20 il
Şuşasız
...Şuşanın
tarixi uzaq yüzillərə
gedib çıxmasa da,
bizim üçün
tarixlərdən çox ucadır. O yerlərdə
yaşayan soydaşlarımızın bu gün Şuşalı
çağlardan böyük
bir nisgillə danışması ürək
parçalayır. Dərd dərdə calanır:
Qarabağın azadlığının ip
ucu isə görünmür.
Qarabağ probleminin həlli
müşkülə dönüb,
çıxılmaz dalana dirənib...
"Qarabağ problemi - ümumtürk problemidir":
bu, Mütləqə İnam
Fəlsəfəsinin və Ocağının
Yaradıcısı İnam Atanın (Asif Atanın) fikridir. Qarabağ problemi başlayandan İnam Ata bu məsələyə
münasibətini ardıcıl olaraq bildirib. Uzun illərdən sonra bu mövzuda Ata düşüncələrinə
qayıtmaq, ondan yararlanmaq
olduqca gərəklidir. İnam
Ata gününün bir neçə saatını məcburi olaraq siyasətə ayırırdı.
Xalqın Ata sözünə,
görümünə gərəyi vardı. O, olayların mənasını,
mahiyyətini xalqa anladırdı. Özü bu haqda deyirdi: "Təəssüf
ki, dediklərim düz
çıxır. Kaş Ata
bircə dəfə yanılaydı..."
Görüşlərin
birində Atadan soruşmuşdular:
"Qarabağ alınsaydı, hansı
hisləri keçirərdiniz?" Ata belə
cavab vermişdi: "Qarabağın
alınması Atanın ömrünü
uzadardı".
Bəli, kədərimız
böyükdür, ancaq
kədərdən güc almağı bacarmasaq, o zaman
ruhumuz yenilər. Ata bu münasibətlə deyirdi
ki, fəlakət insanı, xalqı dağ da edə bilər,
dağıda da bilər. Fəlakətdən
güc almaq gərək.
Atanın uzun illər bundan öncə
Qarabağ problemi ilə
ilgili yazdıqları birmənalı olaraq zamandan üstünlüyü və xilas
yolu göstərməsindədir.
İnam Atanın Şuşanın
Qarabağın tarixi taleyində əvəzsizliyi
barədə 1988-ci ildə yazdığı fikri
olduqca maraqlıdır:
"Qarabağın əsl, təbii, tarixi
başşəhəri Şuşadır. Stepanakert
- süni, qondarma,
yalançı, başşəhərdir. Dağlıq Qarabağ muxtariyyatı - qondarma,
süni, zorakı bir
düzəltmədir: Xəlqi birliyi pozmaq, yağılıq közünü
alışdırmaq, "Oğru
yadına daş salmaq"
niyyətinə xidmət eləyir. Qarabağlılar Stepanakerti Qarabağın başşəhəri
saymamalıdırlar! Dağlıq Qarabağ
muxtariyyatını rədd etməlidirlər! Ya
Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ
üzərində səlahiyyəti formallaşacaq,
ya da Dağlıq Qarabağ muxtariyyatı
formallaşmalıdır. Üçüncü yol yoxdur. Qarabağda erməni
muxtariyyatını formallaşdırmaq gərək, son nəticədə yox
etmək!"
Ata hələ adıçəkilən
münaqişə başlayanda
çıxış yolunu belə
göstərmişdi: "İlk
addım: Azərbaycan qaçqınlarını Dağlıq
Qarabağda yerləşdirmək, demoqrafik vəziyyəti dəyişdirmək!
Erməni sionizmi murdarlığını
Qarabağdan təmizləmək gərək.
Azərbaycana qarşı xain qəsd!
Qorunmalı, gözləməli, verməməli!"
Bir az sonra konkret həll yolları haqda
Ata yazırdı: "Birinci mərhələ: Vilayəti Azərbaycan
ərazisində saxlamaq. İkinci mərhələ: Vilayəti
Azərbaycanlaşdırmaq: demoqrafik vəziyyəti
kökündən dəyişmək. Üçüncü mərhələ:
Yağıyla döyüşmək".
Təəssüf ki, Atanı eşitmədilər...
İndi Qarabağ problemi təpədən-dırnağa beynəlxalqlaşdırılıb,
ona görə də çıxış yolu
görünmür.
