"Biz "Diffamasiya haqqında" qanunun əleyhinə deyilik"
Əli Həsənov: "Bunun qəbul olunmasının tərəfdarıyıq, amma bunun üçün biz işləməliyik"
Azərbaycan Respublikası Prezident Administrasiyasının İctimai-siyasi
şöbəsinin müdiri Əli Həsənovun Trend
News-a eksklüziv müsahibəsi
-"Diffamasiya haqqında" qanunun qəbulunun vacibliyi ilə bağlı müxtəlif fikirlər səslənir. Bu qanunun
mövcud vəziyyətdə
qəbulunu məqsədəuyğun
sayırsınızmı? Qanunun qəbulu reketçiliyin artmasına səbəb olmayacaq ki?
- Bugünkü çıxışımda da qeyd
etdim və Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyev dəfələrlə
bəyan edib ki, biz jurnalistlərin həbsə alınmasının, peşə fəaliyyətinə
görə kiminləsə
məhkəməyə düşməsinin
və bunun nəticəsində həbsdə
yatmasının tərəfdarı
deyilik. Biz, jurnalistlərin peşə
fəaliyyətini sərbəst
və azad şəkildə həyata keçirməsinin, onların sərbəst informasiya toplaması və yaymalarının tərəfdarıyıq.
Dövlət olaraq bu sahədəki fəaliyyətimizi buna yönəldirik. Təəssüflər
olsun ki, Azərbaycan jurnalistlərinin
bugünkü peşəkarlıq səviyyəsi çərçivəsində
bu qanunu qəbul etmək hələ ki, bizim üçün qeyri-mümkün
görünür. Səbəb odur ki, qeyri-professional
insanla ictimai özünü idarəetmə, ictimai davranış qaydalarına riayət etmə və insanlar qarşısındakı məsuliyyəti hiss etmə uyğun gəlmir. Biz "Diffamasiya haqqında" qanunun əleyhinə deyilik. Bunun qəbul olunmasının
tərəfdarıyıq, amma
bunun üçün biz işləməliyik və eyni zamanda
"Diffamasiya haqqında"
qanunu bizdən daha çox müstəqil
dövlətçilik, azad media təcrübəsi olan ölkələr qəbul etməlidir.
Onlarda bu iş sınaqdan keçməlidir
və ondan sonra biz onlara
baxıb, müvafiq təcrübələri nəzərə
almaqla bu yolu keçməliyik. İndi Avropa Şurası
doğru yolda deyil. Bu tipli
qanunları, təcrübələri
kiçik və təcrübəsi az olan ölkələrdə tətbiq etmək istəyir (Moldova, Azərbaycan, Albaniya, Makedoniya, Gürcüstanda). Niyə "Diffamasiya haqqında" qanunu birinci olaraq, Almaniya, Fransa, İngiltərə, Belçika və Hollandiya qəbul etməsin, kiçik dövlətlər qəbul etsin? Ona görə bu
cür eksperimentləri daha təcrübəli ölkələrdə, insanlar
arasında həyata keçirmək lazımdır. Bu tipli qanunları
böyük dövlətlərdə
tətbiq etmək lazımdır. O zaman biz bunu qəbul
və tətbiq edəcəyik.
- Avropa Şurası ilə Azərbaycan hökuməti arasında bu məsələyə yanaşmada fikir ayrılığı nə dərəcədə dərindir?
- Avropa Şurası bu sahədə
bizi anlayır, eyni zamanda onların
öz məqsədləri,
siyasətləri var. Onları da başa
düşürəm. Əlbəttə,
onların məqsədi bütövlükdə üçüncü və kiçik dövlətlərdə
onlara lazım olan jurnalist fəaliyyətini əldə
etməkdir. Amma bizi azad jurnalist
fəaliyyəti ilə
bağlı həm də dövlətimizin, millətimizin taleyi, onun mentaliteti, dəyərləri düşündürür.
Buna görə bəzi məsələlərdə
Avropa Şurası ilə fikir ayrılığı mövcuddur. Onlar bizi anlayır
və biz də onları anlayırıq.
- Mətbuatın peşəkarlığını və şəffaflığını artırmaq üçün nə kimi
islahatlara ehtiyac görürsünüz?
- İlk növbədə, jurnalist təhsili sahəsindəki
vəziyyət bir az da Avropa standartlarına, dünya təhsil sisteminin, "Boloniya sistemi"nin qayda və qanunlarına uyğunlaşdırılmalıdır. Təəssüflər olsun
ki, son zamanlar
mediaya qeyri-peşəkarlar çox daxil olub və
hazırda Azərbaycan mediasındakı jurnalistlərin böyük qismi jurnalist
təhsili olmayan, jurnalistika ilə əlaqələri zəif
olan insanlardır. Ona görə jurnalist
cəmiyyətdə fəaliyyət
göstərərkən əlbəttə,
başqa insanların hüquqları və yaxud o sahə
ilə bağlı professional fəaliyyətdən
daha çox sensasiya axtarışına gedir. Bu isə
problemlərin ortaya çıxmasına səbəb olur. Sonrakı dövrdə
jurnalist peşəkarlığının
artırılması sahəsində
ilkin tədbirlər təhsil və təlimlərlə bağlı olmalıdır. Bu təlimlər müxtəlif
qurumlar - Mətbuat Şurası, jurnalist təşkilatları, eləcə
də mətbuat xidmətləri fəaliyyəti
ilə bağlı dövlət tərəfindən
aparılmalıdır, yəni jurnalistlər o vəziyyətə gətirilib
çıxarılmalıdır ki, onlar cəmiyyətin informasiya tələbatını ödəmək gücündə
olsun və eyni zamanda, cəmiyyətdə
qanunlar çərçivəsində
işləməyi öyrənsin.
