ŞAİR
HAQQINDA ŞEİRSAYAĞI DÜŞÜNCƏLƏR
Bir şair haqqında söz açmaq və onun şeirlərini təhlil etmək, həm bir şair təbi qədər coşmağa, həm də, bir şeirə çevrilməyə bərabər xoşbəxtlikdir. Mən bu coşquya və xoşbəxtliyə qovuşmaq üçün bütün hisslərimlə və duyğularımla ürəyimə yol tapan bir şairin şeirləri ilə bir müddət, bir oxucu kimi baş-başa qaldım:
"Adını göyərdən dilim,
Qadını kövrəldən dilim...
Sevgini öyrədən dilim -
Hələ də deyirlər laldı...”
poetik düşüncələri nəzərdən keçirdikdən sonra,
"Ayıra bilmədən dizini yerdən,
Gözlərim dənləyir izini yerdən.
Qaldıra bilsəydim gözümü yerdən,
Gəzərdim, o gənclik vaxtdakı məni...”
Xatirələr küncündən gözlərimə tuşlanmış baxışlarla üz-üzə dayandım.
... "Gecəm şamdı - əriyir,
Bələnirəm tüstümə...
Sol gözüm çox səyriyir,
Əyilib qoy üstünə -
Gözünü!”
Dan üzünün ayazı -
Sakini otağımın...
Toxundur
ki, isinim -
Əlinin,
dodağının -
Közünü!
Bax, bənövşə
şehidi
Kirpiyimdəki
nəm də...
Xəyalımın
sehridi -
Görmək
şəklini, həm də -
Özünü!
lirik,
romantik duyğuların kəhkəşanına vardım.
Sevincində,
qəmində
Kirpiyinin
nəmində...
Hansısa
bir dəmində -
Varammı?
Gülüşündə,
nazında
Onun
çox, ya azında...
Sənin
alın yazında -
Varammı?
fəlsəfi, psixoloji oqat yaradan əhvala kökləndim. Və xeyli müddətdən sonra şairin şeirlərinə
bir də şair nəzərləri ilə baxmağa
başladım və bu nəzərlər məni şairin
poeziyası haqqında danışmağa vadar etdi.
Şairin şeirlərini hər dəfə həm sosial
şəbəkələrdən, həm də, qəzet səhifələrindən
oxuduqca, şeirlərin hansı təbdən doğulduğunu
və hansı mövzularla oxucu qəlbinə yol
tapdığını həssas şəkildə
müşaiət edirdim. Həm öz ruhuma təsir qüvvəsi,
sözün və sözdəki lirik, romantik, psixoloji və fəlsəfi
hikmətlə əhvalımda yaratdığı ovqat barədə
düşünür, həm də, digər oxucuların
könlünü hansı poetik ilhamla özünə yuva
etdiytini bütün hisslərim və duyğularımla dərk
etməyə çalışırdım. Təsəvvür
edin, şeirin həm bədii-poetik səciyyəsi, həm fəlsəfi-estetik
məcmuəsi, həm məzmun və mövzu genişliyi, həm
zəngin söz ehtiyatı ilə cilalanan bənzərsiz
özünəməxsusluğu və həm də, sözlərin
alletriasiyası və simfonik musiqiyə bənzər ahəngdarlığı
ürəyaçan və könüloxşayan bir nəğmə
kimi ruha rahatlıq gətirir:
"...Özümə
özüm qədər
Yoxdur, yaşadan
kədər!
Soruşmuram
ki, hədər -
Varammı?
Dünyamdakı
atəş, nur,
Bir
azacıq yaxın dur!..
Əlini
üzümə vur -
Varammı?..”
Önəmli
olan odur ki, şairin bütün həyatı boyu sakit, təmkinli,
könlündə və qəlbində sükuta daha çox
yer ayıran təbiəti, az sözlə
böyük fikirlər ifadə etmək cəhdi şeirlərinin
canına və qanına hopmuş halda oxucuya sövq-təbii
rahatlıq gətirir və onu öz ovqatı ilə tilsimləyir:
"Səndə
çəmən, məndə örən
Kimdi məni məndə görən?
