"Hamıya demişdim ki, Şuşa
alınanda mənə deməyin"
Bəyimxanım
Verdiyeva: "Çünki dözə bilmərəm, sevincdən
ürəyim partlaya bilərdi"
"Atam Xan Şuşinski səsini eşidən
olmasın deyə Cıdır düzündə
oxuyarmış"
Şuşanın dağları, başı dumanlı.
Qırmızı koftalı, yaşıl tumanlı.
Dərdindən ölməyə çoxdur
gümanlı...
Tarixi qələbəmiz ərəfəsində bu misraları və Xan Şuşinskini düşünməmək olmur. Rəşadətli Ordumuzun zəfərindən sonra o böyük torpağın – Şuşanın dahiləri bir-bir gözümüzün önündə canlanır. Əminəm ki, Şuşinskinin qızı Bəyimxanım Verdiyeva ilə söhbətimizdən sonra Şuşanı, Xan əmini daha yaxından tanıyacaqsız. Hətta mən bu söhbətimiz zamanı özümü Şuşada, Cıdır düzündə, Şuşa qalasında, İsa bulağında hiss etdim.
"Allah Qarabağda qəhrəmancasına vuruşan, şəhidlik zirvəsinə ucalan əsgərlərimizə rəhmət eləsin. Onların hər birinin ruhları və valideyinləri qarşısında baş əyirəm. Vətən, haqq, ədalət müharibəmizdə yaralanan əsgərlərimiz var, onların hər birinə şəfa diləyirəm. İstər ön cəbhədə, istərsə də arxa cəbhədə olan hər kəs vətən üçün çalışdı".
Bu sözlər Xan Əminin qızı, "Xan Şuşinski" fondunun təsisçisi və rəhbəri Bəyimxanım Verdiyevaya məxsusdur. O, "Şərq"ə müsahibəsində sevincini, hisslərini, Şuşadakı uşaqlıq, gənclik və atası Xan Şuşinski ilə birgə xatirələrini bölüşüb. Müsahibəni təqdim edirik.
- Şuşa deyəndə atanız Xan Şuşunski
ilk ağla gələn sənətkarlardandır. Onun
qanını daşıyan övlad olaraq, çox
maraqlıdır. Siz necə qarşıladız
Şüşanın azadlıq xəbərini?
- Mən sentyabrın 27-sindən yuxu nədir bilməmişəm. Özümü elə hiss edirdim ki, sanki mən də səngərdə, vuruşan əsgərlərimizin yanında, ön cəbhədəyəm. Özümə rahatlıq tapa bilmirdim. Yatmaq nədir?! Televizor səhərədək açıq qalırdı, telefon əlimdə, hamı kimi narahat xəbərləri gözləyirdim. Şuşanın işğaldan azad olunmasından bir həftə öncə mənə müxtəlif təbriklər yazırdılar. Bu təbriklər məni Şuşanın azad olması xəbərinə hazırlayırdı. Mən hamıya demişdim ki, Şuşa azad olunduğu gün mənə xəbər verməyin, dözə bilmərəm, sevincdən ürəyim partlaya bilər. Cənab Prezidentimiz də həmin xəbərdən bir neçə gün öncə demişdi ki, Şuşa bizə bir nəfəs qədər yaxındır. Sanki bu sözlərdən sonra mən özümü hazırlamağa çalışdım. İndi də danışanda kövrəlirəm (gözləri dolur). Həm sevincli, qürurluyam, həm də narahatam. Hisslərimi sözlə ifadə edə bilmirəm. Ümumiyyətlə, bir övlad olaraq valideynlərimiz bizi çox vətənpərvər ruhda böyüdüb. Həmin xəbəri eşidəndə mən evdə idim. İnanın ki, təbrik üçün mənə 500-600 nəfər zəng edib. Heç kəsin təbriklərinə baxmadan, telefonu qaldırmadan bir saat oturub ağlamışam. Özü də oxuya-oxuya. Şuşa mənim üçün çox əziz, doğma olub. Mənim bütün analı, atalı, xoşbəxt uşaqlıq illərim orada keçib. Bir saat doyunca ağlayandan sonra gördüm ki, artıq uşaqlar da mənim üçün narahat olur. Övladlarım soruşurdu "Niyə telefona cavab vermirsən? Bütün televiziya kanalları səni axtarır. Növbə-növbə gedib hamısında öz sevincini bölüş". Şuşanın işğaldan azad olunması xəbərini belə qarşıladım. Göz yaşlarım qurumurdu. Bunlar sevinc göz yaşları idi. Allah cənab Prezidentimizi qorusun ki, bu sevinci bizə yaşatdı və bu əməli ilə yeni tarix yazdı.
