Təhlükə sinif otaqlarında gizlənib

 

Dəyişiklik səndən başlayırlayihəsi işə düşdü

 

Elmi-Kütləvi, Mədəni-Maarif, Təhsil Proqramlarının Hazırlanması

 

Müəllim valideynlər birləşirməktəblərdə bullinqə qarşı cəbhə açıldı

 

Orta ümumtəhsil məktəblərində şagirdlər arasında zorakılıq, qarşılıqlı şiddətin hər hansı formasının aradan qaldırılmasına yönəlmiş layihə icra olunur. “Dəyişiklik səndən başlayıradlı layihə "Birbank"ın təşəbbüsü sponsorluğu, “Dərs EviTədris Mərkəzinin təşkilatçılığı Azərbaycan Respublikasının Təhsil İnstitutunun dəstəyi ilə keçirilir. “Dəyişiklik səndən başlayır!” layihəsi ümumtəhsil məktəblərində bullinqlə mübarizə məqsədi daşıyır. Eyni zamanda ümumtəhsil məktəblərində bullinqə qarşı mübarizə bu mövzuda maarifləndirməni hədəfləyir. Xatırladaq ki, layihənin təqdimatı 2025-ci ilin 30 yanvar tarixində baş tutub. Layihə tərəfdaşlarının, media nümayəndələrinin, təhsil beynəlxalq ekspertlərin iştirakı ilə təqdimat mərasimi olub. Tədbirdə "Birbank"ın İdarə Heyətinin üzvü, İnsan kapitalı Təşkilati inkişaf üzrə Baş inzibatçı Fərqanə Məmmədova, Azərbaycan Respublikasının Təhsil İnstitutunun direktor müavini Fuad Qarayev, Bakı şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin müdir müavini Anar Qədiməliyev, “Dərs EviTədris Mərkəzinin icraçı direktoru Nigar Baimova, antibullinq üzrə beynəlxalq ekspert Mariya Afonina digər rəsmi şəxslər iştirak edərək fikirlərini bölüşüblər. Fərqanə Məmmədova çıxışında bildirib ki, “Bullinq təkcə fərdlərə deyil, bütövlükdə cəmiyyətimizə təsir göstərən ciddi sosial problemdir. Bu, fiziki ya emosional təsirlə yanaşı, insanların özünə inamını azaldan onların gələcək inkişafına mane olan bir davranışdır. Məktəblər isə bir fərdin şəxsiyyət kimi formalaşmasında ən vacib mühitlərdən biridir. Ona görə təhsil müəssisələrində bu cür mənfi halların qarşısını almaq profilaktik tədbirlər görmək, maarifləndirmə işləri aparmaq olduqca mühüm vəzifədir”.

 

 

 Bullinq təhsil mühitində şagirdlərin biri-birinə qarşı fiziki ya psixoloji təzyiqi, eləcə təhqir kimi halları əhatə edir. Bu, məktəblərdə şagirdlərdə  narahatlıq yaradan, özünə inamı azaldan onların psixoloji rifahına mənfi təsir göstərən ciddi bir problemdir. Məktəblərdə sağlam, təhlükəsiz müsbət mühitin yaradılmasını hədəfləyən bu təşəbbüs cəmiyyətdə getdikcə aktuallaşan sosial problemin həlli istiqamətində mühüm addımlardan biridir. Təqdimat mərasimində qeyd edilmişdi ki, “Dəyişiklik səndən başlayır!” layihəsinin icrasına ilk olaraq 18 nömrəli tam orta məktəbdən başlanılacaq. Bu məqsədlə layihənin təqdimat mərasimində 18 nömrəli tam orta məktəbin direktoru Leyla Fətiyeva, "Birbank"ın Daxili kommunikasiya KSM şöbəsinin müdiri Aynur Həsənzadə Dərs EviTədris Mərkəzinin icraçı direktoru Nigar Baimova arasında xartiya imzalanıb. Layihə çərçivəsində beynəlxalq ekspertlər tərəfindənDərs EviTədris Mərkəzinin müəllimləri üçün xüsusi təlimlər keçirilib. Təlimlərdə iştirak edən müəllimlər bullinq mövzusunda maarifləndirmə mübarizə yolları ilə bağlı bilik bacarıqlarını artıraraq ümumtəhsil məktəblərində öz həmkarlarına tədris proqramları təqdim edib, bullinqlə mübarizənin yollarını geniş kütləyə çatdırmağa çalışırlar. Layihənin effektivliyi isə məktəblərdə keçiriləcək sorğular qiymətləndirmələr vasitəsilə izləniləcək. Əvvəlcədən planlaşdırıldığı kimi bu vacib sosial layihənin icrası çərçivəsində Bakı şəhəri 18 saylı tam orta məktəbdə şagird müəllim heyəti, eləcə valideynlər üçün maarifləndirici sessiyaların keçirilməsinə başlanılıb. Qeyd edilib ki, bullinq (zorakılıq, şiddət, təhqir, alçaltma) şagirdlərin psixoloji sağlamlığını ciddi şəkildə pozan, onların inkişafına mənfi təsir göstərən, özlərinə inamını sosial bacarıqlarını zədələyən hərəkətlərdir. Bu səbəbdən bullinqin qarşısını almaq məktəblərdə sağlam psixoloji mühit yaratmaq son dərəcə vacibdir. Təlimlər “Travli.net” mərkəzinin ekspertləri Dərs Evitədris mərkəzinin mütəxəssisləri tərəfindən icra edilib. Daha sonra layihənin effektivliyinin ölçülməsi məqsədilə sorğu qiymətləndirmə mərhələsi baş tutub.  Layihənin əsas məqsədi məktəblərdə psixoloji mühiti daha da sağlamlaşdırmaq, şagirdlər arasında zorakılıq hallarının qarşısının alınması, müəllim valideynlərin bullinqin tanınması qarşısının alınması istiqamətində maarifləndirilməsidir. Bu yanaşma təhsil mühitində qarşılıqlı anlayış empatiyanın güclənməsinə xidmət edir.

