“Biz bir
millət olaraq tarix boyu xəyanətlərə düçar
olmuşuq"
Vüqar Zifəroğlu: "Kiyev
rus dövlətinin tarixinin özü elə qıpçaq
türklərinin tarixidir"
Tədqiqatçı-yazar,
“Oğuz” Müstəqil Araşdırmaçılar Qrupunun rəhbəri
Vüqar Zifəroğlunun “Təzadlar”a müsahibəsi
-
Vüqar bəy, öncə sizi yeni kitabınızin
çapdan çıxması münasibəti ilə təbrik
edirəm. “Sirr” romanında nədən bəhs olunur?
- Təşəkkür
edirəm və inanıram ki, əsər marağınıza
səbəb olacaq. Kitabda qələmə alınan hadisələr
10-cu əsrdə, daha dəqiq desək, həmin əsrin 70-ci
illərinin əvvəllərində baş verir. Bildiyiniz
kimi, həmin dövrdə əsas güc mərkəzlərindən
biri olan Xəzər Xaqanlığı süquta
uğrayır və bu zaman tarixdə ilk dəfə olaraq mərkəzləşmiş
Kiyev rus dövlətinin tarix səhnəsinə
çıxması prosesi baş verir. Kitabda məhz slavyan rus
tayfalarının daxili çəkişmələri fonunda pərdəarxası
gedən proseslər və bu münaqişələrə
oğuz türklərinin təsadüfən cəlb edilməsi
bədii şəkildə qələmə alınır.
Bütün bu qarışıqlıqlar içində iki
müxtəlif mədəniyyəti və dünyaları təmsil
edən gənclərin bir-birilərinə olan ülvi hissləri
və başlarına gələn macəralar iki əsas
süjet xəttindən biridir.
- Bəs
digər süjet xətti?
-
Bildiyiniz kimi, 4 min ildən artıqdır ki, dünyaya
ağalıq etmək iddiasında olan gizli təşkilatar
bir-birilərini zəncirvari şəkildə əvəz etməkdədirlər.
Təbii ki, bu təşkilatlara qarşı duran və bir
növ İlahi ədaləti təmsil edən qüvvələr
də mövcud olub. Bu, eramızdan əvvəl 2-ci minillikdə
də belə olub, eramızın 2-ci minilliyində də. Bu
gizli savaş həmişə gedib, gedir və ümumiyyətlə,
dünya var olduqca gedəcək. Kitabın ikinci süjet xətti
məhz bu gizli mübarizədir.
-
Gizli təşkilatlar mövzusuna qayıdacağıq. Niyə
məhz 10-cu əsr və slavyanlar?
-
Bilirsiniz, slavyan tarixi əslində başdan-başa təhriflərə
uğramış və nəticədə bugünkü şəklini
almış türk-qıpçaq tarixidir. Rusların
böyük mütəfəkkiri və
yazıçısı Dostoyevskinin gözəl bir
sözü var: “Hər bir rusun içində bir tatar oturub”.
Kiyev rus dövlətinin tarixinin özü elə
qıpçaq türklərinin tarixidir. Bu, eyni zamanda həm də
o dönəmdir ki, türk oğuzlar toplu halda İslama,
slavyan ruslar isə xristianlığa keçirlər. Və nəticədə,
hər iki millət din, inanc və sahib olduğu dəyərlər
baxımından indiki şəklini almağa başlayır.
Digər tərəfdən, mən həm də sətiraltı
olsa da, Xəzər Xaqanlığı kimi 400 ilə yaxın
böyük bir qüdrətə və düzənə malik
siyasi güc mərkəzinin faciəli sonluğuna diqqət
çəkmək istəmişəm. Biz bir millət olaraq
tarix boyu xəyanətlərə düçar olmuşuq. Amma
bu, mənim subyektiv fikrimdir və razılaşmayanlar ola bilər
təbii ki. Midiya və Xəzər dövlətlərinin
süqutuna gətirib çıxaran gizli xəyanət və
indiyədək hələ də üstü açılmayan
qorxulu və təhlükəli oyunlar qədər faciəlisi
və müəmmalısı olmayıb. Ümumiyyətlə
isə, orta əsrləri çox sevirəm. Əsasən də
9-13-cü əsrlər mənim ən çox sevdiyim tarixi
zamandır. O dövrlər başdan-başa qəhrəmanlıqlar
və sirlər pərdəsi ilə örtülmüş,
üzərinə qaranlıq tül pərdə çəkilmiş
gizlinlərlə doludur.
