“Tələsməliyik...”
"Elə film çəkməliyik
ki, dünya səviyyəsinə
çıxmalıdır"
Hüseyn Mehdiyev: "Konsepsiya qəbul edilib. Çox yaxşı. Amma təcili təşkilat
yaratmaq lazımdır.
Azərbaycan kinosunun səviyyəsi
dünya səviyyəsinə
qaldırılmalıdır. Bu işi uzatmaq olmaz"
"Əsgərlərlə
bağlı çəkilən
videoların hamısı
gələcək əsərləri
ruhlandıran videolardır. Bəlkə birbaşa
yox, amma o cizgilər, elementlər mütləq əsərlərdə
əksini tapacaq"
Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçılar
İttifaqı “Qarabağ
Azərbaycandır!” devizi
ilə senari müsabiqəsi elan edib. İttifaqın məlumatında
bildirilir ki, müsabiqənin məqsədi
təqdim olunan senarilərdə Azərbaycan
Ordusunun vətənin
ərazi bütövlüyü
və suverenliyi uğrunda qəhrəmanlıq
mübarizəsini, gənclərimizin
hərbi-vətənpərvərlik ruhunun daha da
yüksəldilməsi ilə
bağlı həyata
keçirilən ideoloji-siyasi
tədbirlərin səmərəliliyinin
artırılması, arxa
cəbhədə çalışan,
Ordumuzun qarşısında
duran vəzifələrin
reallaşdırılmasına hərtərəfli dəstək
göstərən sadə,
fədakar Azərbaycan
vətəndaşlarının fəaliyyətini bütün
parametrləri, əlvanlığı
və obyektivliyi ilə əks etdirməkdir.
Müsabiqənin şərtlərini sadalamayacağıq. Çünki məqsədimiz müsabiqənin
necə, hansı şərtlər altında
keçiriləcəyinə aydınlıq gətirmək
deyil. Əsas məsələ müqəddəs Vətən
savaşımız barədə
filmlərin çəkilməsi
üçün düymənin
basılmasıdır. Təbii, düymə basılıbsa.
Bilmək istədiyimiz də
elə budur; filmlərin ərsəyə
gəlməsi üçün
tələb olunan nədir? Müsabiqə elan olunmasını
başlanğıc hesab
etmək olarmı?
Əməkdar incəsənət xadimi,
kinorejissor və kinoprodüser Hüseyn Mehdiyev məsələ ilə bağlı fikirlərini “Şərq”lə
bölüşdü:
- Vətən müharibəsindəki
qələbəmiz bütün
dünyada Azərbaycanın
imicini daha da yüksəltdi. Azərbaycana
artıq potensial gücə malik bir ölkə kimi baxırlar. Ərazilərimizin işğaldan azad
edilməsi, insanlarımızın
doğma yurdlarına qayıdışı məsuliyyətimizi
daha da artırır.
İndi
biz həm də intellektimizin, bacarıqlarımızın
dünyaya tanıdılmasına
çalışmalıyıq. Əldə etdiyimiz imkanlar daha geniş realizə olunmalıdır.
Kinematoqrafiya sənət, tarix
baxımından böyük
imkanlar açan sahədir.
Niyə bundan istifadə etməyək? İstifadə edəcəyiksə də, ən yüksək səviyyədə
istifadə etməliyik.
Tutalım, bir film çəkildi,
əgər o film xaricə
- dünyaya çıxmayacaqsa,
dövlətin siyasətini,
haqq işimizi, xalqın sözünü
çatdırmayacaqsa, bunun
heç bir xeyri yoxdur. Məncə,
dövlət səviyyəsində
kinematoqrafiyada təcili
struktur dəyişikliyi
aparılmalıdır.
Konsepsiya qəbul edilib. Çox yaxşı.
Amma təcili təşkilat yaratmaq lazımdır.
Azərbaycan kinosunun səviyyəsi
dünya səviyyəsinə
qaldırılmalıdır. Bu işi uzatmaq
olmaz. İnamsızlıq yaranacaq ki, heç nə dəyişmədi, yenilik
olmadı, köhnə
vəziyyət davam edir. Müştərək işlər görülməlidir.
Bunlar hamısı peşəkarların
işidir. Yoxsa bu müsabiqələr və
sairə, əhəmiyyətsiz
olacaq.
- Müştərək
iş deyəndə, nəyi nəzərdə tutursunuz? Dünyada tanınan istehsalçılarla,
aktyorlarla birgə işləmək?
- O da var. Amma ümumiyyətlə
peşəkarlarla işləmək
lazımdır. Bu işlə xüsusi təşkilat məşğul
olmalıdır. Məsələlər peşəkar səviyyədə
həll olunmalıdır.
Kinematoqrafiyanın statusu qalxmalı,
kinomuzun imici yüksəlməlidir. Yanlış anlaşılmasın, kinomuzun
imici var, yüksəkdir. Söhbət ondan gedir ki,
daha da yüksəlsin.
Kinomuz xaricə çıxa bilsin. Ona münasibət dəyişsin.
- Konsepsiyadan danışdınız.
Deyəsən, Prezidentin
belə bir sərəncamı olmuşdu, “Azərbaycan kinematoqrafiyasının
inkişaf konsepsiyası”nın
hazırlanmasına dair...
- Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 1 mart 2019-cu il
tarixli “Azərbaycan kinematoqrafiyasının inkişaf
konsepsiyası” yaradılması
sərəncamı ilə
bağlı Kinorejissorlar
Gildiyası 29 may 2019-cu ildə
Prezidentə yolladığı
“Azərbaycan kinematoqrafiyasının
inkişaf konsepsiyası”nın
layihəsini və onun qısa tezislərini sosial şəbəkələrdə ictimayyətin diqqətinə
çatdırdıq. Mədəniyyət Nazirliyinin kinematoqrafiya şöbəsi tərəfindən
konsepsiya hazırlandı,
biz də onun hazırlanmasında iştirak
etdik, müzakirələrə
də qatıldıq.
Nəhayət qəbul olundu.
Ancaq icraçılar düzgün
işləmədi.
- Hüseyn müəllim, “Qarabağ Azərbaycandır” senari müsabiqəsinin keçiriləcəyi
anonsu ki, verilib, necə düşünürsünüz, Vətən müharibəsi
günlərində sosial
şəbəkələrdə paylaşılan videolar, eləsi vardı əsgər tərəfindən
çəkilmişdi, həvəskar
çəkilişlər vardı,
bunlar Qarabağ haqqındakı filmlərə
mövzu ola bilərmi? Yəni onlardan istifadə
edilə bilərmi?
- Əlbəttə. Siz
elə bilirsiniz, o videolara ancaq sizlər baxmısınız? Hamı, bütün
xalq – aktyorlar, rejissorlar, sənətçilər,
hamı o videolara baxırdı. O videolar,
çəkilişlər kino
yaradıcılığı prosesində bir element olacaq. Gələcəkdə yaradılacaq əsərlərə,
fərq etməz kinodur, dramdır, romandır... ruh verəcək bütün
əsərlərə. Onların hamısı gələcək
əsərləri ruhlandıran
videolardır. Bəlkə birbaşa
yox, amma o cizgilər, elementlər mütləq əsərlərdə
əksini tapacaq.
Əsərlərin leytmotivini təşkil
edəcək.
- Hüseyn müəllim, Qarabağ müharibəsi
ilə bağlı adətən narazılıq
edilirdi ki, yaxşı film yoxdur, əsərlər yaranmır,
hərçənd xeyli
müharibə filmimiz
var. Adlarını bu tələsikdə çəkə
bilməyəcəm. Siz məndən
də yaxşı bilirsiniz. Eyni zamanda sətənçilər
də bəzən belə izah verirdilər ki, müharibə, yaxud hansısa tarixi hadisə barədə yaxşı filmin ərsəyə gəlməsi
üçün bir müddət, zaman keçməlidir. Məsələn, nə qədər zaman? Tutalım, İkinci Dünya savaşından bəhs edən məşhur sovet filmi var...
(adını yadıma sala bilmədim, baş rolda Sergey Bondarçuk olduğunu dedim, Hüseyn Mehdiyev anında reaksiya verdi)
- Həə, “İnsanın
taleyi”ni deyirsiz. Balaca oğlan uşağını
övladlığa götürür,
Sokolov...
- Deyirlər, filmdə balaca oğlanın “ata, atacan, bu
sənsən?! Sən
qayıtdın!..” (təxminən belə) çığırtısına
bütün ölkə
hönkür-hönkür ağlayırmış...
- Bəli, təsirli filmdir...
- Elə filmlərin ərsəyə
gəlməsi üçün
yəni, nə qədər zaman keçməlidi? Ümumiyyətlə zaman keçməlidimi?
- Bu
məsələdə bir neçə məqam var. Bir var sənətkarlıq
baxımından yanaşma, bir də var, təbliğat
vasitəsi, ideoloji tərəfdən yanaşma. Elə əsərlər var, orada ideoloji
təsir əsas götürülür və
kütləvi təsirə hesablanır. Amma
elə sənət əsərləri olur
ki, orada sənətkarlıq
meyarları əsas götürülür,
peşəkarlığa üstünlük
verilir. Bunlar bir-birinə
mane olan məsələlər
deyil.
Zamanı
gözləmədən və vaxt itirmədən bu gün
etibarilə müharibə filmləri
çəkilə bilər. Və onunla
dünyaya çıxmaq, ölkə
içində təbliğatı təşkil etmək mümkün olar. Elə
işlər var ki,
zamanə gözləməməlisən. Bu
gün etməlisən. Amma
bunun üçün
böyük vəsait lazımdır. Kinematoqrafiya sənətin çox
ağır, çox böyük
vəsait, böyük sənaye səviyyəsində
olan istiqamətidir. Onun
yaranmasında böyük kollektiv
iştirak etməlidir.
Ən azı 50-60 nəfər. Bu
50-60 nəfərin hərəsinin öz işi var. Biri
o birini əvəz edə
bilməz. Etməməlidir. Amma bizdə
vaxtilə kinematoqrafiyanı əfsuslar olsun
ki, çox
ucuzlaşdırdılar.
O qədər
“ekonom” etdilər ki vəsaitə, 20 nəfərin işini bir
nəfər icra etməyə başladı. Nəticədə
kinomuzun səviyyəsi endi.
Ucuzlaşdı. Dünya kinematoqrafiyasında
ciddi ölçülər var. Kinonun təkcə bədii,
intellektual səviyyəsinə
baxmırlar. Həm də texniki səviyyəsinə
baxırlar.
Film necə çəkilib, hansı vəsaitə başa gəlib. Nələrdən istifadə olunub və sair. Yəni hər şeyə diqqət edirlər. Əgər biz də kinomuzun dünya səviyyəsinə çıxmasını, tanınmasını və qəbul olunmasını istəyiriksə, bu parametrlərə cavab verən filmlər istehsal etməliyik. O zaman məqsədimizə çatarıq.
Məlahət Rzayeva
Şərq 2021.- 12 yanvar.- S.9.