Bədii şuralar televiziyaların
simasını dəyişir
Mübariz Tağıyev: "Məqsəd efirdə
səliqəli ifalar, peşəkar musiqilər, maraqlı,
günün nəbzinə uyğun proqramlar, verilişlər təqdim
etməkdir"
Faiq Ağayev: "Efirə çıxacaq
tanınmış sima istedadlı olmalıdır, intellektual səviyyəsinin
olması vacibdir. Ən əsası isə Azərbaycan dilində
normal nitq qabiliyyətinə sahib olmalıdır"
Azərbaycan tamaşaçısı
televiziyalardan narazıdır. Bayağı verilişlər,
ucuz şoular, yüngül məişət mövzulu teleseriallar,
qeyri-peşəkar aparıcılar, ara müğənnilərinin
efiri zəbt etməsi, bütün bunlar telekanalları son illər
tamaşaçı itkisinə məruz qoyub. Azərbaycan
tamaşaçısı yerli telekanllardan üzünü
çevirib qonşu dövlətlərin efirini - Türkiyə
və Rusiya telekanallarını izləyir. Ortada ciddi ictimai
qınaq var. Hələlik sevindirici olan budur ki, nəhayət,
televiziyalarımız da bu qınağı görməyə
başladı və fəaliyyətlərində dəyişiklik
etməyi düşündülər. Bu məqsədlə
də televiziyalarda bədii şuralar yaradılmasına
başlandı. İlk əvvəl Azərbaycan Dövlət
Televiziyasında Bədii Şura yaradıldı. Daha sonra
özəl telekanallar da AzTV-yə qoşuldu və demək
olar, əksər telekanallarda Bədii Şura yaradıldı.
Onu da deyək ki, bədii şuralarda kifayət qədər
tanınan, ictimai nüfuzu, çəkisi olan şəxslər
cəmlənib. Xalq artistləri, bəstəkarlar, rejissorlar,
yazıçı-şairlər, sosioloqdan tutmuş, kulturoloq
və modelyerlərə qədər teleefirlə az-çox
bağlılığı olanlar, hətta millət vəkilləri
də Bədii Şura üzvlüyünə seçilib.
Onların arasında Xalq artistləri Mübariz Tağıyev
və Faiq Ağayev də var. Mübariz Tağıyev Azərbaycan
Dövlət Televiziyasında yaradılmış Bədii
Şurada, Faiq Ağayev isə «Azad Azərbaycan»
televiziyasındakı Bədii Şurada təmsil olunur.
«Bədii şuralar efir məkanına təsirsiz
ötüşməyəcək»
Xalq artisti Mübariz Tağıyev Bədii
Şuranın iş prinsipindən «Şərq»ə
danışdı:
- Mən
digər telekanallar haqqında danışmaq istəmirəm. İlk Bədii Şura AzTV-də yaradılıb.
Bədi Şuranın fəaliyyəti artıq bəhrəsini
verir. Maraqsız,
tamaşaçının bəyənmədiyi, izlənilməyən
verilişlər bağlanır. Bir
neçə yeni verilişlərin hazırlanmasına qərar
verilib. Müsbət istiqamətdə dəyişikliklər
AzTV-də göz önündədir. Əgər
bu qısa müddətdə AzTV-yə baxırsınızsa,
telekanal xeyli cavanlaşıb, gəncləşib, dəyişib.
Bədii Şuranın fəaliyyəti
özünü göstərir.
Əgər rəhbərlik tərəfindən verilən
nizamnaməyə uyğun işlər həyata keçirilsə,
hər şey daha professional şəkildə təqdim oluna
bilər. Bədii Şura yeni verilişlər ətrafında
müsabiqələr elan edəcək. Çox
geniş bir siyahı hazırlanır. Bir
çox çatışmayan məsələlər var idi
ki, onlar həllini tapacaq. Hətta
televiziyada qonorar məsələsi də həllini tapacaq.
Əvvəllər mahnılar
alınırdı, bunların qonorarı yazılırdı.
Avropa ölkələrinin televiziya ənənələri
burda da tətbiq olunmalıdır. Televiziyaya
dəvət olunan qonağa, müğənniyə
çıxışı üçün qonorar verilməlidir.
Əgər telekanal dəvət etdiyi
qonağın fikirlərinə önəm verirsə, onun
çıxışları tamaşaçı
marağına səbəb olursa, müğənnidirsə, o
müğənninin sənətinə dəyər verilirsə
və kanala dəvət olunursa, bunun üçün ödəniş,
qonorar təyin olunmalıdır.
