Təhsil dövlət siyasətində prioritet sahədir
Məktəblər
tədricən ənənəvi formasına qayıdır
"Adaptasiya prosesi hələ başa çatmayıb. Ona görə
də müəyyən çətinliklər yaşanır.
Amma düşünürəm ki, zaman keçdikcə, tədrisin
hər iki formasından istifadə ediləcək"
Tədrisin distant formasına keçidi, onlayn dərslər
təhsilin keyfiyyətinin aşağı düşməsinə
səbəb oldu. Lakin
pandemiya tədrisin forma və keyfiyyətinə təsir
göstərsə də, dövlət siyasətində təhsilin
prioriteti dəyişmədi. Vətəndaşlar
gördü ki, ölkə üçün hətta ən
çətin dövrdə belə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev və birinci
xanım Mehriban Əliyeva yeni məktəblərin, tədris
ocaqlarının tikintisinə önəm verdilər,
pandemiyaya baxmayaraq yeni məktəblərin
açılışında şəxsən iştirak etdilər.
Bu da Azərbaycanın dövlət siyasətində
təhsilin necə önəm
daşıdığını, maddi resursların tədrisə
yönəldiyinin göstəricisidir.
Məhz
orta məktəblərdə əyani dərslər bərpa
olunan gün - fevralın 1-də Prezident İlham Əliyev və
birinci vitse-prezident Mehriban xanım Əliyeva Abşeron rayonunun
Xırdalan şəhərində 3 saylı məktəb-liseydə
yaradılan şəraitlə tanış
oldular.
Qeyd edək
ki, dövlət başçısının 2019-cu ilin
yanvarında imzaladığı Sərəncamla bu təhsil
müəssisəsinin 1176 şagird yerlik korpusu əsaslı təmir
olunub və 1200 şagird yerlik yeni əlavə korpus inşa
edilib. Yeni tikilən korpusda müasir sinif
otaqları, informatika, hərbi hazırlıq, əmək təlimi,
məktəbəqədər hazırlıq kabinetləri
yaradılıb və zəruri dərs vəsaiti ilə təchiz
olunub. Burada, həmçinin STEAM – elm,
texnologiya, mühəndislik, incəsənət, riyaziyyat
otağı, laboratoriyalar, akt zalı və açıq idman
meydançası yaradılıb.
Bundan əvvəl də, pandemiyanın geniş
yayıldığı aylarda dövlət
başçısı da, birinci vitse-prezident də yeni məktəblərin
açılışında iştirak edirdilər.
Məsələn,
Xəzər rayonu, Bülbülə qəsəbəsindəki
3 saylı Uşaq İncəsənət məktəbi, Qala qəsəbəsində
təmir olunmuş 261 saylı məktəb
məhz pandemiya dövründə istifadəyə verildi. Bütün bunlar dövlətimizin təhsil sahəsinə
göstərdiyi diqqətin nəticəsidir. Pandemiya bitməyib, lakin hökumətdə hesab edirlər
ki, yoluxma sayının azalması, sağalma sayının
yoluxma sayını üstələməsi orta məktəblərdə
əyani tədrisin hələlik qismən bərpasına
imkan verir. Niyə məhz ibtidai siniflər?
Azyaşlılara
əyani dərslər vacibdir
Əyani
dərslərin mərhələli şəkildə bərpa
olunacağı barədə Təhsil naziri Emin Əmrullayev
keçirdiyi brifinqdə məlumat verdi və
bildirdi ki, əyani tədrisin digər siniflərdə, həmçinin
tam bərpa olunması yoluxma sayından asılı olacaq.
Ümumi epidemioloji vəziyyətdən çıxış
edərək, 2021-ci il fevralın 1-dən
orta məktəblərdə ibtidai siniflərdə tədrsin
qismən bərpasına dair qərar qəbul olunub. Nazirin sözlərinə görə, iri şəhər
və rayonlarda məktəblərdə ibtidai siniflərdə
əyani tədris həftədə 3 dəfə, kənd yerlərində
- həftədə 4 və ya 5 dəfə həyata
keçiriləcək.