- Uşaqlıq və gənclik illərinizi orada
keçirmisiz. Bizə öz xatirələrinizdən
danışın. Necə yadınızda qalıb
Şuşa?
- Bir zamanlar Şuşaya Qafqazın konservatoriyası deyirdilər. Ancaq mən deyərdim, Şərqin konservatoriyasıdır. İnanırsız, orda elə çiçəklər var ki, mən dünyanın heç bir yerində belə güllər görməmişəm. Onların ətri, rahiyəsi ətrafa elə yayılırdı ki, insan o qoxudan valeh olurdu. Doğrudan da elə bil cənnətdə idi insan.
1905,
1908, 1918-ci illərdə, həmçinin sovet hökuməti
qurulan dövrdə Şuşa ətrafındakı kəndlər
və evlər yandırılıb
dağıdılmışdı. Sonra 1960-cı ildə atam
dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyovun
qardaşı Zülfüqar Hacıbəyovun evini alır.
Bu ev Üzeyir bəyin ev muzeyi ilə bitişik, iki mərtəbəli
gözəl mülk idi. Balkonuna çıxanda
bütün Şuşa görünürdü, çox
gözəl mənzərə açılırdı, sanki
adam şəklə baxırdı. Həyətimizdə
gözəl ağaclar, yaşıllıq var idi, bulaq
axırdı. Bizdən bir az aşağıda böyük sənətkar,
bəstəkar Süleyman Ələsgərov
yaşayırdı. Hər zaman qapısı qonağa
açıq idi. O vaxt tək Azərbaycandan deyil, başqa
ölkələrdən də tanınmış adamlar
Süleyman Ələsgərovgilə qonaq gələrdilər.
Onlarla qonşu idik. Biz gedib Şuşaya çatan kimi xeyli
qonaqlarımız gəlirdi, inanın ki, evimizdə yer olmurdu
(gülür). Həyətmizdə bulaq var idi. Qarpızı
aparıb ora qoyurduq, beş dəqiqə sonra götürəndə
elə bil adamın dişi donurdu. O bulaqlardan su içirdik,
amma xəstələnmirdik, çünki su saf, təmiz idi.
Cıdır düzünə, İsa bulağına gedirdik.
Çox gözəl istirahət edirdik. Evimizdən yuxarıda
mədəniyyət sarayı var idi, tez-tez konsertlər olurdu. Teatr tamaşalarına gedirdik. Ümumiyyətlə,
Şuşa şəhəri qaynayırdı.
Şuşalılar o qədər gözəl insanlar idi ki, hər
evdən musiqi səsi gəlirdi, hər gün mədəniyyət
sarayında konsert və yaxud tamaşa olurdusa hamı istəyirdi
getsin, gündə üç-dörd dəfə filmlər
nümayiş olunurdu. Orada istirahət evi var idi. Başqa
ölkələrdən turistlər gəlirdi. Biz də
gedirdik ora. Elə bir gün olmurdu ki, bizə qonaq gəlməsin.