Yəni Avropa ölkələrində qonağa qonorar
vermək ənənəsi, sistemi var. Bu sistemin Azərbaycan
telekanallarında da tətbiqi yüksək nəticələr
əldə etməyə imkan yaradacaq. Sənətçilər
hər verilişə dəvət olunsalar belə getməyəcəklər.
Səviyyəli çıxışları ilə
yalnız seçilmiş verilişlərdə görünə
biləcəklər. Bu da
tamaşaçını yormayacaq. Çünki bir
müğənnini tamaşaçı gün ərzində az qala 3 telekanalda görür. Onda
da sənətçi dəyərsiz görünür. Yəni
əgər əsl sənətkardan danışırıqsa,
o hər gün efirdə ola bilməz. Bu, sənətkarların sənətinə olan dəyər
kimi də görünə bilər. Eyni
zamanda ayrı-ayrı sahələrdə olan insanlar var ki,
onlar verilişə dəvət olunursa, onların
çıxışları tamaşaçını bilgiləndirməyə,
maarifləndirməyə hesablanırsa, deməli, o şəxsə,
o qonağa kanal qonorar verməlidir. Bu, vacib
bir addımdı. Təbii ki, bu məsələ
bir günə həllini tapa bilməz. Dövlət
tərəfindən bunun üçün vəsait
ayrılmalıdır. Telekanallarda bədii
şuraların yaranması güman edirəm ki, efir məkanına
təsirsiz ötüşməyəcək.
Bu gün ictimaiyyətin narahatlığına səbəb
olan problemlərin aradan qaldırılması, efir məkanında
professional ab-havanın yaranması üçün Bədii
Şuranın fəaliyyəti yəqin ki, özünü
göstərəcək. Məqsəd efirdə səliqəli
ifalar, peşəkar musiqilər, maraqlı, günün nəbzinə
uyğun proqramlar, verilişlər təqdim etməkdir. Bədii Şuranın hər bir üzvü öz təkliflərini
təqdim edib. Efir məkanında
görünə biləcək qüsurların aradan
qaldırılması istiqamətində addımlar
atılacaq. Bədii Şura ilk iclasında
bir çox məsələləri müzakirə etdi. Bədii Şuranın hər bir üzvü efir məkanında
nəzərəçarpan qüsurları qeyd etdi. Təbii ki, yeni verilişlərin olmasının
vacibliyi vurğulandı. Bu verilişlər
intellektual səviyyəli proqramlar şəklində təqdim
olunacaq. Eyni zamanda AzTV-nin dövlət
kanalı olaraq ictimaiyyət tərəfindən daha çox
izlənməsi istiqamətində ciddi işlər
görülməlidir. Bunun
üçün maraqlı verilişlərin, layihələrin
hazırlanmasına çalışmalıyıq.
«Bu
gün efirdə ara musiqisinə çox yer verilir»
Telekanallarda bədii şuraların yaradılması efir
məkanına nə dərəcədə təsir göstərə
biləcək?
Son günlərin müzakirə mövzusuna
çevrilən məsələyə ATV-dəki Bədii
Şuranın üzvü, Xalq artisti Faiq Ağayevin fikirlərini
öyrəndik.
«Bədii
Şura efirə çıxacaq sənətçilərdən
hansı kriteriyaları tələb edəcək"
sualımızı cavablandıran Xalq artistinin «Şərq»ə
açıqlaması belə oldu:
- İlk növbədə efirə çıxacaq
tanınmışdan istedad, dünyagörüşü və
mənim üçün fərd olaraq vacib sayıla biləcək
amil - Azərbaycan dilində səlis danışıq
bacarığı tələb olunacaq. Bu kriteriyalara
cavab verəcək tanınmışların efirə
çıxmasına maraqlıyam. Bunun ətrafında
bir çox başqa xırda detallar da olmalıdır. Ancaq ən vacibləri 3 amildir. Efirə
çıxacaq tanınmış sima istedadlı
olmalıdır, intellektual səviyyəsinin olması vacibdir.
Ən əsası isə Azərbaycan dilində
normal nitq qabiliyyətinə sahib olmalıdır.
Son illər Azərbaycan teleməkanını toyxanaya bənzətmə
kimi tənqidlər də üstünlük təşkil
edirdi. Efirlərin toyxananı xatırlatması ictimaiyyətin
ciddi narazılığına səbəb olmuşdu. Bu barədə danışan Faiq Ağayev «məsələyə
ilk əvvəl subyektiv münasibət bildirmək istəyirəm.
