«…Çəkilmək istəyirəm»
Rasim Balayev: «Məni Azərbaycan kino tarixindən silmək mümkün deyil»
Azərbaycanın xalq artisti, Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqının katibi Rasim Balayevin APA-ya müsahibəsi (ixtisarla)
- Rasim müəllim, necəsiniz, səhhətiniz necədir?
- Son vaxtlar bel ağrılarından ciddi əziyyət çəkirəm, davamlı müalicə olunuram, görək sonu necə olacaq. Deyirlər yaxşı olacaq. Buna da şükür… Gözüm sulanırdı, həkimə getmişdim, bildirdilər ki, belə getsə gələcəkdə gözümdə mirvari suyu əmələ gələcək. Maraqlandım, dedilər 5-7 dəqiqəlik lazer əməliyyatıdır. Yəni, əgər əmələ gəlsə, cərrahiyyə əməliyyatı ola bilər…
Görünür, yaşdandır, insan yaşa dolduqca problemlər ortaya çıxır. Mənə deyirlər ki, sən belindən zərbələri harada almısan? Düzdür, cavanlıqda atdan yıxılmışam, qaçanda ayağım ilişib, nə bilim, cürbəcür çəkilişlərdə hadisələr olub. Bir az ağrıyıb keçib, sən demə, onlar hamısı bir-bir yerini alıb, indi yavaş-yavaş üzə çıxır. Ömrün qış fəslinə gedirik. Ömrün yaz, yay, payız, qış fəsli var. Alın yazısına inanıram, hər kəsin öz alın yazısı var…
- Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçıları İttifaqı yaradıldıqdan sonra sərt çıxışlarınız, açıqlamalarınız oldu. Buna görə gələn il çəkilişə dəvət almaqla bağlı tərəddüdləriniz var?
- Yox, elə deməzdim. Sənət başqa
şeydir. Biz burda neyləyirik ki? Sadəcə, kinoda o qədər
də xidməti olmayan adamlara sözümüzü deyirik. Məsələn,
Cəmil Quliyev adlı bir adam var, bütün tarix boyu iki film
çəkib. Bir filmi «Sonqulunun hekayəti», biri də
«Oçen skuçnaya istoriya». Filmə baxıblar, o qədər
darıxdırıcı olub ki, adını da elə qoyublar, əslində
adı başqa olub. Yəni, bu adam burada işləyə-işləyə,
haqsız danışır. Mən demirəm ki, biz ideal
işləmişik. Bizim də
çatışmayan cəhətlərimiz olur, hər qurumda
olduğu kimi. İnanın mənə, başqa ittifaqların
rəhbərlərini biz bura tədbirlərimizə
çağırmışıq, onlar hər gəlişlərində
deyiblər siz xoşbəxt adamsınız ki, burada mehriban bir
mühit yaratmısınız, bizdə bu cür səmimiyyət
yoxdur. Elə bil göz dəydi… Əslində məlum məsələdir
bu niyə və necə oldu. Amma bu məsələni bu qədər
şişirtmək lazım deyildi. Kino İttifaqı nə dərəcədə
dövlət üçün əhəmiyyətli bir idarədir
ki? Bu, Müdafiə Nazirliyi, Müdafiə Sənayesi Nazirliyi
deyil, ictimai qurumdur. Bu qurumun bölünməsi nəyə
lazım idi? Problemi sivil yolla həll eləmək olardı. Məsələn,
qurultay çağırıla bilərdi. Bir az biədəb
oldu, nə bilim vallah… İşləsinlər onlar da. Sənət
başqa şeydir, şəxsi münasibətlər başqa.
Ola bilər kiminsə məndən xoşu gəlmir. Deyirlər
Rasim yalvarır ki, mənə rol verin, ona rol vermirlər. Halbuki indiyə
qədər ən yalvarılan aktyor mən olmuşam və
düşünürəm ki, Azərbaycanda filmdən imtina edən
aktyorlar arasında ilk qaranquşlardan biri mənəm. Mən məhz belə olmuşam — xoşuma gəlməyib,
bəyənməmişəm, oynamamışam. Yoxsa, aktyorlar onun rolu oldu-olmadı, oynayıblar.
