“Həyatımızın
əksər hissəsi pulla ölçülməyə
başlayıb”
Baba Vəziroğlu: "Yenə
də kapitalizmə, pula satılmayan, paklıq, təmizlik ədəbiyyat, söz sahəsində qalıb
"Bazara işləməyənlərin
faiz göstəricisini
araşdırsaq, onların
90 faizi ədəbiyyat
insanlarıdır, sözə
dəyər verən insanlardı. O mənada kimə istəsələr
toxunsunlar, ədəbiyyata
toxunmasınlar"
Son vaxtlar
ədəbi mühitdə
baş verənlər
müzakirələrə səbəb
olur. İstər sosial şəbəkələrdə,
istər mətbuatda ədəbi mühitin bəsitliyindən, primitivliyindən
çox danışılır.
Xüsusilə də mahnıların mətnlərində
olan bayağılıq,
heç bir məntiqə sığmayan
söz yığınağı
ədəbi mühitdə
olan insanları da narahat etməyə
başlayıb. Mövzu
ilə bağlı, şair-publisist, bir çox mahnıların söz müəllifi Baba Vəziroğlu "Şərq"ə danışdı.
- Bir mahnının
sevilməsində musiqinin
nə qədər rolu varsa, mahnının
mətni də o qədər təsir gücünə sahibdir. Bu gün musiqilərimizdə
mətnlərin primitivliyi
narahatlıq yaradır.
- Ən qısa cavabım ola
bilər. Kor atın kor
da nalbəndi olur.
Mahnının musiqisi bayağıdırsa,
onun sözləri də özünə yaraşan olacaq. Oxuyanı lap o bayağı
musiqinin səviyyəsində
olur. Səviyyəli müğənni heç vaxt səviyyəsiz mahnı oxuya bilməz. Bu gün yazılan
melodiyasız mahnılar,
bayağı mahnıların
eyni səviyyədə
primitiv mətnlərlə
ifasını normal qarşılamaq
lazımdır. Bu gün səslənən mahnılar «darıxdım»,
«öldüm», «kəsdim»
kimi ifadələrlə
doludur.
- Son vaxtlar sosial şəbəkələrdə dəbdə olan terminlərə, texnoloji ifadələrə mahnıların
mətnlərində də
rast gəlinir.
- Bilirsiz, bu gün
mənəvi dəyərlərimizi
itirmişik. Biz tamamilə başqa bir cəmiyyətdə yaşayırıq. Həyatımızın əksər hissəsi pulla ölçülməyə
başlayıb. Mənəvi dəyərləri pulla
satın almaq dönəminə
gəlmişik. Müqəddəs bildiyimiz dəyərləri
itirmişik. Tez-tez eşidirik
ki, hanı əvvəlki musiqilər?
Biz hansı həyatı
yaşayırıqsa, elə
musiqilərimiz də
o mühitə uyğun
yaranır. Biz bu gün elə
bir cəmiyyətdə
yaşayırıq ki,
onunla ayaqlaşmağa
məcburuq. Biz necə yaşayırıqsa,
o səviyyədə yaşam
tərzimiz, ədəbiyyatımız,
incəsənətimiz də
özünü göstərəcək.
- Ədəbiyyat demişkən,
ədəbi mühitimizdə
necə, o dəyərlər
qalıbmı?
- Mən məsuliyyətlə
deyirəm ki, yenə də ədəbi mühitimizdə
az-çox mənəvi
dəyərlər qalıb.
Yenə də kapitalizmə, pula satılmayan bəlkə də yeganə sfera ədəbi sahədir. Bir az paklıq,
təmizlik ədəbiyyat,
söz sahəsində
qalıb. Qalan bütün sahələr
vəhşi kapitalizmin
qanunlarına boyun əyib. Bu mənada
digər sahələrə
baxanda ədəbi sahədə təmizlik hələ də qalıb. Yenə də bu gün öz sözünü deyən,
ədəbi mühitə
qulluq edən, ona xəyanət etməyən gənclərimiz
yetişir. Köhnə qvardiyadan
danışmırıq. Onlar öz mənəviyyatlarına
sadiqdilər. Amma hələ
də sözə qulluq edən gənclərimiz var. Təəssüf
ki, musiqidə bu qalmayıb, incəsənətin bir çox sahələrində
o saflığı görə
bilməzsiz. Amma ədəbiyyat
sahəsi hələ də mənəvi dəyərlərin üstündə
durmağa güc
tapır. Bu gün hamı bazara işləyir. Bazara işləməyənlərin
faiz göstəricisini
araşdırsaq, onların
90 faizi ədəbiyyat
insanlarıdır, sözə
dəyər verən insanlardı. O mənada
kimə istəsələr
toxunsunlar, ədəbiyyata
toxunmasınlar. Bircə o mühitdə
saflıq var. Ora əl uzatmayın. Nə yaxşı ki, ədəbi mühitdə
sözə qulluq edənlərin kökü
kəsilməyib. Bütün sahələrdə
«Haqqın yolu»nu tapıblar. Bir tikə çörək
deyib mənəviyyatdan
uzaq olmağa başlayıb insanlar.
Kimsəni qınamıram da. Belə bir söz var,
uşaqlar daha valideynlərindən çox
zəmanəyə bənzəməyə
başlayıblar. Hər kəs
bazara mal çıxarır.
Nəyə tələbat varsa,
ona da maraq var. Ədəbi mühitdə
də bazara işləyənlərin işi
gedir. Kim ki bazara deyil,
sözə xidmət edir, o insanlar da bazarda təxəyyül məhsullarını sata bilmirlər, məcbur qalıb sandıq ədəbiyyatı yığırlar.
- Sosial şəbəkələrdən
aktiv istifadə edən yazarsız?
- Bu,
zamanın tələbidir. Bu
gün sosial şəbəkədən istifadə
etmədən yaşamaq
olmur. Mənim rəsmi səhifəmi
dostlarım idarə edir. Amma yazışmaq üçün
şəxsi profilim
var. Ordan lazım olan insanlarla yazışıram, əlaqə
yaradıram. Mən sosial
şəbəkədə olmasam,
bu cavanları, yeni yaranmış əsərləri, ədəbi
prosesdə gedən təfərrüatları necə
bilərəm? Ədəbi mühitdə
bu gün baş verənləri ordan izləmək olur. Qələm dostlarımla sosial
şəbəkələrdən hal-əhval tuturam. Bu gün dünyanın
o biri başında olan qələm sirdaşımla rahat əlaqə yarada bilirəmsə, ondan necə imtina edə bilərəm?
Bir anın içində istənilən yaxınımla
əlaqə yaradıramsa,
niyə bu vasitədən imtina edim? Mən hərdən deyirəm
ki, sosial şəbəkəni yaradan
insanın atasına rəhmət olsun ki, bunu yaradıb.
Təbii
ki, sosial şəbəkələrin mənfi
tərəfləri də
var. Amma müsbətləri
daha çox köməyimizə çata
bilir.
Tahirə Məmmədqızı
Şərq.-
2019.- 12 yanvar.- S.10