir.
Poemanın içərisində müəllif sözünə
söykək kimi haşiyəyə çıxır,
elinin maarifpərvər
ziyalılarını, igid
oğullarını xatırlayır.
10 məqam, 4 haşiyə, 3 rəvayət
formasında yazılmış
bu poema özünün keçmişi,
şərəfli tarixi,
bədii təsvirlərin
gözəlliyi, üslub
yeniliyi ilə diqqəti çəkir.
Mövzunun söhbət, məqam,
rəvayət, haşiyə
formasında işlənməsi
əsərə bədii
forma verməklə yanaşı,
həm də dilin axıcılığı,
lakonikliyi ilə düşüncədə həzmini,
qavranmasını asanlaşdırır.
“Babamla söhbət”də
babalarımızın bizə
əmanət qoyduğu
halallıq, namus, qeyrət kimi ali keyfiyyətləri
nəzmə çəkən
şair sonacan poemaya hakim olan tər-təzə bir üslubda ahəngi saxlayaraq bir övlad məhəbbəti
ilə bu nadir keyfiyyətləri öz həyat-yaşam tərzində
qoruduğundan qürurunu
ifadə edir.
Kitabda yer alan “Lətifələr”,
“Rəylər” həm
Hacı Firudin Süleymanoğlunun geniş
yaradıcılıq potensialına
malik olduğunu, eləcə də həyatına, ədəbi
irsinə bələd
olan ziyalıların müəllifin yaradıcılığı
haqqında fikirlərini
öyrənməyə imkan
yaradır. Şairin bir ədəbi
şəxsiyyət kimi
tanınmasında bu rəylər də kitaba bütövlük verir.
Təəssüf ki, yığcam təqdimat xarakterli bir yazıda, şeirlərindən çoxlu
sayda nümunələr
təqdim etmək mümkün olmadı. İnanırıq ki, həmin əsərlərin ifadə
etdiyi mənəvi ucalığın fövqündə
olmaq, illərin sınağından çıxmış
deyimləri, bir sözlə, şairin poetik inciləri ilə tanışlıq,
onları sevərək
oxumaq, zənnimizcə
oxucuda mənəvi zövq yaradacaq. Bu mənada Hacı
Firudin Süleymanoğlu
“Babamla söhbət”də
gerçək həyatda
yaşadıqlarını sözün
bədii qüdrətilə
ifadə edə bildiyindən onun oxucu sevgisi ilə
qarşılanacağı mütləqdir.
Şəfəq Nasir,
yazıçı-publisis
Şərq.-
2019.- 4 iyul.- S.13