Görəcəmmi
mən də, görən -
Görmək istədiyim günü?!”
Şairin
bu xüsusiyyəti bütün şeirlərinin "xasiyyətinə”
və "xarakterinə” həzinlik, rəvan bir ahəngdarlıq,
eyni zamanda, mövzuların, fərqli olsalar belə,
bütün hallarda bütövlük və yetkinlik, lokaniklik
və konkretlik, həm də yüksək bədii ifadəsi
ilə ürək çalan, ürək alan, bir başa ruha
siraət edən həssasiyyəti ilə seçilir:
"Yaşayıram...
yaşamaqsa əgər bu -
Mən
anlara bölə-bölə ömrümü...
Həsrətinlə
savaşdayam, günlərlə -
Paylaşıram,
belə-belə ömrümü...
Bürünübdü
taleyimdə gün "ah"a
Bilirəm
ki, çox batmışam günaha!
Sənin
üçün əl açaraq Allaha -
Nəzir
dedim gülə-gülə ömrümü!..”
Haqqında
söz açdığımız, könlü məlhəmlə
dolu olan şair qardaşım Əbülfət Mədətoğlu
hələ körpəliyindən Qarabağımızın ən
dilbər guşələrindən olan Tuğ kəndinin
bulaqlarından içdiyi suyun, dağlarından və meşələrinin
füsünkar təbiətindən aldığı bədii
kamilliyin yükü və çəkisi ilə ağır, ləngəri
böyük olan bir şair ömrünü öz həzin və
dərin şeirləri ilə oxucusuna məcun kimi təqdim
edir. Ürəyəyatımlı şeirləri
ilə oxucusu qarşısına çıxdıqca şair,
hər dəfə sanki imtahan verirmiş kimi dərin məhəbbətlə
oxucusunun fikirlərinə ehtiram göstərir. Təbii ki, bu ehtirama görə Əbülfət Mədədoğlunun
şeirləri hər dəfə onu oxucusuna bir ayrı məhəbbətlə
sevdirir. Oxucunun sevgisi, şairin uca Yaradana həsr etdiyi,
ona olan eşqininin tərənümmünə çevrilən
"...ancaq O” şeirndə daha parlaq şəkildə sezilir,
çünki belə bir poeziya nümunəsi bir oxucu kimi mənim
də könlümü həssas şəkildə fəth
etmişdir:
...
"Ocağım, odum, közüm
İlk, həm
də ki, son sözüm...
Məni
yaşadan dözüm -
ancaq O!”
yaxud,
"Haqqın
yerdə zərrəsi
Ruhun
şehli - tər səsi!
Ürəyimin
pərdəsi -
ancaq O!”
Allahı ürəyinin pərdəsi kimi incə, məhrəm
duyğularla tanıyan, dərk edən şairin təxəyyül
arealının geniş arenası bizi bu böyük ürək
sahibinə qəlbən bağlayır. Və
şairin xoşbəxtliyi də məhz ondadır ki, o, oxucu
ürəyinə bənd-bənd hakim kəsilir, məhz bu
amil ona oxucu sevgisini, şeirdən şeirə, ildırım
sürəti ilə qazandırır. İllah
da, könlü Vətən sevgisi ilə alovlanan şeirlərində
şair daha böyük yanğı ilə diqqət çəkir.
Bu xüsusda, "Sən də...” şeirində
Vətənə olan sərhədsiz sevginin içində daim
alovlanan və yağı düşmənin xarabazara
çevirdiyi yurd yerlərimizin ağrı-acısının
gətirdiyi dərd üstünə dərd qalayan
ovqatını öz yanğısı ilə ürəyimizə
hədəfləyir:
"Korun-korun,
öz odumda yanırdım,
Öz
odumu tək özümün sanırdım...
Qibləm!
– deyib, Qarabağı anırdım -
Sən də
gəlib duz çilədin yarama...”