Nazir qeyd edib ki, bu tədris forması fevralın 14-dək
qüvvədədir. Gələcək addımlarımız
epidemioloji vəziyyətdən asılı olacaq.
E.Əmrullayev
bildirib ki, Azərbaycanda məktəblərdə əyani tədris
2020-ci il sentyabrın 28-dən etibarən
Qarabağda müharibə başlanandan və koronavirusa yoluxma
halları artdıqdan sonra dayandırılıb.
Nazir
vurğulayıb ki, 2021-ci il fevralın 1-dən ibtidai siniflərlə
yanaşı, məktəbəhazırlıq,
icmaəsaslı məktəbəqədər təhsil
qruplarında dərslər bərpa olunur.
E.Əmrullayevin sözlərinə görə, 5-9-cü
sinif şagirdləri üçün əyani tədrisin
fevralın 15-dən bərpa edilməsi nəzərdə
tutulur. Lakin bu həmçinin epidemioloji vəziyyət və
Bakı metropoliteninin nə zaman fəaliyyətini bərpa edəcəyindən
asılıdır.
Qeyd edilir
ki, ibtidai siniflər üzrə 628 651 şagird, məktəbəhazırlıq
qruplarında 103 604 uşaq, həmçinin 50 bölgədə
fəaliyyət göstərən 500 icma əsaslı məktəbəqədər
təhsil qruplarında isə 9207 uşaq ənənəvi tədrisə
artıq başlayıb.
Nazir bildirib ki, təhsil müəssisələrində əyani
tədrisin bərpası nazirliyin təkbaşına verəcəyi
qərar deyil.
Fevralın 1-dən sonrakı iki həftə ərzində
V-IX siniflərin, o cümlədən peşə təhsili
müəssisələrinin və ali təhsil
müəssisələrində qismən təhsilin bərpa
edilməsi ilə bağlı qərarın verilməsi
gözlənilir. Bakı şəhərində
Metropolitenin fəaliyyəti bərpa edilərsə, növbəti
mərhələdə V-IX siniflərin açılması
daha məqsəduyğun olar. Çünki
xeyli sayda məktəb müəllimi və texniki heyət
metrodan istifadə edir.
Sinif
otaqlarında sıxlıq olmamalıdır
Təhsil naziri bildirib ki, dərslərin həftədə
3 dəfə açılması zərurətdən irəli
gəlir. Pandemiya şəraitində ən vacib göstərici
sıxlığın idarə olunmasıdır. O qeyd
edib ki, sıxlıqlarla, sosial məsafələrlə
bağlı vəziyyət yaxşılaşarsa, siniflərin
ənənəvi formaya qayıtması ilə bağlı vəziyyət
düzələr.
“Azərbaycanda şagird sayı 40 nəfər və daha
çox olan siniflərin sayı 311-dir. Hibrid model
yaradıcı təfəkkürün məhsulu deyil. Bir daha qeyd
edirəm, vəziyyət yaxşılaşarsa, ənənəvi
təhsilə keçid daha da sürətli olar. Azərbaycanda 85600 sinifdən 49 mini, 57 faizində
şagird sayı 20 faizdən azdır.
Digər 20 min məktəbdə 21-25 nəfər
arasındadır. Orta hesabla 80 faiz şagirdimiz sinifdə 25 və daha az uşaqla oturur. 40 nəfər
və daha çox olan siniflərin sayı 311-dir ki, bu da 0, 4
faizdir. Bu siniflərdə 0,9 faiz
şagird oxuyur. Bizim o siniflərdə ciddi
problemimiz olacaq”.
Nazir qeyd
edib ki, elektron dərsliklərdən istifadə sayı ötən
illə müqayisədə 2 dəfə artıb, yəni
şagirdlər 4 milyon dəfədən artıq bu dərsliklərə
müraciət ediblər:
“Təhsilin keyfiyyətinə gəldikdə isə
problem və mənfi zədə sosial baxımdan daha
aşağı təbəqələrə dəyir, yəni
ucqar kəndlərdə yaşayan şagirdlər, tələbələr
daha az dəstək görmüş olur. Təhsilin
keyfiyyəti vəziyyətin davam etməsi fonunda müsbət
olub desək, düz olmaz, amma yenə də bilik və
bacarıqları qiymətləndirmədən sonra biləcəyik.
