Məsələ
bitib, Minsk qrupu artıq "dəfn" olunub
...Amma Fransa dinc durmur, Qarabağda atəşi yenidən alovlandırmaq istəyir
44 günlük Vətən müharibəsində Azərbaycanın
zəfər çalması və düşmən ölkəni
diz çökdürməsi Ermənistanın əsas müttəfiqi
Fransanı da ciddi narahat edib. Ümumiyyətlə, Fransa 30 il ərzində Azərbaycana qarşı qərəzli
mövqe sərgiləyib.
Bu ölkə ATƏT-in Minsk qrupu həmsədri kimi fəaliyyətində
illər boyu tərəfkeşliyi ilə seçilib. 10 noyabrda
Dağlıq Qarabağ probleminin nizamlanması ilə
bağlı imzalanan üçtərəfli sazişdən və
bu prosesdən kənarda qalan Fransa Azərbaycanın
böyük qələbəsini həzm edə bilmir, yeni təzyiq
mexanizmlərini işə salır. Hər
vəhclə ATƏT-in Minsk qrupunun saxlanmasına
çalışan Fransa məkrli məqsədlərini həyata
keçirməyə dirəniş göstərir.
Paris meriyasının qondarma Dağlıq Qarabağı
tanımağa hazırlaşması da tərəfli
yanaşmanın tərkib hissəsidir. Separatçı
qurumun tanınması təşəbbüsünün Fransa
meri Enn İdalqodan gəldiyi bəllidir. Ermənilərə
yaxınlığı ilə tanınan İdalqonun bundan əvvəl
həm Ermənistanı, həm də separatçı
Dağlıq Qarabağ rejimini dəstəkləyən təşəbbüsləri
dəfələrlə olub.
30 ilə yaxın idi ki, Ermənistanın işğal
altında saxladığı tarixi torpaqlarımızı
danışıqlar yolu ilə qaytaracağına dair müxtəlif
vədlər verilirdi. Bu istiqamətdə haqlı olaraq ən
çox tənqid edilən münaqişənin həlli ilə
"məşğul" olan ATƏT-in Minsk qrupu idi. Minsk qrupunun, həmsədrlərin fəaliyyətsizliyi
göz önündədir. İndiyədək
münaqişənin həll edilməsi üçün
heç nə ilə yadda qalmadılar.
Müharibə bitsə də, həmsədr ölkələrdən
olan Fransa qərəzli mövqe sərgiləyir. Fransa rəhbərliyinin
ermənipərəst münasibət sərgiləməsi adi
hal alıb. Avropanın demokratik dövləti sayılan
Fransanın beynəlxalq hüquqa sığmayan, faktlara əsaslanmayan
bəyanatları bir daha sübut edir ki, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədr
ölkələrinin mövcud mövqeyi ilə heç vaxt ədalətli
həllini tapa bilməzdi. Çünki həmsədrlərin
problemin ədalətli həlli məqsədi yox idi və onlar
buna çalışmırdılar. Bu illər
ərzində nəinki işğalçı ölkə, həmsədrlər
də status-kvonun saxlanmasında maraqlı göründülər.
Bu günə qədər, xüsusən son
dövrlərdə münaqişənin həlli istiqamətində
Fransanın tutduğu mövqe onun ATƏT-in Minsk qrupu kimi həmsədrlik
və bitərəflik statusuna zidd idi.
Münaqişənin nizamlanmasının ilkin illərində
Azərbaycanın dövlət və cəmiyyət olaraq Minsk
qrupundan gözləntiləri var idi. Biz yeni dövlət olaraq həmsədr ölkələri
Birləşmiş Millətlər Təşkilatının Təhlükəsizlik
Şurasının daimi üzv ölkəsi olan həmsədrlərin
nizamlanma prosesində uğurlu ola biləcəyini ehtimal
edirdik.
