Ermənilər
Heydər Əliyevdən Kremlə şikayət etmişdilər
ki...
"...Qarabağ xanının vəziri Vaqifə heykəl qoyub"
Nəriman Həsənzadə:
"Gözəl məqbərə tikilmişdi. Allah lənət
eləsin, ermənilərə. Pis günə qoydular o gözəllikdə
abidəni"
Ümummilli Lider Heydər Əliyevin bütün həyatını
xalqımızın milli-mənəvi dəyərlərinin
qorunmasına, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünə zərrə qədər də xələl
gəlməməsinə, dövlətimizin güclənməsinə
sərf etdiyi şəksizdir. Görkəmli siyasi
xadimin fəaliyyətində Azərbaycanın maraqları hər
zaman üstün olub. Xüsusilə də bədxah niyyətlərindən,
az qala bütün dünya ölkələrinə ərazi
iddiaları irəli sürən erməni toplumu ilə
qonşuluq kimi taleyin acı ironiyası ilə üz-üzə
qaldığımızı nəzərə alsaq, Ulu Öndər
bu tarixi gerçəkliyi özünün siyasi fəhmi ilə
Azərbaycanın milli maraqları çərçivəsində
əritməyə nail olurdu. Ulu Öndərin
1969-cu ildə Azərbaycanda siyasi hakimiyyətə gəldikdən
sonra Qarabağa xüsusi diqqəti və qayğısı əməli
işdə görünməyə başladı. Qarabağ dedikdə əlbəttə ki, sovet hakimiyyətinin
ilk illərində təsis edilən Dağlıq Qarabağ
Muxtar Vilayəti də bura daxildir.
Lakin Ulu Öndərin muxtar vilayətin sosial-iqtisadi
inkişafına önəm verməsi, şübhəsiz,
Qarabağın əzəli sakinləri – Azərbaycan
xalqının rifahının yaxşılaşması, qədim
mədəniyyətimizin dirçəldilməsi məqsədi
daşıyırdı. Təbii ki, əsas diqqət də
Şuşaya yönəlmişdi. Görkəmli
Azərbaycan şairi, Qarabağ xanının vəziri
olmuş Molla Pənah Vaqifin məzarı məhz Heydər
Əliyev hakimiyyətdə olduğu 1980-81-ci illərdə
abadlaşdırıldı, məzarın üstündə məqbərə
tikildi və Vaqifin abidəsi qoyuldu. Eyni
zamanda Şuşada Vaqif Poeziya günlərinin, “Xarı
bülbül” festivalının keçirilməsi qərarı
verildi. Həmçinin 1982-ci ildə
Şuşada Xan qızı Natəvanın da abidəsi
qoyuldu. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham
Əliyev 28 ildən sonra Şuşanın düşmən
tapdağından azad edildiyini böyük qürur hissi ilə
xalqa elan edərkən həm də bunu dedi ki, ata vəsiyyətini
yerinə yetirdiyi üçün özünü xoşbəxt
sayır. Prezidentin post-müharibə dövründə verdiyi
fərmanlara, imzaladığı sərəncamlara,
çıxışlarında toxunduğu məsələlərə
diqqətlə baxdıqda onun Ulu Öndərin təkcə
siyasi fəaliyyətindəki kursu deyil, eyni zamanda ictimai və
sosial sahələrdə həyata keçirdiyi işləri də
davam etdirməyi qarşısına məqsəd qoyduğunu
görə bilirik. Prezidentin Şuşada Vaqif
Poeziya Günlərinin, eləcə də “Xarı
bülbül” festivalının bərpa edilməsinə dair
tapşırıqları bu qəbildən olan fəaliyyətdir.
Mənfur
qonşularımız Vaqifi də qısqanırmış
Cənab Prezident zəfər nitqində “Əziz
Şuşa, sən azadsan. Əziz Şuşa,
biz qayıtmışıq. Əziz Şuşa, biz səni
dirçəldəcəyik” dedi. Şuşanın
azadlığından sonra ora qayıdış başlanıb
artıq. İllərdir Şuşa həsrətiylə
yanan ürəklər ora can atır. Şuşalılar
da, əslən şuşalı olmayıb ürəyi
Şuşada döyünənlər də Azərbaycanın
incisini görməyə, havasını sinə dolusu ciyərlərinə
çəkməyə tələsirlər. Sənətçilər də gedir. Şuşa sakinləri də. Təbii
ki, icazə verilən qaydada. Bilirik ki, mənfur
düşmən xainliyindən əl çəkməyib.
Təhlükə ola bilər. Ona görə də rəsmi qaydada icazə verilən
yerlərə gedilir. Şuşanı
görənlər ermənilərin şəhəri
dağıtıdığına şahidlik edirlər.
Amma hamı cənab Prezidentin sözünə inanır: Şuşa, biz səni dirçəldəcəyik.