Yığışıb gedirdik İsa bulağına,
Cıdır düzünə. Şuşada, həmçinin, billur bulaqlar ilə bərabər
mineral sular da var. Onlardan biri də “Turş
su" adlanır. Kim nə qədər istəyirdisə,
xüsusilə qadınlar, kuzələrinə doldurub evlərinə
aparırdılar. Şəhərin mərkəzində
"Güllü bağ" var idi. O qədər
çiçək olurdu ki, orda güllərin ətri, rahiyəsi
ətrafa yayılırdı. Atam Xan
Şuşinskinin öz skamyası var idi, orada oturardı və
hamı uzaqdan tamaşa edərdi. O qədər ona
hörmət, sevgi var idi. Təkcə
Şuşada yox, elə ümumi Azərbaycanda da. Hər zaman xalqımız sənətə, sənətkara
dəyər verib. Hamı ona elə rəğbət,
sitayiş ilə baxırdı ki, ondan avtoqraf almaq istəyirdilər.
Atam "Güllü bağ"a getməyəndə
onun yerində heç kəs oturmazdı. O, Xanın yeri
idi. Dediyim kimi, Üzeyir bəyin muzeyi ilə
bizim evimiz bitişik idi. Ora gələnlər
eşidəndə ki, muzeylə bitişik evdə dahi sənətkar,
canlı karifey Xan Şuşınski yaşayır, hər kəs
onunla görüşmək, avtoqraf almaq istəyirdi. Atam da bütün orden, medallarını sinəsinə
taxardı, başına buxara papağını qoyardı.
Atam qürurlu, əzəmətli yerişi, müdrik kəlamları
ilə əsl xan adına yaraşan şəxsiyyət
idi. Şuşanın havası şüşə
kimi idi. O qədər təmiz idi ki, şəhərə
şüşə də deyirdilər. Sonra bir
müddət "Qala" adlandırıldı. Elə dahi sənətkarımız Rəşid
Behbudovun "Qalalıyam Qalalı" mahnısı da məhz
Şuşaya həsr olunmuşdu. Qalalıyam
demək istəyəndə şuşalıyam demək istəyirdi.
Onun atası Məcid Behbudov da şuşalı
idi. Şəhərin ətrafında 37 kənd,
özündə 17 məhəllə və hər birinin də
öz məscidi, hamamı, bulağı var idi. İncəsənət,
mədəniyyət mərkəzi idi Şuşa.
Hələ keçən əsrlərdə
realni məktəb fəaliyyət göstərirdi. Orada yaşayanlar çox savadlı insanlar idi. Şuşa mənim ən gözəl, ən sevincli
günlərimi yaşadığım şəhərdir.
- Xan
Şuşinskinin sizə danışdığı xatirələrindən,
sənət yolundan nələr yadınızda qalıb?
- Yəqin ki, bilirsiz mənim atam
İsfəndiyar Aslanağa oğlu Cavanşir Qarabağ
torpaqlarında Qarabağ xanlığını
yaratmış Pənahəli xan Cavanşirin nəslindəndir.
Bizim əsl soyadımız Cavanşir gedir.
Yəni bizim şəcərəmizdə qeyd
olunduğu kimi atam İbrahimxəlil xan Cavanşirinin oğlu
Məhəmməd Həsən ağa Cavanşirin
kötükcəsidir. Bizim
soykökümüz, nəslimiz, soyadımız Qarabağ
xanlığının soyadı ilə bağlıdır,
biz o kökdənik. Atam öz xatirələrində
söyləyirdi ki, o dövrdə 1908-ci illərdə, yəni
körpə olduğu vaxtlarda babam Aslan ağa demək olar hər
həftə öz evində musiqili, ədəbi gecələr
keçirirmiş, Şuşanın zəkalı, elmli
insanlarını, musiqiçiləri dəvət edərmiş.
