"Təhsil haqqında" qanun qəbul olundu
Orta məktəbi medalla bitirən şagirdlər
və olimpiadaların qalibləri avtomatik olaraq ali məktəblərə
yerləşdiriləcəklər
Nəhayət ki, "Təhsil
haqqında" qanun layihəsi Milli Məclisdə qəbul olundu.
Sənəd parlamentin dünən keçirilən növbədənkənar
iclasında ciddi müzakirələr açdı. Deputatlar təhsil qanunu ilə
bağlı öz iradlarını və təkliflərini yenə söylədilər.
Bu qanunla yanaşı, QHT qanununa ediləcək dəyişiklik Milli Məclisdə
narazılıqlara səbəb oldu.
"QHT haqqında" qanuna əlavə və
dəyişiklik mübahisə yaratdı
Tarixçi-professor
Cəmil Həsənli "QHT haqqında" qanuna əlavə və
dəyişikliklərin Konstitusiyamızla və İnsan Haqları Bəyannaməsi
ilə ziddiyyət təşkil etdiyini, bununla bağlı hüquqşünaslarla məsləhətləşdiyini
bildirdi: "Bu qanun beynəlxalq rəydən keçmişdi. İkincisi, Avropa Şurasının tövsiyəsi var ki, bu qanuna QHT-lərlə
məsləhətləşdikdən sonra dəyişiklik edilə bilər.
Bu gün gündəliyə salınmış bu layihəni qəbul etsək, həm
QHT-lərin fəaliyyətinə problem yaranacaq, həm də
Azərbaycanın imicinə ziyan dəyəcək".
Spiker
Oqtay Əsədovun reaksiyası gecikmədi: "Siz hüquqşünaslarla məsləhətləşmisiniz,
bizim Hüquq siyasəti və dövlət quruculuğu komitəsində
mütəxəssislərimiz var. Onları da dinləyərsiniz".
"Bu əlavə və dəyişiklik gündəlikdən
çıxarılsın"
Millət
vəkili Pənah Hüseyn də "QHT haqqında" qanuna əlavə
və dəyişikliklərin gündəlikdən çıxarılmasını istədi
və Hüquq siyasəti və dövlət quruculuğu komitəsinin
layihənin müsbət məqamlarını cəmiyyətə
çatdırmadığını iddia etdi. O, QHT-lərə Dəstək
Dövlət Şurasının üzvləriylə "QHT-lərlə məsləhətləşmək"
adı ilə Prezident Administrasiyasının, Hüquq siyasəti və dövlət
quruculuğu komitəsinin üzvləri arasında keçirilən görüşləri
isə separatizm kimi dəyrələndirdi. O təklif etdi ki,
bu qanun layihəsi ya gündəlikdən çıxarılsın, ya da geniş müzakirələr
keçirilməsi üçün birinci məsələ kimi gündəliyə
salınsın.
"Pənah
Hüseyn separatçı ola bilər"
Spiker
Oqtay Əsədov narahatçılıqları yersiz saydı: "Pənah bəy,
nə bilirsən ki, komitə əlavə və dəyişiklikləri
əsaslandırmayacaq? Bu
gün vaxt olmaz, növbəti iclasda qəbul edərik".
QHT-lərə
Dəstək Dövlət Şurasının sədri Azay Quliyevin Pənah
Hüseynə reaksiyası isə sərtliyi ilə seçildi: "Pənah
Hüseyn separatizmin nə demək olduğunu bilirmi? QHT-lərə Dəstək
Dövlət Şurasının üzvlərinin Prezident Administrasiyasının rəsmilərilə,
Hüquq siyasəti və dövlət quruculuğu komitəsinin üzvləriylə
görüşü niyə separatizm sayılmalıdır? Biz heç vaxt separatçı olmamışıq, Pənah
Hüseyn separatçı ola bilər".
"Qeydiyyatsız QHT-lərin xəttiylə
partiyalar maliyyələşdirilir"
YAP
icraçı katibinin müavini Siyavuş Novruzov iki gün əvvəl 150 QHT
adıyla keçirilən tədribə toxundu. O dedi ki, həmin tədbirə
toplaşan QHT-lər qeydiyyatdan keçməyiblər, o şəxslər
partiya sədrlərinin müavinləri və digərləridir:
"Onların xəttiylə müxalifət partiyaları maliyyələşdirilir.
"QHT haqqında" qanuna əlavə və dəyişikliklər
aşkarlığa, QHT-lərin inkişafına yönəlib".
"Təhsil haqqında" qanun layihəsi
sonuncu oxunuşda müzakirəyə çıxarıldı
Milli
Məclisdə nəhayət, "Təhsil haqqında" qanun
layihəsi sonuncu - üçüncü oxunuşun müzakirəsinə çıxarıldı. Elm və
təhsil komitəsinin sədri Şəmsəddin Hacıyev dedi ki, 6
aylıq zaman ərzində qanun layihəsi ilə bağlı istər Təhsil,
istər Maliyyə, istər Ədliyyə, istər Səhiyyə,
istər Xarici İşlər nazirlikləri, istərsə də Tələbə
Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyası (TQDK) tərəfindən
çox əsaslandırılmış tövsiyələr, təkliflər, rəylər
alınıb və İşçi Qrupu onların üzərində işləyib.