Nə deyirlər desinlər, özləri bilər.
Düşünürəm ki, əgər mənə
uyğun rol olduğunu görsələr, mənə verərlər,
verilməsə də canları sağ olsun. Təəssüf ki, son vaxtlar arxasınca
gözüm qalan rollar yoxdur. Elə bir rol
olmayıb ki «ay Allah, kaş bunu mənə verəydilər»
deyim.
-
Heç vaxt hansısa rolun arxasınca gözünüz
qalmayıb?
- Qabaq belə
idi ki, seçimim olurdu, bir neçə ssenari verilirdi,
seçirdim. Amma indi seçim yoxdur,
açıq desəm, bəzən kameraya qarşı məndə
o qədər nostalgiya olur ki, ssenari ümumən xoşuma gəlməsə
də, razılıq verirəm. Şansım yoxdur, ondan
da imtina etsəm, deməli, bir il çəkilməyəcəyəm.
Bilirəm ki, bu dəfə də imtina etsəm,
daha olmayacaq. İndi imtina etmək belə
istəmirəm, çünki nə qədər imkanım
var, çəkilmək istəyirəm. Mən
filmə cavabdeh deyiləm, filmə rejissor cavabdehdir. İstəyirəm ki, nəyi oynayıramsa, onu vicdanla
oynayım. Yalnız öz roluma cavabdehəm,
bütün filmə yox.
-
Açıq danışırıqsa, elə belə də
davam edək. «Sübhün səfiri» filminin
ssenarisini oxuyanda ilk təəssüratınız necə oldu?
- Mən
bu filmdə çəkilmişəm, filmin
iştirakçısıyam. Orada hamıyla bərabər
mənim də əməyim var. Əvvəlki variantda mənim
o filmdə adım yox idi. Tamam başqa
adamlar idi. Mənə filmdə Axund Ələsgər
rolu təklif olunmuşdu. Mən də o
roldan imtina elədim. Sonra axırda Axundov
roluna təsdiq elədilər. Vallah, mən
imkanım daxilində çalışdım bir aktyor kimi.
Ssenari haqqında fikir demək istəmirəm.
Artıq film hazırdır, nümayiş olunur.
Bilirsiniz, hərənin beynində bir Axundov,
Cavid, Nəsimi var. İndi biz bunu belə fikirləşmişik,
kiminsə xoşuna gəlir-gəlmir, nə bilim. Təbii ki, bunu zaman göstərəcək. Zaman öz işini görür. Mən
«Cavid ömrü» filminə baxmışdım, film o qədər
də məni tutmamışdı. Ümumiyyətlə,
mən öz çəkildiyim filmlər haqqında fikir
söyləməyi xoşlamıram. Amma bu
yaxınlarda gördüm ki, bu film baxılır və
tamaşaçını tutur. Siz bilirsiniz
ki, o zamanlar filmlər üç kateqoriyaya
bölünürdü. III kateqoriyaya daxil
olan filmlər yalnız Azərbaycanda göstərilə bilərdi.
«Əhməd haradadır» filmi
üçüncü kateqoriya aldı, amma indiyə kimi də
göstərilir və sevilir. İndi də
kateqoriyalar var, I və II kateqoriyalara bölünür, bu hal
rejissor və ssenaristin maaşına dəlalət edir. Azərbaycan kinosunun əsas problemlərindən biri
də prokat məsələsidir. Mən müxtəlif təbəqələrlə
görüşürəm və məni görən
soruşur ki, «Rasim müəllim, niyə daha film çəkmirsiniz?» Deyirəm, necə yəni
çəkmirik, ilə 4-5 film çəkirik. Qabaq kinoteatrlarda gedib baxırdılar, indi kinonun
taleyinə bax. Ya Heydər Əliyev
Sarayında, ya «Nizami»də, ya da 100 nəfərlik bu məkanda
tədbir keçiririk, orda göstərirlər.