Toylarımızı da bu qədər ucuz təqdim
etməyin tərəfində deyiləm. Bizim
hamımız toyxanada oxuyuruq, yaxınlarımızın,
doğmalarımızın, uşaqlarımızın
toyları olur. Toy bizim milli adət-ənənələrimizə
daxildir. Sadəcə bu gün efirlərdə toy
mahnıları deməzdim, ara musiqisi daha
çox yer alır. Toyxana musiqisi ilə ara
musiqisi arasında fərq var. Toyxanada o qədər gözəl
musiqilər səslənir ki. Mən bir məqama
önəm verilməsini təvəqqe edərdim. Musiqi ümumiyyətlə peşəkarlara və həvəskarlara
bölünür. İndiki zamanda həvəskarlar
gəlib peşəkarların yerini doldurub. Özfəaliyyətlə
məşğul olanlar özlərini sənətin içində
hiss edirlər. Bu yanlışdır. Əsrlər boyu peşəkarlar da olub, özfəaliyyət
də olub. İndi özfəaliyyətə
görə mən niyə qınağa tuş gəlməliyəm,
tamaşaçı niyə problem yaşamalıdır. Niyə mənim peşəkar həmkarlarım dərd
çəkməlidirlər? Axı problem
peşəkarlarda deyil. Problem həvəskar
musiqiçilərdədir, özfəaliyyətlə məşğul
olanlardadı. Peşəsi musiqiçi
olmayanlardadı. Problem burdadır" deyə
bildirib.
Xalq artistinə "Axı hamı efirə maraqlıdır,
hamı efirdə olmağa can atır. Sizin fəaliyyət
göstərdiyiniz Bədii Şura artıq efirə
çıxanlara nəzarət edəcək. Sizcə, Faiq Ağayevin ATV kimi baxımlı bir
telekanalda Bədii Şurada yer alması kimlərisə narahat
edəcəkmi" sualını ünvanladıq. Bu məsələyə
Faiq Ağayevin çox məntiqli açıqlaması oldu:
- Kim ki,
özündən xofludur, özünə əmin deyil, nəinki
Faiq Ağayevin, digərlərinin də adı narahat edəcək.
Bir var sənətə yeni gələndə
müəyyən inamsızlıq, bu çox normaldı.
Bir də var illər boyu özfəaliyyətlə
məşğul olan insanlar hiss edirlər ki,
ağırlıq haqlı olaraq peşəkarların üzərinə
gedir, onlar bu yükü daşımaq hüququna sahib olurlar,
bu artıq onları narahat edəcək. Özfəaliyyətdən
gəlib peşəkarların arasına təsadüfən
düşənlər təbii ki, narahat olmalıdır».
Efirlərdə bayağı musiqilərin səslənməsinə
müxtəlif bəhanələr gətirilir. Bəzilərinin
fikrincə, ciddi bəstəkarlar müasir dövrün trendlərini
yarada bilmirlər deyə, həvəskarlar efirləri zəbt
edir. "Bədii Şuranın yaranması müğənniləri
bundan sonra ciddi bəstəkar musiqilərinə müraciət
etməyə məcbur buraxacaqmı" sualına Faiq
Ağayev – «inanmıram!» deyə cavab verdi:
- Buna
inanmıram. Heç kim bu gün ciddi
musiqi ilə məşğul olmur. Biz peşəkar
musiqi ilə məşğul oluruq, bu başqa. Peşəkar musiqilərin zarafatyana mahnıları da
var. Əvvəllər də bu olub. Bir də
var ciddi əsər - deyək ki, «Sənsiz» romansı.
Ciddi əsər
olsa, televiziyaya heç kim baxmayacaq. Hə, peşəkar musiqiyə gəlincə,
peşəkar müğənni peşəkar da musiqiyə
üstünlük verir. Qaldı bu gün
bu məsələnin peşəkar bəstəkar musiqilərinə
təsirinə, bu vəziyyətin yaranmasında bəstəkarların
öz günahları var. Müasir musiqi zövqünü
tutmaq, müasir musiqi trendi yaratmaq, tələbatlı
müasir mahnı yaratmaq əslində peşəkarlardan cəsarət
tələb edir.
Zaman-zaman hər
dövrdə dövrün inqilabçı bəstəkarları
olub. Necə ki, Tofiq Quliyev, Rauf Hacıyev, daha sonra yeni nəsil
gəldi, Eldar Mansurov, Faiq Sücəddinov, Vaqif Gərəyzadə,
Xanım İsmayılqızı, Novruz Aslan. Onların
hər biri zamanının inqilabçıları oldular.
İndi inqilabçılar yoxdu. Musiqidə inqilab edən müəlliflərə
rast gəlmirik. Bəstəkarlar
arasında inqilabçı bəstəkarlar yaranmadı.
Müasir musiqi trendini yaratmaq üçün gərək
inqilabçı olasan. Başqa yolu yoxdu».
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.- 2019.- 14 may.- S.11