“Seriallarin
hec birində ideoloji mesaj yoxdur”
Ayaz Salayev: "Bu filmlər sənət əsəri sayılmır,
yalnız vaxt itkisidir"
"Yerli serialların çəkilməsinin mənim
baxışımdan bir
xeyri var. O da aktyorların,
operatorların işsiz
qalmayıb, qonorar qazanmasıdır"
"İki dəfə
serial çəkməyi təklif
etdilər. Baxmayaraq ki, həmin
vaxt pula çox ehtiyacım vardı.
O pulla çox problemi həll edə bilərdim, amma yenə də imtina etdim"
Milli efir məkanında teleserialların
kəmiyyət baxımından
artması tendensiyası
davam etsə də, keyfiyyət baxımından çatışmazlıqlar
qalmaqdadır.
Milli Televiziya
və Radio Şurası
bu barədə mətbuata məlumat verib. Məlumatda qeyd edilir ki, xüsusilə komediya janrında çəkilib nümayiş
etdirilən seriallarda bir çox hallarda xalqımızın
ailə-məişət münasibətləri,
ailə dəyərləri
təhrif olunur. Valideyn-övlad, qohumlararası münasibətlər
Azərbaycan ailəsinə
xas olmayan bir şəkildə təqdim edilir.Həmçinin
seriallarda sponsorla bağlı da vəziyyət
ürəkaçan deyil.
Belə ki, sponsorlar seriallarda gizli və açıq şəkildə reklam edilir. Bəzən hətta sponsorlar
serialın süjet xəttinə də daxil edilir və
serialın müəyyən
bir bölümü səhnələşdirilmiş şəkildə sponsorun qabarıq reklamına həsr olunur. Bu hallar isə
reklam qanunvericiliyinin pozulmasına gətirib çıxarır.
Son illər çəkilən
yerli filmlər, seriallarla bağlı kinoşünas Ayaz Salayevlə əlaqə yaratdıq. «Şərq»ə
yerli Azərbaycan filmlərindən danışan
Ayaz Salayev seriallar sahəsini "yıxıb-sürüdü".
- Ayaz müəllim, yerli seriallarımızın
keyfiyyəti kino mütəxəssisi kimi sizi qane edirmi?
- Mən serialları qətiyyən izləmirəm.
Təkcə yerli seriallardan
söhbət getmir.
Ümumiyyətlə, serial izləmirəm. Serialı sənət əsəri saymıram. Sadəcə, yerli seriallara
ayrılan vaxtı zaman itkisi hesab
edirəm. Yerli serialların
çəkilməsinin mənim
baxışımdan bir
xeyri var. O da aktyorların,
operatorların işsiz
qalmayıb, qonorar qazanmasıdır. Yəni bu
sahədə olanlar seriallarda çəkilməklə
maddi ehtiyaclarını
müəyyən mənada
ödəmiş olurlar.
Seriallarda belə bir mədəniyyət yaranıb
- ona xidmət üçün çəkirlər,
büdcə mədəniyyəti
yaranıb seriallarımızda.
Mən serialı ciddi sənət əsəri kimi qəbul etmədiyim üçün
seriallara əhəmiyyət
də vermirəm.
Serialların çəkilməsi
yalnız ona görə lazımdır
ki, aktyorlar boş oturmasın, bir də bir
az maddi
dolanışıqları yaxşı
olsun, pul qazansınlar. Yoxsa serialların heç
birində ideoloji mesaja rast gələ
bilməzsiz, heç birisinin ciddi mənada cəmiyyətin mədəni düşüncəsini
formalaşdırmağa təsir
gücü yoxdu.
Mən ömrümün bir saatını belə seriala sərf etmərəm.
- Kino ciddi sənət əsəri sayılır.
Vizual sənət əsərləri
arasında ən böyük təsir gücünə sahibdir.