Dağlıq Qarabağ konfliktinin nizamlanmasına
başlandığı ilkin illərdə bunu müsbət dəyərləndirdik. Çünki həmsədr
ölkələr BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurasının daimi üzvü kimi Təhlükəsizlik
Şurasının Dağlıq Qarabağ konfliktinin həllinə
dair 4 qətnamənin tərtib olunmasında iştirak
etmiş və ona
səs vermişdi. Lakin konfliktin nizamlanmasında davam edən
27 il ərzində ATƏT-in
Minsk qrupunun həmsədr ölkələri BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurasının məlum 4 qətnaməsinin sülh yolu ilə
icra edilməsini təmin etmək üçün səy
göstərmədi. Buna rəğmən, Azərbaycan
beynəlxalq hüququn tələblərinə uyğun
davrandı. Ordumuz qısa müddətdə
işğalçını bütün dünyada qanuni
torpaqlarımız kimi tanınan Qarabağ və ətraf
rayonlardan çıxarmağı bacardı. Qələbəmiz münaqişə ətrafında
yaradılmış geostrateji vəziyyəti birdəfəlik
dəyişdi. ATƏT-in Minsk qrupunun
diplomatik səyi ilə deyil, məhz Prezident İlham
Əliyevin və Azərbaycan Ordusunun qətiyyəti nəticəsində
status-kvo ləğv olundu, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü təmin edildi. 44 günlük
müddətdə Ermənistana çağırış etməyən
həmsədrlər ötən 28 il ərzində
münaqişənin hərbi fazaya keçməməsi
üçün Ermənistana heç bir siyasi təsir və
təzyiq göstərməmişdilər. Bu bir
faktdır ki, onlar işğalçı ilə işğala
məruz qalana eyni cür yanaşırdılar.
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi vasitəsilə
Cənubi Qafqazda siyasi oyunlar qurmağa və maraqlarını
təmin etməyə çalışan dövlətlərin
məkrli planlarının baş tutmaması, təbii ki, həmin
dövlətləri ciddi narahat edir. Ancaq qalib tərəf
olan Azərbaycanın üzərinə gəlmək cəhdləri
uğursuzluqla nəticələnəcək. Dövlət
siyasəti anneksiyaya, soyqırımına, etnik təmizləməyə,
qanunsuz məskunlaşdırmaya, qeyri-qanuni iqtisadi fəaliyyətə,
terrorizmin dəstəklənməsinə əsaslanan ölkəyə
bu cür fəaliyyətinə görə 28 ildə heç
bir təsir və təzyiq göstərməyən, pərdə
arxasında hətta ona dəstək verən ölkələrin
hazırkı vəziyyətlə barışa bilməməsi
anlaşılandır.
Artıq Türkiyə ilə Rusiya Qarabağda
sülhyaratma missiyasına qoşulur ki, bu, həm Azərbaycanın,
həm də Ermənistanın maraqlarına uyğundur. Bu cür
sülhyaratma missiyası Cənubi Qafqazla tarixi, siyasi, iqtisadi
bağları olmayan ölkələri narahat etməməlidir.
Hərbi əməliyyatların yenicə
başa çatdığı dövrdə bəzi dövlətlərin
ultimativ ritorikadan çəkinərək Ermənistanı
reallıqlarla barışmağa, Cənubi Qafqazın
inteqrasiyasına və xalqların ümumi rifahına töhfə
verməyə çağırmaları daha məqsədəuyğundur.
Artıq geri yol yoxdur və müharibə ədalətli
şəkildə yekunlaşdı. Regionda
yaranan yeni situasiyanı isə yalnız Ermənistan deyil,
İrəvana 28 ildə heç bir təsir və təzyiq
göstərməyən məlum dövlətlər də qəbul
etməlidirlər.
Analitiklərə görə, Fransanın məqsədi
Dağlıq Qarabağın indiki durumunu tamamilə Ermənistanın
xeyrinə dəyişməkdən və özünü idarəetmə
statusuna nail olmaqdan ibarətdir. Lakin imzalanan bəyanatda
heç bir statusdan söhbət getmir. Həmçinin,
keçmiş Dağlıq Qarabağ ərazi vahidinin çərçivəsi
xeyli qısaldılıb. Azərbaycan
işğalda olan torpaqlardan Ermənistan ordusunu
çıxardığı üçün ermənilər
kiçik bir əraziyə sıxışdırılıb.
Məqsəd budur ki, Minsk qrupu həmsədrləri
institutunun fəaliyyətini bərpa etməklə, bu məsələləri
yenidən müzakirə obyektinə çevirsinlər.