- Yeni
alternativ qurum yaradılanda niyə Siz də çoxları
kimi addım atmadınız? Niyə fərqlənməyə
üstünlük verdiniz?
- Hərənin
bir xarakteri var. Hər zaman səhv də olsa, düz də
olsa, bir sifətim var. Dəqiqədə dəyişən
adamlardan deyiləm. Əqidəm var, bir şeyə
inanıramsa, sona kimi inanacağam. Mən hər
şeyi görürəm və bilirəm ki, səhv etdilər,
bu, yaxşı şey deyil. Bu gün
insanların arasında olan ən böyük problemlərdən
biri səmimiyyətdir, insana qayğı ilə
yanaşmaqdır. Bizim kollektivdə bu, bir
balaca var idi, onu da böldülər və iki cəbhə
yaratdılar. Nəyə lazımdır bu?
Özündən demək olmasın, mən
çalışıram obyektiv, vicdanlı olum, tək
özümü düşünməyim, yalnız öz mənafeyimi
güdməyim, axı biz cəmiyyətdə
yaşayırıq. Mən demirəm ki, qəhrəmanam.
Amma hansısa bir hərəkəti edəndə
buna kənardan nə deyərlər deyə götür-qoy
edirəm. Bu yaşıma kimi hər
gün gecə yatmazdan əvvəl mən özüm
üçün iclas etmişəm. Götür-qoy
edirəm, düşünürəm ki, deyəsən orda
yaxşı eləmədim, gərək o adamdan üzr istəyim
və ya hansısa hərəkətim kobud çıxdı.
Hər bir insan öz vicdanı
qarşısında gərək hesabat versin.
- Sizin hazırda konkret əməkhaqqı aldığınız dövlət müəssisəsi varmı? Sizə dövlət işi təklif olunsa, razılıq verərsinizmi?
- Yoxdur və razılıq da vermərəm. İndi heç təklif də olunmaz yəqin. Bu ittifaqdakı iş ictimai işdir. Mən filmdə çəkilən zaman yalnız qonorar alıram. Burda da simvolik maaş alıram. Milli Məclisin deputatları Allah şahididir, 4-5 ildir mən Milli Məclisə, Nazirlər Kabinetinə, Prezident Aparatına kimi getmişəm. Vaxtında biz bunu istəmirdik, çünki təminat var idi. Lap əvvəllər Moskva ilə əlaqəmiz var idi, «Azərbaycan» kinoteatrı bizim balansımızda idi. Burda keçirdiyimiz tədbirlər üçün pula ehtiyac var. Hər ay bura 1100 manatdan bir az artıq kirayə haqqı veririk. İndi Rüstəm İbrahimbəyov o pulu verir. Vaxtilə tədbirlərimizi rahat keçirirdik. Bu gün də tədbirlər keçiririk, çətin də olsa, bunu edirik. Cəmil Quliyev deyir ki, orda yalnız siyasi söhbətlər aparılıb. Rüstəmin öz siyasi baxışları var, o özü bilər, azad adamdır, amma biz burda heç vaxt siyasətlə məşğul olmamışıq, yalnız başımızı aşağı salıb kino ilə məşğul olmuşuq. Deyirlər, gənclərə fikir vermirik. Halbuki burda gənclərə məktəb açdıq, məşhur adamları çağırdılar, master-klasslar keçirildi. Bilirsiniz o məktəbin direktoru kim idi? Cəmil Quliyev… Adamı yandıran odur, məhz o deyir ki, burada gənclərə fikir verilməyib.