- Kino başqa bir sahədir. Kino sənət
əsərləri arasında
ən ciddi, daha məsuliyyətli və çox böyük təsir gücünə malik janr sayılır. Kino sözün həqiqi
mənasında ciddi sənət əsəridir.
Ona laqeyd yanaşmaq haqsızlıq olar.
- Azərbaycanda son illər çəkilən filmlərdən
danışsaq, necə?
Onların keyfiyyəti qənaətbəxşdirmi?
- Yerli Azərbaycan
kinosundan danışmaq
üçün əslində
saatlar yetməz. Yerli filmlərimizin
keyfiyyətindən söhbət
gedirsə, müxtəlifdir,
onların arasında zəif filmlər də olub, güclü
filmlər də.
Ciddi kino əsəri yaratmaq üçün peşəkarların bu sektorda yer alması
vacibdir. Keyfiyyətli filmin ərsəyə gəlməsi böyük
vəsait tələb
edir. Bunun üçün zaman lazımdır. Bir filmin çəkilməsi
5 günə başa gələ bilməz.
Təbii
ki, söhbət ciddi kino əsərindən
gedir. Filmin senarisi yaxşı
olmalıdır, filmin
ideya xətti, ideoloji yükü millətin marağına cavab verməlidir. Film tamaşaçıya mesajını çatdıra
bilmirsə, onun keyfiyyətindən danışmağa
dəyməz. Yəni bu
gün birinin pulu var, meydana
çıxdı, pul
təklif etdi ki, kino çəkilsin.
Belə olmur. Film bazarda
kartof almağa bənzəmir.
- Yaxşı pul versələr, sifarişlə
film çəkməzsiz?
- İnanın səmimiyyətimə,
heç vaxt! Mümkün
deyil. Sənədli film olar, hansısa
çarx çəkərəm,
amma sifarişlə bədii film çəkmərəm.
Bu, murdarlıq olar. İki dəfə serial çəkməyi təklif
etdilər. Baxmayaraq ki,
həmin vaxt pula çox ehtiyacım vardı. O pulla çox problemi həll edə bilərdim, amma yenə də imtina etdim. Gərək gənclər
də sənəti qoruya, dəyərini bilə.
- İndiki gənclərə
ümidiniz var?
- Əlbəttə. Elə işıqlı, bəşəri düşünən
gənclər var ki. Sadəcə indi bizim üstümüzə
məsuliyyət düşür.
Gərək bu gənclərə dəstək
olaq, yol açaq onlara. İstəmirəm işıqlı
gənclər ölkəni
tərk etsinlər. Başqa ölkələrə
üz tutsunlar. Onları qoruyub saxlamaq lazımdır. Belə gənclər mənə dərs demək üçün təsəllidir.
- Yerli filmləri
analiz etsək, ideya yoxsulluğu, yoxsa başqa qüsurlar daha qabarıq görünür?
- Belə fikir
formalaşıb ki, guya senarist, rejissor balaca adamların yanında olanda böyük sənət əsəri yaranır. Mən elə düşünmürəm.
Balaca adamların balaca problemləri film mövzusu deyil. Məişət məsələsi məişət
səviyyəsində çəkilməməlidir.
Bəşəri olmaq,
bəşəri düşünmək
lazımdır. Əgər
məişət məsələsini,
xırda problemi qlobal müstəviyə qaldıra bilirsənsə,
hə, bu başqa məsələ,
çək.
- Deyək ki, son illərin İran filmləri
kimi...
- Bəli. Vaxtilə heç kimin
xəbəri olmayanda
İran filmlərinin təbliğatçısı
olmuşam. Amma sonra
baxdım ki, çox məişətdir.
Qlobal heç nə yoxdur. Hər şey lokaldır,
balacadır. Məsələn,
bir uşaq ayaqqabı tapmır, biri pulunu itirir...
Yəni
film sahəsində şərq
hələ də qərb kino sahəsi ilə rəqabətə hazır
deyil.
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.-
2019.- 15 yanvar.- S.-13