Müzakirə obyekti olduğu təqdirdə müxtəlif
təzyiq və bəhanələrlə yenidən bu məsələni
əvvəlki status-kvo ilə inkişaf etdirməkdir. Şübhəsiz,
bu məsələ bitib və Minsk qrupu artıq dəfn olunub.
Bu gün müxtəlif Avropa dairələrində Azərbaycanın
mənfi imicinin formalaşdırılması istiqamətində
fəal iş aparan Fransa öz tarixi keçmişinə nəzər
salsa, daha məntiqli olar. Fransa əli milyonlarla
insanın qanına batmış, ayrı-ayrı xalqlara
qarşı soyqırımı törətmiş ölkədir.
Bu gün də bir sıra Afrika ölkələrində
Fransa sabitliyin pozulması, hakimiyyətlərin devrilməsi, vətəndaş
qarşıdurmasının təşkili ilə bağlı
ardıcıl siyasət həyata keçirir, bu məqsədlə
muzdluların imkanlarından geniş yararlanır. Fransanın legioner konsepsiyasının mərkəzində
də muzdlulardan istifadə etmək dayanır. Fransa Əlcəzairdə, Vyetnamda, Mərakeşdə,
Cibutidə, Çadda, Qabonda, Tunisdə milyonlarla sakini məhv
edib. Özünü "insan haqlarının və
demokratiyanın vətəni" sayan Fransa tarixi ilə üzləşməkdən
ona görə qorxur ki, insan haqları və demokratiya ilə
bir araya sığmayan bəşəri cinayətlər
törədib.
Rəsmi Parisin mənasız canfəşanlığı
Ermənistan tərəfini həvəsləndirir. Yerevan
hökuməti “ölmüş” həmsədrlik institutunu
yenidən “diriltməyə” çağırış edir.
Prezident Armen Sarkisyan deyir ki, Fransa, ABŞ və
Rusiyanın həmsədrliyi ilə Minsk prosesinə
qayıtmaq üçün hər şeyi sürətlə
etmək lazımdır. Onun sözlərinə
görə, Dağlıq Qarabağda hərbi əməliyyatların
dayandırılması üzrə üçtərəfli
razılaşma onun yekun statusunu müəyyənləşdirmir.
Ona görə də Minsk prosesi bərpa edilməlidir: “Bu,
Minsk prosesi deyil, üçtərəfli atəşkəs
razılaşmasıdır. Minsk qrupuna
Artsaxın yekun statusunu müəyyənləşdirmək
mandatı verilib".
Millət vəkili, Azərbaycan-Fransa parlamentlərarası
əlaqələr üzrə işçi qrupun rəhbəri
Soltan Məmmədov deyib ki, Fransa Dağlıq Qarabağ
münaqişəsini yenidən alovlandırmağa mənasız
cəhdlər göstərir. Deputatın sözlərinə
görə, Fransanın həm Azərbaycan Ordusunun əks-hücum
əməliyyatları dövründə, həm də 10
noyabr bəyanatının imzalanmasından sonra nümayiş
etdirdiyi mövqe bu ölkənin ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədri
kimi tərəfsizliyinə olan şübhələri ciddi
şəkildə gücləndirir:
“Fransanın bu cür qərəzli və Ermənistanın
təəssübkeşi kimi davranması həmsədrlikdən
kənarlaşdırılması məsələsini
aktuallaşdırır. Paris meriyasının qondarma “Dağlıq Qarabağ
Respublikası”nı tanımağa
hazırlaşması ilə bağlı məlumatlar
Fransanın öz qərəzli siyasətini həyata
keçirməkdə israrlı olduğunu göstərir. Daha əvvəl bəzi siyasi dairələr bu məsələni
Fransa Milli Assambleyasında da müzakirəyə
çıxarmağa cəhd göstərib. Lakin bu cəhdlər heç bir nəticə verməyib”.
