Azərbaycan gənclərinin
xaricdə təhsil alması davamlı olmalıdır
Elmi-Kütləvi, Mədəni-Maarif,
Təhsil Proqramlarının Hazırlanması
Qəbul olunan Dövlət Proqramı bu
məqsədi hədəfləyir
“Mən 14 iyun 1969-cu ildə Azərbaycana rəhbər
seçildikdən sonra, ilk
növbədə, təhsillə məşğul olmağa başladım. O vaxt
mən inanırdım: vaxt gələcək
ki, bu kadrlar
Azərbaycana lazım olacaq. Vaxt gələcək ki, nəhayət,
Azərbaycan müstəqil olacaq və bu kadrlar Azərbaycanın
müstəqilliyini təmin edəcəklər. O vaxt gəlib çatdı”. Ulu Öndər Heydər
Əliyevin uzaqgörən siyasəti bu gün də öz
töhfəsini verir. Ümummilli
liderin ötən əsrin 80-ci illərində
gənclərimizi keçmiş
ittifaqın aparıcı ali məktəblərinə
təhsil almağa göndərməsini xalq unutmayıb. Heydər Əliyev gəncləri
SSRİ-nin müxtəlif ali
məktəblərinə sadəcə, göndərməklə
işini bitmiş hesab etmirdi. Təhsil almağa göndərilən gənclərlə
görüşürdü, onlara tövsiyələrini verirdi.
Ümummilli liderin Azərbaycan gənclərinin savadlanması, müxtəlif ixtisaslara yiyələnmək üçün ozamankı ittifaqın nüfuzlu ali məktəblərində təhsil almalarını təmin etməsi ölkəmizin gələcəyinə hesablanmış, kadr potensialının artırılmasına yönəlmiş addım idi. Həmin dövrdə 15 mindən çox Azərbaycan gənci respublikamızdan kənarda - keçmiş SSRİ-nin 50-dən artıq şəhərinin 170 ali məktəbində 250-yə yaxın ixtisasa yiyələndi. Təhsilini başa vurduqdan sonra ölkəyə qayıdan ixtisaslı kadrlar müxtəlif vəzifələrdə çalışaraq Azərbaycanın güclənməsinə öz töhfələrini verdilər. Ümummilli Lider Heydər Əliyev 27 fevral 1998-ci ildə Yaponiyada təhsil alan azərbaycanlı tələbələrlə görüşdə bildirirdi: “Mən Azərbaycana neçə illər rəhbərlik etmişəm. Mənim çox arzum olub ki, Azərbaycan gəncləri dünya ölkələrinə səpələnsinlər, orada təhsil alsınlar. O vaxt dünya ölkələrinə getmək mümkün deyildi, mən bunu SSRİ miqyasında edirdim. Amma indi dünya ölkələri bizim üçün açıqdır. İndi Amerikada da, Avstraliyada da, Meksikada da, Yaponiyada da gedib oxumaq olar”.
Əsasını Ümummilli
Liderin qoyduğu xaricdə
təhsil strategiyası artıq neçə illərdir cənab
Prezident İlham
Əliyev tərəfindən də uğurla
davam etdirilir.
Dövlət
başçısının müvafiq sərəncamları
ilə təsdiq olunan “2007-2015-ci illərdə
Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə
təhsili üzrə Dövlət Proqramı”, “2019-2023-cü
illər üçün Azərbaycan
Respublikasında ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin
artırılması üzrə Dövlət Proqramı”,
eləcə də “Gənclərin xarici ölkələrin nüfuzlu
ali təhsil müəssisələrində
təhsil almalarına dair 2022-2026-cı
illər üçün Dövlət
Proqramı” yeni nəsil mütəxəssislərin
yetişdirilməsi, ali təhsil sisteminin məzmun və keyfiyyət göstəricilərinin
müasirləşdirilməsini təmin edir.