Necə ki, ötən əsrin 70-80-ci illərində Ulu
Öndər Heydər Əliyev Şuşanı Azərbaycanın
mədəniyyət paytaxtı halına gətirmişdi, eləcə
də Prezident İlham Əliyev işğaldan xilas edilmiş
Şuşamızı mədəniyyət paytaxtı elan etdi
və buna müvafiq göstəriş və tapşırıqlarını
verdi. Şühbəsiz ki, Vaqifin məqbərəsi
də bərpa olunacaq, Xan qızı Natəvanın,
Üzeyir bəyin, Bülbülün abidələri ucalacaq.
Şuşa abadlaşacaq, yenə də incəsənət
məkanına çevriləcək. Ötən
əsrdə Ulu Öndərin Qarabağ siyasətinin
konturlarını gözdən keçirərkən baş
vermiş maraqlı və ibrətamiz hadisə
qarşımıza çıxdı. Deməli,
Şuşada Molla Pənah Vaqifin məzarının
abadlaşdırılması, məqbərə tikilməsi,
büstünün açılışı, Vaqif Poeziya
Günlərinin keçirilməsi xain xislətli erməniləri
narahat edirmiş. O dövrün sənədlərinə
baxdıqda ermənilərin Heydər Əliyevin
yürütdüyü siyasətdən Moskvaya şikayətlər
etdiyi bəlli olur. Xankəndindən olan iki
yaşlı erməninin 1979-cu ildə “Oqonyok” jurnalının
34-cü nömrəsində Dağlıq Qarabağa həsr
edilmiş “Biz Qarabağdanıq” adlı oçerki dərc
olunmuşdu. Oçerkdə bu iki erməni
Dağlıq Qarabağın sosial-iqtisadi və mədəni həyatındakı
uğurlardan bəhs edirdilər. Lakin bu
oçerk Yerevanda narazılıqla
qarşılanmışdı. Əslən Qarabağdan
olan, atası Bakı fəhləsi olmuş, özü isə
Yerevanda yaşayan erməni həkim Georgi Ter-Akopov o illərdə
çox oxunan, geniş oxucu auditoriyası olan “Oqonyok”
jurnalının redaksiyasına 5 səhifəlik məqalə
göndərir. Məqalədə əvvəlki
oçerkdə yazılanların guya yalan olduğunu bildirirdi.
“Oqonyok” jurnalının baş redaktoru isə məktubu
Azərbaycan Mərkəzi Komitəsinə, şəxsən
Heydər Əliyevə göndərir və imkan daxilində məktubda
yazılanlarla bağlı mülahizələrini söyləməyi
xahiş edirdi. Heydər Əliyev yenə də
öz siyasi fəhmi ilə erməni həyasızlığına
tutarlı cavab hazırlayır. Həm də
ermənilərin özü tərəfindən. Heydər Əliyev məktubu Dağlıq Qarabağ
Vilayət partiya komitəsinin katibi Gevorkova göndərir,
ondan faktları tələb edir. Gevorkov da
DQMV-nin statistik göstəriciləri, əhalinin vəziyyəti,
iqtisadi göstəricilər və sairlə bağlı
arayış hazırlayıb Mərkəzi Komitəyə
göndərir. Heydər Əliyev şəxsən
özü əldə etdiyi bu rəsmi məlumatlara əsaslanaraq
“Oqonyok”un baş redaktoruna cavab məktubu
yazır. Deyilənə görə, jurnalın baş redaktoru
Safronov Azərbaycan KP MK-nın birinci katibi, Sov.İKP MK Siyasi
Bürosuna namizəd Heydər Əliyevin məktuba şəxsən
cavab verməsindən yaxşı mənada çox təəccüblənibmiş.
Qeyd edək ki, erməni həkim məktubunda Azərbaycan rəhbərinin
Dağlıq Qarabağda yalnız azərbaycanlıların mədəniyyət,
incəsənət xadimlərinə abidə qoyulduğunu,
yalnız Azərbaycan xalqının mədəniyyətinin
dirçəldilməsi siyasəti
aparıldığını yazıbmış, Vaqifin isə
Qarabağ xanının vəziri olmasını xüsusi
vurğulayaraq, sovet sisteminə yad adamın xatirəsinin belə
yüksək səviyyədə yad edilməsinin kommunist
ideologiyasına yad olduğunu özlüyündə sübut
etməyə çalışmışdı. Lakin ermənilər
belə cəfəng iddiaları ilə Heydər Əliyev
dühasının qarşısında heç nəyə
nail ola bilməzdilər. Heydər
Əliyev Molla Pənah Vaqifin Azərbaycan-Rusiya əlaqələrinin
möhkəmlənməsinə bir xalq şairi və
xanlığın vəziri olaraq verdiyi töhfəni tarixi
sübutlarla dəqiqliklə izah etmişdi. Vaqifin əsl xalq şairi olduğunu və xalqa xidmət
etdiyini sübut etmişdi. Xalqın dəyərlərinin
itirilməməsi, milli maraqlarımızın hər zaman
yüksək tutulması, incəsənətimizə ziyan dəyməməsi,
ədəbiyyat ənənələrimizin yaşadılması
üçün Heydər Əliyev o zamanın sovet ideologiya
maşınının istiqaməti ilə əsl milli
ziyalı kimi necə hərəkət edilməli olduğunu
bilirdi.
