“Təhsil təkcə paytaxtda yox, bölgələrdə
də inkişaf etməlidir”
“Təhsildə iradlar deyilməli, nöqsanlar göstərilməlidir”
“Distant təhsilin məzmun və mahiyyətini ortaya qoyduq”
“Dünya təhsil sisteminə sürətlə
inteqrasiya edirik”
Bu günlərdə Prezident
İlham Əliyev Əmircan qəsəbəsindəki
154 nömrəli məktəbin
açılışında iştirak edib. Hər zaman olduğu kimi, indi də
təhsilin inkişafı
dövlətin əsas
prioritetlərindən biridir.
Ümummilli lider Heydər
Əliyevin dediyi kimi, təhsil millətin gələcəyidir.
Bütün sahələrin-iqtisadiyyatın da, siyasətin də, hərbin də…inkişafının
kökündə məhz
təhsil dayanır.
Sevindirici haldır ki, son illər ölkəmizdə
təhsilin, elmin inkişafına xüsusi qayğı göstərilir. Əldə olunan
uğurlar, qazanılan
nəticələr dediyimiz
faktın bariz nümunəsidir.
“Sherg.az” olaraq Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin (ADPU) Quba filialının direktoru, fizika üzrə fəlsəfə doktoru dosent Yusif Alıyevlə
söhbətimiz də
elə bu istimətdə – ölkədə,
o cümlədən regionlarda
təhsilin inkişafı
barədə oldu:
- Respublikada təhsilin hazırkı inkişafını necə
qiymətləndirirsiniz?
- Ümumiyyətlə təhsilin
son inkişaf dövrünü
şərti olaraq üç mərhələyə
bölmək olar. Birinci mərhələ müstəqilliyə
qədərki illəri
əhatə edir.
İkinci mərhələ 2003-cü ilədək olan müddətdir. Həmin ildən,
yəni cənab İlham Əliyev prezident seçildikdən
sonra isə təhsilin inkişafında
növbəti bir mərhələ, xüsusi
canlanma mərhələsi
başlandı. Birinci mərhələ
müyyən durğunluq
və bəzən də tənəzzüllə
xarakterizə olunur.
Həmin
illər “beyin axın”ı ilə yaddaşlarda qalsa da, təhsilimiz ayaqda durmağı bacardı. 2003-cü ildən etibarən isə təhsilin inkişafında yeni bir səhifə açıldı. Amma Azərbaycan
alimləri bütün
dövrlərdə öz
sözlərini deyərək
təhsili bugünkü
inkişaf mərhələsinə
qədər gətirə
bilmişdilər.
- Fikrinizi hansı məqamlarla əsaslandıra bilərsiniz?
- Vaxtilə orta məktəblərdə müəyyən
çətinliklər var
idi. Amma dövlətin ayırdığı
vəsait nəticəsində
bütün problemlər
get-gedə öz həllini tapdı. Son vaxtlar bu sahədə əldə olunan uğurlar artıq təhsilin forma və məzmununa da siraət edib. Azərbaycan müəllimlərinin dərs dediyi şagirdlərin beynəlxalq
olimpiadalarda əldə
etdikləri nəticələr
də uğurlu təhsil siyasətinin göstəricisidir. Bu, o deməkdir ki, bizim təhsil strategiyamız doğru, düzgün hədəflənib.
Tam səmimi və
əminliklə deyirəm,
hətta təhsil sahəsi üzrə elə işlər var ki, biz dünya
təhsil sistemini də qabaqlayırıq.
Məsələn olimpiada hazırlığı
sahəsindəki uğurlarımızı
missal göstərmək olar.
Ümumiyyətlə, on il əvvəl dünya təhsil sistemi ilə aramızdakı məsafə
daha çox idi. İndi isə tədricən
azalır və biz dünya təhsil sisteminə sürətlə
yaxınlaşırıq. Əlbəttə, sadaladığım uğurların hər birinin arxasında Prezident İlham Əliyevin və Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyevanın, hökumətin təhsilə
göstərdiyi diqqət,
qayğı dayanır.
- Sizcə, təhsilimiz pandemiya sınağından necə
çıxır?