Atam danışardı ki, evimizdə patifon var
idi, yəni qramafon vallarını onun vasitəsilə dinləyər,
şərqin tanınmış dühalarının səs
yazılarına qulaq asardı. O gecələrdə
çağırılan qonaqlar şeirlər yazar, elə
oradaca musiqilər bəstələyərdilər. O vaxtı
sazəndə dəstələrimiz var idi. Kamança,
dəf, balaban kimi, hətta kanon kimi alətlərdən ibarət
idi və o dəstələrdə mahnılar ifa olunar, gecələr
keçirilərdi. Bəlkə də
balaca İsfəndiyarda incəsənətə, musiqiyə
maraq elə həmin gecələrdən keçmişdi.
Babam Aslan ağa çox gözəl tar çalardı. Atam
da ilk dəfə tar çalmağa başlayanda özü
oxuyaraq müşayiət edərdi. Səsi
çox güclü olduğundan evdə oxuya bilmədiyini deyərdi.
O vaxt qablar rəflərə düzülürdü və səsinin
gücündən qablar, sanki bir-birinə dəyib cingildəyirdi.
Ona görə də səsini eşidən
olmasın deyə qaçıb Cıdır düzündə
oxuyarmış. Təbii ki, səsi də ətrafa
yayılırdı. Babam atamdakı musiqiyə
olan marağı görəndə muğamın sirlərini
öyrənsin deyə dövrünün çox zəkalı,
tanınmış, böyük sənətkarı İslam
Abdullayevin yanına qoyur. Hansı ki, həmin
sənətkara "segah İslam" deyərdilər. Həm də atam 1929-cu ildə Xankəndində xalq
çalğı musiqi alətləri ifaçılarından
ibarət "Qarabağ" adlı ansambl
yaratmışdı. Həmin ansambl ilə
təkcə Qarabağda yox, Azərbaycanın müxtəlif
bölgələrində konsert proqramları ilə
çıxışlar ediblər. Atam
söyləyirdi ki, o dövrdə Üzeyir bəy onun səsini
çox bəyəndi və İtaliyaya, Milana vokal təhsili
almaq üçün göndərmək istəyib. O evə
gedəndə, təbii ki, evdəkilər ilə məsləhətləşib.
Amma atası deyib ki, səsim əlimdən
alındığı üçün heç yerdə
işləyə bilmərəm. Nənəm
Bəyimxanım da elə o ərəfdə
dünyasını dəyişir. Atamdan
başqa evdə körpə uşaqlar var idi. Atası deyib ki, sən getsən, qayıdanda
artıq mənim dünyadan köç etdiyimi görəcəksən.
Bu səbəbdən də o, öz
arzularının üzərindən xətt çəkərək
həyatını muğam sənətinə bağlayır.
Onu da qeyd edim ki, atam ən son 1976- cı ildə
Şuşada oldu, ondan sonra xəstələndi.
Şuşanı o qədər sevirdi ki, bir il
ora getməyəndə doğma vətənindən ayrı
qala bilmirdi. Deyirdi ki, mənə Şuşadan
Xarıbülbül gətirin. Onun arzusu ilə
Xarıbülbül gətirdilər. Və
sanki əlinə alıb onunla danışırdı. Xan Şuşinski Qarabağın simvolu idi. Onu da qeyd etmək istəyərdim ki, atam Xan
Şuşinski hazırda "xalq mahnısı" adı
altında səslənən bir çox mahnıların
müəllifidir. Hətta bəzilərinin
sözləri də atama aiddir. Və o
mahnılardan bir qismini 2004-cü ildə Azərbaycan Dövlət
Müəllif Hüquqları Agentliyində təsdiq etdirərək
şəhadətnamə aldıq. İlk dəfə
Azərbaycan musiqi mədəniyyəti tarixində qadınla
dueti atam oxuyub. O üç duet Qızıl fondda
qorunaraq saxlanılır ki, onlardan birinin bəstəkarı
Soltan Hacıbəyovdur, iki mahnının isə musiqisi atam
Xan Şuşinskiyə aiddir. Onu da qeyd edim ki, o,
"Mirzə Hüseyn" segahı muğamına manəndi
- müxalifi hissəsini əlavə edərək
muğamı daha da təkmilləşdirib. Və ilk dəfə Azərbaycan musiqi mədəniyyəti
tarixində simfonik orkestr ilə muğamı atam oxuyub.