Ancaq şairin "Vətən səsləyir” şeri
bizi tamam başqa ovqata kökləyir. Qələbə, zəfər ruhu ilə
könlümüzü ilhamla qanadlandırır:
"Atlanmış
Ağatlıdı,
Qaranlığı
yarır O!
Yeldən
də qanadlıdı –
Şuşamıza varır O!”
Bu şeirdəki əhval, zəfər qələbəmizin
müjdəsini gətirirmiş kimi oxucu könlünün
bütün yanğılarını söndürür və
oxucunun ürəyinə təskinlik məlhəmi səpir.
Otuz il
doğma Qarabağa, onun ən dilbər guşələrindən
olan gözəllər gözəli Tuğ kəndinə
bütün varlığı və ruhu ilə həsrət
çırağının közərən
işığından boylanan, daim həsrətlə od tutub
yanan Əbülfət Mədədoğlu qələbə
sevincini öz poetik duyğuları ilə "Bu günü”
şeirində belə hayqırır:
"İllə,
ayla gözlədim
Günlə,
sayla gözlədim...
Qışla,
yayla gözlədim –
Bu
günü!
Dərd-ələmlə
gözlədim,
Vaxt - sələmlə
gözlədin...
Mərd qələmlə
gözlədim –
Bu
günü!
Para yurdla
gözlədim,
Son umudla
gözlədim!
Bir Boz
Qurdla gözlədim –
Bu günü!”...
Göründüyü kimi, başqa şairlərimiz qədər
Əbülfət Mədədtoğlu üçün də
Vətən mövzusu bütün mövzuların
fövqünə yüksəlir. Otuz il hər gün gözləri
önündə bir xəyal olaraq Tuğdakı od tutub yanan kənd
evinin ilğım mənzərəsinin tablosundakı cərəyan
edən ürəkyaxıcı
yanğı ilə yaşayan, acılarla dolu dərd
daşıyan Əbülfət Mədədoğlu Vətən
haqqında yanğısız və sızqısız
danışa bilmir. Illah da, dediyimiz kimi, göz və qan
yaddaşının bir guşəsində daim od tutub yanan,
yandıqca inləyən, sızlayan ata evinin alovunu gözləri
ilə seyr etmiş bir şair üçün bu dərd ən
ağır yüklə dolu, nüvə partlayışı qədər
çılğın bir dərddir. Məhz ona
görə də Əbülfət müəllimin şeirlərində
bu mövzu çox ağrılı şəkildə
doğulur. Bu ağrılarla yaşayan
şair üçün Vətən uğrunda şəhid
gedən doğmalarımızın taleyi, onun şeirlərində
öz təcəssümünü ürəkparçalayan
şəkildə, ən ağrılı formada tapır.
Təkcə şəhid ovladlarımızın
deyil, onları döyüşə uğurlayan və şəhidlik
zirvəsinə qalxdıqlarını yalnız göz
yaşları ilə təsəlliyə çevirən qəhrəman
analarımızın da ağrı-acılarını
şair öz kövrək duyğuları və ürək
yanğısı ilə nəzmə çəkir."Şəhid
anası” şeirində olduğu kimi:
"Yuxusu
pərən düşüb,
Fikirləri
yumaqdı...
İşi
göz yaşı ilə -
Çöhrəsini
yumaqdı -
Şəhid
anasının...”...
Övlad
itkisi qədər can yandıran daha dəhşətli bir alov ola bilməz. Bir xalq , bir
millət üçün Vətən itkisi nə deməkdirsə,
bir ana üçün də övlad itkisi məhz eyni mahiyyətə
malikdir. Dərdi, dərddən daha əsvəl
sandığı Vətən məvhumuna qurban verən Şəhid
anasının dözüm duyğularını "göz
yaşı ilə - çöhrəsini yumaq...”la təskinlik
zirvəsinə yüksəldən Mədətoğlu, Azərbaycan
anasının monumental obrazını ədəbi mühitin
fövqünə yüksəldir və onu poetik tabloya
çevirir. "Torpaq” şeiri ilə isə
şair, bir başqa poetik tablo rəsm edir və bu poetik tabloda
torpaq eşqi, torpaq ehtirası – torpağa ümummilli sevginin təzahürünə
çevrilir. "Torpaq uğrunda ölən varsa, Vətəndir”
fəlsəfəsi, Mədətoğlunun "Bax, elə bu
yolla özünə dönür – Şəhid qanı ilə
suvarılmış torpaq!” poetik təcəssümündə
özünü tam şəkildə isbat edir:
"Od
kimidi torpaq –
xışmalasam
ovcum
yanacaq...
