"Məndə
mənlər yaşar, neçə mən
mənəm..." deyən şair
...Şahin Fazil doğma Azərbaycanımızın qarşısında, xüsusilə onun tarixi, ədəbiyyatşünaslığı, dilimizin inkişafi və təkmilləşdirilməsi sahəsində misilsiz xidmətləri olan alimlərimizdəndir. Onun elmi naliyyətləri, Azərbaycanda maarifçiliyin inkişafında xidmətləri göz qarşısındadır. Olduqca maraqlı bir şəxsiyyət olduğu üçün onun son vaxtlar çapdan çıxan "Üçüncü divan" kitabı qarşımdadır.
Şeir və qəzəllərini oxuduqca onun şair obrazı gözümün qarşısında canlandı və hörmətli şairimizin yaradıcılığı haqqında aşağıdakı fikirləri deməyi özümə borc bildim.
Şahin Fazil demək olar ki, bütün şeir növlərindən: qəzəl, qoşma, rübai, dibaçə, qitə, təzmin, təxmis, sürud, mürəbbe, müsəbbe, müstəzad, hayku, təəssüfnamə, dördlük, səkkizlik, təkbeyt, bayatı, xatimə, sərbəst şeirlər yazmaqla poeziya dünyamızı zənginləşdirmişdir.
Şahin Fazilin yaradıcılığının ən böyük məziyyəti yazdığı şeir və qəzəllərin Azərbaycan dilində, hamının başa düşəcəyi dildə olmasıdır. Şair ərəb, fars dillərində olan sözlərdən demək olar ki, istifadə etmədən, bugünkü müasir Azərbaycan dilində yazmaqla bu günün özündə də gözəl qəzəllər yaratmağın mümkünlüyünü sübut edir:
Dedilər gərçi şəfa cövrü cəfadan yaxşı,
Aşiqə amma cəfa oldu şəfadan yaxşı.
Ey qaranlıq diləyən kəs, nə görübsən qarada,
Görmürəm mənsə işıqdan və ziyadan yaxşı.
Başqa bir qəzəlində:
Verələr gər cahanı aşiqə canan əvəzi,
İstəməz, çünki cahan olmayacaq can əvəzi.
Çünki canan elə candır, can isə canandır,
Alalar canı
fəqət Azərbaycan
əvəzi.
Füzulisayaq yazdığı, lakin
orijinallığı ilə
fərqlənən məzmunlu
bir qəzəlində:
Saxlasın pərvərdigar əqlin
bəlasından məni,
Etməsin hər dəm kənar eşqin ziyasından məni.
Ey məhəbbət göylərində
parlayan bəxt ulduzum,
Sönmə, yan. Yan eylə, dövranın qəzasından
məni.
deyimi nə qədər də gözəldir.
Şahin Fazil olduqca məhsuldar
şairdir. Onun üçün mövzu qıtlığı
yoxdur. Ətraf mühitə olan
diqqətinin, reaksiyasının
nəticəsidir ki, yaradıcılığı, mövzu
zənginliyi cəhətdən
insanı düşündürür
və onu ovundurur. Müxtəlif vəznli şeirlər silsiləsindən
olan "Özümün
özümə sözü",
"İki səhər",
"Mənim ürəyimdə
ölü uşaq var", "Nadinc istək", "Dərdin
dərdi", "Əlin
ayağı", "ürək
xörəyi", "Yaşıl
ümidimin gülləri
qara", "Bənd
olduğum iki bənd söz", "Bəhər verən quru ağac" şeirlərini buna misal göstərmək olar.
Günüm tək gözümün
qaraldı ağı
Qarası böyüdü, ağı
qalmadı.
Rəhmin
göyə uçdu,
tüstü sayağı,
Mənim ürəyimin yağı
qalmadı.
Özünəməxsus orijinal üslubda yazdığı
şeirlərində işlətdiyi
qanadlı fikirlər insanı heyran edir:
Öldürüldü Əli tək
Həzrəti bəs hardan alım?
Zülfüqar tapmaq olar,
qüvvəti bəs hardan alım?
İsa kimi peyğəmbərə
çarmıx nə edər ki,
Çarmıxa çəkənlər yerə,
İsa göyə getdi.