Ata sözün gerçək mənasında
fəlakətlərimizdən çıxış yolunu onun
istədiyi səviyyədə xalqın yaranmasında
görürdü. Az sonra durumu dərindən təhlil edən
İnam Ata bu qənaətə gəldi: "Cənubi Azərbaycan
problemini həll etmədən - Qarabağ problemini həll etmək
olmaz. Əslində Qarabağ problemi Cənubi Azərbaycan
probleminin bir hissəsidir".
O, şübhəsiz, burada Qarabağ
probleminin tam həllini nəzərdə tuturdu. Həmişə
görüşlərdə, izharlarında
vurğulayırdı ki, siyasi dünya Nəsimi, Füzuli
tanımır, ərazi böyüklüyünü, əhali
çoxluğunu, iqtisadi gücü tanıyır.
Böyük ruhaniyyat imkanı, qabiliyyəti olan xalqın həm
də gerçək siyasi dünyada varlığını
qorumaq üçün gücü olmalıdır. Ona görə
də xalq Mütləqə İnam əsasında zaman-zaman
varlığını ortaya qoymalıdır.
Bu, çətin yoldur, çoxlarına
hətta mümkünsüz də görünə bilər, ancaq
başqa yol yoxdur. İnam Ata heç zaman asan yolun uğuruna
inanmırdı.
Erməni isə gerçək siyasi
dünyanın halına tamamilə uyğundur. Ermənilər
istəklərinə çatmaqdan ötrü hər sayaq
murdarlıqlara əl atdılar və atmaqdadırlar. Ancaq
İnam Ata erməninin qətiyyən sabahını
görmür: "Bir xalq kimi gələcəkləri yoxdur,
arxdırlar - axacaqları çayları, dənizləri
yoxdur, özləriylə də dostluq eləmək olmaz, yola
çıxmaq olmaz - satarlar, satılarlar, qapıdan içəri
qoyulası deyillər, çünki evinə yiyələnərlər".
Bu gün "humanist" görünən
dünyanın Qarabağ probleminə yanaşmada bəhrəsiz
səy göstərməsi məsələsi ilə
bağlı Ata hələ 1990-cı illərin əvvəllərində
bunları yazırdı: "Dünyanın Qarabağ
Davasına qatılması - Dünyanın üzərimizə
yeriməsidir".
Erməninin niyə sabahı yoxdur? Bəşər
mədəniyyətinə heç bir dəyər verməyən
erməni sabahda sərmayəçilik, bicliklə var ola bilməz.
Ata yazır: "Pul kisəsi, xəyanət kanı olmaq; hər
ikisi dünyanın halına uyğundur. Bəli, dünya xəyanəti
pisləyir. Əslində isə siyasətdə xəyanət
yaşayır. Xəyanətlə dünyanın məhəbbətini
qazanmaq olmaz. Bu səbəbdən də erməninin dostu yoxdur.
Ona görə də müəyyən dövrdən sonra erməni
tək qalacaq. Bu, mənə gün kimi aydındır.
"Böyük Ermənistan" ideyası puçdur.
Dünyanı erməniyə görə heç kəs
bölməyəcək".
Türkmənçay müqaviləsi Azərbaycan
türklərinin vahid tarixi torpaqlarını
parçaladı. Həmin bağlaşmadan sonra indi də
özümüzə gələ bilmirik.
O çağdan ermənilər
Qarabağın axar-baxarlı yerlərində məskunlaşdırıldılar.
Azərbaycan türklərinin
parçalanmış xalq olduğu deyilməlidir. Tarixi ərazilərimizin
böyük bir hissəsinin İranın əsarəti
altında olduğu soydaşlarımızın ağlına və
ürəyinə yazılmalıdır.
Əgər
Azərbaycan türkü sözün
əsl mənasında milli
vüqarını, bir fərd olaraq aqibətini yaratmasa, tarixi taleyinə yiyə durmasa,
başına gələn, gətirilən fəlakətlərdən
güc almasa, Vətənimizin
sabahını yarada bilməyəcəyik.
Faciəsini unudan millət var olmur. Tarix boyunca faciələrlə
üz-üzə gəlməyimiz
həm də dünyanın türkü
sevməməsilə bağlıdır.
Dünyanın xilasını türklüyün
var olmasında, onun yaratdığı Mütləqə İnam dünyabaxışının təsdiqində
görürəm.
İşıqlı Atalı,
Mütləqə İnam
Ocağının Yükümlüsü
Təzadlar.- 2012.- 9 may.- S.13.