İlk dəfə olaraq məhz atam 1943-cü ildə əməkdar
artist adı almadan SSRİ-nin "Xalq artisti" fəxri adına və "Şərəf
nişanı" ordeninə layiq görülüb.
- Bəlkə də
elə bir insan yoxdur ki, "Şuşanın
dağları" mahnısını bilməsin. Sözlərində açıq-aydın Azərbaycan
bayrağının rənglərini təsəvvür edə
bilirik. Atanız heç bu haqda
danışıbmı sizinlə?
- Atam Şuşanı canından
artıq sevirdi. İlk dəfə Şuşa
haqqında mahnını 1930-cu illərin əvvəllərində
atam Xan Şuşinski yazıb. Mahnının
sözləri də, musiqisi də ona aiddir.
"Şuşanın dağları başı
dumanlı..." Bu mahnını yazarkən atam hiss edirdi ki, həqiqətən
də Şuşasının başı dumanlıdır... Bu sözə görə atamı o vaxt NKVD-yə dəvət
ediblər ki, sovet Şuşasının da başı
dumanlı olarmı?! Sətiraltı da olsa
o dövrdə atam bu mahnıda müqəddəs
bayrağımızı gələcək nəsillərə
ərmağan edərək göstərmək istəmişdi.
Bayaq xatirələrimdə söylədiyim kimi,
sovet dönəmində onların mülkləri
yandırılmışdı və 1960-cı ildə atam
Şuşada Üzeyr Hacıbəyovun qardaşı Zülfüqar
bəy Hacıbəyovun evini almışdı. Evimiz
Üzeyir bəyin ev muzeyi ilə bitişik
idi. Atam hər yay bizi də götürüb
gedərdi Şuşaya, sentyabrın əvvəlində gələrdik.
İnanın, Üzeyir bəyin evinə gələn
bütün insanlar biləndə ki, burada canlı karifey
yaşayır, hər biri Xan ilə görüşüb
şəkil çəkdirmək istəyirdilər. Mən
həmişə soruşuram ki, niyə otuz ilə yaxın
müddətdə Şuşa şəhəri
işğal altında oldu, amma bu şəhərdə ermənilərdən
bir nəfər də olsa tanınmış şəxsiyyət
yetişmədi?! Çünki torpaq da xəyanəti,
yalanı sevmir. Baxın,
Xarıbülbül bizim köçkünlərimiz ilə bərabər
o yerlərdən köç eləmişdi.
- Şuşinskinin Bülbül, Asəf Zeynallı, Fikrət
Əmirov kimi şəxsiyyətlər ilə yaxın
dostluğu olub. Bir çox
ustadlar öz şeirlərində ona yer verib. Onlarla bağlı hansısa xatirələrindən
danışıb sizə?
- Doğrudur, bir xatirə söyləmək
istəyirəm. 1920-ci illərin əvvəllərində
dahi vokal sənətkarımız Bülbül böyük bəstəkarımız
Asəf Zeynallı ilə Azərbaycanın müxtəlif
bölgələrinə gedərək orada xalq
mahnıları toplayıb notlaşdırmışdılar.
O cümlədən, Qarabağa da gəlmişdilər.
Bülbül öz xatirələrində söyləyir:
"Yol boyu Asəf Zeynallı məndən xahiş edirdi ki,
mütləq onu Xan Şuşinski ilə tanış edim. Cıdır düzünə getdik. Uzaqdan gözəl səs eşidilirdi. Dedim bu
oxuyan Xandır. Azəf Zeynallı da soruşdu
ki, bəs onu necə çağıra bilərik
yanımıza, hardan bilək o hansı səmtdədi? Mənsə
dedim ki, indi oxuyacam və o mənim səsimi eşidən kimi
hay verib gələcək".