Şahin Fazil xeyirxah, dostluqda möhkəm və yararlı insandır. ¸Əl
tutmaq Əlidən qalıb", -deyirlər.
Şahin
qardaşım bunu da bir ideya
kimi qəlbinə əkmiş və ondan bəhrələnir.
Desəm
ki, onun düşməni yoxdur, heç də yanılmaram. O, öz
Məninə güvənən,
ona qiymət verən insandır.
"Məndə mənlər yaşar, neçə mən mənəm" şeirində:
Dostum düşmənimdən dəfələrlə
çox,
Düşmən dostlarımla bacara bilməz.
Elə ağıram ki, yüngüllüyüm yox,
Məni nər dəvə də apara bilməz.
Göylərə qalxmaq, göylərə uçmaq mövzusu çox şairlərin yaradıcılığında yer tutmuşdur. Şahin Fazil
də bu mövzuya baş vurmuş və oxucuya şirin bir dildə öz gərəkli tövsiyələrini vermişdir.
"Göy arzusu"
şeirində yerin qəmindən, tənhalığından,
şadlığının azlığından, şərin,
kədərin çoxluğundan
bezdiyindən şikayətlənir.
Axı şahin quşuyam mən,
Gərək göydə yaşayam mən.
Yer mülkündə naşıyam
mən,
Allah, məni göyə
çağır.
Şahin
Fazil vətəndaş
şairdir. Vətənpərvərlik ruhu onu heç vaxt tərk etmir. Ömrünün bu çağında
onu yaşadan, həyat eşqini artıran ən böyuk duyğu məhz onun vətənpərvərlik ruhudur.
Üçüncü divanında toplanan 1381 səhifəlik şeirlər
toplusundakı yüzlərlə
şeirində Qarabağ
adı, Qarabağ nisgili, Qarabağ həsrəti, Qarabağ ağısı səslənir. O, bunu özünə məxsus ustalıqla və baçarıqla oxuculara çatdırır. Onları bu
hisslərə qonaq edir, düşündürür.
"Xəstə gün" şeirində oxuyuruq:
Ər tək ayaq açmasam,
Getməsəm Qarabağa.
Şahin
kimi uçmasam,
Yetməsəm Qarabağa.
Bu xəstə gündə əlac,
Etməsəm Qarabağa.
Canımı didim-didim,
Didər
günlərim,
Didərginlərim.
"Yalan söylə sən canın" şeirində nağılbaz
Gülzar nənəyə
üzünü tutub
¸Kimin var ixtiyarı əlindən
ala dili", ¸"Ana dili " var idi, yaratdın
"Bala dili"" deyəndə də Qarabağı unutmur.
Haçandır Qarabağda
İşlər düşüb əngələ.
Deyirsən "Kişi dili"
Yaradacaqsan hələ?
Başqa
bir şeirində Qarabağ dərdini açıqlayaraq, ürək
göynərtisi ilə:
Qarabağı satdılar,
İgidin nə günahı?!
"Öl" deyib aldatdılar,
Şəhidin nə günahı?!
Şahin
uça bilmirsə,
Ceyran qaça bilmirsə,
Açan
aça bilmirsə,
Kilidin nə günahı?!
deməklə, o, Qarabağın açarının
kimlərinsə əlində
olduğuna işarə
edir.
Xocalı
faciəsini anarkən,
bu soyqırım faciəsinin gəlişini
obrazlı bir fikirlə oxuculara çatdırır:
Deməmişdi "gəlim" gəldi,
Bir anda min ölüm gəldi.
Xocalıya zülüm gəldi,
Qardaş, ölüm nəmənədir?!
Yuxarıda qeyd etdiyim kimi,
Şahin Fazilin yaradıcılığında Qarabağ mövzusunu ümumiləşdirmək istəsək
və ona ad vermək istəsək
"Qarabağnamə" adlı
bir kitab düzələr. Fikrimi Qarabağla bağlı şairin:
Sinəmə dağ basıb
Qarabağ dərdi,
Hələ ağlayıram, gülmürəm
hələ.
Önümdə görəndə neçə
namərdi,
Neyçün yaşayıram, ölmürəm
hələ?
sözləri ilə bitirirəm.