“Azərbaycan gənclərinin nüfuzlu
xarici ali təhsil
müəssisələrində təhsil imkanlarının genişləndirilməsi
haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
2021-ci il tarixli Sərəncamında
qeyd olunur ki, “qara qızıl”ın
insan kapitalına çevrilməsi
strategiyası təhsillə əhatənin və ona əlçatanlığın
artmasına, bu çərçivədə
gənclərin qabaqcıl xarici təhsilə
cəlbinin müxtəlif proqramlarla dəstəklənməsinə
mühüm imkanlar
yaradır. Təcrübə göstərir ki,
təhsilin keyfiyyətinin yüksəlməsi Azərbaycanda iqtisadi tərəqqinin daha
da sürətlənməsi üçün güclü
potensial yaradır. Xüsusilə
gənclərin xarici təhsilə cəlbi
ölkənin sosial-iqtisadi həyatına,
eləcə də insan kapitalının milli sərvətdə payının
böyüməsinə, təhsilin məzmun və keyfiyyətinin
yaxşılaşmasına, Azərbaycan Respublikası ali təhsil müəssisələrinin akademik potensialının güclənməsinə
əhəmiyyətli töhfə verir. Postpandemiya və
yeni strateji dövrün
çağırışları, həmçinin milli inkişaf məqsədlərimiz
nəzərə alınmaqla, ölkənin rəqabət və
inkişaf sahəsində sürətlə
irəliləməsi üçün
yüksək intellekt cəmiyyətin əsas
güc mənbəyinə çevrilməli,
yenilikçi təbəqənin iqtisadi fəallıq və idarəçilikdə
rolu möhkəmlənməlidir. Bu məqsədlə Azərbaycan gənclərinin
ehtiyac duyulan istiqamətlər
üzrə qabaqcıl xarici ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat və magistratura
səviyyələrində təhsil alması davamlı
olmalıdır. Bu məqsədlə də
gənclərin xarici ölkələrin nüfuzlu ali təhsil
müəssisələrində təhsil almalarına dair Dövlət Proqramı təsdiqlənib və
icrası müvafiq dövlət
qurumlarına tapşırılıb. Bu
Dövləıt Proqramının bəhrələri də
artıq görünür. Verilən
məlumatlarda bildirilir ki,
2023–2024-cü tədris ili üzrə
“2022–2026 Dövlət Proqramı” çərçivəsində
ümumilikdə dünyanın 17 ölkəsinin nüfuzlu xarici ali təhsil müəssisələri üzrə
381 nəfər Azərbaycan Respublikası vətəndaşı
təhsil almaq hüququ
qazanıb. Siyahı üzrə 67 nəfər bakalavriatura, 314 nəfər isə magistratura üzrə təhsil alacaq.
Proqram iştirakçılarından 48 nəfəri
cari il üzrə
dünyanın 10 ən yaxşı universitetindən qəbul
alıb. Onlardan 9 nəfəri
"Harvard University", 2 nəfəri
"Massachusetts Institute of Technology", 2 nəfəri
“University of Oxford”, 8 nəfəri
"Imperial College London", 2 nəfəri
“ETH Zurich” və digər
universitetlərdə təhsil
almaq hüququ qazanıb.
Qeyd edək ki,
elm və təhsil naziri Emin Əmrullayev
xaricdə təhsil üzrə Dövlət Proqramıyla bağlı müsbət paylaşım
edib. Nazir bildirib ki, “2022-2026-cı illər üçün xaricdə təhsil üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində
bu il
təqaüd alacaq tələbələrin ən
azı 10 faizi və ya 38 nəfəri
dünyanın ən yaxşı (ilk onluqda yer alan) universitetlərində
təhsil alacaq”.