Yaranan boşluqları necə doldura biləcəyimizi
görəcəyik. Ən çox mənfi
təsir ibtidai sinif və daha aşağı yaş təbəqələrinin
sosial emosional vəziyyətlərinə olub. Eyni zamanda bunun aradan qaldırılması
üçün daha dəqiq ölçmələrdən
sonra dəqiq vəziyyətini biləcəyik. Müəllimlərin emosional vəziyyəti də
çox önəmlidir. Müəllimlər
ayrı otaqlarda dərs deyirdi, amma bu gün Təhsil Nazirliyi,
valideyn daha yaxşı görür, ona görə də
emosional baxımdan o qədər də rahat vəziyyət
deyil. Güman edirik ki, bu dövr ərzində
şagirdlərdə müstəqil öyrənmə
bacarığında müəyyən irəliləyiş,
müsbət dinamika olub. İKT
bacarığı da hamı üçün irəliyə
atılan addımdır”.
Təhsil Nazirliyi vaksinasiya olunacaq müəllimlərin
siyahısını hazırlayıb.
E.Əmrullayev,
50 yaşdan yuxarı müəllimlərin könüllü
vaksinasiyasının pandemiya ilə mübarizədə həyatımızı
asanlaşdıracağını düşünür:
"Bakı şəhəri üzrə 16698, bölgələr
üzrə 32 600-dən çox müəllimin
vaksinasiyası gözlənilir".
Adaptasiya
prosesi hələ başa çatmayıb
Hələ ki, məktəbə getmək sevincini
yaşayan ibtidailərdir. İbtidai siniflərdə
dərslərin qismən bərpa olunması ilə
bağlı hazırlanan video-süjetlərdə də
şagirdlərin sevindiyi görünür. Bu da təbiidir. Uşaqlarda təxminən
3-4 yaşından məktəbə getmək arzusu baş
qaldırır. Tez böyümək istəyirlər,
özlərindən böyüklərin məktəbə
getdiyini görür və onlar da böyüklər kimi dərsə
getmək istəyir. Orta və yuxarı
sinif şagirdlərini hələlik kənara qoyaq. İbtidai sinif şagirdləri dərsə getməyə
daha çox meyilli, maraqlı olur. Eyni
zamanda ibtidai siniflərdə əyani dərslərin
keçilməsinə daha çox ehtiyac var, uşaqları əyani
şəkildə başa salmaq tədrisin vacib hissəsidir.
Yuxarı sinif şagirdləri müəllimin
tapşırığını sərbəst şəkildə
həll edə, fənlə bağlı məlumatları
özləri əldə edə bilir. İbtidai
sinif şagirdləri isə mütləq müəllim nəzarətində
olmalı və dərsi qavramaq üçün əyani tədrisə
cəlb edilməlidirlər. Əyani tədrisin
bərpasının ilk növbədə ibtidai siniflərdən
başlanmasının bir səbəbi də azyaşlılar
arasında koronavirusa yoluxmanın qeydə
alınmamasıdır. Bununla belə, əyani
dərslərin başlamasında narazı qalanlar da
tapılır. Bəzi uşaqlar, “onlayn dərs
bundan yaxşıdır” deyir. Bu, dərslərin
hələ ki tam bərpa olunmamasından asılıdır,
yoxsa uşaqlar bir neçə ayda onlayn dərslərə
alışıblar?