Mövzunu "Uçan adam" şeirində
davam etdirərək:
"Mən yerdə o
qədər yer görmüşəm ki,
Göylərə uçmasam qorxuram
öləm,
Ürəyimdə qala ürəyimdəki
Kimi ifadə
edərək şair göylərə uçmaq
səfərini yeni, yer həyatına vida etmədən, xəyal təyyarəsi ilə göyün yeddi qatına uçmaq, sabahkı bu günü, bugünkü dünəni
unutmaq istəyini bildirir.
Ömür-gün yoldaşının qəbri
üstündə yazdığı
həcmcə kiçik,
məzmunca böyük,
qəlbləri göynədən
dərin poetik boyalarla təsvir etdiyi "Daş ilə danışıram"
şeirinə nəzər
salaq:
Bir canım var üzülən,
Qəbrinin başındayam.
Gözlərimdən süzülən,
Yaş ilə danışıram.
Ruhun göyə çəkilib,
Cismin məzar
içində.
Baş daşını baş bilib,
Baş ilə danışıram.
Sonda şeirini daha obrazlı: "daş dilidir elə bil, çaramı Allah kəsib, indi səninlə deyil, daş ilə danışıram" sözləri
ilə bitirir. Şeirin ecazkar qüvvəsi qarşısında baş
əyməyə bilmirsən.
Çoxumuz gecələrin tez keçməsini, sabahların
tez açılmasını
səbirsizliklə gözləyirik,
lakin gecə keçmir ki, keçmir. Şair bu hissi keçirərkən
özünə məxsus
poetik ruhla çox gözəl bir məzmunda, "Gecənin ayağı"
şeirində deyir:
Cırmır çadrasını gündüzün əli,
Gecənin ayağı niyə yerimir?
Gecənin bu gecə gəlmir əcəli,
Gecənin ayağı niyə yerimir?!
Mövzu
sadə olsa da Şahin Fazil rəngarəng obrazlı deyimlərlə
bu şeirdə nə qədər oxucunu sehirləyən qanadlı fikirlər işlədir: "Önünü
saxlayan əlmi olubdur, gündüzün əlləri şilmi olubdur, elə bil asılıb daş ayağından, gecənin ayağı niyə yerimir".
Şahin bütün dünya dərdlərini öz dərdi kimi bilir, özününküləşdirir
və bu hisslərini oxuculara çatdırır. ölənlər
bir dəfə ölür, mənsə dərdlərimlə hər
gün ölürəm.
Günü qara Qarabağ
hələ özgədədir-öldüm,
Fələstin alışır,
Livan odlanır-öldüm.
Haqqın ədalətin yuxusu
gəlir-öldüm, günahkar
ölmədi günahı
ilə-mən öldüm.
Şairin
"öldüm" şeirindən
götürdüyümüz bu fikirlər belə qurtarır:
Yenə peyda olur xanlar,
əmirlər-öldüm.
Yaltaq elədilər
filan şairi-öldüm.
Padşahdan Allahın qoxusu gəlir-öldüm.
Dahi şairimiz Füzulinin
"Hər illətə
gərçi bir səbəb var, ayə səbəbi kim etdi
izhar" sözlərinə
nəzirə yazdığı
"Bu gül niyə
qurudu?" şeiri olduqca səmimi və məzmunludur.
Susuz
qalıb yandımı?
Bülbülə
qısqandımı?
Gül-gülə
qısqandımı?
Bu
gül niyə qurudu?
Deyib
böyük sənətkar,
Hər
illətə səbəb var.
Ey səbəb,
ey sənətkar,
Bu
gül niyə qurudu?
Bax,
budur poeziya, budur fikrin obrazlı ifadəsi, şeirin
ecazkarlığı.
Əziz
qardaşım Şahin! Sənə bundan sonra da yeni-yeni
yaradıcılıq uğurları arzulayıram. Qoy, ilham pərisi
hər an başının üstündə olsun!
Hörmətlə,
Yaşar Əliyev,
fəlsəfə doktoru,
Azərbaycan MEA-nın Fəlsəfə,
Sosiologiya və Hüquq
İnstitutunun
sektor müdiri, Respublikanın
fəxri prokuror işçisi
Təzadlar.- 2012.- 4 may.- S.13.