Vaqif
Poeziya Günləri Şuşanın poeziyasını
özünə qaytaracaq
Vaqif Poeziya Günlərinin, eləcə də “Xarı bülbül” festivalının keçirilməsinə yalnız mədəniyyət hadisəsi kimi baxılmamalıdı. Bu, mədəniyyət və incəsənət bayramı olması ilə yanaşı həm də siyasi məsələdir. Qarabağın Azərbaycana məxsusluğunu, Qarabağın havasında, torpağında, hər daşında, hər çiçəyində türk – Azərbaycan milli kimliyinin saxlandığının təcəssümü olmalıdır. Necə ki, Qarabağı ordumuzun, rəşadətli əsgərlərimizin şücaəti sayəsində işğaldan azad etdik, eləcə də Qarabağın büllur kimi saf havasını – xanəndələrimiz ifasında, şair və nasirlərimizin yazıları ilə dünyaya yaymalıyıq. Və bu torpaq bizimdir, deməliyik.
Heydər Əliyevin 1982-ci ilin yanvarında Şuşaya səfəri, Vaqifin məqbərəsinin açılışında iştirak etməsi Azərbaycan şair və yazıçılarının yaddaşında ən işıqlı xatirələrdəndir. Ümumiyyətlə, bəlkə bunu söyləmək artıqdır ki, Ulu Öndər yaradıcı insanlara xüsusi münasibəti vardı, səfərlərində hər zaman nümayəndə heyətinin tərkibində tanınmış şairlər, yazıçılar, incəsənət adamları olardı. Şuşaya bu səfərində də Heydər Əliyev elm, mədəniyyət adamlarının böyük bir qrupunu aparmışdı. Bu addımıyla sanki ziyalılara, mədəniyyət adamlarına Şuşanı unutmayın, Şuşaya tez-tez səfər edin, mesajı verirdi. Həmin tarixi gündə Ulu Öndərlə birlikdə möhtəşəm tədbirdə iştirak edənlərdən biri də Xalq şairi Nəriman Həsənzadə olub. Nəriman müəllim o günü indi də çox yaxşı xatırladığını söylədi:
- Heydər Əliyev ədəbiyyatı çox sevirdi, bütün şairləri, yazıçıları, sənət adamlarını şəxsən tanıyırdı. Vaqifin abidəsinin açılışına getdik. Tədbirdə iştirak etdik. Böyük bir abidə idi. Gözəl məqbərə tikilmişdi. Allah lənət eləsin, ermənilərə. Pis günə qoydular o gözəllikdə abidəni. Qış vaxtı, yanvar ayı. Şuşanın qışı sərt olur. Qarlı hava idi. Kipriklərimizə qar dənələri düşürdü. Qar deyildi, elə bil göydən çiçək yağırdı. Yağan qarın altında Heydər Əliyev özü tədbirin açılışını etdi. Sonra bir-bir hamımıza söz verdi. Kimlər yox idi orda?!. Korifey sənətkarlarımızın hamısı orda idi. Heydər Əliyev özü təqdim edirdi danışanları, həm də şeir diliylə, özü də şairləşmişdi. Mən də orda, Vaqifin abidəsi önündə şeir söylədim. Səməd Vurğunun adıyla başladım. Təxminən şeir belə idi ki, Vurğundan Vaqifə salam gətirmişəm. Böyük bir bayram oldu. Qayıdanda “Xarı bülbül” poemasını yazdım. Heç yadımdan çıxmaz o gün, ordakı şeir, poeziya bayramı. Vaqifə layiq bayram oldu. Vaqif dahi şairdi. Görün, 200 il əvvəl yazıb; xumar-xumar baxmaq göz qaydasıdır... Nə gözəl dil qoyub bizə. Vaqifin o gözəl, şirin dilini bərpa etməliyik. İnanıram ki, edəcəyik. Şuşamıza milli ruhu qaytaracağıq. O ruh onsuz da Şuşada var. Amma biz gərək Şuşanı bundan sonra daha da möhkəm qoruyaq. Təkcə ərazi, torpaq baxımından yox. Şuşanın ruhunu qoruyaq. Onun yadlaşmasına imkan verməyək.
Məlahət Rzayeva
Şərq 2021.- 9 yanvar.- S.8.