Bu səhnəni
gözümün qarşısına gətirəndə
görürəm ki, sənət dünyasının iki
böyük sənətkarı öz doğulduqları
doğma vətənləri Şuşada, Cıdır
düzündə biri-birlərini sanki bülbül kimi cəh-cəh
vuraraq çağırırdılar. Sonra Bülbül deyir
ki, Xan gəldi, görüşdük. Həmin
gün Xanın ifasında xeyli mahnı dinləyiblər.
Və onları Xalq mahnıları adı
altında notlaşdırıblar. Bu bir
xatirədir. Səməd Vurğun
özünün məşhur "Azərbaycan"
poemasında Qarabağı Xanın adı ilə
bağlamışdı. O həm atamın bir zamanlar
Qarabağ xanlığını qurub yaradan Pənahəli
xanın nəslindən olduğunu, həm də
Şuşinskinin doğma vətəninə, yurduna
bağlı şəxsiyyət olduğunu bildiyindən məhz
o poemada Qarabağı atamın adı ilə
bağlamışdı.
Könlüm keçir
Qarabağdan.
Gah o dağdan, gah bu
dağdan.
Axşamüstü qoy uzaqdan,
Havalansın Xanın səsi,
Qarabağın şikəstəsi.
Əliağa Vahid deyirdi: "Oxunsun zəfər
nəğməsi, Vahidin qəzəli, Xanın xoş səsi".
İlyas Əfəndiyev özünün "Dağ
arxasında üç dost" əsərində məhz
Qarabağda olan əhvalatlarda Xanın şəxsiyyəti
haqqında böyük məlumat vermişdi. Şair Məmməd
Rahim özünün "Qarabağ" poemasını bu sətirlərlə
söz açır:
Gözəl Qarabağa onda get ki, sən,
Yaşıl yamaclarda yüz
canan olsun.
İsa bulağında, Cıdır
düzündə,
Səsi dağ çeşməsi,
dostum Xan olsun.
Xan Şuşinskinin sənətinə,
şəxsiyyətinə dəyər verən çox
yaxşı insanlar ilə dostluğu, qardaşlığı
var idi. O
cümlədən xalçaçı rəssam, alim, əslən
şuşalı olan Lətif Kərimov, Niyazi, Fikrət
Əmirov ilə də yaxın dostluğu olub. Fikrət
Əmirov "Muğam" simfonik əsərlərini yazanda
muğam bilgilərini almaq üçün atam ilə məsləhətləşmişdi.
- Şuşa
azad olanda, yəqin ki, ilk ağlınıza atanız, onunla
birgə keçirdiyiniz uşaqlıq, gənclik illəri gəldi.
Maraqlıdır, atanız bu gün yanınızda olsa idi, nə
hisslər keçirərdi, sizcə?
- Mən ümumiyyətlə, təsəvvür
edə bilmirəm ki, atam Şuşanın işğalına
necə dözərdi. Bilirsizmi, hərdən
fikirləşirdim ki, nə yaxşı atam Qarabağın
işğalını görmədi. O bu həsrətə
dözə bilməzdi. Adicə bir il yayda
Şuşaya getmədi, dözə bilmədi. Bu
gün Üzeyir bəyin, Cabbar Qaryağdıoğlunun,
Bülbülün, Süleyman Ələsgərovun,
Əşrəf Abbasovun, Sadıxcanın, Natavanın,
atamın ruhu şaddır. Gündə bəlkə
də on dəfə ağlayırdım. Fikrim,
ürəyim qalmışdı igid əsgərlərin
yanında, döyüş meydanında. Demək
olar ki, Şuşanın, hər bir kəndimizin, qəsəbəmizin
azad olunmasına çox sevinirəm. Bu,
sevinc göz yaşları idi. Şuşaya
yaxınlaşanda mən həyəcan keçirirdim, ora necə
qalxacaqlarını fikirləşirdim. Şuşa
şəhərini o vaxt Pənah xan ən yüksək zirvədə
tikdirib. Mən çox narahat idim buna
görə. Şükürlər olsun ki, Şuşa azad oldu. Mən
Prezidentimizin bütün çıxışlarını izləyirdim.