Və
sonra da
barmaqlarımın
ucundan
pardaxlanmış
qan
damacaq....
Od kimidi
torpaq -
əl
uzadıb,
üz
sürtüb,
öpməzdən öncə
özün də bax –
gör
necə titrəyir, əsir...
Ürək
-
sanki,
yarpaqdı, yarpaq...
Bax, elə
bu yolla
özünə dönür –
Şəhid
qanı ilə
suvarılmış torpaq!”
Bu cür
yüksək bədii keyfiyyətə malik könül
oxşayan şeirləri ilə baş-başa qaldıqca,
şairin poeziyasına dalıb gedirsən və ayrılmaq istəmirsən...
Əlbəttə ki, Əbülfət müəllimin
şeirləri və yaradıcılığının digər
tərəfləri haqqında çox geniş və əhatəli
söhbət açmaq mümkündür. Onun
çoxşaxəli yaradıcılıq arealı buna imkan
verir. Mən sadəcə, nə zamandır içimdə
boy vermiş və vərəqlər üzərinə
tökülməyə tələsən
duyğularımı, hisslərimi şeirsayağı şəkildə
ifadə etməyə çalışdım və hesab edirəm
ki, bu kiçik yazı ilə yalnız şair dostumun
yaradıcılığının tək bir cəhətinə
ekskurs etdim, şeirlərinin bəzi nümunələri ilə
dərdləşdim, söhbətləşdim və bəzi
yarpaqları haqqında düşüncələrimi əziz
oxucularla bölüşdüm. Oxuduqca
gördüm ki, Əbülfət müəllimin şeriləri
dərin bir ümmandır və o ümmana baş
vurmağına dəyər. Əziz oxucu,
sizləri də o ümmana baş vurmağa dəvət edirəm.
O ümmanda çox mətləblərin şahidi
olacaqsınız, görəcəksiniz ki, vətənpərvər
ruhu, sakit təbiəti, zəngin poetik təxəyyülü,
dostcanlığı, istiqanlılığı,
sözübütövlüyü və məhz bu kimi insana
xas olan mühüm cəhətləri ilə şair cəmiyyətdə
öz sanballı yerini tutmuş və rəğbət
qazanmış bir sənətkardır.
Bu kiçik yazı ilə qələm dostum, tanınmış şair Əbülfət Mədətoğlunu əziz oxucu ilə mənim baxış bucağımda görüşə gətirdiyimdən məmnumluq hissi keçirir, demək istəyirəm ki, Əbülfət Mədətoğlu məhz həm sadalanan xüsusiyyətləri, həm də yazdığı poetik lövhələriinin məzmunu, fikir tutumunun səviyyəsi, poetik səciyyəsi və ümumən yaradıcılıq kredosu ilə öz sanballı obrazını yarada bilmişdir. Bu obraz Azərbaycan şairinin mükəmməl obrazıdır.
Əziz şair qardaşım, gün o gün olsun ki, səninlə Tuğda, illərdir həsrətini çəkdiyin ata evində görüşmək nəsibimiz olsun! Vətən eşqi ilə alovlanan şeirlərini, öz dilindən məhz ata evinin ocağı başında eşidək! Artıq müzəffər ordumuz bu həsrətə son qoymaq üçün bizə Zaəfər qələbəsi nəsib etmişdir. O gün çox yaxındadır! Tuğ üçün çırpınan, Azərbaycan sevdası ilə döyünən şair ürəyinə eşq olsun!
İFTİXAR
Sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru
Şərq.- 2021.- 1 iyul.- S.13.