Şəmsəddin
Hacıyev qeyd etdi ki, Təhsil Nazirliyi qanun layihəsi ilə bağlı
26 maddə üzrə 80-nə yaxın təklif və tövsiyə irəli
sürüb: "4 gün ərzində İşçi Qrupundakı ekspertlərin yaxından
iştirakı ilə çox məhsuldar müzakirələr aparmışıq və həmin
müzakirələrin nəticəsi olaraq Təhsil Nazirliyinin irəli
sürdüyü təkliflərdən 60-nı tam, 10-nu qismən nəzərə
almışıq. Ədliyyə
Nazirliyi qanun layihəsi ilə bağlı 10 maddə üzrə 25-ə
yaxın təklif verib ki, onlardan da 20-si məqsədəuyğun
sayılıb. Maliyyə Nazirliyi 14 maddəyə 20 təklif verib. Bu təkliflər
də əsasən təhsil müəssisələrinin statusu və
təhsilin maliyyələşdirilməsi ilə bağlıdır. Həmin
təkliflərdən 10-nu tam, 5-i isə qismən nəzərə
alınıb".
Partiyaların təklifləri də nəzərə
alınıb
İkinci
oxunuşda millət vəkilləri tərəfindən səsləndirilən
irad və təkliflərin sayı təxminən 60-a yaxın olub. Həmin təkliflərin
əksəriyyəti üçüncü oxunuşda nəzərə alınıb:
"Bundan başqa, biz qanun layihəsinin üçüncü oxunuşunda ayrı-ayrı
tanınmış təhsil, elm adamlarının, məsələn, akademik Vaqif
Abbasovun, TQDK-nın keçmiş sədri Vurğun Əyyubun, hamımızın yaxşı
tanıdığı Asif Cahangirovun rəylərindən, təkliflərindən
də yararlanmışıq. Həmçinin bəzi siyasi partiyaların - Demokraitk
İslahatlar, Sosial Rifah partiyalarının təkliflərini, tövsiyələrini
məqsədəuyğun saymışıq. İkinci oxunuşdan sonra demək olar
ki, sənədin preambulasından tutmuş sonuncu - 47-ci maddəsinə
qədər hamısı bu və ya digər dərəcədə dəyişikliklərə
məruz qalıb".
Əcnəbilər təhsil müəssisələrinin
təsisçisi ola biləcəklər
Komitə
sədri bildirdi ki, təxminən 10 maddəyə heç bir dəyişiklik
olunmayıb. Qalan
maddələrin demək olar ki, hamısı dəyişdirilib. Məsələn,
sonuncu dəyişikliklərə görə, təhsil müəssisələri
mülkiyyət növünə görə 3 yerə - dövlət təhsil müəssisələri,
bələdiyyə təhsil müəssisələri və özəl
təhsil müəssisələrinə bölünür: "Təhsil müəssisələrinin
təsisçiləri ilə bağlı qanun layihəsinə yeni müddəalar
əlavə olunub. Bu əlavələrdən sonra xarici ölkələrin
hüquqi və fiziki şəxslərinin də Azərbaycanda təhsil
müəssisələrinin təsisçisi hüququna sahib olması mümkün
olacaq. Ancaq bir şərtlə ki, həmin xarici hüquqi və fiziki
şəxslərin təsisçisi olduğu Azərbaycan məktəblərində
müavin azərbaycanlı, məktəb kontingentinin 80 faizi azərbaycanlı
olsun. Qanun layihəsinə edilən son dəyişikliklərdən
biri də təhsil müəssisələrinin lisenziya müddəti
ilə bağlı məsələdir. Qanun layihəsində nəzərdə
tutulur ki, dövlət təhsil müəssisələrinə
lisenziyalar müddətsiz, bələdiyyə və özəl təhsil
müəssisələrinə isə lisenziyalar 5 il müddətinə
verilsin. Xarici hüquqi və fiziki şəxslərin təsisçisi
olduqları məktəblərin isə lisenziya müddətinin 3 il
olması nəzərdə tutulur".
İcbari təhsilin
müddəti göstərilməyib
Komitə
sədri ikinci oxunuş zamanı qanun layihəsində "Təhsilin
pillələri və tsikli" maddəsinin əksini tapdığını
xatırladaraq dedi ki, indi bu maddə "Təhsilin pillələri
və səviyyələri" adlandırılır. Qanun layihəsində
təhsilin 3 yaşından başlaması nəzərdə tutulur. Daha
doğrusu, 5 yaşına çatan uşaqların məktəbə hazırlığı icbari qaydada
həyata keçiriləcək. Layihədə ümumi təhsilin 3 səviyyədən
- ibtidai, ümumi orta və tam orta təhsildən ibarət olması
öz əksini tapıb. Digər tərəfdən, üçüncü oxunuşda
icbari təhsilin müddətləri göstərilməyib. Şəmsəddin
Hacıyev icrabi təhsilin 3 il, 6 il, 9 il, 12 il, hətta 14 il də
ola biləcəyini söylədi.