O, müxtəlif televiziya kanallarına otuzdan çox
müsahibə vermişdi. Mən fəxr edirəm ki, dünya
liderləri arasında çox böyük nüfuza malik, son
dərəcə savadlı, təmkinli, diplomatik cəhətdən
mükəmməl biliyə malik Prezidentimiz var. Cənab
Prezidentimiz öz çıxışlarında qeyd edirdi ki, mən
17 ildir bu günə hazırlaşıram. Bu
sevinci bizə yaşatdığı üçün
bütün nəslimiz adından ona təşəkkür
edirəm. Bugünki qələbəmizdə
mən dahi sənətkarın qızı olaraq, Azərbaycanın
birinci vitse-prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın da
adını çəkməyi özümə borc bilirəm.
O, illərlə Heydər Əliyev Fondunun rəhbəri olaraq
Azərbaycanın milli, mənəvi dəyərlərini,
musiqi alətlərimizi və "Qarabağ xanəndələri"
diskini dünyaya tanıdaraq bugünkü qələbəmizə,
sanki, addım-addım yaxınlaşırdı. Bu sevinci bizə bəxş etdiyi üçün
bütün nəslimiz adından ona təşəkkür
edirəm. Vətən müharibəsində Qarabağ
uğrunda yaralanan bütün qazilərimizə can
sağlığı, uzun ömür arzu edirəm. Şəhid olanlara Allahdan rəhmət diləyirəm.
Ruhları şad olsun. Onları
yetirən valideynlərin qarşısında baş əyirik.
Qazilərimizə Allahdan can
sağlığı arzu edirik. Xalqımız
sağ olsun. Mən fəxr edirəm ki, belə
millətim var. Bu savaşda hamı bir yumruq kimi cənab
Prezidentimizin ətrafında birləşdi. Mən
xalqımla fəxr edirəm! Allah qismət etsin,
tezliklə gedək doğma yurdumuza. Mənim
üçün fərqi yoxdu. Şuşa, Ağdam, Kəlbəcər
və s. Uşaqlıq yaşlarımda atam bizi aparardı Kəlbəcərə.
O yaxşı at çapardı, mən də körpə
qız idim və məni də alırdı qucağına, Kəlbəcərin
dağlarının ən yüksək zirvələrinə
qalxardıq. Ordan dayanıb atın belində bir
oxuyardı ki, gəl görəsən. Yəni
mənim üçün doğma Azərbaycanımızın
hər bölgəsi doğmadı, əzizdir. Şuşaya Allah qismət etsin gedək. Təbii ki, onda öz evimizə gedəcəm. Çox böyük həsrətlə o günü
gözləyirəm.
- 2011-ci ildə
atanızın, yəni Xan Şuşinskinin adına
fond yaratmısız. Fondun fəaliyyətinə nələr
daxildir?