Parlament
üzvü bəyan edib ki, Fransa 27 sentyabrdan bu günədək
yüksək səviyyədə səslənən bəyanatlar
verməklə, Ermənistana birmənalı dəstək ifadə
edən addımları ilə münaqişəyə
münasibətdə neytral mövqedən
çıxış etmədiyini artıq sübut edib:
“Fransa münaqişənin Azərbaycanın tam qələbəsi
ilə başa çatması ilə barışmaq istəmir. Lakin artıq
nəinki münaqişə bölgəsində, həm də
bütün regionda yeni geosiyasi reallıq yaranıb. Fransa bu reallığı dəyişmək
iqtidarında deyil. Proseslərin gedişi də göstərir
ki, Fransa məhz ədalətsiz, qeyri-obyektiv siyasətinin nəticəsi
olaraq, Cənubi Qafqazda gedən proseslərə, o cümlədən
Ermənistan-Azərbaycan Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə
təsir imkanlarını xeyli dərəcədə itirib. Bu imkanları yenidən bərpa etmək
üçün isə təzyiq və təhdidlərə əl
atmaq mənasızdır”.
Soltan Məmmədov
qeyd edib ki, Fransanın son addımları Rusiya və Türkiyənin
birgə səyləri nəticəsində əldə
olunmuş atəşkəsi pozmaq məqsədinə xidmət
edir:
“Lakin ötən dövrün təcrübəsi Minsk
qrupu formatının nəticəsiz müzakirələrdən
başqa heç nəyə xidmət etmədiyini sübut
edib. Münaqişə artıq həllini tapıb,
üç ölkənin dövlət
başçıları birgə bəyanat imzalayıb. Azərbaycan öz ərazi
bütövlüyünü bərpa edib. Lakin
Fransa münaqişəni yenidən alovlandırmağa, Ermənistana
ən müxtəlif formalarda dəstək verməklə vəziyyəti
dəyişməyə mənasız cəhdlər göstərir.
Hesab edirəm ki, Cənubi Qafqazda müəyyən
maraqları olan bütün aparıcı dövlətlər
mövcud siyasi, iqtisadi və hərbi reallıqları
düzgün qiymətləndirməli, bütün
imkanlarını regionda təhlükəsizliyin, sabitliyin və
sülhün təmin olunmasına yönəltməlidir”.
Politoloq
Vasif Əfəndiyev də vurğulayıb ki, Qərb Minsk
qrupu formatına qayıdışı tələb etsə də,
bu artıq mümkün görünmür:
“Bölgədə yeni situasiya yaranır. Ermənistanda
Paşinyan hakimiyyətdən uzaqlaşdırılsa belə
onun yerinə Rusiyapərəst siyasətçi gəlməyəcək.
Hər iki halda Qərb, xüsusən Fransa Ermənistandan bərk
yapışıb. Bu, Rusiya bazalarının Ermənistandan
çıxmasına hesablanıb. Vəziyyət getdikcə
mürəkkəbləşir. Azərbaycan Türkiyə ilə
birlikdə hərəkət etməlidir. Rusiya
“sürüşkən” qonşudur. Bir anın içərisində
dediklərinin əksini edə bilər. Qeyd edim ki, Putin rus
qoşunlarının Qarabağda iştirakını qanuniləşdirmək
üçün parlamentə müraciət edib”.
Mətbuat Şurasının sədr müavini, ekspert Müşfiq Ələsgərli isə bəyan edib ki, Parisin meri Ann İdalqonun müavinlərindən biri erməni Anuş Toronyandır.
Onun sözlərinə görə, Anuş Toronyan Fransız ermənilərinin təşkilatı - “CCAF”ın rəhbəri Ara Toronyanın qızıdır: “2015-2018-ci illərdə Parisin meri Anna İdalqo Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyanla 4 dəfə görüşüb. Paris meri Ermənistanda yaradılmış “TUMO Center for Creative Technologies” mərkəzinin Paris bölməsinin açılışında iştirak edib və hərtərəfli dəstək göstərib. TUMO-nun Xankəndidə də ofisi olub. Ann İdalqo “erməni soyqırımı” ilə bağlı tvitlər paylaşıb. Göründüyü kimi Parisin meri Ann İdalqo qatı ermənipərəst mövqe sərgiləyir. Fransanın Azərbaycana münasibətini açıq düşmənçilik üzərində qurması, Paris meri və onun çevrəsində olan erməni şəbəkəsini də ruhlandırır”.
İsmayıl
Qocayev
Şərq 2020.-
19 noyabr.- S.11.