- Bildiyiniz kimi, mart ayının 3-dən etibarən
bütün ölkə
üzrə ali,
orta təhsil müəssisələrində ənənəvi tədris
prosesi dayanıb. Amma bizim hökümət operativ qərarlar qəbul edərək vəziyyətdən uğurla
çıxa bildi.
Azərbaycan Cənubi Qafqazda
birinci ölkə olaraq Təhsil Nazirliyinin problemə çevik münasibəti
ilə teledərs layihəsi vasitəsilə
təhsilin fasiləsizliyini,
kəsilməzliyini təmin
etdi. Nəticədə şagirdlər tədris
prosesindən geri qalmadılar. Nazirlər Kabineti
bir neçə gün əvvəl “Xüsusi karantin rejimi dövründə Azərbaycan Respublikasında
fəaliyyət göstərən
təhsil müəssisələrində
tədris və tərbiyə prosesinin təşkilində müvəqqəti
qaydaların tətbiqi”
barədə qərar
qəbul etdi. Bununla da, Azərbaycan təhsil sistemində yeni səhifə açıldı. Biz pandemiyaya qəfil yaxalansaq da, onun həyat tərzimizə çevrildiyini
nəzərə alaraq
tədrisi mövcud qaydalara – məsafədən,
Onlayn tədris formatına uyğunlaşdıra
bildik və cari rtədris ilinə daha qətiyyətli şəkildə
qədəm qoyduq.
- Halbuki distant təhsil Azərbaycan tədrisi üçün yeni təcrübə idi...
- Praktik olaraq, bəli. Amma hələ 2009-cu ildə qəbul edilən “Təhsil haqqında” Azərbaycan respublikasının Qanununda
təhsilin bir forması kimi məhz distant tədris nəzərdə tutulub.
Yəni
biz Qanundan kənara çıxmadan çıxış
yolu tapdıq, distant təhsilin məzmun və mahiyyətini ortaya qoyduq. Postpandemiya dövründə isə bu təcrübədən
daha geniş şəkildə yararlana biləcəyik.
- Ali məktəblər
barədə nə deyə bilərsiniz?
- Sadaladığım uğurlar,
həmçinin universitetlərə
də aiddir. Bu isə dediyim
kimi, göstərilən
diqqət və qayğı ilə əlaqədardır. Bu da Azərbaycanda təhsilin inkişafının
birbaşa dövlət
siyasətinin əsas prioritetlərindən biri hesab edilməsi ilə bağlıdır.
2003-cü ildə təhsilə
ayrılan büdcə
220 milyon dollar təşkil
edirdisə, 2019-cu ildə
bu büdcə 10 dəfə artaraq 2 milyard 300 milyon dollar təşkil edir. Nəticədə, biz dünya təhsil
sisteminə sürətlə
inteqrasiya edirik. ADPU-nun Quba filialında
da tez bir
zamanda lazımi tədbirlər görüldü.
Region ali təhsil müəssisəsi
olaraq biz də dünya təhsil sisteminə inteqrasiya etməyə səy göstəririk. İndi IV sənaye inqilabı
dövrüdür. Bu mərhələni hansısa
bir ölkə yox, bütünlüklə
dünya təhsili, elmi formalaşdırıb.
Sözügedən işdə Azərbaycan
alimlərinin də müstəsna rolu və xidmətləri vardır. Bizim alimlərimizin məqalələri
dəfələrlə dünyanın
ən nüfuzlu jurnallarında dərc olunub. Bayaq vurğuladığım, vaxtuilə ölkədən
gedən “beyin axınları” indi IV sənaye inqilabının
başında duran şəxslərdəndir. Təəssüf ki, biz onların
çoxunu tanımırıq.
Bu da bizim
üçün nöqsan
sayılacaq bir işdir.
- Bir
çox elm
adamlarımızı tanımadığımızı dediniz. Bunun üçün nə etmək
lazımdır?
