Kürün
sahilində bir qərib adam
Bu necə zəmanədi, ilahi! - Dünənin çobanı
çomağı atıb, əlinə qələm götürüb. Mizan-tərəzi qalıb
Arazın o tayında. Dəli Kür isə yenə tutqun,
bulanıq, ilan kimi
qıvrıla-qıvrıla üzü ümmanlara yan
almaqdadır. Bakı məktəblərinin son zənglərinin birində, bir
məktəb qapısında gördüklərim hələ
də yadımdan çıxmayıb: orta
məktəbi qurtarmalarına "sevinc"
əlaməti olaraq məktəblilər qələmləri
məktəb qapısından küçəyə kimi yerə səpələmişdilər.
Bu mənzərəni görəndə indi haqq dünyasında olan dəyərli şairimiz
Eldar Baxışın qızıl
misraları yadıma düşdü:
Nə
yaxşı ki, qələm otuz qəpikdi,
Nə
yaxşı ki, deyil od qiymətinə.
Nə yaxşı
ki, qələm bazarda getmir
Maşın qiymətinə at qiymətinə.
Küçəyə qədər səpələnmiş
qələmləri bir-bir
yerdən qaldıraraq
onları çantama yığdım. Hələ də
o atılmış qələmlərdən
istifadə edirəm.
Cəmiyyətdə qələmə, jurnalistə, şairə münasibət qənaətbəxş
deyil. Elə qələm adamlarımız
var ki, onlar
bu gün də arı zəhməti ilə işləyirlər.
Səttar Zərdabini oxuculara
təqdim etməyə
o qədər də ehtiyac yoxdu, yazımın sərlövhəsində
xatırladım ki, çoxları əlinə
çomaq alanda Səttar Zərdabi qələmlə ömür
boyu baş-başa, ürək-ürəyə qalıb. Bu nurani insan
heç bir zaman qələmə xəyanət etməyib.
Həmişə bir yazı adamı, qələm adamı kimi haqqın yanında olub. Özünün
müdrik aforizmi ilə desək:
Haqqın dərgahında
incimə məndən,
Haqqın dəzgahında
paz yonamam
mən.
Yaşadığı zaman içərisində
haqqı nahaqqa verməyən Səttar Zərdabi jurnalistikamızın
naməlum əsgərləri
tərəfindən həmişə
bostanına daş atılıb. Ancaq ustad
yazar onlara fikir verməyib, başını aşağı
salıb öz yaradıcılığı ilə
məşğul olub.
Bu ağayanalıq, zadəganlıq ulu yazarımız Həsən
bəy Zərdabidən
gəlir. Bu gün inamla deyə bilərik ki, Həsən bəy Zərdabidən qaynaqlanan milli mənəvi dəyərlər,
Səttar Zərdabi qələmində bir daha cilalanaraq, cəmiyyətin üzünə,
sifətinə güzgü
tutmaqdadı. Həsən
bəy Zərdabi ilə Səttar Zərdabi arasında həm də qohumluq, yaxınlıq əlaqələri var. Ulu
soy-kökə bağlılıq,
sözün varisliyinə
söykənmək, tarixiliklə
yaşadığımız zaman arasında mənəvi körpü yaratmaq doğrudan da yaşının bu "çal vədəsində" - Səttar
Zərdabinin ömür
salnaməsinə yazılıb.
Mətbuatın içərisində olan naməlum əsgərlər ondan yalançı müxalifətçi
obrazı da yaradıb, bunun arxasında gizlənmək
istəyiblər. Ancaq çox
keçməyib ki, ümummilli lider Heydər Əliyev bu bəd niyyətdən
tez hali olub və Səttar
Zərdabini yanına çağırtdırıb. H.Əliyev Səttar Zərdabini görən kimi tanıyıb və onun qələminə hörmət etdiyini xatırladıb. Onun sosial
şəraiti ilə maraqlanıb, öz tövsiyələrini verərək
onu mehribanlıqla yola salıb. Səttar müəllim indi də yorulmadan, inamla, əzmkarlıqla öz işlərini davam etdirir.
Sovet dönəmin nəşr
olunan "Kirpi" jurnalında onun saysız-hesabsız satirik
yazıları, felyetonları
çap olunub. O vaxt sözə münasibət indiki kimi deyildi. Söz adamlarına,
jurnalistlərə cəmiyyətin
başqa marağı
vardı.