- Fondumuz haqqında onu deyə bilərəm ki, 2011-ci ildə atam Xan Şuşinskinin anadan olmasının 110 illik yubiley tədbirləri ərəfəsində mən, həyat yoldaşım, respublikanın Xalq artisti, Gəncə filarmoniyasının, Göygöl Dövlət Mahnı və Rəqs Ansamblının yaradıcısı, tarzən Fikrət Verdiyev və mənim qızım Məryəm Hüseynova Xan Şuşinski adına fond yaratdıq. 2011-ci il, noyabr ayının 29-da fondumuz Ədliyyə Nazirliyindən qeydiyyatdan keçdi, şəhadətnaməmizi aldıq və yarandığı ilk gündən fondumuz dövlətin diqqət və qayğısı ilə əhatə olunub. Yarandığı gündən bu zamana kimə biz Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi Şurasının maliyyə dəstəyi və Xan Şuşinski fondunun təşkilatçılığı ilə Ermənistan-Azərbaycan Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin dünya ictimaiyyətinə çatdırılması, "Könlüm keçir Qarabağdan", xaricdə yaşayan azərbaycanlılar arasında vətənpərvərlik mövzusunda bir- birindən maraqlı, uğurlu layihələr, tədbirlər keçirmişik. Əsasən bizim işimiz təbliğat olub. Biz Fransanın Lion, İtaliyanın Milan, Avstriyanın Vyana, Çexiyanın Praqa, Macarıstanın Budapeşt, İngiltərənin London şəhərlərində bu mövzuda böyük tədbirlər keçirmişik. Hər gedəndə də özümüz ilə 4-5 çamadan Qarabağ həqiqətlərini özündə əks etdirən ingilis və ya digər xarici dillərə tərcümə olunmuş kitablar, braşurlar aparırdıq. Orada sərgi təşkil edirdik. Mən tərcüməçi vasitəsilə Qarabağ həqiqətləri, tarixi ilə bağlı geniş məlumat verirdim. Respublikanın Xalq artisti, tarzən Fikrət Verdiyevin rəhbərliyi altında musiqiçilərdən ibarət qrup bir zamanlar Qarabağda yaşayıb-yaratmış ustad sənətkarların sənət əsərlərindən ibarət gözəl konsert programı ilə çıxış edirdilər. Həmin tədbirlərdə istedadlı musiqiçilərimiz Anar Quliyev, Kamilə Nəbiyeva, respublikanın Əməkdar artistləri Ehtiram Hüseynov, Sevinc Sarıyeva, kaman ustalarından Elşən Mansurov və bir çox kaman ustaları var. Yoldaşım bu tədbirlər üçün elə bir proqram hazırlayırdı ki, bir zamanlar Qarabağda yaşayıb-yaratmış ustad sənətkarların yaratdığı sənət nümunələrindən ibarət konsert proqramları ilə çıxış edilirdi. Ümumiyyətlə, fondumuzun məqsədi hələ 1947- ci ildə əzəli, əbədi, tarixi Qarabağ torpaqlarımızda "Qarabağ" xanlığının təməlini qoymuş Pənahəli xan Cavanşirin sülaləsinin layiqli övladı, böyük sənətkarlar tərəfindən ona verilən Xan adını həm səsi, şəxsiyyəti, həm də sənəti ilə doğruldan Xan Şuşinskinin zəngin irsinin öyrənilərək gənc nəsillərə çatdırılması, Azərbaycan xalqının milli-mənəvi dəyərlərinin, musiqisinin dünya ictimaiyyətinə çatdırılmasından ibarətdir. Təvazökarlıqdan uzaq da olsa bu tədbirlərin keçirilməsinə görə şuranın fəxri fərmanları ilə mükafatlandırılmışıq. Keçən il cənab Prezidentimizin sərəncamı ilə Azərbaycan muğamlarının böyük ustadı Seyid Şuşinskinin anadan olmasının 130 illiyi ilə əlaqədar olaraq biz Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət Nazirliyinin maliyyə dəstəyi və Xan Şuşinski fondunun təşkilatçılığı ilə doğulub boya-başa çatdığı Horadiz şəhərində S.Şuşinskinin çox möhtəşəm yubiley tədbirini keçiridik. Bundan başqa Azərbaycanda, bölgələrdə məktəbli gənclər arasında milli musiqiyə marağı artırmaq, şəhidlərin xatirəsinin yad edilməsi ilə əlaqədar Lənkəran, Xaçmaz və s. şəhərlərdə tədbirlər keçirmişik.
Söhbətləşdi: Sona Şıxəmirli
Şərq 2021.-
10 dekabr.- S.13.