Xaricdə təhsilin uğurlu nəticələrindən danışan
təhsil eksperti Qoşqar Məhərrəmov
“Şərq”ə açıqlamasında
bildirdi ki, Azərbaycan gənclərinin
dünyanın nüfuzlu
ali təhsil
müəssisələrində təhsil almaları ölkəmiz üçün
uzunmüddətli investisiya
deməkdir:
- Bakalavriat mərhələsində də dövlət hesabına xaricdə oxumaq mümkündür. Azərbaycanda 11 illik təhsil sistemini bitirib Amerikanın, İngiltərənin universitetlərində bir il akademik hazırlıq oxuduqdan sonra universitet təhsilini davam etdirmək olar. Amma onu da deyim ki, bakalavrların xaricdə oxuması üçün dövlət dəstəyi bir o qədər də effektli deyil. Çünki 17 yaşlı yeniyetmələrin əksəriyyəti nə istədiyini hələ dəqiq bilmir, hədəflər konkretləşməmiş olur. Mümkündür ki, təhsil müddətində istiqamət dəyişsin, tələbə əvvəlkindən fərqli ixtisasa meyl etsin. Ona görə də bakalavrlara investisiya qoymaq bir qədər risklidir, əsas diqqət magistratura və doktorantura pilləsində xaricdə təhsil almaq istəyənlərə yönəldilməli, onlara daha çox diqqət ayrılmalıdır. Çünki onlar artıq öz hədəflərini konkretləşdirmiş olur, onların xaricdə öz ixtisaslarını təkmilləşdirib Vətənə qayıtmaları və Azərbaycan dövlətinə xidmət etmələri üçün daha az vaxt tələb olunur. Görürük ki, xarici ali təhsil müəssisələrində hüquq və tibb ixtisasına Azərbaycan dövlətinin önəm verməməsi müəyyən narazılıqlar yaradır. Hesab edirəm ku, bunun səbəbləri var. Hüquq ixtisası, beynəlxalq hüquq istisna olmaqla hər bir ölkədə yerli xarakter daşıyır. Yəni hər hansı bir ölkənin hüquq sistemi ilə bizim hüquq sistemimiz, Ana qanun – Konstitusiyamız fərqli ola bilər. Zatən, fərqli məqamlar da çoxdur. Ona görə də tələbə xarici ölkədə hüquq təhsili alırsa, yenidən burda ixtisasını təkmilləşdirməli və yerli qanunvericiliyi mənimsəməlidir. Buna da zaman lazım gələcək. Bu səbəbdən hüquq ixtisası üzrə təhsil alan gənclərin xaricdə təhsilini maliyyələşdirmək rasional sayılmır. Amma tibb ixtisası, məncə, lazımlıdır. Tibb ixtisası üzrə təhsil alanların, xüsusən də uzmanlıq üçün xaricdə təhsil almasını və bunun dövlət tərəfindən maliyyələşdirilməsinin mən də tərəfdarıyam. Prinsip etibarilə, hətta rezidentura mərhələsini də, baxmayaraq ki, bu, uzun müddət tələb edir, maliyyələşdirmək olar, əgər biz yüksəkixtisaslı, dünya tibb təcrübəsini mənimsəmiş tibb kadrları istəyiriksə.
"2022-2026-cı illər üçün xaricdə təhsil üzrə Dövlət Proqramı”nın icrasının qənaətbəxş vəziyyətdə olduğunu vurğulayan Q. Məhərrəmov qeyd etdi ki, bu proqram sayəsində gənclərimiz dünyanın ən yaxşı universitetlərində təhsil ala bilir:
- Sadəcə olaraq prosesi daha əlçatan vəziyyətə gətirmək olar. Ən əsası isə ölkədə iş mühiti şəffaf olmalıdır ki, təhsil üçün xaricə göndərilən tələbələr qayıtdıqdan sonra ölkəmizdə işləyib, öz bilik və bacarıqları ilə Azərbaycana töhfə versinlər. Bunun üçün də işlə təmin olunma mexanizmini təkmilləşdirmək və ehtiyac duyulan ixtisaslar üzrə müvafiq çərçivəni konkretləşdirmək lazımdır.
Məlahət Rzayeva
Şərq .- 2023.- 2 sentyabr.- S.6.