- Əsər
bədii olsa da, tarixi paralellər mövcuddur...
- Təbii
ki. Bəli, burada təxəyyül olmadan keçinmək
olmaz, çünki bədii əsərdir. Amma mən maksimum dərəcədə
çalışmışam ki, o dövrdə baş verən
siyasi hadisələri bu kitabda canlandıra bilim. Qəhrəmanlar,
sadəcə, həmin dövr üçün xarakterik olan
tipajlardi. Bununla belə, orada Kiyev rus dövlətinin knyazı
Svyatoslav, onun oğlu Vladimir kimi tarixi şəxsiyyətlərin
də obrazları yaradılıb. Knyaz Vsevolodun qızı
Olqa isə rus knyazı Svyatoslavın anası knyaginya
Olqanın üz və xarakter cizgiləri ilə təsvir
olunub. Onun təsviri orta əsr rus mənbələrində
var. Ümumiyyətlə, mən bu kitabı yaza-yaza o dövrə
aid bir çox slavyan-rus mənbələri ilə
tanış oldum və onlardan çox bəhrələndim. Əsərdəki
obrazların adlarını da həmin dövrə uyğun
adlardan seçməyə çalışmışam.
- Xəzər
türklərinin milli mənşəyi haqqında ziddiyyətli
fikirlər bildirilir. Xəzər türkləri türk
dünyasının tarixində hansı rolu oynayıblar?
- Xəzər
Xaqanlığı türk dünyasının dünya
tarixində özünəməxsus yer tutmuş və öz
damğasını vurmuş nəhəng 17 türk
imperiyasından biridir. Onların türk olduğu dünya
tarixşünaslığında birmənalı olaraq qəbul
edilib və bu səbəbdən də bununla bağlı ən
kiçik fərqli fikir belə söyləmək
savadsızlıqdan başqa bir şey deyil. Bu suala mən 10-cu
əsrdə yaşamış Xəzər xaqanı Yusifin yəhudi
seferotunun rəhbəri Xasday ibn Şafruta yazdığı məktubdan
bir cümlə ilə cavab vermək istəyirəm: “Sən
öz məktubunda soruşursan ki, biz hansı xalqdan və nəsildənik.
Bil ki, biz Yafəsin övladlarının, onun oğlu
Toqormanın nəslindənik!.. Biz hamımız hökmdar
oğlu hökmdarıq!” Bir daha təkrar edirəm, bu sətirlər
10-cu əsrdə yaşamış Türk-Xəzər
xaqanının öz əli ilə yazdığı əlyazmadandır.
Bundan böyük sübut ola bilməz.
- Əsərdə,
gizli təşkilatdan bəhs olunur. Oxucularımız
üçün də maraqlı olardı: türk millətinin
həyatında gizli təşkilat deyilən məsələ
nə qədər reallığı əks etdirir?
- Tam
şəkildə əks etdirir. İlk gizli təşkilatların
yaradılışı eramızdan əvvəl 3-cü
minilliyin sonlarına təsadüf edir. Qədim Yaxın Şərq
tarixi bu təşkilatların fəaliyyəti ilə zəngindir.
Əsərdə adını çəkdiyim Babil
Qardaşlığı təşkilatı da mövcud olub və
hazırda dünya hegemonluğuna can atan gizli təşkilatların
bir növ ata babası hesab edilə bilər. Türk tarixində
həmişə bu təşkilatlara qarşı gələn
gizli quruluşlar mövcud olub ki, kitabda onların təsvirinə
də yer vermişəm. Bunlardan ən məşhuru Midiya
dönəmində mövcud olub, bu barədə romanda
yazılıb. Qeyd etmək istərdim ki, gizli təşkilatlar,
ritualları və duaları ilə bağlı əsərdə
yazılanlar da mövzu ilə bağlı yazılmış
kifayət qədər ciddi mənbələrə əsaslanaraq
qələmə alınıb və tarixi reallığı əks
etdirir.
- Romanı Milli Kitab Mükafatına təqdim etmisiniz. Qalib gələcəyinizə
inanırsınız?
- Hər halda, inanıram ki, bu kitab maraqla qarşılanacaq. Qalib gəlmək məsələsini isə, zaman göstərər. Allah bilən məsləhətdir.
Elnur Eltürk
Təzadlar.-
2013.- 14 fevral.- S.11.