Şəffaflıq məsələsi
də önəmli məsələdir. Əlbəttə,
dövlət qurumlarının fəaliyyətinin şəffaflaşdırılması
bu gün Azərbaycan
dövlətinin həyata keçirdiyi siyasətin əsas prioritetlərindən biridir.
Avropa İttifaqının Qonşuluq Siyasəti çərçivəsində
də biz dövlət idarəçiliyinin şəffaflaşdırılmasını prioritet
vəzifələrdən biri
kimi qoymuşuq, yəni dövlət idarəçiliyinin şəffaflaşdırılması
o deməkdir ki, jurnalistlərin və medianın diqqətindən, eləcə
də onların vasitəsilə ictimaiyyətin diqqətindən
kənarda dövlət idarəçiliyindən heç nə qalmamalıdır. Hər bir fəaliyyət
şəffaf olmalıdır. Hər bir fəaliyyət
insanları maraqlandırırsa, o elan olunmalıdır
və cəmiyyət bütövlükdə dövlətin gördüyü işlərlə tanış olmalıdır. Bu yöndə biz
əlbəttə, strukturlarımızı,
media ilə işləyən qurumlarımızı müvafiq standartlara gətirməliyik.
- Milli Mətbuat Günündə jurnalistlərin əfvi məsələsi
gündəliyə gələ
bilərmi?
- Azərbaycanda jurnalist fəaliyyətinə
görə həbs olunmuş jurnalistlərin əksəriyyətini Azərbaycan
Prezidenti əfv edib. Hazırda həbsdə olan jurnalistlər qeyri-jurnalist
fəaliyyətinə görə
həbsə alınmış insanlardır. Əlbəttə,
arzu edirəm ki, onlar da
həbsdə qalmasın. Düşünürəm ki, onlar artıq islah
olunub. Onlar müəyyən məsələlərdə
belə deyək, səhvlərini başa düşüblər, amma bu məsələ Əfv Komissiyasından, onun sədri olan cənab Prezidentdən asılıdır. Ona görə mən
bu məsələ ilə bağlı konkret bir şey
deyə bilmərəm.
- Venesiya
Komissiyasi Seçki Məcəlləsinə yenidən
əlavə və dəyişikliklərin tərəfdarıdır
və bununla bağlı bir neçə
dəfə Azərbaycan
hökumətinə jest göndəriblər. Xüsusən də
seçki komissiyalarının paritet əsasda formalaşdırılmasının tərəfdarı
kimi çıxış edirlər. Bununla bağlı Sizin də
mövqeyinizi öyrənmək
istərdik...
- Seçki komissiyalarının paritet əsasda formalaşdırılması qeyri-mümkündür. Ən azından hazırkı Azərbaycan şəraitində
qeyri-mümkündür, çünki Azərbaycanda siyasi təşkilatlar, siyasi partiyalar qanunun tələblərini, prinsipial
razılaşmaları öz siyasi ambisiyaları, siyasi maraqları çərçivəsində daima
pozurlar və açıq bəyan edirlər ki, belə də olmalıdır. Venesiya
Komissiyasını başa düşürəm. Venesiya Komissiyası üzv ölkələrdə bu fəaliyyətlə məşğul
olmalıdır və bunu Azərbaycanda da edir, amma
Azərbaycan reallığı bizim üçün əsas
şərtdir. Azərbaycanın
milli və ictimai maraqları, sabitlik və digər məsələlər,
seçki institutlarının dinamik fəaliyyəti bizim üçün əsas
məsələdir. Eyni
zamanda, Avropa Şurası standartları çərçivəsində.
- Azərbaycanda müxalifətin zəifliyinin
fəlsəfəsində duran
əsas məqamlar hansılardır?
- Azərbaycanda müxalifət ilk növbədə,
yeni şəraitdə işləməyi öyrənməlidir.
Ənənəvi, start məqamda başladıqları prinsipləri, metodları indiki Azərbaycanda keçərli deyil. Təəssüflər olsun ki, Azərbaycan müxalifəti hələ də düşünür ki, müstəqilliyin
ilk günlərində onlar Azərbaycan qarşısında Kommunist Partiyasının buraxılmasında, rejimin dağıdılmasında xidmətləri var və bu xidmətə
görə hələ də xalqı, milləti özlərinə borclu hesab edirlər. Elə bilirlər ki, o vaxt
göstərdikləri və
effektivliyi çoxlarında şübhə doğuran fəaliyyətlərinə görə
onlara səs verməlidirlər. Azərbaycan
xalqı indi tamam başqa xalqdır,
praqmatik düşüncəyə
malikdir. Onun marağını ifadə
etməsən, hakimiyyətə
gələcəyin təqdirdə,
xalqa verəcəyin xeyri, respublikanın inkişafına, milli vəziyyətin yaxşılaşdırılmasına
göstərəcəyin xidməti
sübut etməsən, buna insanları inandırmasan, Azərbaycanda siyasətlə məşğul olub, nəticə əldə etmək qeyri-mümkündür. Buna görə onlar bu şəraitdə
işləməyi, dəyərləndirmələri
öyrənməli, insanların
etimadını, rəğbətini
qazanmağın yollarını və vasitələrini yenidən düşünməlidirlər.
Şərq.- 2009.- 11 iyun.- S. 3.