 

Təhsil eksperti Elçin SüleymanovŞərq”ə açıqlamasında bildirdi ki, son zamanlar orta məktəb şagirdləri, o cümlədən məhz qızlar arasında bullinqə meyillilik təəssüf doğurur. Amma bu təkcə təhsil müəssisəsinə aid məsələ deyil, bu, ümumən cəmiyyətlə əlaqədardır:

- Problemin nədən qaynaqlandığını yalnız məktəb daxilində axtarsaq, doğru nəticə əldə etməyəcəyik. Problemi məktəbə yönəltmək yox, problemin mənbəyinə enmək, səbəbləri tapmaq lazımdır. Belə olarsa, bizbu münaqişələr niyə ortaya çıxırsualına cavab tapa bilərik. Elmi təhlillər onu göstərir ki, uşaqlar, yeniyetmələr arasında aqressiyanın artmasına səbəb kompüterə, sosial şəbəkələrə, internet resurslara sərbəst çıxış orada paylaşılan materiallara aludəlik, şiddəti təbliğ edən, şiddətə, zorakılığa yönəldən kompüter oyunları, uşaqların müəyyən qədər nəzarətsiz  qalması, küçədə, həyətdə yaşıdlarıyla mübahisə etməsi, valideynlərin bir-biriylə yola getməməsi, ailədaxili münaqişələrdir. Bunlar uşaqların psixologiyasına mənfi təsir göstərir, sosial şəbəkələrdə kriminal məzmunlu materiallar, uşaqların zorakılığa, yaşıdlarına öz gücünü, üstünlüyünü, “nüfuzunugöstərməyə meyillənməsinə səbəb olur. Şagirdlər nəzarətsiz buraxılmamalıdır. İstər məktəbdə, istərsə məktəbdən sonra evdə, ailə daxilində uşaqlara daim ciddi nəzarət olmalıdır. Valideyn övladının davranışlarına diqqət etməlidir. Kimlərlə dostluq edir necə dostluq edir, uşağın maraq dairəsi nədən ibarətdir? izah etməlidir ki, bu cür aqressiya yanlışdır, ziyanlıdır. Yeri gələndə tənqid etməlidir. Küçə jarqonu ilə danışmasını ona irad tutmalıdır. Amma dediyim kimi, hansı ailədəki böyüklər arasında zorakılıq var, ailədə mehriban, qarşılıqlı hörmət mühiti yoxdur, uşaq öyrənəcək, əxz edəcək böyüklərdən, öz valideynlərindən? Bu halda yük - vəzifə məktəbin, müəllimlərin üzərinə düşür artıq. Müəllim təcrübəli psixoloq sosioloq kimi hər bir şagirdə fərdi yanaşmalıdır. Axı müəllim sinifdə hansı şagirdin dəcəl, sözə baxmayan, “ipə-sapa yatmayanolduğunu görür, bilir. Müəllim maraqlanmalıdır, o şagirdin ailəsiylə. Açıq olmasa da, gizli şəkildə əgər müəyyən edilsə ki, ailədə problem var, o zaman müəllim ananı əvəz etməlidir. Çalışmalıdır ki, şagird düzgün tərbiyə alsın, davranışları dəyişsin. Ona görə biz hər zaman vurğulayırıq ki, məktəblə ailə uşaqların təlim-tərbiyəsində birgə iştirak etməlidir. Birtərəfli tərbiyə lazımi effekt verməyəcək. Məktəb psixoloqları da aparmalıdır şagirdlərlə. Ümumiyyətlə, yaxşı pedaqoq, həm təcrübəli psixoloqdur. Sinifdə müəllim həm pedaqoq kimi, həm psixoloq kimi davranırsa, o sinfin şagirdlərinin yanlış istiqamətlərə yönəlməsi ehtimalı aşağıdır. Yüksək ixtisaslı, bacarıqlı, uşaqlarla lazımi şəkildə davrana bilən pedaqoqlarımız çoxdur. Lakin bunu da nəzərə almalıyıq ki, uşaqlar bir çox istiqamətlərdən təhlükələrlə üz-üzədirlər. Dediyim kimi, müasir texnologiyalar, internet resursları, smartfonlarda müxtəlif platformalara sərbəst giriş imkanı uşaqlarımız üçün böyük təhlükə daşıyır. Ona görə problemə birtərəfli yanaşma müsbət nəticə əldə etməyimizə mane olar. Aqressiyanın mənbəyinə enmək, kökünə baxmaq lazımdır ki, haradan, nədən qaynaqlanır. Şagirdlərin aqressiv davranışı psixoloqlar tərəfindən araşdırılmalı, uşaqlar doğru yola yönləndirilməlidir. Belə olarsa, şiddət olaylarının azaldığını görəcəyik. Maarifləndirici seminarlar, şagirdlərin treninqlərə cəlb edilməsi vacibdir.

 

Məlahət Rzayeva

Şərq  2025.- 20 iyun (¹ 105).- S.6.