Təhsil
eksperti Nabatəli Qulamoğlu “Şərq”ə
açıqlamasında qeyd etdi ki, onlayn tədris
uşaqları tənbəlləşdirib:
- Xeyli
vaxtdır, dərslər onlayn qaydada keçilir, bu da
uşaqlarda tənbəllik formalaşdırıb. İnternetin axsaması, bəzi şagirdlərin
onlayn dərslərə qoşulma imkanlarının məhdudluğu,
müəllimlərin də onlayn dərslərə
hazırlıqsızlığı uşaqların dərslərdən
yayınmasına gətirib çıxarırdı. Bəzən uşaqlar dərsə qoşula bilməmələrini
internetin “üstünə atırdılar”. Çünki bilirdilər ki, internetə qoşulmada
problemlər var. Ona görə də müəyyən qədər
tənbəllik yaranıb. Sizə deyim ki,
sinif tədrisi 16-cı əsrin məhsuludur. 16-cı əsrə qədər sinif tədrisi modeli
olmayıb. İndi isə 21-ci əsrdir.
5 əsrdir təhsilin sinif tədrisi modeli tətbiq
olunur. Amma bu pandemiya onlayn dərs modelini də
həyatımıza və təhsil sahəsinə gətirdi.
Buna məcburduq. Onlayn tədris
üsulu yaxşıdır, lakin hər şagird və tələbə
üçün deyil. Onlayn tədris
seçmə şagirdlər üçündür. O
şagird ki, üzərində işləyir,
çalışır, belə şagirdlər
üçündür. Müasir müəllimin
tərifi də əvvəlkindən fərqlənir artıq.
Müasir müəllim odur ki, şagirdi öyrətmir,
şagirdə necə öyrənməyi öyrədir. Əyani tədrisin bərpasına niyə məhz
ibtidai siniflərdən başlandı, çünki problem
aşağı siniflərdədir. İbtidai
sinif şagirdi əyani şəkildə dərs
almalıdır. Onu da bilirik ki, təhsilin
yükü valideynlərin çiynindədir. Valideyn uşağı məktəbə aparıb-gətirir,
uşaqla bir yerdə təhsil alır. Üz-üzə
dərslər hələ tam bərpa olunmayıb. Əyani dərslərin üstünlüyü budur
ki, şagirdlər arasında kollektivçilik yaradır,
ünsiyyət yaradır, fikir mübadiləsi
aparılmasına şərait yaradır. Onlayn
dərslərsə daha sərbəstdir. Onlayn
dərslərdə azadlıq var, sərbəstlik var.
Uşaqlar buna görə onlayn dərsləri sevməyə
başlayıb. Xarici ölkələrdə
şagirdə dərs zamanı sərbəstlik verilir. Şagird dərs zamanı acıbsa, çəkinmədən
çantasında sendviçi çıxarır və yeməyə
başlayır. Eynilə su içmək
istəyirsə, ya da başqa hər hansı bir halda. Məsələn,
lövhə önünə çıxır, otaqda gəzişir…
Bizdə bu sərbəstlik
çatışmır. Uşaqlar 45 dəqiqə
mütləq qaydada sinifdə, parta arxasında əyləşməlidir,
həm də düzgün əyləşməlidir.
Uşağın qələmi yerə düşəndə əyilir
qaldırsın, müəllimdən o dəqiqə xəbərdarlıq
gəlir: düz otur! Daha müəllim
soruşmur ki, uşaq niyə aşağı əyilib, nə
baş verib?
N.Qulamoğlu
bildirdi ki, texniki problemlər səbəbindən tədrisin əyani
formasının bərpası əlbəttə, daha məqsədəuyğundur,
lakin müəyyən müddət keçdikdən sonra tədrisin
hər iki formasından – həm əyani, həm də onlayn
formasından istifadə edilə bilər:
- Əyani tədrisdən onlayn tədrisə keçid
bir qədər ağrılı oldu. Biz bunu qəbul
imtahanlarının nəticələrində də
gördük. Texniki problemlər vardı, amma ötən müddət
ərzində onları həll etmək olardı. Adaptasiya prosesi hələ başa çatmayıb.
Ona görə də müəyyən çətinliklər
yaşanır. Amma düşünürəm
ki, zaman keçdikcə, tədrisin hər iki formasından
istifadə ediləcək. Onlayn tədrisin
prioriteti daha artıqdır. Dövlət
üçün də onlayn tədris daha sərfəlidir.
Məlahət
Rzayeva
Şərq 2020.- 3 fevral.- S.11.