- Onlar çox
zaman təvəzökarlıq edərək,
özlərini mediadan, cəmiyyətin ictimai aktiv hissəsindən
kənar tuturlar. Vaxtilə Kərim Kərimovu
da tanımırdıq. Halbuki
həmin adam Sovet
kosmonovtikasının atalarından biri olub. Düzdür, o vaxt bəzi qadağalar da vardı. Amma bugünkü media alimlərimizi cəmiyyətə
açıq şəkildə tanıtmalıdır. Elm, təhsil və KİV arasında çox sıx əlaqələr
olmalıdır. Azərbaycanda elmi-tədqiqat işlərinin təhlilinə,
tanıdılmasına yönəlik jurnalistika
institutu formalaşdırlmalıdır. Dəqiq,
qərəzsiz, ədalətli təhlillər
aparılmalıdır ki, yerli
və beynəlxalq tədqiqatçılar o
araşdırmalara şübhəsiz istinadlar
etsinlər. Bunun üçün
saytlar və qəzetlər öz səhifələrində yeni rubrikalar açmalıdırlar.
Artıq buna cəmiyyətin də böyük tələbi var.
- Başqa
hansı təklifləriniz var?
- Təhsil təkcə paytaxtda
yox, bölgələrdə də inkişaf etməlidir. Hətta regionların sosial-iqtisadi inkişaf
proqramlarına uyğun olaraq
bölgələrdə həmin ərazinin fərdi xüsusiyyətlərinə
uyğun ixtisaslaşmalar
aparılmalıdır. Təhsil müəssisələri regionun ən nüfuzlu elm, təhsil, mədəniyyət mərkəzi
olmalıdır. Bir sıra Qərb ölkələrində
şəhərin emblemi ali
məktəbin loqosu olaraq
götürülür. Bu,
həmin regionun həyatında ali təhsilin, təhsil müəssisəsinin
necə əhəmiyyətli olduğunu
göstərir. Amma təbii ki, ali məktəblərdəki
təhsil də məhz orta məktəblərə
söykənir. Şagirdlər orta məktəbdə
müvafiq fənnləri oxuyub,
ixtisas seçimi edir, ali məktəbə
qəbul olurlar. Sonra
isə ayrı-ayrı ali təhsil müəssisələrində
lazımli kadr kimi
yetişirlər. Deməli, birbaşa təhsilə
orta məkltəbdən diqqət edilməlidir.
- Təhsilimizin gələcəyini
necə görürsünüz?
- Təhsil cəmiyyətə açıq yeganə sahədir. İradlar deyilməli, nöqsanlar göstərilməlidir. Biz də öz növbəmizdə onları aradan qaldırmaq üçün çalışmalıyıq. Təhsil sahəsində görülən işlər göz qabağındadır. Əlbəttə, təhsil siyasətinin başında güclü iradə olmasa, belə nəticələr qazana bilməzdik. Cənab Prezidentin 154 nömrəli məktəbin açılışında dedikləri Təhsil Nazirliyi üçün bir növ konsepsiya, bizə isə isə mesajdır. Təhsil işçisi kimi bu sahəyə verdiyimiz töhfə ilə işıqlı gələcəyimizi təmin etmək olmalıdır. Qeyd edim ki, iqtisadiyyatın, milli iqtisadiyyatın inkişafı üzrə Dövlət strategiyasının hər birində təhsillə bağlı xüsusi müddəalar var. Biz onların hər birini diqqətdə saxlamalıyıq. Təhsilin görünən və görünməyən tərəflərini cəmiyyətə nümayiş etdirmək lazımdır. Məncə, pessimistliyə ehtiyac yoxdur. Çünki Azərbaycanda təhsil fundamental sahələrdən biri kimi daim inkişaf edir. Ali məktəb tələbələri müəyyən müddət Azərbaycan universitetlərində oxuduqdan sonra bir çox mübadilə proqramlarına qoşularaq ciddi çətinliklər çəkilmədən təhsillərini müxtəlif yollarla xarici universitetlərdə davam etdirirlər. Təhsilimiz gücləndikcə dövlətimiz güclənəcək. Bir neçə ildən sonra Azərbaycan universitetlərinə inkişaf etmiş ölkələrdən belə çoxlu sayda tələbələr axışıb gələcək. Bunu söyləmək üçün həm ənənə mövcuddur, həm də inkişaf perspektivləri onu deməyə əsas verir.
Kənan Novruzov
Şərq 2020.- 17 sentyabr.- S.12.