Qanun
layihəsində ali təhsilin 3 səviyyədən -
bakalavriat, magistratura və doktoranturadan ibarət olması nəzərdə
tutulub.
Şəmsəddin Hacıyev ikinci oxunuş
zamanı qanun layihəsində ciddi müzakirələrə səbəb
olmuş 27-ci maddəyə - tələbə qəbulu və tələbələrin
yerləşdirilməsi məsələsinə də aydınlıq gətirdi.
TQDK-nın təklifləri qəbul olunmayıb
Tələbə
qəbulu ilə bağlı məsələ, demək olar ki, çox da dəyişikliklərə
məruz qalmayıb: "Biz də hesab edirik ki, tələbə qəbulu
test üsulu ilə həyata keçirilməlidir, daha doğrusu, biliyin qiymətləndirilməsi
test üsulu ilə olmalıdır. Ancaq bununla belə, hesab edirik ki, ali və orta
ixtisas məktəbinə daxil olmaq istəyən abituriyent həm
təhsil müəssisəsini, həm də ixtisasını sərbəst
seçmək hüququna malik olmalıdır. Yəni test üsulundan keçən tələbə
sərbəst şəkildə öz istədiyi təhsil müəssisəsində
yerləşdirilməli və istədiyi ixtisasda oxumalıdır. Bu yerdə
onu da xatırlatmaq istəyirəm ki, dünən TQDK-dan qanun layihəsinin
8 maddəsi üzrə rəy almışıq və həmin rəydə də
4 təklif əksini tapıb. Birinci təklifdə qeyd olunur ki,
orta məktəbləri medalla bitirən şagirdlərin avtomatik
olaraq ali məktəblərə yerləşdirilməsi məsələsi
qanun layihəsindən çıxarılsın. Ancaq biz bunu o qədər də
məqsədəuyğun saymırıq. İkinci təklifdə qeyd edilir ki,
olimpiadaların qaliblərinin ali məktəblərə birbaşa qəbulunu
nəzərdə tutan müddəa qanun layihəsindən
çıxarılsın. Biz bunu da o qədər məqsədəuyğun hesab
etmirik. Digər təkliflərə gəlincə, orada magistr
hazırlığı məsələsi ilə bağlı məqamın, eləcə
də bir təhsil pilləsində əldə edilən nailiyyətlərin
növbəti təhsil pilləsində nəzərə alınması ilə
bağlı məqamın dəyişdirilməsi təklif olunur. Bir sözlə,
biz həmin təkliflərdən, sadəcə, 2-sini üçüncü
oxunuşda nəzərə almışıq".
"Konstitusiyada ali məktəbə qədər
olan təhsil pulsuz və icbaridir
Bakı
Dövlət Universitetinin rektoru Abel Məhərrəmov 15 illik
müzakirəyə nöqtə qoyaraq, qanunun birbaşa səsverməyə
çıxarılmasını istədi. VHP sədri Sabir Rüstəmxanlı Azərbaycandan
kənarda yaşayan azərbaycanlıların təhsili məsələsinin
nəzərə alınmasını, test imtahanlarında sualların sadələşdirilməsini
və konkretləşdirilməsini zəruri saydı.
Millət
vəkillərinin layihəni səsverməyə qoymaq yönündə
təkidlərinə baxmayaraq, spikerin Pənah Hüseynə söz
verməsi ikincinin buna maraqlı təşəkkürü ilə yadda qaldı:
"Oqtay müəllim, görürəm ki, siz burada olanların çoxundan
demokratiksiniz".
Pənah
Hüseyn qanun layihəsində bakalavr və texniki peşə məktəblərindən
fərqli olaraq magistratura və doktorantura mərhələlərinə
qəbulun test üsulu ilə aparılması barədə heç nə
yazılmadığına diqqət çəkdi.
Sonra
qanun layihəsi səsverməyə çıxarıldı və 3 nəfər
əleyhinə, 107 nəfər lehinə olmaqla qəbul edildi.
Millət
vəkilləri günün birinci hissəsində "Büdcə sistemi
haqqında", "Milli Bank haqqında" qanunlara, Vergi Məcəlləsinə
əlavə və dəyişikliklərin edilməsini dəstəklədilər.
Füzuli
rayonunun inzibati ərazi bölgüsünə də dəyişikliklər
edildi.
Rəşad
Baxşəliyev
Şərq.-
2009.- 20 iyun.- S. 3.