- Tədbirlərin birində bildirdiniz ki, müxtəlif verilişlərdən Sizin çıxışlarınız silinərək efirə verilir…
- Bəli, doğrudur. Cəmil Quliyev mənim müxtəlif tədbirlərdən lent yazılarımı kəsib, efirə o cür verir. Məni lent yazılarından silmək olar, amma Azərbaycan kino tarixindən silmək mümkün deyil. O zaman gərək o filmləri verməsinlər, ya da filmləri də kəsib versinlər. «Babək»də, «Nəsimi»də mənim rolumu kəssələr necə olar? Bilirsinizmi, bunu dar düşüncəlilik hesab edirəm. Məsələn, bir-iki verilişə baxdım. Rasim Ocaqov haqqında fikir demişdim və həmin verilişi AzTV verib, təkrarını verirlər, görürəm mən yoxam. Leyla Bədirbəyli haqqında da fikir demişəm, hamı var, məni çıxarıblar. Mən 3-5 filmə yox, 100-ə qədər filmə çəkilmişəm. 100 filmi qoy qırağa, görək nə olur. Bu iş deyil axı. Sənə iş veriblər, get işini gör. Sən elə et ki, bizim Kino İttifaqından daha yaxı işlə, biz də deyək, bunlar nə yaxşı işləyirlər, gəlin biz dağılışıb gedək.
- Sizin ittifaqdan yeni yaradılan ittifaqa üz tutanların sayını bilmək olarmı?
- Bizim ittifaqdan 20-25 nəfərə qədər insan gedib ki, mən bilirəm onlar nəyə görə gedib. Kiminsə Rüstəmlə münasibəti pis olub, kiminsə məndən açığı gəlib, gedib, amma qalanını Cəmil Quliyev bir-bir zəng edib aparıb. Bu yolla 100-ə yaxın adam gedib. Amma belə olmamalıdır axı. Bura ümumi evdir, gəlib burda dərdləşirik, danışırıq.
- Siz uzun illərdir bu ittifaqdasınız. Niyə Sizə bu çətin günlərdə ittifaqa sədrlik təklif olunmadı?
- Olunmadı… Bilmirəm niyə.
- Sizcə elə olsaydı, alternativ quruma ehtiyac qalardımı?
- Mən düşünürəm ki, ehtiyac qalmazdı…Elə bir variant edə bilərdilər, eləmədilər. Təəssüf… Gərək bu alternativ qurum söhbətindən əvvəl olaydı. Bəlkə də bizə pul ayırardılar, diqqət olardı. Amma olmadı, indi artıq gecdir. Bizim sözbazlarımız çoxdur, amma inanın, bu ittifaqdan mənim heç bir maddi xeyrim olmayıb. Əvvəldən simvolik maaşa işləmişəm. Hətta mən bura gələndə aylarla Türkiyədə, İranda filmə çəkilmişəm. Yəni bu mənada maneçilik olmayıb, nə zaman istəmişəm getmişəm, bizdə ay bu sədrdir, bu birincidir, bu katibdir, belə bölgü olmayıb. Kimin nəyə gücü çatıb, iş görülüb.
- Belə çətin deyil?
- Çox çətindir. İnsan bəzən ruhdan düşür. Axı bir işi görəndə insan istər-istəməz arzulayır ki, yaxşı işi görəndə ona qiymət verilsin. Məsələn, desinlər ki, Kino İttifaqı fəal işləyib. Amma görəndə ki, bu heç kimin diqqətində deyil, insan ruhdan düşür. Nəyə görə? Kimə görə? Müəyyən yaxşı işə mütləq qiymət verilməlidir. Tənqid də olmalıdır. Bu gün Azərbaycan kinosunda tənqid, tərif, nə bilim kinoşünaslıq da yoxdur. Mən istəyirəm ki, biri filmə baxdıqda qəzet səhifələrində öz fikrini bildirsin. Adam oxusun, götür-qoy eləsin. Sovet vaxtı əməlli-başlı var idi. Özü də çox qəribə bir şeydir ki, yalnız tərifləyirlər, amma mənfi cəhəti demirlər, heç kim pis olmaq istəmir.
Təzadlar.-
2012.- 27 dekabr.- S.15.