"Azərbaycan"
nəşriyyatından ən
gec çıxıb evinə gedən də bu insandı. Yazıya-pozuya o qədər sevgisi
var ki, bəlkə
də heç evə də getməz, yatıb qalar burda. Sözə ulu məhəbbət, sevgisi yaşının bu çağında da tərk etməyib
onu.
Həsən
bəy Zərdabi adına Dünya Azərbaycanlıları
Cəmiyyətinin prezidenti kimi
fəaliyyəti də önəm daşıyır.
1994-cü ildə H.Əliyevin xeyir-duası ilə bu Xeyriyyə Cəmiyyəti Dünya
Azərbaycanlılarını bir araya topladı. Tale
oxşarlığı Həsən bəy Zərdabi ilə Səttar Zərdabi arasında milli-mənəvi
körpü rolunu
oynayıb. Həsən bəy Zərdabi 1837-ci ildə anadan olub. 1937-ci ildə isə
Səttar Zərdabi mayın 5-də (Sovet
mətbuatı) anadan olub.
Daha bir tale sevgisi bu
iki yazarın ömür
salnaməsinə daha bir
sevinc yağışı ələdi. Səttar
Zərdabinin nəvəsi Səda Zərdabi 22 iyul
Mətbuat günündə dünyaya gəldi
və onun ailəsinə bu
gəlişlə böyük sevinc gətirdi. Səttar Zərdabi ömür boyu
haqsızlıqla mübarizə aparıb. Hələ gəncliyində
Teatr İnstitutunda
oxuyarkən ilk yazdığı pyes böyük mübahisələrdən
sonra səhnəyə yol
tapır və əyalət teatrlarında onun
pyeslərinə satirik felyetonlarına, yumoristik hekayələrinə geniş
yer verilir. Nəğməkar şair Məmməd
Rahim, ölməz satirik
yazar Seyfəddin Dağlı, İslam Səfərli Səttar Zərdabiyə
həmişə arxa duraraq
onu o dövrün
bədxah, naqis, xəbis adamlarından qoruyaraq onun
yaradıcılığına yüksək qiymət verərək
gələcəyin yazarının qələminin
gücünə, qüdrətinə böyük
inam bəsləmişlər. Bu inam indi
daha baris şəkildə
özünü doğruldur.
Qələmində olduğu
zəhməti Səttar Zərdabi torpağın da üzərində nümayiş
etdirir. özü dediyi kimi, o,
torpağın da, daşın da dilini gözəl bilir. Əvvəllər tez-tez
doğulub boya-başa
çatdığı Zərdaba gedib,
bağında, bağçasında işləməkdən hədsiz
zövq
alardı. Kürün sahilində gecə
ulduzları saymaq nə qədər ona zövq verib.
Onun həmişə
bir müqəddəs arzusu
olub ki, bu şəhərin hay-küyündən
uzaqlaşıb, Kürün sahilində nəfəsini
torpağın nəfəsinə qatıb, rahat
uyusun, Kürün doğma pıçıltılarını eşidib, ömrünün
uşaqlıq çağlarına qayıtsın.
Ana Kürün nəğməsini
dinləyə-dinləyə Səttar Zərdabi ömrünün ixtiyar
çağını yaşayır. O, bu
namərd zəmanənin əsl Bəhlul Danəndəsidir. Yaza-yaza artıq o müdrik, hazırcavab, Bəhlul Danəndə
meridianını arxada qoyaraq
üzünü gələcəyə tutub. Onun ideyalarında yaşatdığı cəmiyyət,
məmləkət isə hələ də qış yuxusundan ayılmayıb. İndi
səssiz-səmirsiz üzü ümmanlara gedən Dəli Kürün
kölgəsində sanki elə bil bir qərib adam bizdən qabaqda ulu bir yol
gedir. Bitməz, tükənməz ulu bir ağ
yol. Bu yolda
o, qərib bir
qaraltıdı. Beləliklə, "Xoş
gördük, a uzaq, qərbi qaraltı". Dördyol
ayrıcında dayanan adam...
Vəli Səmədli,
AJB üzvü
Təzadlar.-
2012.- 7 fevral.- S.15.